85/1990 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.05.2019 do 30.04.2023
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 85/1990 Zb. |
Názov: | Zákon o petičnom práve |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 27.03.1990 |
Dátum vyhlásenia: | 29.03.1990 |
Dátum účinnosti od: | 01.05.2019 |
Dátum účinnosti do: | 30.04.2023 |
Autor: | Federálne zhromaždenie Československej socialistickej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
298/2017 Z. z. | Vyhláška Úradu vlády Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú požiadavky na petičný systém, spôsob ich posudzovania, spôsob identifikácie petičného systému a náležitosti osvedčenia o atestácii petičného systému |
242/1998 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve |
112/2010 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení zákona č. 242/1998 Z. z. a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 346/1990 Zb. o voľbách do orgánov samosprávy obcí v znení neskorších predpisov |
29/2015 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
95/2019 Z. z. | Zákon o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
122/2023 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov |
85
ZÁKON
z 27. marca 1990
o petičnom práve
Federálne zhromaždenie Československej socialistickej republliky sa uznieslo na tomto
zákone:
Úvodné ustanovenia
§ 1
(1)
Každý má právo sám alebo s inými obracať sa vo veciach verejného záujmu alebo iného
spoločného záujmu so žiadosťami, návrhmi a sťažnosťami (ďalej len "petícia") na orgány
verejnej moci.
(2)
Na účely tohto zákona orgánmi verejnej moci sú
a)
štátne orgány,
b)
orgány územnej samosprávy,
c)
osoby, ktorým zákon zveril rozhodovanie o právach, právom chránených záujmoch alebo
povinnostiach iných osôb.
(3)
Petíciou sa nesmie zasahovať do nezávislosti súdu.
(4)
Petícia nesmie vyzývať k porušovaniu ústavy, zákonov a právne záväzných aktov Európskej
únie, popieraniu alebo obmedzovaniu osobných, politických alebo iných práv.
§ 2
Vo výkone petičného práva sa nesmie nikomu brániť. Výkon tohto práva nesmie byť nikomu
na ujmu.
§ 3
(1)
Na zostavenie petície, obstaranie podpisov pod ňu a doručenie petície orgánu verejnej
moci môžu osoby podávajúce petíciu vytvoriť petičný výbor.
(2)
Petičný výbor nie je právnickou osobou.
(3)
V petícii sa určí osoba na zastupovanie v styku s orgánom verejnej moci, ktorá dovŕšila
18 rokov veku (ďalej len "zástupca"). Ak je vytvorený petičný výbor, určujú zástupcu
členovia petičného výboru.
§ 4
Podpora petície
(1)
Každý má právo spôsobom neodporujúcim zákonu vyzývať iné osoby, aby svojimi podpismi
petíciu podporili.
(2)
V petícii alebo v podpisovom hárku je osoba podporujúca petíciu povinná uviesť čitateľne
svoje meno, priezvisko, adresu pobytu1) a svoj podpis, ak ide o fyzickú osobu, alebo svoj názov a sídlo, ak ide o právnickú
osobu; osoba oprávnená konať v mene právnickej osoby uvedie čitateľne svoje meno,
priezvisko, adresu pobytu a svoj podpis.
(3)
Petíciu možno podporiť aj v elektronickej podobe, pričom osoba podporujúca petíciu
namiesto podpisu
a)
na účely potvrdenia podpory elektronickej petície uvedie svoju adresu elektronickej
pošty,
b)
na účely potvrdenia podpory elektronickej petície uvedie svoju adresu elektronickej
schránky,
c)
na účely potvrdenia podpory elektronickej petície pripojí svoj zaručený elektronický
podpis, alebo
d)
vykoná potvrdenie podpory osobitným spôsobom prostredníctvom informačného systému
pre elektronické zhromažďovanie údajov o osobách podporujúcich petíciu (ďalej len
"petičný systém").
(4)
Osobitný zákon môže ustanoviť aj ďalšie náležitosti petície.1a) Ak osobitný zákon1a) ustanovuje najnižší počet osôb podporujúcich petíciu alebo vek osôb podporujúcich
petíciu, uvedie osoba podporujúca petíciu svoj trvalý pobyt. Petíciu podľa tohto odseku
možno v elektronickej podobe podporiť iba podľa odseku 3 písm. b), c) alebo písm.
d).
