93/1987 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.1988 do 31.05.1991
Predpis bol zrušený predpisom 206/1991 Zb.
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 01.01.1988 - 31.05.1991 |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 93/1987 Zb. |
| Názov: | Vyhláška Federálneho ministerstva palív a energetiky o rozvojových teplofikačných štúdiách, prevádzke, údržbe a ochrane zariadení pre zásobovanie teplom |
| Typ: | Vyhláška |
| Dátum schválenia: | 19.11.1987 |
| Dátum vyhlásenia: | 30.11.1987 |
| Dátum účinnosti od: | 01.01.1988 |
| Dátum účinnosti do: | 31.05.1991 |
| Autor: | Federálne ministerstvo palív a energetiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 89/1987 Zb. | Zákon o výrobe, rozvode a spotrebe tepla |
| 206/1991 Zb. | Vyhláška Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky o hospodárení s teplom, riadení sústav centralizovaného zásobovania teplom a o ochranných pásmach |
93
VYHLÁŠKA
Federálneho ministerstva palív a energetiky
z 19. novembra 1987
o rozvojových teplofikačných štúdiách, prevádzke, údržbe a ochrane zariadení pre zásobovanie
teplom
Federálne ministerstvo palív a energetiky po dohode so zúčastnenými ústrednými orgánmi
štátnej správy ustanovuje podľa § 28 zákona č. 89/1987 Zb. o výrobe, rozvode a spotrebe tepla (ďalej len „zákon“):
PRVÁ ČASŤ
ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
§ 1
Predmet a rozsah úpravy
(1)
Táto vyhláška ustanovuje
a)
podrobnosti obsahu, spracovania a postupu pri schvaľovaní rozvojových teplofikačných
štúdií,
b)
spôsob bilancovania tepla a vybrané oblasti,
c)
pravidlá a podmienky jednotného systému prevádzky a údržby sústavy centralizovaného
zásobovania teplom (ďalej len „sústava“),
d)
zásady dispečerského riadenia sústavy,
e)
spôsob a náležitosti vedenia pasportov a evidencie zariadení sústavy,
f)
rozsah, podmienky a spôsob ochrany zariadení rozvodu tepla.
(2)
Jednotný systém prevádzky a údržby a vedenia pasportov a evidencie sa vzťahuje na
vybrané zariadenia sústav s verejným rozvodom tepla, ak aspoň jeden z ústredných zdrojov
tepla v sústave dosahuje tepelný výkon na prahu zdroja 25 MW a viac; na vybrané zariadenia
ostatných sústav sa jednotný systém prevádzky a údržby vzťahuje primerane podľa veľkosti
tepelného výkonu z ústredných zdrojov tepla a počtu prevádzkovateľov vybraných zariadení
sústavy.
(3)
Ochrana zariadení rozvodu tepla sa vzťahuje na primárnu časť rozvodu tepla a na stanice,
v ktorých sa upravujú parametre teplonosnej látky (ďalej len „stanice“).
§ 2
Pojmy
(1)
Vybranými zariadeniami sústavy sú ústredné zdroje tepla, primárna časť rozvodu tepla
a odovzdávacie stanice sústavy.
(2)
Riadiacou organizáciu sa rozumie organizácia prevádzkujúca primárnu časť verejného
rozvodu tepla alebo na podklade dohody s ňou organizácia prevádzkujúca ústredný zdroj
tepla, ktorá dispečersky riadi prevádzku sústavy (§ 18 ods. 3 zákona).
DRUHÁ ČASŤ
ROZVOJOVÉ TEPLOFIKAČNÉ ŠTÚDIE A BILANCIE TEPLA
PRVÁ HLAVA
Obsah, spracovanie a schválenie rozvojových teplofikačných štúdií
§ 3
(1)
Rozvojová teplofikačná štúdia v súlade s jednotnou štátnou palivovo-energetickou
politikou vymedzuje rozsah centralizovaného a decentralizovaného zásobovania teplom,
návrh riešenia rozvoja centralizovaného zásobovania teplom, vecný a časový postup
jeho realizácie.