§ 4a
Zhromažďovanie podpisov pod petíciu
(1)
Požiadavky na petičný systém, spôsob ich posudzovania, spôsob identifikácie petičného
systému a náležitosti osvedčenia o atestácii petičného systému ustanoví všeobecne
záväzný právny predpis, ktorý vydá Úrad vlády Slovenskej republiky.
(2)
Petičný systém môže poskytovať svoju funkciu na účely podľa § 4 ods. 3 písm. d) iba na základe platného osvedčenia o atestácii petičného systému podľa odseku 1.
(3)
Na účel uvedený v § 4 ods. 1 možno petíciu a podpisové hárky vystaviť na miestach prístupných verejnosti vrátane
takých miest v elektronickom prostredí. Na výkon práva podľa § 4 ods. 1 nie je potrebné povolenie orgánu verejnej moci, nesmie však nastať obmedzenie cestnej
premávky, rušenie verejného poriadku, porušenie záujmov ochrany prírody a krajiny
alebo iné obmedzenie práv alebo právom chránených záujmov iných osôb.
(4)
Zhromažďovaním podpisov na mieste prístupnom verejnosti možno poveriť toho, kto dovŕšil
16 rokov veku.
(5)
Osobám podporujúcim petíciu sa musí umožniť, aby sa s obsahom petície riadne oboznámili
pred jej podpísaním. Ak podpisové hárky neobsahujú text petície, musia byť označené
tak, aby bolo zrejmé, aká petícia sa má podporiť podpismi; na každom podpisovom hárku
musí byť uvedené meno, priezvisko a adresa pobytu1) zástupcu.
(6)
Ak petícia obsahuje podpisové hárky, musí osoba podávajúca petíciu uviesť pod jej
textom počet priložených podpisových hárkov. Podpisové hárky musia byť unikátne označené.
Ak bola petícia podporená aj v elektronickej podobe podľa § 4 ods. 3, osoba podávajúca petíciu
a)
pri podpore podľa § 4 ods. 3 písm. a) priloží podpisové hárky zaznamenané na elektronickom nosiči dát alebo uvedie namiesto
podpisových hárkov zoznam osôb podporujúcich petíciu spolu s údajmi podľa § 4 ods. 2 a ods. 3 písm. a),
b)
pri podpore podľa § 4 ods. 3 písm. b) priloží podpisové hárky zaznamenané na elektronickom nosiči dát alebo uvedie namiesto
podpisových hárkov zoznam osôb podporujúcich petíciu spolu s údajmi podľa § 4 ods. 2, ods. 3 písm. b) a ods. 4,
c)
pri podpore podľa § 4 ods. 3 písm. c) priloží podpisové hárky v elektronickej podobe,
d)
pri podpore podľa § 4 ods. 3 písm. d) uvedie namiesto podpisových hárkov zoznam osôb podporujúcich petíciu spolu s údajmi
podľa § 4 ods. 2, ods. 3 písm. d) a ods. 4.
(7)
Orgán verejnej moci nemusí brať do úvahy podporu petície tých osôb, ktoré o sebe
uviedli údaje nečitateľne, neúplne alebo nepravdivo.
Podanie a vybavenie petície
§ 5
(1)
(2)
Písomná forma sa považuje za zachovanú aj vtedy, ak je petícia podaná prostredníctvom
petičného systému alebo je podaná elektronicky a podpísaná zaručeným elektronickým
podpisom2) osoby podávajúcej petíciu.
(3)
Orgán verejnej moci, ktorému bola petícia doručená, je povinný petíciu prijať. Ak
z obsahu petície vyplýva, že nie je príslušný vybaviť ju, petíciu do desiatich pracovných
dní odo dňa jej doručenia postúpi príslušnému orgánu verejnej moci a oznámi to zástupcovi.
Ak nie je príslušný na vybavenie jej časti, kópiu petície s uvedením príslušnej časti
do desiatich pracovných dní postúpi príslušnému orgánu verejnej moci a oznámi to zástupcovi.
Pri postúpení petície podanej elektronicky postupuje orgán verejnej moci podľa osobitného
predpisu.2a)
(4)
Ak petícia nemá náležitosti podľa odseku 1, príslušný orgán verejnej moci do desiatich
pracovných dní od jej doručenia písomne vyzve zástupcu alebo osobu, ktorá petíciu
podala, aby odstránila nedostatky petície najneskôr do 30 pracovných dní od doručenia
výzvy, s poučením o následku ich neodstránenia. Ak sa v ustanovenej lehote nedostatky
petície neodstránia, orgán verejnej moci petíciu odloží.
(5)
Príslušný orgán verejnej moci je povinný prešetriť a vybaviť petíciu tak, aby zistil
skutočný stav veci, jeho súlad alebo rozpor s právnymi predpismi a verejným alebo
iným spoločným záujmom. Výsledok vybavenia petície písomne oznámi do 30 pracovných
dní od doručenia petície alebo od odstránenia jej nedostatkov podľa odseku 4 zástupcovi.
Vo zvlášť zložitých prípadoch, príslušný orgán verejnej moci písomne oznámi zástupcovi,
že petícia sa vybaví v lehote najneskôr do 60 pracovných dní. Ak tento zákon neustanovuje
inak, pri prešetrení petície sa primerane postupuje podľa osobitného predpisu.7)
(6)
Ak z obsahu petície vyplýva, že petíciu nemožno vybaviť podľa odseku 5, orgán verejnej
moci príslušný na vybavenie petície obsahujúcej žiadosť alebo návrh posúdi jej obsah
a zašle písomnú odpoveď spolu s odôvodnením zástupcovi v lehote podľa odseku 5. Za
písomné oznámenie výsledku vybavenia petície podľa odseku 5 alebo odseku 6 sa považuje
aj elektronické doručenie elektronického úradného dokumentu2b) alebo oznámenie výsledku prostredníctvom petičného systému použitého na podporenie
petície.
(7)
Orgán verejnej moci je povinný zverejniť výsledok vybavenia petície na svojom webovom
sídle,2c) ak ho má zriadené a na elektronickej úradnej tabuli,2d) ak to technické podmienky umožňujú, a to do desiatich pracovných dní od jej vybavenia.
Povinnosti podľa osobitných predpisov2e) nie sú prvou vetou dotknuté.
§ 5a
Ak vznikne spor o príslušnosť na vybavenie petície, orgán verejnej moci, ktorý petíciu
prijal, ju do desiatich pracovných dní odo dňa, keď sa o spore dozvedel, postúpi na
rozhodnutie Úradu vlády Slovenskej republiky.2f) Ten do desiatich pracovných dní od jej doručenia určí, ktorý orgán verejnej moci
má petíciu alebo jej časť vybaviť alebo rozhodne, že petíciu vybaví sám.
§ 5b
Ak petícia podaná v tej istej veci neobsahuje nové skutočnosti, orgán verejnej moci
oznámi zástupcovi alebo osobe, ktorá petíciu podala, stanovisko a spôsob vybavenia
pôvodnej petície. Pri hromadnom podávaní petícií tak môže urobiť v periodickej tlači
alebo ostatných hromadných informačných prostriedkoch.
§ 5c
Ak je predmetom petície činnosť orgánov územnej samosprávy, jej poslancov alebo štatutárneho
orgánu organizácie, ktorej zriaďovateľom je orgán územnej samosprávy, petíciu vybavuje
príslušný orgán územnej samosprávy.3)
§ 5d
(1)
Ak petíciu podporí aspoň 10 000 osôb, prerokuje ju príslušný orgán verejnej moci
s pôsobnosťou pre celé územie Slovenskej republiky so zástupcom a petičným výborom.
Ak v petícii nie je určený petičný výbor, má zástupca právo prizvať na prerokovanie
najviac ďalšie dve osoby.
(2)
Iný vecne príslušný orgán verejnej moci ako orgán verejnej moci uvedený v odseku
1 prerokuje petíciu so zástupcom a petičným výborom vtedy, ak petíciu podporilo najmenej
1000 osôb alebo aspoň 8 % osôb oprávnených voliť do orgánov samosprávy obce,3a) ktorej bola petícia určená.
(3)
Ak je petícia podľa odseku 2 určená obecnému zastupiteľstvu alebo zastupiteľstvu
samosprávneho kraja, je zastupiteľstvo povinné petíciu prerokovať na svojom zasadnutí
a umožniť vystúpiť počas prerokovania petície zástupcovi a členom petičného výboru.