(2)
Rozvojová teplofikačná štúdia obsahuje
a)
zadanie a vymedzenie úlohy, východiskové údaje o súčasnom stave zásobovania teplom,
územnú charakteristiku, klimatické podmienky a životné prostredie,
b)
predpokladaný rozvoj územia z urbanistického hľadiska,
c)
vymedzenie rozsahu centralizovaného a decentralizovaného zásobovania teplom včítane
bilancií potrieb tepla a ich krytie zdrojmi a palivami podľa druhov a využitia druhotných
a netradičných foriem energie,
d)
návrh variantov centralizovaného zásobovania teplom a jedného porovnávacieho variantu
decentralizovaného zásobovania teplom,
e)
situačné a funkčné schémy sústavy centralizovaného zásobovania teplom, opis koncepcie
nového a nadväznosť na doterajšie zariadenie pre zásobovanie teplom, potrebu palív,
vody, elektrickej energie, pracovných síl a dopravné cesty,
f)
likvidáciu odpadových vôd, popolovín a ďalších splodín,
g)
vyvedenie elektrického výkonu,
h)
ekologické účinky, zábor poľnohospodárskeho, prípadne lesného pôdneho fondu,
i)
výpočet ekonomickej efektívnosti jednotlivých variantov včítane súvisiacich investícií,
j)
návrh programu investičnej výstavby pre odporúčaný variant,
k)
návrh združovania prostriedkov pre odporúčaný variant,
l)
záverečné vyhodnotenie.
(3)
Odborná energetická organizácia1) môže v priebehu spracovania rozvojovej teplofikačnej štúdie určiť rozsah a počet
variantov riešenia, prípadne aby sa niektorá jej časť spracovala podrobnejšie.
§ 4
(1)
Organizácia, ktorá zabezpečuje spracovanie rozvojovej teplofikačnej štúdie (§ 7 ods. 1 zákona), predkladá ju odbornej energetickej organizácii,1) ktorá ju posúdi a po prerokovaní so Štátnou energetickou inšpekciou Českej socialistickej
republiky alebo Štátnou energetickou inšpekciou Slovenskej socialistickej republiky2) a príslušným krajským národným výborom ju predloží so svojím stanoviskom Federálnemu
ministerstvu palív a energetiky.
(2)
Federálne ministerstvo palív a energetiky schvaľuje (§ 8 ods. 1 zákona) rozvojovú teplofikačnú štúdiu protokolom do piatich mesiacov od jej predloženia
odbornou energetickou organizáciou.1)
(3)
Federálne ministerstvo palív a energetiky dohodne s príslušným krajským národným
výborom ďalšie opatrenia na prípravu realizácie odporúčaného variantu včítane postupu
pri prípadnom združovaní prostriedkov a činností v investičnej výstavbe.
(4)
Organizácia, ktorá zabezpečuje spracovanie rozvojovej teplofikačnej štúdie, je povinná
zabezpečiť jej aktualizáciu po piatich rokoch v nadväznosti na spracovanie päťročného
plánu a vždy pri zásadnej zmene základných údajov (palivová základňa, bilancia tepla,
investičné prostriedky, doba realizácie, technicko-ekonomické riešenie).
DRUHÁ HLAVA
Vyhotovovanie bilancií tepla
§ 5
(1)
Bilancie tepla obsahujú potrebné údaje charakterizujúce danú oblasť, sústavu centralizovaného
zásobovania teplom z hľadiska súčasnej a výhľadovej potreby tepla a jej krytia zdrojmi,
decentralizované zásobovanie teplom, súpis ústredných zdrojov tepla, technické a hospodárske
ukazovatele pre centralizované zásobovanie teplom, skladbu palivovej základne, potrebu
paliva pre sústavu centralizovaného zásobovania teplom, diagramy priebehu potrieb,
prípadne dodávok tepla a komentár.
(2)
Východiskovými podkladmi pre spracovanie bilancie tepla sú údaje o doterajšej, plánovanej
a perspektívnej potrebe tepla a údaje o doterajších zdrojoch tepla a ich plánovanom
a perspektívnom výhľade.
(3)
Údaje o doterajšej potrebe tepla a zdrojoch tepla a ich plánovanom vývoji poskytujú
prevádzkovatelia zariadení pre zásobovanie teplom.
(4)
Údaje o plánovanej potrebe tepla, ktorá súvisí s novou investičnou výstavbou, predkladá
investor tejto výstavby.
(5)
Údaje o perspektívnej potrebe tepla poskytujú do úvahy prichádzajúci odberatelia
tepla a ich nadriadené orgány.