(4)
Orgán verejnej moci nie je povinný prerokovať petíciu, ak jej obsahu vyhovie v plnom
rozsahu.
(5)
Ustanovenia odsekov 1 až 4 sa nevzťahujú na Národnú radu Slovenskej republiky a vládu
Slovenskej republiky.
§ 6
§ 6a
Súčinnosť pri vybavovaní petície
(1)
Na výzvu príslušného orgánu verejnej moci je zástupca povinný do desiatich pracovných
dní od doručenia výzvy poskytnúť nevyhnutnú súčinnosť pri vybavovaní petície. Ak zástupca
bez objektívneho dôvodu neposkytne súčinnosť v tejto lehote, orgán verejnej moci nie
je povinný petíciu vybaviť. O tomto následku musí byť zástupca písomne poučený už
vo výzve na poskytnutie súčinnosti pri vybavovaní petície. V čase od odoslania výzvy
na poskytnutie súčinnosti do jej poskytnutia lehota na vybavenie petície neplynie.
(2)
Orgány verejnej moci a nimi zriadené organizácie, ako aj štátne fondy a verejnoprávne
inštitúcie sú povinné poskytnúť orgánu vybavujúcemu petíciu potrebné doklady, iné
písomnosti, vyjadrenia, informácie vrátane technických nosičov údajov na vybavenie
petície, ako aj súčinnosť nevyhnutnú pri vybavovaní petície, ak osobitný predpis5) neustanovuje inak. Od iných právnických osôb a od fyzických osôb možno požadovať
súčinnosť len s ich súhlasom, ak osobitný predpis5) neustanovuje inak.
§ 6b
Podpora iniciatívy občanov členských štátov Európskej únie
Na postup pri organizovaní a podpore iniciatívy občanov členských štátov Európskej
únie (ďalej len „občan“), ako aj na podmienky výkonu iniciatívy občanov sa vzťahuje
osobitný predpis.5a)
§ 6c
Posudzovanie elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov
(1)
Posudzovanie elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov
vykonáva Úradom vlády Slovenskej republiky na tento účel poverená osoba (ďalej len
„posudzovateľ systému zberu“), znalec alebo znalecký ústav v príslušnom odbore a odvetví.5b) Poverenie posudzovateľa systému zberu uskutočňuje Úrad vlády Slovenskej republiky
na základe výzvy zverejnenej na svojom webovom sídle. Posudzovateľom systému zberu
môže byť len osoba, ktorá spĺňa odborné predpoklady na posudzovanie elektronického
systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov uvedené vo výzve podľa druhej
vety. Posudzovateľ systému zberu je povinný spĺňať tieto predpoklady po celý čas vykonávania
posudzovania elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov.
Zoznam posudzovateľov systému zberu a jeho zmeny zverejňuje Úrad vlády Slovenskej
republiky na svojom webovom sídle. Ak posudzovateľ systému zberu nemôže vykonávať
posudzovanie elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov,
je povinný túto skutočnosť s uvedením dôvodov bezodkladne oznámiť Úradu vlády Slovenskej
republiky.
(2)
Posudzovateľ systému zberu je povinný vykonávať posudzovanie elektronického systému
zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov v súlade s osobitným predpisom5c) na základe listinnej žiadosti alebo elektronickej žiadosti o posúdenie elektronického
systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov (ďalej len „žiadosť o posúdenie
systému zberu“) podanej Úradu vlády Slovenskej republiky. Vzor žiadosti o posúdenie
systému zberu je uvedený v prílohe.
(3)
Ak žiadosť o posúdenie systému zberu neobsahuje náležitosti uvedené v prílohe, Úrad vlády Slovenskej republiky vyzve žiadateľa, aby v lehote piatich dní odstránil
jej nedostatky. Ak žiadateľ v tejto lehote nedostatky neodstráni, Úrad vlády Slovenskej
republiky žiadosť o posúdenie systému zberu vráti žiadateľovi a bezodkladne oznámi
túto skutočnosť posudzovateľovi systému zberu. Posudzovateľ systému zberu je povinný
bezodkladne po doručení tohto oznámenia vrátiť žiadateľovi uhradené náklady spojené
s posudzovaním elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov.