(6)
Podklady pre bilancie tepla sú povinné príslušné orgány a organizácie poskytnúť organizácii
zabezpečujúcej spracovanie bilancie tepla, a to údaje podľa odsekov 3 a 4 do 30 dní
a údaje podľa odseku 5 do 60 dní od doručenia vyžiadania, pokiaľ nebude dohodnuté
inak.
§ 6
(1)
Bilanciu tepla vo vybranej oblasti zabezpečuje organizácia, ktorá vyhotovuje rozvojovú
teplofikačnú štúdiu.
(2)
Odborná energetická organizácia1) poskytuje pri spracovaní bilancie tepla metodickú pomoc.
(3)
Organizácia, ktorá zabezpečila spracovanie bilancie tepla, je povinná zabezpečiť
jej aktualizáciu po piatich rokoch v nadväznosti na spracovanie päťročného plánu a
vždy pri takej zmene poskytnutých údajov, ktorá predstavuje zníženie alebo zvýšenie
súhrnnej spotreby tepelného príkonu najmenej o 20 %.
TRETIA ČASŤ
JEDNOTNÝ SYSTÉM PREVÁDZKY A ÚDRŽBY
PRVÁ HLAVA
Prevádzka sústavy
§ 7
(1)
Riadiaca organizácia koordinuje a riadi činnosť prevádzkovateľov jednotlivých zariadení
sústavy a je výhradne oprávnená povoľovať zmeny v ich prevádzke (napr. odstavenie
zariadenia, zníženie výkonu).
(2)
Bez súhlasu riadiacej organizácie môže prevádzkovateľ jednotlivého zariadenia vykonať
zásadné zmeny v prevádzke zariadenia len v prípade zjavného ohrozenia osôb alebo zariadenia.3)
§ 8
(1)
Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní
a)
prevádzkovať zariadenia sústavy v súlade s ročným plánom prevádzky, plánom regulačných
opatrení a podľa operatívnych pokynov riadiacej organizácie vydávaných na základe
dispečerského poriadku sústavy,
b)
poskytovať riadiacej organizácii technické a ekonomické podklady potrebné pre riadenie
sústavy, najmä pasporty a výkazy o prevádzke zariadení,
c)
nastaviť zariadenie podľa pokynov riadiacej organizácie, najmä pri zmene prietokových
a tlakových pomerov v sústave,
d)
vypracovať prevádzkový poriadok prevádzkovaného zariadenia pre ústredný zdroj tepla
a rozvod tepla a miestne prevádzkové predpisy jednotlivých častí zariadení pred ich
uvedením do prevádzky; pri existujúcich zariadeniach do 6 mesiacov po nadobudnutí
účinnosti tejto vyhlášky,
e)
trvale kontrolovať a operatívne riadiť hydraulické a teplotné pomery horúcovodných
alebo teplovodných sietí a parametre pary v parných sieťach,
f)
prevádzkovať a obsluhovať zariadenia sústavy spôsobilými pracovníkmi,4) kontrolovať ich činnosť, preskúšavať ich v predpísaných termínoch a zvyšovať ich
kvalifikácie odborným školením,
g)
kontrolovať pri plne automatizovaných bezobsluhových zariadeniach sústavy spoľahlivú
a bezpečnú prevádzku pochôdzkovou službou alebo iným vhodným spôsobom,
h)
podávať riadiacej organizácii pre potrebu operatívneho riadenia okamžite správy o
zmene prevádzkového stavu zariadenia sústavy.
(2)
Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní vytvárať podmienky pre
plnenie úloh riadiacej organizácie, najmä vybaviť prevádzkované zariadenia telekomunikačným
spojením, prípadne ďalšími prostriedkami riadenia a ovládania.
§ 9
(1)
Riadiaca organizácia je povinná na základe technických a ekonomických podkladov poskytnutých
prevádzkovateľovi zariadenia
a)
vypracúvať päťročné a ročné plány prípravy prevádzky včítane výkonovej a výrobnej
bilancie, bilancie potreby palív, bilancie tepla, ročné diagramy mesačných maxím tepelného
zaťaženia, ročné diagramy dosiahnuteľných a pohotových tepelných výkonov na prahoch
zdrojov tepla pri zohľadnení plánov bežných a generálnych opráv vždy do 30. júna kalendárneho
roka,
b)
spracúvať ročný teplotný diagram sústavy a varianty typických prevádzkových režimov,
c)
spracovať a vydať po dohode s prevádzkovateľmi jednotlivých zariadení sústavy a po
prerokovaní s príslušným národným výborom dispečerský poriadok sústavy pred jej uvedením
do prevádzky; pri existujúcich sústavách do 6 mesiacov od účinnosti tejto vyhlášky.
Dispečerský poriadok obsahuje najmä
1.
povinnosti riadiacej organizácie a prevádzkovateľov jednotlivých zariadení sústavy
na zabezpečovanie spoľahlivej, bezpečnej a hospodárnej prevádzky sústavy a jej jednotlivých
častí,
2.
spôsob zabezpečenia plynulej dodávky tepla odberateľom pri dodržaní parametrov teplonosnej
látky,
3.
zásady optimálneho riadenia prevádzky zariadení sústavy,
4.
spôsob vyhlasovania a aplikácie regulačných opatrení odberu tepla,
d)
spracovať podľa prílohy č. 2 tejto vyhlášky plán regulačných opatrení a prerokovať ho s príslušným národným výborom,
e)
spracovať a vydať po prerokovaní s prevádzkovateľmi jednotlivých zariadení sústavy
havarijný plán pre sústavu obsahujúci súhrn nevyhnutných opatrení na obmedzenie škôd
v dôsledku havárie,
f)
spracúvať programy prevádzky sústavy na nasledujúci deň na základe prevádzkovej situácie,
predpovede počasia a odberových pomerov pri optimálnom využívaní zariadení sústavy,
g)
riadiť prevádzku sústavy podľa dispečerského poriadku, prevádzkových programov a
okamžitej situácie a viesť o ňom operatívno-technickú evidenciu.
(2)
V prípade, že súčasťou sústavy je tiež ústredný zdroj s kombinovanou výrobou elektriny
a tepla, musí byť dispečerský poriadok takej sústavy v súlade s dispečerským poriadkom
elektrizačnej sústavy.5)
DRUHÁ HLAVA
Údržba, opravy a rekonštrukcie zariadení sústavy
§ 10
Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy sú povinní
a)
spracovať návrhy päťročných a ročných plánov bežných a generálnych opráv a rekonštrukcií
zariadení sústavy a predkladať ich riadiacej organizácii vždy do 30. apríla kalendárneho
roka,
b)
vykonávať predpísané revízie a skúšky, zabezpečovať preventívnu údržbu, bežné i generálne
opravy a rekonštrukcie zariadení sústavy v súlade so skoordinovaným plánom,
c)
odstraňovať poruchy a havárie sústavy bez meškania, prípadne v termíne dohodnutom
s riadiacou organizáciou.
§ 11
Riadiaca organizácia je povinná
a)
vypracúvať súhrnný päťročný a ročný plán bežných a generálnych opráv a rekonštrukcií
zariadení sústavy tak, aby bola zabezpečená plynulá dodávka tepla, spoľahlivá a bezpečná
prevádzka sústavy pri optimálnom využití opravárenských a údržbárskych kapacít a rozhodujúce
opravy sa skončili pred vykurovacím obdobím a pravidelné letné odstávky dodávky teplej
úžitkovej vody pre vykonávanie plánovanej údržby neprekročili 14 dní spolu,
b)
presadzovať pri vykonávaní opráv a rekonštrukcií jednotlivých zariadení sústavy použitie
typových projektov a typových častí zariadení sústavy pre maximálne zjednotenie typov
staníc, armatúr, čerpadiel, regulátorov, meračov tepla a pod.
c)
sprostredkúvať poskytovanie výpomoci prevádzkovateľov zariadení sústavy opravárenskými
kapacitami pri likvidácii porúch a havárií3) a po prerokovaní s národným výborom výpomoci ďalších organizácií.
TRETIA HLAVA
§ 12
Pasportizácia a evidencia
(1)
Pasporty a výkazy jednotlivých zariadení sústavy spracúvajú prevádzkovatelia týchto
zariadení podľa jednotných vzorov formulárov, ktoré poskytnú odborné energetické organizácie.1)
(2)
Pasporty a výkazy sa využívajú najmä na spracovanie a aktualizáciu bilancií tepla
a rozvojových teplofikačných štúdií, pre riadenie a kontrolu prevádzky a údržby zariadení
sústavy, pre spracovanie plánovacích podkladov, pre vyhodnocovanie prevádzky a noriem
spotreby.
(3)
Pasporty zariadení sústavy sa spracúvajú pri uvedení zariadení do prevádzky a pri
každej zmene ich technických parametrov. Prevádzkovatelia jednotlivých zariadení sústavy
odovzdávajú pasporty v jednom vyhotovení riadiacej organizácii.
(4)
Výkazy zariadení sústavy zachytávajú základné prevádzkovo ekonomické údaje, ktoré
podliehajú časovým zmenám a každoročne sa spracúvajú. Prevádzkovatelia jednotlivých
zariadení sústavy odovzdávajú výkazy vždy do 31. marca kalendárneho roka v troch vyhotoveniach
riadiacej organizácii, ktorá po ich preverení odovzdá dve vyhotovenia odbornej energetickej
organizácii.1)
ŠTVRTÁ HLAVA
Ochranné pásma
§ 13
Šírka ochranných pásiem
(1)
Ochranné pásmo primárnej časti rozvodu tepla je vymedzené zvislými rovinami vedenými
po oboch stranách tohto zariadenia vo vodorovnej vzdialenosti meranej kolmo na toto
zariadenie, ktorá je
a)
pri primárnej časti rozvodu tepla v zastavanom území na každú stranu 1 m,
b)
pri primárnej časti rozvodu tepla mimo zastavaného územia na každú stranu 5 m.
(2)
Ochranné pásmo staníc je vymedzené zvislými rovinami vedenými vo vodorovnej vzdialenosti
3 m kolmo na oplotenú alebo obmurovanú hranicu objektu staníc.
(3)
Ochranné pásmo nevzniká
a)
pri primárnej časti rozvodu tepla, ak prechádza technickým podlažím vykurovaných
budov,
b)
pri staniciach, ak sú umiestnené vo vykurovaných budovách.
§ 14
Ochrana primárnej časti rozvodu tepla a staníc
(1)
V ochranných pásmach je bez súhlasu prevádzkovateľa zakázané
a)
vykonávať činnosti, ktoré by mohli ohroziť zariadenie pre rozvod tepla, plynulosť
a bezpečnosť jeho prevádzky a údržby alebo pri ktorých by mohla byť ohrozená bezpečnosť
osôb alebo majetku (napr. uskladňovanie a práce s horľavinami a výbušninami, prechody
ťažkých mechanizmov),
b)
uskutočňovať stavby, umiestňovať zariadenia,6) vykonávať odkopy alebo navršovanie zemín alebo iného materiálu, vysadzovať trvalé
porasty.
§ 15
V blízkosti ochranných pásiem, t. j. v priestore bezprostredne nadväzujúcom, je bez
súhlasu prevádzkovateľa zakázané umiestňovať zariadenia, prípadne stavby6) alebo vykonávať činnosti, pri ktorých poruche, zrútení alebo nesprávnej manipulácii
by mohlo dôjsť k ohrozeniu plynulej a bezpečnej prevádzky zariadenia pre rozvod tepla
(napr. skládky horľavín a výbušnín, čerpadlá pohonných látok, plynojemy, stožiare,
vykonávanie trhacích prác).
ŠTVRTÁ ČASŤ
PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
§ 16
Rozvojové teplofikačné štúdie spracované pred účinnosťou tejto vyhlášky sa považujú
za spracované podľa tejto vyhlášky.
§ 17
Federálne ministerstvo palív a energetiky vyhlasuje pre celé územie Československej
socialistickej republiky vybrané oblasti, ktorých zoznam je uvedený v prílohe č. 1 tejto vyhlášky.
§ 18
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1988.
Minister:
Ing. Ehrenberger CSc. v. r.
Ing. Ehrenberger CSc. v. r.
Príloha č. 1 vyhlášky č. 93/1987 Zb.
Zoznam vybraných oblastí
1. Územie hlavného mesta Prahy
1.1 Hlavné mesto Praha
2. Stredočeský kraj
2.1 Beroun - Králův Dvůr
2.2 Kladno
2.3 Kralupy
2.4 Kolín
2.5 Mělník
2.6 Mladá Boleslav
2.7 Příbram
2.8 Slaný
3. Juhočeský kraj
3.1 České Budějovice
3.2 Jindřichův Hradec
3.3 Písek
3.4 Pelhřimov
3.5 Strakonice
3.6 Tábor - Planá n. Lužnicí - Sezimovo Ústí
4. Západočeský kraj
4.1 Karlovy Vary
4.2 Mariánské Lázně
4.3 Ostrov
4.4 Plzeň
4.5 Sokolov
5. Severočeský kraj
5.1 Děčín
5.2 Chomutov - Jirkov - Kadaň - Klášterec n. Ohří
5.3 Litoměřice
5.4 Louny
5.5 Most - Litvínov
5.6 Teplice - Bílina
5.7 Ústí n. Labem
6. Východočeský kraj
6.1 Dvůr Králové
6.2 Hradec Králové - Pardubice - Chrudim
6.3 Jaroměř
6.4 Jičín
6.5 Náchod
6.6 Nové Město n. Metují
6.7 Trutnov - Janské Lázně
6.8 Rychnov nad Kněžnou
7. Juhomoravský kraj
7.1 Brno - Oslavany - Ivančice
7.2 Gottwaldov
7.3 Hodonín
7.4 Otrokovice
7.5 Prostějov
7.6 Uherské Hradiště
7.7 Žďár n. Sázavou
8. Severomoravský kraj
8.1 Bohumín
8.2 Bruntál
8.3 Frýdek-Místek
8.4 Kopřivnice
8.5 Krnov
8.6 Olomouc
8.7 Opava
8.8 Ostrava - Havířov - Karviná - Orlová
8.9 Přerov
8.10 Rožnov p. Radhoštěm
8.11 Třinec
8.12 Valašské Meziříčí
8.13 Vsetín
9. Územie hl. mesta SSR Bratislavy
9.1 Hlavné mesto SSR Bratislava
10. Západoslovenský kraj
10.1 Hlohovec - Leopoldov
10.2 Komárno
10.3 Levice
10.4 Nitra
10.5 Nové Mesto n. Váhom
10.6 Nové Zámky
10.7 Skalica - Holíč
10.8 Trnava
10.9 Piešťany
11. Stredoslovenský kraj
11.1 Banská Bystrica
11.2 Dubnica n. Váhom
11.3 Handlová
11.4 Martin
11.5 Považská Bystrica
11.6 Prievidza - Nováky
11.7 Rimavská Sobota
11.8 Ružomberok
11.9 Veľký Krtíš
11.10 Zvolen
11.11 Žiar n. Hronom
11.12 Žilina
11.13 Púchov
12. Východoslovenský kraj
12.1 Humenné
12.2 Košice
12.3 Prešov
12.4 Snina
12.5 Trebišov - Michalovce
12.6 Vranov n. Topľou
12.7 Poprad
12.8 Spišská Nová Ves
Príloha č. 2 vyhlášky č. 93/1987 Zb.
Obsah plánu regulačných opatrení
I Všeobecné zásady
a) dôvody pre vyhlasovanie regulačných opatrení,
b) spôsob vyhlasovania regulačných stupňov,
c) výnimky z regulačných opatrení pre spoločensky dôležitých odberateľov,
d) prehľad orgánov, ktorým sa podáva informácia o vyhlásení regulačných opatrení (okrem
odberateľov),
e) súpis zodpovedných pracovníkov riadiacej organizácie, ktorí sú oprávnení podávať
informácie a odpovedať na dopyty o regulačných opatreniach.
II Stupne regulačných opatrení
0 - normálna prevádzka, odber povolený do výšky dojednaného maximálneho príkonu podľa
HS (pre vykurovanie v závislosti na vonkajšej teplote) - nevyhlasuje sa
1,2 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody, dodávka tepla na
technologické účely a pre vykurovanie zostáva nedotknutá
3,4 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody a na technologické
účely, dodávka tepla pre vykurovanie zostáva nedotknutá
5,6 - obmedzenie dodávky tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody a na technologické
účely, zníženie dodávky tepla pre vykurovanie
7 - obmedzenie dodávky tepla na bezpečnostné minimum - havarijný stupeň
Pri vyššom než 2. regulačnom stupni sa musia uviesť do prevádzky rezervné zdroje sústavy.
Uvedený počet regulačných stupňov nemusí byť naplnený, je potrebné dodržať uvedené
členenie a voľné stupne ponechať ako rezervu. Pokiaľ záujmy sústavy vyžadujú vyšší
počet regulačných stupňov, je rozšírenie možné na podskupiny.
V prípade uplatnenia signálu hromadného diaľkového ovládania, prípadne dispečerskej
služby pre riadenie sústavy, regulačný plán sa pre takú sústavu primerane upraví.
III. Vyčíslenie regulácie pre celú zásobovanú oblasť
Zostava, z ktorej bude zrejmý prínos regulácie pre celú zásobovanú oblasť pri rôznych
vonkajších teplotách
| vonkajšia teplota | oC |
| dodávka tepla podľa hospodárskej zmluvy | MW |
| predpokladaná dodávka tepla podľa | |
| skutočnosti predchádzajúcich rokov | MW |
| dodávka tepla podľa stupňa č. 1, 2 | MW |
| dodávka tepla podľa stupňa č. 3, 4 | MW |
| dodávka tepla podľa stupňa č. 5, 6 | MW |
| dodávka tepla podľa stupňa č. 7 | MW |
Zostava sa môže nahradiť diagramom.
IV. Rozpis regulačných stupňov pre odberateľov
Obsahuje určenie limitov pri jednotlivých regulačných stupňoch pre jednotlivých odberateľov:
- dodávka tepla na technologické účely - podľa potreby a členenia odberu,
- dodávka tepla pre prípravu teplej úžitkovej vody - časové výseky odstavenia,
- dodávka tepla pre vykurovanie v % podľa vonkajšej teploty.
V. Záverečné ustanovenia
a) pokyn odberateľom vypracovať vlastný plán regulačných opatrení v zhode s plánom
regulačných opatrení sústavy,
b) upozornenie odberateľom na zodpovednosť za škody vzniknuté nedodržaním vyhlasovaného
regulačného opatrenia,
c) povinnosť odberateľa určiť pracovníkov zodpovedných za dodržanie regulačných opatrení,
mená a telefónne čísla nahlásiť riadiacej organizácii,
d) súpis orgánov a inštitúcií oprávnených vykonávať kontrolu dodržiavania regulačných
opatrení,
e) doba platnosti plánu regulačných opatrení.
1)
České energetické závody, koncern, Praha alebo Slovenské energetické podniky, koncern,
Bratislava.
2)
Zákon č. 88/1987 Zb. o štátnej energetickej inšpekcii.
3)
Vyhláška Českého úradu bezpečnosti práce a Českého banského úradu č. 110/1975 Zb. o evidencii a registrácii pracovných úrazov a o hlásení prevádzkových nehôd (havárií)
a porúch technických zariadení. Vyhláška Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského
banského úradu č. 111/1975 Zb. o evidencii a registrácii pracovných úrazov a o hlásení prevádzkových nehôd (havárií)
a porúch technických zariadení.
4)
Vyhláška Českého úradu bezpečnosti a práce a Českého banského úradu č. 18/1979 Zb., ktorou sa určujú vyhradené tlakové zariadenia a ustanovujú niektoré podmienky na
zaistenie ich bezpečnosti, v znení vyhlášky č. 97/1982 Zb.Vyhláška Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského banského úradu č. 23/1979 Zb., ktorou sa určujú vyhradené tlakové zariadenia a ustanovujú niektoré podmienky na
zaistenie ich bezpečnosti, v znení vyhlášky č. 84/1982 Zb.Vyhláška Českého úradu bezpečnosti práce č. 24/1984 Zb. na zaistenie bezpečnosti práce v nízkotlakových kotolniach. Vyhláška Slovenského
úradu bezpečnosti práce č. 25/1984 Zb. na zaistenie bezpečnosti práce v nízkotlakových kotolniach.
ČSN 07 0710 Prevádzka, obsluha a údržba parných a horúcovodných kotlov.
ČSN 07 0710 Prevádzka, obsluha a údržba parných a horúcovodných kotlov.
5)
Dispečerský poriadok pre zariadenie prevádzky elektrizačnej sústavy ČSSR vydaný opatrením
ministra palív a energetiky ČSSR č. 47/1986.
6)
§ 1 ods. 1 vyhlášky Federálneho ministerstva pre technický a investičný rozvoj č. 85/1976 Zb. o podrobnejšej úprave územného konania a stavebnom poriadku.