(4)
Žiadosť o posúdenie systému zberu, ktorá obsahuje náležitosti uvedené v prílohe, Úrad vlády Slovenskej republiky bezodkladne zašle posudzovateľovi systému zberu
uvedenému v tejto žiadosti. Posudzovateľ systému zberu po posúdení elektronického
systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov uvedie v žiadosti o posúdenie
systému zberu vyjadrenie, či tento systém spĺňa, alebo nespĺňa požiadavky podľa osobitného
predpisu.5d)
(5)
Ak elektronický systém zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov spĺňa požiadavky
podľa osobitného predpisu, Úrad vlády Slovenskej republiky vydá osvedčenie5e) o súlade elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov s osobitným
predpisom a zašle ho žiadateľovi o posúdenie systému zberu do jedného mesiaca od podania
úplnej žiadosti o posúdenie systému zberu.
(6)
Ak elektronický systém zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov nespĺňa požiadavky
podľa osobitného predpisu, Úrad vlády Slovenskej republiky zamietne žiadosť o posúdenie
systému zberu a oznámi túto skutočnosť žiadateľovi o posúdenie systému zberu s uvedením
dôvodov nesplnenia týchto požiadaviek do jedného mesiaca od podania úplnej žiadosti
o posúdenie systému zberu.
(7)
Náklady spojené s posudzovaním elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy
občanov uhrádza žiadateľ, ktorý uhradí tieto náklady pred podaním žiadosti o posúdenie
systému zberu. Doklad o úhrade týchto nákladov je prílohou k žiadosti o posúdenie
systému zberu. Posudzovateľ systému zberu je povinný bezodkladne po poverení podľa
odseku 1 vypracovať a zaslať Úradu vlády Slovenskej republiky sadzobník úhrad nákladov
spojených s posudzovaním elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy
občanov vrátane čísla účtu, na ktoré sa tieto náklady uhradia; Úrad vlády Slovenskej
republiky tento sadzobník zverejní na svojom webovom sídle. Ak posudzovateľ systému
zberu vypracuje zmeny tohto sadzobníka, je povinný ich bezodkladne zaslať Úradu vlády
Slovenskej republiky, ktorý ich zverejní na svojom webovom sídle.
(8)
Ak posudzuje elektronický systém zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov znalec
alebo znalecký ústav, podmienky výkonu znaleckej činnosti pri posudzovaní tohto systému
a podmienky poskytnutia odmeny, náhrady hotových výdavkov a náhrady za stratu času
za túto činnosť ustanovuje osobitný predpis,5b) pričom ustanovenia odsekov 2, 3 prvej a druhej vety a odsekov 4 až 6 sa použijú rovnako
a ustanovenie odseku 7 sa nepoužije.
§ 6d
Overovanie vyhlásení o podpore iniciatívy občanov
Na účely koordinácie procesu overovania a osvedčovania vyhlásení o podpore iniciatívy
občanov v listinnej podobe podľa osobitného predpisu5f) je príslušným Úrad vlády Slovenskej republiky.
§ 6e
Pokuty na úseku podpory iniciatívy občanov
(1)
Úrad vlády Slovenskej republiky uloží pokutu
a)
od 2 000 eur do 35 000 eur posudzovateľovi systému zberu, ak poruší povinnosť ustanovenú
v § 6c,
b)
od 500 eur do 10 000 eur organizátorovi,5g) ak pri
1.
plnení povinností podľa osobitného predpisu5a) poskytne nepravdivé vyhlásenie alebo
2.
použije údaje získané pri organizovaní iniciatívy občanov na iný účel, než na ktorý
boli poskytnuté,
c)
od 125 eur do 2 500 eur organizátorovi, ak poruší povinnosť ustanovenú osobitným
predpisom,5a) za ktorú sa neukladá pokuta podľa písmena b).
(2)
Pri ukladaní pokuty Úrad vlády Slovenskej republiky prihliadne na závažnosť, spôsob,
trvanie a následky protiprávneho konania, na opakované porušenie povinností alebo
na porušenie viacerých povinností.
(3)
Pokuta je splatná do 15 dní odo dňa, keď rozhodnutie o jej uložení nadobudlo právoplatnosť.
(4)
Pokuty sú príjmom štátneho rozpočtu.
(5)
Pokutu možno uložiť do troch rokov odo dňa porušenia povinnosti.
(6)
Na konanie o ukladaní pokút sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní.5h)
Spoločné ustanovenia
§ 7
(1)
Každý, kto sa podieľa na vybavovaní petície, sám uhrádza trovy, ktoré mu vznikli
s jej vybavovaním.
§ 9
Na vybavovanie petícií podľa tohto zákona sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom
konaní,5h) ak tento zákon neustanovuje inak.
§ 9a
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 1. júla 2010
Na petície, ktoré boli doručené orgánu verejnej moci pred 1. júlom 2010, a na ich
vybavenie sa vzťahujú predpisy účinné do 30. júna 2010.
§ 9b
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. septembra 2015
(1)
Úrad vlády Slovenskej republiky vydá všeobecne záväzný právny predpis podľa § 4a ods. 1 do 31. decembra 2016. Petíciu podľa § 4 ods. 4 nemožno podporiť v elektronickej podobe do 31. decembra 2016.
(2)
Na vybavenie petície, doručenej orgánu verejnej moci pred 1. septembrom 2015, sa
vzťahuje právna úprava účinná do 31. augusta 2015.
§ 9c
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. mája 2019
(1)
Osoba poverená Ministerstvom financií Slovenskej republiky na posudzovanie elektronického
systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov podľa predpisov účinných do 30.
apríla 2019 je posudzovateľom systému zberu podľa tohto zákona. Konanie o poverenie
osoby podľa prvej vety začaté podľa predpisov účinných do 30. apríla 2019 a právoplatne
neukončené pred 1. májom 2019 dokončí Ministerstvo financií Slovenskej republiky podľa
tohto zákona.
(2)
Konanie o žiadosti o posúdenie elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy
občanov začaté podľa predpisov účinných do 30. apríla 2019 a právoplatne neukončené
pred 1. májom 2019 sa dokončí podľa tohto zákona.
(3)
Osvedčenia o súlade elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov
s osobitným predpisom vydané podľa predpisov účinných do 30. apríla 2019 sú osvedčeniami
o súlade elektronického systému zberu vyhlásení o podpore iniciatívy občanov s osobitným
predpisom podľa tohto zákona.
§ 10
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Havel v. r.
Dubček v. r.
Čalfa v. r.
Dubček v. r.
Čalfa v. r.
Príloha
k zákonu č. 85/1990 Zb.
k zákonu č. 85/1990 Zb.
1)
Napríklad zákon č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky
v znení neskorších predpisov, zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
1a)
Napríklad zákon Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, zákon č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2)
Zákon č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
2a)
§ 17 zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení zákona č. 214/2014 Z. z.
2c)
§ 2 ods. 1 písm. u) zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
2e)
Napríklad zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov, § 11 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov, zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 84/2014 Z. z.
2f)
§ 24 ods. 1 písm. b) zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
predpisov.
3)
§ 10 zákona Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov.
§ 2 zákona č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov (zákon o samosprávnych krajoch).
§ 2 zákona č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov (zákon o samosprávnych krajoch).
3a)
§ 163 zákona č. 180/2014 Z. z. o podmienkach výkonu volebného práva a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
4)
§ 6 ods. 7 zákona č. 84/1990 Zb. o zhromažďovacom práve.
5)
Napríklad zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov, zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, § 11 zákona č. 563/2009 o
správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov, § 89 až 93b zákona č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
5a)
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 211/2011 zo 16. februára 2011 o iniciatíve
občanov (Ú. v. EÚ L 65, 11. 3. 2011) v platnom znení.
5b)
Zákon č. 382/2004 Z. z. o znalcoch, tlmočníkoch a prekladateľoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
5c)
Čl. 6 a príloha IV nariadenia (EÚ) č. 211/2011.
5d)
Čl. 6 ods. 4 nariadenia (EÚ) č. 211/2011.
5e)
Príloha IV nariadenia (EÚ) č. 211/2011.
5f)
Čl. 8 a čl. 15 ods. 2 nariadenia (EÚ) č. 211/2011.
5g)
Čl. 2 ods. 3 nariadenia (EÚ) č. 211/2011.
5h)
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.
6)
Napríklad § 133 a 134 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
7)
Zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach.