126/1991 Zb.
Vyhlásené znenie
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 12.04.1991 - 31.12.1992 |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 126/1991 Zb. |
Názov: | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky o hospodárení s prostriedkami štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a o hospodárení rozpočtových a príspevkových organizácií |
Typ: | Vyhláška |
Dátum schválenia: | 07.03.1991 |
Dátum vyhlásenia: | 12.04.1991 |
Autor: | Ministerstvo financií Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
592/1990 Zb. | Zákon Slovenskej národnej rady o rozpočtových pravidlách Slovenskej republiky |
638/1992 Zb. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky o hospodárení s prostriedkami štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a o hospodárení rozpočtových a príspevkových organizácií |
126
VYHLÁŠKA
Ministerstva financií Slovenskej republiky
zo 7. marca 1991
o hospodárení s prostriedkami štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a o hospodárení
rozpočtových a príspevkových organizácií
Ministerstvo financií Slovenskej republiky podľa § 31 ods. 1 zákona Slovenskej národnej rady č. 592/1990 Zb. o rozpočtových pravidlách Slovenskej republiky (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
PRVÁ ČASŤ
ÚVODNÉ USTANOVENIE
§ 1
Rozsah úpravy
(1)
Touto vyhláškou sa riadi hospodárenie s rozpočtovými prostriedkami a s prostriedkami
osobitných fondov
a)
ministerstiev, ostatných ústredných orgánov štátnej správy a ďalších štátnych orgánov
alebo organizácií, ktoré majú postavenie ústredných orgánov Slovenskej republiky (ďalej
len „ústredné orgány“)
b)
rozpočtových organizácií,
c)
príspevkových organizácií.
(2)
Štátne účelové fondy (ďalej len „štátne fondy“), obce, iné právnické osoby a hospodárske
subjekty sa riadia touto vyhláškou len vtedy, ak sa im poskytujú prostriedky zo štátneho
rozpočtu Slovenskej republiky (ďalej len „štátny rozpočet“), alebo ak tak ustanovujú
osobitné predpisy.
(3)
Financovanie geologických prác z prostriedkov štátneho rozpočtu upravuje osobitný
predpis.
DRUHÁ ČASŤ
PRAVIDLÁ ROZPOČTOVÉHO HOSPODÁRENIA
§ 2
Hospodárenie s rozpočtovými prostriedkami
(1)
Rozpočtové prostriedky sa môžu používať len na určené účely, a to na zabezpečenie
funkcií určených zriaďovateľom rozpočtovej alebo príspevkovej organizácie (ďalej len
„zriaďovateľ“) a na krytie nevyhnutných potrieb a opatrení vyplývajúcich z osobitných
predpisov.
(2)
Subjekty hospodáriace s rozpočtovými prostriedkami sú povinné dosahovať rozpočtované
príjmy a plniť úlohy financované zo štátneho rozpočtu efektívne a najhospodárnejším
spôsobom.
(3)
Prostriedky štátneho rozpočtu možno čerpať len na podklade otvorených limitov výdavkov.
(4)
Platby z prostriedkov štátneho rozpočtu sa uskutočňujú zásadne bezhotovostne, platby
v hotovosti sa uskutočňujú v rozsahu určenom osobitnými predpismi.1)
(5)
Občianskym združeniam môžu poskytovať rozpočtové prostriedky len tie ústredné orgány,
v ktorých vecnej pôsobnosti podľa osobitných predpisov2) tieto združenia konajú. Pritom ich môžu poskytovať len na plnenie konkrétnych úloh,
ktorými ich poveril štát.
(6)
Rozpočtová organizácia môže poskytovať príspevky a dotácie iným ako štátnym organizáciám
iba vtedy, ak poskytnutie týchto dotácií vyplýva z právnych predpisov alebo z uznesenia
vlády Slovenskej republiky a na poskytnutie dotácií má zabezpečené potrebné prostriedky
vo svojom rozpočte. Poskytnutie dotácie možno žiadať iba prostredníctvom jednej rozpočtovej
organizácie.
§ 3
Rozpočtové opatrenia
(1)
Rozpočtové opatrenia sú presuny rozpočtových prostriedkov, povolené prekročenie rozpočtu
a viazanie rozpočtových prostriedkov.
(2)
Rozpočtové a príspevkové organizácie sú povinné viesť mimo sústavy účtovníctva aj
operatívnu evidenciu o všetkých vykonaných rozpočtových opatreniach v priebehu roka.
(3)
Ústredné orgány predložia Ministerstvu financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo
financií“) spolu s ročnými účtovnými výkazmi aj prehľad o rozpočtových opatreniach
vykonaných v rozpočte kapitoly v priebehu rozpočtového roka. Prehľad sa spracuje v
príjmovej i výdavkovej časti podľa odvetvového a druhového členenia.
§ 4
Rozpočtové presuny
(1)
Ak na úhradu nevyhnutného výdavku neboli v rozpočte zabezpečené potrebné prostriedky
a nie je možné ich zabezpečiť podľa § 14 písm. a) zákona, musí ich ústredný orgán alebo rozpočtová a príspevková organizácia v jeho pôsobnosti
zabezpečiť predovšetkým presunom prostriedkov v rámci svojho rozpočtu.
(2)
Ústredný orgán alebo rozpočtová a príspevková organizácia v jeho pôsobnosti nemôže
pri vykonávaní rozpočtových presunov vo svojej právomoci meniť záväzné úlohy a limity
svojho rozpočtu.
(3)
Rozpočtová a príspevková organizácia môže vykonať rozpočtové presuny vo vlastnej
právomoci najneskôr k 31. decembru rozpočtového roka.
§ 5
Povolené prekročenie rozpočtových limitov
(1)
Rozpočtová organizácia je oprávnená prekročiť limit svojho rozpočtu, ak použije prostriedky
svojich osobitných fondov a prostriedky prijaté od iných subjektov na základe darovacej
zmluvy alebo zmluvy o združení.3)
(2)
Prekročenie limitov v ostatných prípadoch povoľuje ústredný orgán pre rozpočtové
a príspevkové organizácie v jeho pôsobnosti na ťarchu svojho rozpočtu. Ak by toto
prekročenie ovplyvnilo záväzné úlohy a limity rozpočtu tohto ústredného orgánu, postupuje
tak po dohode s ministerstvom financií.
(3)
Ak má dôjsť k prekročeniu limitov z dôvodu delimitácie alebo prechodu úloh z iného
orgánu alebo organizácie, predložia organizácie, ktorých sa tieto opatrenia dotýkajú,
prostredníctvom zriaďovateľa, príslušným ústredným orgánom vzájomne odsúhlasené delimitačné
protokoly, obsahujúce vzájomne odsúhlasené prevody prostriedkov zo štátneho rozpočtu
a povinnosti k štátnemu rozpočtu. Ústredný orgán predloží tieto doklady ministerstvu
financií. Bez predloženia týchto dokladov a súhlasu ministerstva financií sa nemôžu
limity prekročiť.
(4)
Ústredný orgán môže vo svojom rozpočte s povolením ministerstva financií prekročiť
limit výdavkov len do výšky skutočne dosiahnutých vyšších príjmov. Obdobne postupujú
ústredné orgány pri povoľovaní prekročenia limitov rozpočtových a príspevkových organizácií
v ich pôsobnosti.
§ 6
Viazanie rozpočtových prostriedkov
(1)
Ústredný orgán musí vo svojom rozpočte viazať rozpočtové prostriedky v prípade, ak
a)
v rozpočte mal zabezpečené prostriedky na vykonanie úloh, ktorých plnenie prešlo
na iné orgány,
b)
neplní rozpočtované príjmy,
c)
o viazaní rozpočtových prostriedkov rozhodla vláda Slovenskej republiky, alebo na
základe jej splnomocnenia minister financií Slovenskej republiky (ďalej len „minister
financií“).
(2)
Rozpočtová organizácia musí viazať prostriedky svojho rozpočtu v prípade, ak
a)
tieto prostriedky boli určené na úlohy, ktoré sa vôbec alebo sčasti nebudú realizovať,
b)
neplní rozpočtované príjmy; ak vyrovnanie úbytku príjmov nemôže rozpočtová organizácia
zabezpečiť viazaním zodpovedajúcej časti výdavkov, dohodne organizácia spôsob náhrady
úbytku príjmov so zriaďovateľom.
(3)
Viazanie rozpočtových prostriedkov je časové a vecné obmedzenie ich použitia. Viazané
rozpočtové prostriedky sa nemôžu použiť bez súhlasu orgánu, ktorý o viazaní rozhodol.
(4)
Ústredný orgán pripojí k štvrťročnému výkazu o plnení príjmov a výdavkov rozpočtových
organizácií, ktorý zasiela ministerstvu financií, prehľad o výške rozpočtových prostriedkov
viazaných v rámci svojho rozpočtu ako trvalú úsporu.
§ 7
Časové použitie rozpočtových prostriedkov
(1)
Nevyčerpané rozpočtové prostriedky v rozsahu ustanovenom touto vyhláškou možno previesť
po ukončení rozpočtového roka na účty osobitných fondov. Do budúceho roka sa tiež
prevádzajú prostriedky na osobitných účtoch schválených zriaďovateľom po dohode s
ministerstvom financií.
(2)
Na ťarchu rozpočtu bežného roku sa zaúčtujú iba tie výdavky, ktoré sa hospodársky
týkajú tohto roka a ktoré peňažný ústav zaúčtuje najneskôr s účinnosťou k 31. decembru
tohto roku. Výdavky, ktoré nebudú k tomuto dňu peňažným ústavom zaúčtované, zaťažujú
rozpočet budúceho roku.
§ 8
Úhrada výdavkov po skončení rozpočtového roka
(1)
Úhrada výdavkov na ťarchu štátneho rozpočtu bežného roka sa môže realizovať najneskôr
do 15. januára nasledujúceho roka, ak ide o
a)
dodatkové výdavky na investície uhradzované zo štátneho rozpočtu,
b)
dodatkové výdavky v oblasti vedy a výskumu,
c)
dodatkové úhrady za výrobky, práce a služby dodané alebo vykonané do 31. decembra
bežného roka,
d)
vyúčtovanie preddavkov podľa § 19 ods. 6 tejto vyhlášky,
e)
prevod prídelov do osobitných fondov,
f)
prevod príjmov z vedľajšej hospodárskej činnosti.
(2)
Dodatkové úhrady výdavkov sú platby týkajúce sa rozpočtového roka, avšak splatné
v nasledujúcom rozpočtovom roku najneskôr do 15. januára, prípadne platby splatné
pred začiatkom budúceho roku, avšak z rozličných dôvodov neuhradené.
(3)
Rozpočtové prostriedky na úhradu výdavkov splatných po uplynutí rozpočtového roka
sa nemôžu poukazovať vopred okrem prostriedkov
a)
na výplatu miezd za druhú polovicu decembra, vrátane cestovného vyplateného súčasne
so mzdou; nevyčerpané prostriedky po výplate miezd rozpočtové organizácie odvedú ihneď
po skončení výplatného termínu pre mzdy za druhú polovicu decembra na svoj príjmový
účet,
b)
na úhradu preddavkov a pozastávok pri dodávkach prác a výkonov, ak sa tak organizácie
dohodli,
c)
na úhradu faktúr za geologické práce vo výške pravdepodobnej fakturácie za mesiac
december,
d)
určených na podpory v nezamestnanosti vyplácané občanom za mesiac december.
Tieto prostriedky sa prevádzajú na účet cudzích prostriedkov. Nevyčerpané prostriedky
sa odvedú na príjmový účet štátneho rozpočtu.
§ 9
Účtovanie príjmov štátneho rozpočtu
(1)
V prospech štátneho rozpočtu na bežný rok sa zaúčtujú iba platby, na realizáciu ktorých
dostane peňažný ústav platobné doklady najneskôr do 31. decembra bežného roka a k
tomuto dňu ich aj zaúčtuje.
(2)
Príjmy prijaté v hotovosti sa musia odviesť najneskôr do 31. decembra bežného roka
na príjmový rozpočtový účet v peňažnom ústave.
(3)
Nedoplatky príjmov z minulého roka a z predchádzajúcich rokov uhradené po 1. januári
nasledujúceho roka sú rozpočtovým príjmom nasledujúceho rozpočtového roka, aj keď
ide o náhradu rozpočtových výdavkov z minulého roka.
(4)
Príjmy za realizované práce a výkony v priebehu riešenia štátnych objednávok v oblasti
výskumu a vývoja a príjmy za zvyšné a nepotrebné predmety po dokončení riešenia štátnych
objednávok sa prevedú do štátneho rozpočtu v takom pomere, v akom sa štátny rozpočet
podieľal na financovaní úlohy. Finančné usporiadanie musia riešitelia vykonať najneskôr
do 6 mesiacov po ukončení úlohy.
§ 10
Rozpočtové limity
(1)
Rozpočtovým organizáciám sa otvárajú rozpočtové limity na účty vedené v peňažnom
ústave, a to osobitne na investičné a osobitne na neinvestičné výdavky. Príspevkovým
organizáciám sa otvárajú samostatné výdavkové rozpočtové účty na čerpanie príspevkov
na činnosť a na čerpanie účelového príspevku na investície.
(2)
Ústredné orgány otvárajú rozpočtové limity pre vlastné hospodárenie a tiež limity
rozpočtovým a príspevkovým organizáciám, ktorých sú zriaďovateľom. Rozpočtovej organizácii,
ktorá je zriaďovateľom rozpočtových alebo príspevkových organizácií, otvára rozpočtové
limity ten ústredný orgán, ktorý je jej zriaďovateľom. Ministerstvo financií môže
ustanoviť podľa výsledkov plnenia štátneho rozpočtu, že bude otvárať rozpočtové limity
neinvestičných výdavkov pre ústredné orgány, ak to bude vyžadovať zabezpečenie pokladničnej
rovnováhy štátneho rozpočtu, alebo ak dôjde v pôsobnosti ústredného orgánu k porušovaniu
finančnoprávnych predpisov.
(3)
Vedúci rozpočtových organizácií sú povinní zabezpečiť, aby rozpočtové prostriedky
boli uvoľňované iba v takej výške, ktorá zodpovedá rozsahu plnenia úloh zahrnutých
v rozpočte organizácie v období, na ktoré je rozpočtový limit otvorený.
(4)
Zriaďovateľ zníži rozpočtovej alebo príspevkovej organizácii limit výdavkov alebo
jeho časť, predovšetkým ak bol limit určený nesprávne alebo pri jeho určení boli porušené
finančnoprávne predpisy.
(5)
Rozpočtové a príspevkové organizácie oznámia peňažnému ústavu limit výdavkov najneskôr
dva dni pred začiatkom obdobia, v ktorom bude limit čerpaný.
(6)
Na financovanie štátnych objednávok v oblasti vedy a výskumu otvára rozpočtové limity
ústredný orgán, ktorý zadáva štátnu objednávku. Ak ide o štátnu objednávku plne financovanú
zo štátneho rozpočtu, môže ústredný orgán čerpať takto limitované prostriedky iba
na úhradu plnenia na základe hospodárskych zmlúv a za predpokladu, že si k výsledkom
riešenia štátnych objednávok zabezpečí právo hospodárenia. Ak ide o štátne objednávky
financované s podielovou účasťou štátneho rozpočtu, môžu nositelia štátnych objednávok
čerpať rozpočtový limit, ktorý im pre každú jednotlivú štátnu objednávku otvorí objednávateľ
vo výške zodpovedajúcej podielu prostriedkov štátneho rozpočtu. Prostriedky tohto
limitu sa môžu čerpať až po úhrade podielu z vlastných prostriedkov zúčastnených organizácií.
(7)
V prípade, že objednávateľ poskytne nositeľovi štátnej objednávky rozpočtové prostriedky
na obstaranie prístrojov, strojov a zariadení potrebných na riešenie štátnej objednávky,
musí súčasne určiť, ako sa použijú tieto predmety po ukončení riešenia a spôsob finančného
usporiadania.
§ 11
Limity investičných výdavkov
(1)
Rozpočtové limity na investičné výdavky rozpočtovej organizácie sa otvárajú na celý
rozpočtový rok.
(2)
Príspevková organizácia môže prevádzať z výdavkového rozpočtového účtu prostriedky
na svoj zdrojový investičný účet len podľa priebehu investičnej výstavby a môže čerpať
finančné prostriedky podľa vecného plnenia. Ak má príspevková organizácia vlastné
investičné zdroje, musí ich prednostne použiť na úhradu investičných výdavkov.
§ 12
Limity neinvestičných výdavkov
(1)
Rozpočtovej organizácii sa otvárajú rozpočtové limity neinvestičných výdavkov každý
štvrťrok rozpočtového roka.
(2)
Limit neinvestičných výdavkov sa otvára i na povolené prekročenie výdavkov.
(3)
Zriaďovateľ poukazuje príspevkovej organizácii príspevok na činnosť zo svojho rozpočtového
výdavkového účtu na jej bežný účet.
(4)
Príspevková organizácia vykoná po uplynutí rozpočtového roka zúčtovanie finančných
vzťahov s rozpočtom zriaďovateľa, alebo so štátnym rozpočtom, ak je priamo zapojená
na štátny rozpočet.
§ 13
Prevody prostriedkov medzi štátnym rozpočtom federácie a štátnym rozpočtom republiky
(1)
Ústredné orgány a organizácie v ich pôsobnosti môžu prevádzať prostriedky medzi štátnym
rozpočtom republiky a štátnym rozpočtom federácie a medzi štátnymi rozpočtami oboch
republík navzájom len prostredníctvom ministerstva financií. Organizácie financované
z rôznych štátnych rozpočtov si nemôžu vzájomne prevádzať prostriedky okrem prípadov,
keď ide o bežné hospodárske operácie (úhrady za dodávky, práce a služby, nájomné a
pod.). Prevody v rámci zmlúv o združovaní prostriedkov3) musia byť schválené zriaďovateľom, so súhlasom ministerstva financií.
(2)
Prevody prostriedkov medzi štátnymi rozpočtami sa vykonávajú peňažne.
(3)
Ústredné orgány, ktorých sa týka prevod prostriedkov, viažu tieto vo svojom rozpočte
ako trvalú úsporu. Ak ministerstvo financií prevádza prostriedky do štátneho rozpočtu
federácie alebo do štátneho rozpočtu Českej republiky, poukáže tieto príslušnému ministerstvu
financií. Ak ministerstvo financií prijalo prevedené prostriedky, vykoná potrebné
rozpočtové opatrenia v organizácii, ktorej sa rozpočtové prostriedky prevádzajú. Podľa
povahy prípadov povolí buď prekročenie rozpočtu, alebo poukáže prostriedky ústrednému
orgánu.
TRETIA ČASŤ
ROZPOČTOVÉ A PRÍSPEVKOVÉ ORGANIZÁCIE
§ 14
Základné ustanovenia
(1)
Rozpočtové a príspevkové organizácie sú štátne organizácie, ktoré v rámci verejnej
spotreby zabezpečujú
a)
základné verejné funkcie štátu,
b)
činnosti a služby, ktoré sú na základe osobitných predpisov úplne alebo sčasti financované
zo štátneho rozpočtu.
(2)
Príjmy a výdavky rozpočtových organizácií tvoria súčasť štátneho rozpočtu prostredníctvom
rozpočtu ich zriaďovateľa.
(3)
Príjmy príspevkových organizácií sú výsledkom ich hlavnej činnosti a vlastným zdrojom
financovania. Z rozpočtu zriaďovateľa alebo zo štátneho rozpočtu sa môže poskytnúť
organizácii príspevok.
§ 15
Zriaďovanie rozpočtových a príspevkových organizácií
(1)
Zriaďovateľom rozpočtových a príspevkových organizácií je ústredný orgán alebo iná
rozpočtová organizácia podľa osobitného zákona.4) Ak osobitný zákon neurčí zriaďovateľa, plní jeho funkcie podľa tejto vyhlášky ústredný
orgán, v ktorého pôsobnosti organizácia vznikla.
(2)
Ak hospodárskoprávna forma organizácie nevyplýva priamo zo zákona, určí ju zriaďovateľ
po dohode s ministerstvom financií.
(3)
Zriaďovateľ vydá o zriadení organizácie zriaďovaciu listinu, ktorá musí obsahovať
a)
označenie zriaďovateľa,
b)
názov, sídlo organizácie a jej identifikačné číslo; názov musí vylučovať možnosť
zámeny s názvami iných organizácií,
c)
vymedzenie základného účelu a tomu zodpovedajúceho predmetu činnosti,
d)
označenie štatutárnych orgánov,
e)
vymedzenie majetku, ku ktorému má organizácia právo hospodárenia,
f)
dátum zriadenia organizácie,
g)
určenie času, na ktorý sa organizácia zriaďuje.
(4)
Ak osobitný predpis neustanoví inak, zriaďovateľ je povinný zabezpečiť oznámenie
o zriadení organizácie v Ústrednom vestníku Slovenskej republiky, a to s uvedením
údajov podľa odseku 3. Oznamovacia povinnosť neplatí v prípade, ak by boli ohrozené
záujmy obrany a bezpečnosti štátu.
(5)
Rozpočtové a príspevkové organizácie sú svojimi rozpočtami spojené s rozpočtom zriaďovateľa,
ktorý garantuje a kontroluje ich činnosť a v prípade zistených nedostatkov prijíma
potrebné opatrenie.
§ 16
Spoločné ustanovenia
(1)
Rozpočtové a príspevkové organizácie podliehajú odvodom, daniam a poplatkom, len
ak tak ustanoví osobitný predpis.
(2)
Odmeňovanie pracovníkov rozpočtových a príspevkových organizácií upravujú osobitné
predpisy.
(3)
Rozpočtová a príspevková organizácia poskytuje svoje výkony fyzickým a právnickým
osobám v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi odplatne, okrem výkonov,
na ktoré poskytuje zriaďovateľ prostriedky zo svojho rozpočtu.
(4)
Rozpočtové a príspevkové organizácie hospodária s majetkom.5) Prevody majetku vykonávajú odplatne, ak zriaďovateľ neustanoví inak.
(5)
Rozpočtové a príspevkové organizácie môžu vkladať prostriedky svojich osobitných
fondov ako kapitál do činnosti iných subjektov a obstarávať cenné papiere od iných
subjektov z týchto zdrojov. Rozpočtové prostriedky na tieto účely môžu použiť len
so súhlasom zriaďovateľa, ústredné orgány len so súhlasom ministerstva financií.
§ 17
Hmotná zainteresovanosť
(1)
Rozpočtové organizácie sú zainteresované na zvyšovaní príjmov a úsporách výdavkov
vo vzťahu k úlohám a limitom štátneho rozpočtu určených zriaďovateľom. Príspevkové
organizácie sú zainteresované na zlepšenom výsledku hospodárenia oproti finančnému
vzťahu k štátnemu rozpočtu určenému zriaďovateľom.
(2)
Rozpočtovým organizáciám sa pre účely hmotnej zainteresovanosti ponecháva prekročenie
rozpočtovaných príjmov v plnom rozsahu a 50 % úspor na výdavkoch, okrem úspor mzdových
prostriedkov. Príspevkovým organizáciám sa pre účely hmotnej zainteresovanosti ponecháva
50 % zlepšeného výsledku hospodárenia, s výnimkou mzdových prostriedkov. Zvyšok súm
sa vracia do štátneho rozpočtu, pokiaľ osobitný predpis neurčí inak. Úspora mzdových
prostriedkov ostáva organizáciám v plnom rozsahu.
(3)
Predmetom hmotnej zainteresovanosti nie sú príjmy, úspory výdavkov a zlepšený výsledok
hospodárenia dosiahnutým nesplnením úloh, obmedzovaním alebo zhoršovaním kvality poskytnutých
služieb alebo zmenou podmienok, za ktorých boli úlohy a limity organizácií určené.
Príjmy, úspory a zlepšený výsledok hospodárenia, ktoré nemôže byť predmetom hmotnej
zainteresovanosti organizácií, určuje zriaďovateľ vopred pri určení limitov a úloh
štátneho rozpočtu na príslušný rok.
(4)
Podiely z príjmov, úspor výdavkov a zlepšeného výsledku hospodárenia ponechané organizáciám
tvoria spoločný základ prídelov do osobitných fondov organizácií. Opodstatnenosť podielov
pripadajúcich organizáciám na hmotnú zainteresovanosť, vo väzbe na určené úlohy a
funkcie, posudzuje zriaďovateľ pri ročnej účtovnej uzávierke.
§ 18
Osobitné fondy
(1)
Rozpočtové a príspevkové organizácie zriaďujú tieto osobitné fondy:
a)
fond odmien,
b)
fond kultúrnych a sociálnych potrieb,
c)
rezervný fond,
d)
ďalšie fondy podľa tejto vyhlášky alebo osobitných predpisov.
(2)
Rozdelenie do jednotlivých fondov sa vykoná nasledovne:
a)
do výšky 25 % do fondu odmien; celkový prídel do fondu odmien nemôže prekročiť 15
% prípustného objemu mzdových prostriedkov na príslušný rozpočtový rok,
b)
do výšky 25 % do fondu kultúrnych a sociálnych potrieb; celkový prídel do fondu kultúrnych
a sociálnych potrieb, vrátane jednotného prídelu, neprekročí dvojnásobok jednotného
prídelu,
c)
zostávajúca časť po určení prídelov do fondov podľa písmen a) a b) sa prevedie do
rezervného fondu.
(3)
Prídely do osobitných fondov sa vykonávajú preddavkovo pri ročnej účtovnej uzávierke
a po predbežnom potvrdení zriaďovateľom. Definitívne potvrdenie nárokov vykoná zriaďovateľ
po finančnom usporiadaní.
(4)
Zostatky osobitných fondov koncom rozpočtového roka neprepadajú a prevádzajú sa do
ďalších rokov.
ŠTVRTÁ ČASŤ
HOSPODÁRENIE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZÁCIÍ
§ 19
Rozpočet rozpočtovej organizácie
(1)
Rozpočtová organizácia hospodári s rozpočtovými prostriedkami, s prostriedkami prijatými
od iných subjektov, s prostriedkami prijatými zo štátnych fondov, s prostriedkami
vlastných osobitných fondov a s prostriedkami zo svojej vedľajšej hospodárskej činnosti.
Všetky rozpočtované príjmy odvádza do rozpočtu zriaďovateľa.
(2)
Rozpočtová organizácia zostavuje svoj rozpočet príjmov a výdavkov podľa platnej rozpočtovej
skladby. Riadi sa pritom záväznými úlohami a limitmi štátneho rozpočtu a ďalšími úlohami
a limitmi určenými zriaďovateľom, napríklad:
a)
rozpočtové príjmy celkom,
b)
investičné výdavky celkom,
c)
neinvestičné výdavky celkom,
z toho:
mzdové prostriedky,
výdavky na činnosť štátnej správy,
výdavky na reprezentačné účely,
mzdové prostriedky,
výdavky na činnosť štátnej správy,
výdavky na reprezentačné účely,
d)
dotácie občianskym združeniam,
e)
dotácie a príspevky príspevkovým a iným organizáciám.
(3)
Pri dodržaní limitov môže rozpočtová organizácia počas rozpočtového roka upravovať
vnútornú štruktúru svojich príjmov a výdavkov.
(4)
Pre ústredné orgány sa záväzné úlohy a limity určujú v štátnom rozpočte.
(5)
Ústredný orgán môže počas rozpočtového roka upravovať vnútornú štruktúru svojich
príjmov a výdavkov, iba ak dodrží úlohy a limity určené štátnym rozpočtom a finančné
vzťahy k rozpočtovým a príspevkovým organizáciám v jeho pôsobnosti.
(6)
Zriaďovateľ určí, ktoré vnútorné organizačné jednotky v rámci rozpočtovej organizácie
v jeho pôsobnosti budú hospodáriť iba so zvereným preddavkom. Zároveň určí výšku preddavku
a obdobie, na ktoré sa poskytuje, prípadne na to splnomocní rozpočtovú organizáciu,
na ktorej rozpočet je vnútorná organizačná jednotka hospodáriaca s preddavkom zapojená.
Zriaďovateľ, prípadne rozpočtová organizácia, z ktorej rozpočtu sa preddavok poskytuje,
zúčtuje príjmy a výdavky týchto vnútorných organizačných jednotiek najneskôr do konca
rozpočtového roka.
(7)
Rozpočtová organizácia môže so súhlasom zriaďovateľa kompenzovať príjmy s výdavkami
v prípade, ak ide o príjmy bezprostredne súvisiace s výdavkami. V ostatných prípadoch
sa môžu príjmy kompenzovať s výdavkami len so súhlasom ministerstva financií.
(8)
Rozpočtová organizácia sústreďuje všetky príjmy svojho rozpočtu na svojom príjmovom
rozpočtovom účte a realizuje všetky svoje výdavky zo svojho výdavkového rozpočtového
účtu, zriadených v peňažnom ústave. Rozpočtová organizácia môže sústreďovať svoje
príjmy na iných účtoch a realizovať rozpočtové výdavky z iných účtov len v prípadoch
ustanovených touto vyhláškou, prípadne so súhlasom ministerstva financií.
§ 20
Fond odmien
(1)
Fond odmien tvorí rozpočtová organizácia z usporených mzdových prostriedkov určených
na príslušný rozpočtový rok, a to vo výške dosiahnutých úspor zistených pri účtovnej
uzávierke a z ďalších zdrojov podľa tejto vyhlášky.
(2)
Fond odmien sa používa podľa osobitných predpisov. Prednostne sa z neho uhradzuje
prípadné prekročenie mzdového nároku.
(3)
Výdavky z fondu odmien sa nezahrňujú do limitu mzdových prostriedkov určeného pre
príslušný rozpočtový rok.
§ 21
Fond kultúrnych a sociálnych potrieb
Tvorba, použitie a hospodárenie s prostriedkami fondu kultúrnych a sociálnych potrieb
je upravené touto vyhláškou alebo osobitnými predpismi.7)
§ 22
Rezervný fond
(1)
Rozpočtová organizácia vytvára rezervný fond podľa § 18 ods. 2 písm. c) tejto vyhlášky. Ďalej sú zdrojom tohto fondu darované finančné prostriedky.
(2)
Rezervný fond možno použiť na
a)
krytie neinvestičných výdavkov nezabezpečených rozpočtom organizácie,
b)
údržbu a opravy základných prostriedkov a iného hmotného majetku,
c)
doplnenie zdrojov na reprodukciu základných prostriedkov a skvalitnenie materiálno-technickej
základne organizácie,
d)
úhradu pokút a penále,
e)
splátky prijatých úverov a pôžičiek a úrokov z nich podľa § 25 tejto vyhlášky,
f)
obstaranie cenných papierov a na kapitálový vklad do činnosti iných subjektov,
g)
dobrovoľné príspevky a dary.
§ 23
Financovanie investícií, iného hmotného majetku a opráv
(1)
Rozpočtová organizácia uhradzuje investície8) v rámci limitu investičných výdavkov určeného zriaďovateľom. Na posilnenie investičných
prostriedkov môže použiť prostriedky svojho fondu kultúrnych a sociálnych potrieb
podľa osobitného predpisu,7) dary a príspevky od iných subjektov, prostriedky z vedľajšej hospodárskej činnosti
a prostriedky od štátnych fondov. V prípade použitia doplnkových zdrojov odvedie organizácia
tieto prostriedky na osobitný príjmový účet štátneho rozpočtu pre doplnkové zdroje
a o výšku odvedených prostriedkov môže prekročiť určený limit investičných výdavkov.
Nepoužitý zostatok takto prevedených prostriedkov vráti rozpočtová organizácia späť
na účet, z ktorého boli poukázané.
(2)
Iný hmotný majetok8) a opravy základných prostriedkov financujú rozpočtové organizácie z neinvestičných
prostriedkov.
§ 24
Devízové hospodárstvo
(1)
Spôsob hospodárenia rozpočtovej organizácie s devízovými prostriedkami určuje osobitný
predpis.9)
(2)
Hodnota devízových prostriedkov prijatých rozpočtovou organizáciou sa v rámci ponukovej
povinnosti zaúčtuje v Kčs do príjmov v zmysle § 19 ods. 1 a 8.
(3)
Na nákup devízových prostriedkov používa rozpočtová organizácia prostriedky svojho
rozpočtu a ostatných zdrojov.
§ 25
Úvery
Rozpočtová organizácia nemôže prijať úvery alebo pôžičky, ani poskytovať úvery iným
organizáciám alebo vstupovať do úverových vzťahov ako ručiteľ. Zriaďovateľ môže povoliť
výnimku v prípade, ak splatenie úveru alebo pôžičky zaručí zo svojich mimorozpočtových
zdrojov alebo podnikateľský subjekt, prípadne fyzická osoba zo svojich prostriedkov.
§ 26
Združovanie prostriedkov
(1)
Rozpočtová organizácia je oprávnená poskytovať rozpočtové prostriedky na základe
uzatvorenej zmluvy o združení3) iba v tom prípade, ak sa na združovanie použijú zdroje určené zriaďovateľom. Rozpočtová
organizácia môže použiť na združovanie prostriedky osobitných fondov.
(2)
Prijaté združené prostriedky možno použiť len na dohodnutý účel a koncom roka neprepadajú.
§ 27
Vedľajšia hospodárska činnosť
(1)
Rozpočtová organizácia môže vykonávať vedľajšiu hospodársku činnosť, ak tak ustanovia
osobitné predpisy,10) alebo so súhlasom zriaďovateľa, v súlade s plnením jej hlavnej činnosti. Výdavky
na túto činnosť musia byť v plnej výške pokryté príjmami z nej. Rozdiel medzi príjmami
a výdavkami zostáva v plnom rozsahu ako doplnkový zdroj ďalšieho rozvoja a skvalitňovania
činnosti organizácie. Zostatok týchto prostriedkov sa prevádza do nasledujúceho roka.
(2)
Rozpočtová organizácia sleduje svoju vedľajšiu hospodársku činnosť na samostatnom
bežnom účte. Príjmy a výdavky z tejto činnosti sa nerozpočtujú.
(3)
Príjmy z vedľajšej hospodárskej činnosti sa môžu použiť najmä na:
a)
krytie potrieb investičného a neinvestičného charakteru,
b)
odmeňovanie pracovníkov podľa osobitného predpisu,
c)
združovanie prostriedkov,
d)
splácanie úverov a pôžičiek,
e)
obstaranie cenných papierov a kapitálový vklad do činnosti iných subjektov.
PIATA ČASŤ
HOSPODÁRENIE PRÍSPEVKOVÝCH ORGANIZÁCIÍ
§ 28
Rozpočet príspevkovej organizácie
(1)
Príspevková organizácia hospodári podľa svojho rozpočtu nákladov, výkonov a hospodárskeho
výsledku. Jej rozpočet zahrňuje tiež príspevky z rozpočtu zriaďovateľa (odvody do
rozpočtu zriaďovateľa), prostriedky vlastných osobitných fondov, prostriedky prijaté
od iných subjektov a prostriedky poskytnuté zo štátnych fondov.
(2)
Finančný vzťah medzi zriaďovateľom a príspevkovou organizáciou je určený záväznými
úlohami a limitmi štátneho rozpočtu a ďalšími úlohami a limitmi určenými zriaďovateľom,
napríklad:
a)
príspevok na činnosť organizácie,
b)
účelový príspevok na investície,
c)
odvod z prevádzky,
d)
odvod z odpisov,
e)
výdavky na reprezentačné účely.
(3)
Príspevková organizácia uhradzuje výdavky na prevádzkovú činnosť, opravy a údržbu
základných prostriedkov, ako aj na investície a iný hmotný majetok8) z vlastných zdrojov. V prípade, že tieto potreby nemôže uhradiť svojimi vlastnými
príjmami, zriaďovateľ prispieva na úhradu jej prevádzkovej a bežnej investičnej činnosti.
(4)
Výška príspevku a jeho čerpanie v priebehu roku sú viazané na jednotku výkonu, ktoré
určí zriaďovateľ po dohode s ministerstvom financií. Ak nie je príspevok viazaný na
jednotku výkonu, je organizácia oprávnená čerpať príspevok do výšky určeného limitu.
Príspevok nezahrňuje výdavky na riešenie štátnych objednávok.
(5)
Zriaďovateľ môže príspevkovej organizácii uložiť neplánovaný odvod z prevádzky, krátiť
alebo zvýšiť určený príspevok pri zmene a nedodržaní podmienok, za ktorých bol určený
finančný vzťah medzi zriaďovateľom a organizáciou.
(6)
Zriaďovateľ určuje príspevkovej organizácii výšku účelového príspevku na vybrané
investičné akcie. V prípade, že doba realizácie presahuje rozpočtový rok, účelový
príspevok sa určí záväzne na celú investičnú akciu s orientačným rozdelením na jednotlivé
rozpočtové roky. Ak pri realizácii investičnej akcie dôjde k úspore investičných nákladov
(nie v dôsledku zmeny projektu) alebo k prekročeniu rozpočtových nákladov, určený
účelový príspevok na investície sa nemení.
(7)
Príspevková organizácia môže vykonávať vedľajšiu hospodársku činnosť nad rámec svojej
hlavnej činnosti, pre ktorú bola zriadená, s podmienkou, že plní úlohy určené zriaďovateľom
a že prostriedky získané touto činnosťou využíva na skvalitňovanie služieb poskytovaných
v oblasti hlavnej činnosti. Riadi sa pritom obdobne ustanoveniami § 27 tejto vyhlášky.
§ 29
Odvody
(1)
Odvod z prevádzky sa určí organizácii, ak rozpočtované príjmy (výnosy) prekračujú
rozpočtované výdavky (náklady) organizácie.
(2)
Odvod z odpisov sa výnimočne určí, ak sa počíta s utlmením rozvoja organizácie alebo
s jej zrušením.
(3)
Príspevkové organizácie, ktoré sú na rozpočet zriaďovateľa zapojené odvodom, vykonávajú
v priebehu rozpočtového roka preddavkový odvod do rozpočtu zriaďovateľa, a to najneskôr
do tretieho kalendárneho dňa pred koncom každého mesiaca.
§ 31
Fond reprodukcie základných prostriedkov
(1)
Rozsah investičnej činnosti príspevkovej organizácie je určený finančnými prostriedkami
vo fonde reprodukcie základných prostriedkov.
(2)
Zdrojmi fondu reprodukcie základných prostriedkov sú:
a)
odpisy základných prostriedkov,
b)
výnos z predaja a likvidácie základných prostriedkov,
c)
príspevky od iných subjektov podľa uzavretých zmlúv o združovaní prostriedkov,
d)
prevody z rezervného fondu,
e)
dotácie zo štátnych fondov,
f)
investičný úver,
g)
dary a výnosy povolených verejných zbierok,
h)
časť príspevku zriaďovateľa na bežnú investičnú činnosť organizácie,
i)
účelové dotácie na konkrétne investičné akcie zo štátneho rozpočtu poskytované prostredníctvom
rozpočtu zriaďovateľa.
(3)
Okrem akcií financovaných z fondu kultúrnych a sociálnych potrieb sa fond reprodukcie
základných prostriedkov používa na:
a)
financovanie investícií, projektovej dokumentácie a autorského dozoru,
b)
poskytovanie príspevkov podľa uzavretých zmlúv o združovaní,
c)
splátky úverov a pôžičiek prijatých na financovanie potrieb podľa tohto odseku,
d)
na financovanie opráv ako doplnkový zdroj.
(4)
Účely uvedené v odseku 3 písm. a) a d) sa financujú z tohto fondu bez ohľadu na to,
či sú realizované dodávateľsky alebo vo vlastnej réžii organizácie.
§ 32
Fond odmien
(1)
Zdrojom fondu odmien je
a)
nevyčerpaná výška mzdových prostriedkov, na ktoré mala organizácia nárok, v príslušnom
roku,
b)
podiel na zlepšenom hospodárskom výsledku organizácie podľa § 18 ods. 2 písm. a) tejto vyhlášky.
(2)
Fond odmien sa používa podľa osobitných predpisov. Z fondu odmien sa prednostne uhradzuje
prekročenie mzdového nároku.
(3)
Výdavky z fondu odmien sa nezahrňujú do mzdového nároku pre príslušný rozpočtový
rok.
(4)
Prídely do fondu odmien z nevyčerpaného mzdového nároku sa môžu vykonať iba v prípade,
že sú kryté zlepšeným výsledkom hospodárenia.
§ 33
Fond kultúrnych a sociálnych potrieb
(1)
Fond kultúrnych a sociálnych potrieb sa tvorí jednotným prídelom podľa osobitného
predpisu7) a ďalším prídelom z podielu na zlepšenom hospodárskom výsledku organizácie podľa
§ 18 ods. 2 písm. b) tejto vyhlášky.
(2)
Použitie a hospodárenie s prostriedkami fondu upravuje osobitný predpis.7)
§ 34
Rezervný fond
(1)
Rezervný fond sa tvorí podielom na zlepšenom hospodárskom výsledku podľa § 18 ods. 2 písm. c) tejto vyhlášky. Ďalej sú zdrojom fondu darované finančné prostriedky.
(2)
Rezervný fond sa používa
a)
na úhradu rozpočtom nezabezpečených neinvestičných potrieb s výnimkou potrieb, ktorých
výška je limitovaná osobitnými predpismi (napr. výdavky na mzdové prostriedky),
b)
na doplnenie zdrojov na reprodukciu základných prostriedkov,
c)
na združovanie prostriedkov,
d)
na úhradu sankcií za porušenie právnych predpisov,
e)
na splátky úverov, pôžičiek a úrokov z nich,
f)
na úhradu zhoršeného hospodárskeho výsledku,
g)
na krytie časového nesúladu medzi príjmami a výdavkami počas rozpočtového roka,
h)
na obstaranie cenných papierov a na kapitálový vklad do činnosti iných subjektov,
i)
dobrovoľné príspevky a dary.
§ 35
Devízové hospodárstvo
(1)
Spôsob hospodárenia s devízovými prostriedkami príspevkových organizácií je upravený
osobitnými predpismi.9)
(2)
Hodnota devízových prostriedkov, vyjadrená v Kčs, sa účtuje pri ich prijatí alebo
nákupe do príjmov alebo výdavkov organizácie.
§ 36
Úvery
Príspevková organizácia môže prijímať úvery a pôžičky bez nárokov na štátny rozpočet
alebo rozpočet zriaďovateľa, pokiaľ je zabezpečená ich návratnosť a splatenie úrokov
z výnosu hospodárenia organizácie, prípadne z jej rezervného fondu. Za tieto úvery
a pôžičky štátny rozpočet neručí.
§ 37
Združovanie prostriedkov
(1)
Príspevková organizácia môže združovať tie prostriedky, ktoré sú podľa osobitných
predpisov určené na tento účel, alebo na združovanie použiť prostriedky osobitných
fondov.
(2)
Nepoužité prostriedky, ktoré príspevková organizácia dostala na základe zmluvy o
združení3) s inou organizáciou, sa vedú na osobitnom účte a koncom roka neprepadajú.
ŠIESTA ČASŤ
OSOBITNÉ VÝDAVKY ROZPOČTOVÝCH A PRÍSPEVKOVÝCH ORGANIZÁCIÍ
§ 38
(1)
Osobitné výdavky rozpočtových a príspevkových organizácií (ďalej len „organizácie“)
sú výdavky na
a)
zdravotnícke zariadenia organizácii, pokiaľ osobitný predpis neustanovuje inak,11)
b)
závodné stravovanie podľa osobitného predpisu,12)
c)
vzdelávanie pracovníkov, a to na:
1.
vzdelávacie zariadenia,
2.
školenia, sympóziá, kongresy a konferencie,
3.
periodickú a neperiodickú tlač a iné prostriedky slúžiace na vzdelávanie pracovníkov
pre potreby organizácie,
d)
zmluvné poistenie a zákonné poistenie zodpovednosti za škody spôsobené prevádzkou
motorových vozidiel,
e)
ubytovacie zariadenia a ubytovanie pracovníkov v rozsahu určenom osobitnými predpismi,
f)
predškolské zariadenia a zariadenia pre výchovu učňov, pokiaľ osobitný predpis neustanoví
inak,13)
g)
reprezentačné a propagačné účely, a to:
1.
na pohostenie pri oficiálnych návštevách a na výdavky spojené s pobytom oficiálnych
hostí,
2.
na občerstvenie účastníkov porád, konferencií a iných pracovných príležitostí,
3.
na propagáciu a reklamu, ak bezprostredne súvisia s činnosťou organizácie.
(2)
Organizácie uhradzujú osobitné výdavky zo svojich rozpočtov s výnimkou výdavkov,
ktoré sa podľa osobitných predpisov uhradzujú z iných zdrojov.
(3)
V štátnom rozpočte sa môže určiť limit osobitných výdavkov súhrnne pre ústredný orgán
a organizácie v jeho pôsobnosti. V rámci tohto limitu sa osobitne vyčlení limit výdavkov
na reprezentačné a propagačné účely.
§ 39
(1)
Organizácie sú povinné uhradzovať osobitné výdavky v najnutnejšej miere, pri zachovaní
maximálnej hospodárnosti a vecnej podloženosti.
(2)
Výdavky na opravy a údržbu v zariadeniach, ktorých prevádzka je financovaná z fondu
kultúrnych a sociálnych potrieb, uhradzujú organizácie z tohto fondu.
(3)
Náhrady za dočasné užívanie zariadení pre účely upravované touto vyhláškou uhradzujú
organizácie z neinvestičných prostriedkov.
(4)
Pri vykonávaní iných činností v zariadeniach upravovaných touto vyhláškou sa vykonáva
pomerná úhrada všetkých neinvestičných výdavkov v rozpočtovanej výške zo zdrojov určených
pre uvedené činnosti touto vyhláškou alebo osobitnými predpismi.
SIEDMA ČASŤ
SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
§ 40
Porušenie rozpočtovej disciplíny
Organizácie uhradzujú sankcie za porušenie rozpočtovej disciplíny prednostne z rezervného
fondu a v prípade nedostatku zdrojov v tomto fonde z úspor vo svojom rozpočte. Ak
organizácie porušia pravidlá hospodárenia so svojimi peňažnými fondmi, uhradzujú sa
sankcie z týchto fondov.
§ 41
Zmena spôsobu financovania organizácií
Pri zriaďovaní alebo zrušovaní organizácií, ako aj pri zmene ich podriadenosti a spôsobu
financovania, musia byť návrhy na zmenu spôsobu financovania predložené najneskôr
do 30. júna bežného rozpočtového roka; v rovnakej lehote musia byť vzájomne odsúhlasené
pripravované delimitácie a predložené delimitačné protokoly. V delimitačných protokoloch
musí byť uvedené, ktoré úlohy a limity ich rozpočtu budú menené.
§ 42
Výnimky
Výnimky z tejto vyhlášky môže povoliť na návrh zriaďovateľa v odôvodnených prípadoch
ministerstvo financií.
§ 43
Prechodné ustanovenia
(1)
Organizácie, ktoré podľa uznesenia vlády Slovenskej socialistickej republiky č. 153/1988
overovali nový systém plánovania, financovania a hmotnej zainteresovanosti, prevedú
zostatky fondov zriadených podľa pravidiel experimentu do príslušných osobitných fondov
zriaďovaných podľa tejto vyhlášky. Rozpočtové organizácie prevedú zostatok fondu obnovy
do rezervného fondu.
(2)
Výnimky z finančného hospodárenia rozpočtových a príspevkových organizácií, povolené
podľa doterajších predpisov, strácajú platnosť dňom účinnosti tejto vyhlášky.
§ 44
Záverečné ustanovenia
(1)
Zrušujú sa
a)
smernice Ministerstva financií Slovenskej socialistickej republiky o hospodárení
s prostriedkami štátneho rozpočtu Slovenskej socialistickej republiky č. 1/2526/1971
z 30. decembra 1971, registrované v čiastke 15/1973 Zb. a uverejnené vo Finančnom
spravodajcovi č. 3/1972, v znení úpravy č. 1/1213/1981 zo 7. decembra 1981, registrovanej
v čiastke 4/1982 Zb. a uverejnenej vo Finančnom spravodajcovi č. 14/1981,
b)
smernice Ministerstva financií Slovenskej socialistickej republiky o finančnom hospodárení
národných výborov a nimi spravovaných rozpočtových a príspevkových organizácií č.
1/1557/1987 z 15. decembra 1987, uverejnené vo Finančnom spravodajcovi č. 6-7/1987.
(2)
Odo dňa účinnosti tejto vyhlášky sa v Slovenskej republike nepostupuje podľa
a)
vyhlášky FMF, MF ČSR a MF SSR č. 151/1978 Zb. o združovaní prostriedkov socialistických organizácií v znení neskorších predpisov,
b)
vyhlášky FMF, MF ČSR a MF SSR č. 118/1984 Zb. o financovaní neinvestičných výdavkov na rozvoj vedy a techniky,
c)
vyhlášky FMF, MF ČSR a MF SSR č. 162/1980 Zb. o financovaní reprodukcie základných prostriedkov v znení vyhlášky č. 108/1985 Zb.,
d)
smerníc FMF, MF ČSR a MF SSR o financovaní niektorých výdavkov rozpočtových a príspevkových
organizácií č. V/2-26 500/72, č. 112/35 524/72 a č. 1/2365/72 z 22. decembra 1972,
uverejnených vo Finančnom spravodajcovi č. 10/1972,
e)
smerníc FMF o hospodárení s prostriedkami na pohostenie, občerstvenie a dary v štátnych
socialistických organizáciách č. V/2-15 200/76 z 15. júla 1976, registrovaných v čiastke
24/1976 Zb. a uverejnených vo Finančnom spravodajcovi č. 10/1976, v znení neskorších
predpisov,
f)
výnosu FMF, MF ČSR a MF SSR o poskytovaní príspevku rozpočtových a príspevkových
organizácií na Účty iniciatívy mládeže č. IV/2-26 402/86, č. 11/6 845/86 a č. 1/163/86,
uverejneného vo Finančnom spravodajcovi č. 10/1986.
§ 45
Účinnosť
Táto vyhláška nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Minister:
Ing. Kováč CSc. v. r.
Ing. Kováč CSc. v. r.
1)
Vyhláška predsedu ŠBČS a FMF č. 118/1972 Zb. o pokladničných operáciách v socialistických organizáciách v znení neskorších predpisov.
2)
§ 99 ods. 2 Hospodárskeho zákonníka č. 109/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.
§ 5 zákona č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov.
§ 5 zákona č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov.
3)
§ 360a Hospodárskeho zákonníka č. 109/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.
4)
Napr. zákon SNR č. 542/1990 Zb. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve.
5)
Hospodársky zákonník č. 109/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.
Devízový zákon č. 528/1990 Zb.
Vyhláška FMF č. 119/1988 Zb. o hospodárení s národným majetkom.
Devízový zákon č. 528/1990 Zb.
Vyhláška FMF č. 119/1988 Zb. o hospodárení s národným majetkom.
6)
Nariadenie vlády ČSSR č. 136/1989 Zb. o informačnej sústave organizácií.
Vyhláška FMF č. 23/1990 Zb. o účtovníctve.
Zákon č. 21/1971 Zb. o jednotnej sústave sociálno-ekonomických informácií v znení zákona č. 128/1989 Zb.
Vyhláška FMF č. 23/1990 Zb. o účtovníctve.
Zákon č. 21/1971 Zb. o jednotnej sústave sociálno-ekonomických informácií v znení zákona č. 128/1989 Zb.
7)
Vyhláška FMF, MFCM ČSR a MFCM SSR č. 210/1989 Zb. o fonde kultúrnych a sociálnych potrieb.
8)
Vyhláška FMF č. 586/1990 Zb. o odpisovaní základných prostriedkov.
9)
Devízový zákon č. 528/1990 Zb.
Vyhláška FMF a ŠBČS č. 583/1990 Zb., ktorou sa vykonáva devízový zákon.
Vyhláška FMF a ŠBČS č. 583/1990 Zb., ktorou sa vykonáva devízový zákon.
10)
Napr. zákon č. 172/1990 Zb. o vysokých školách.
11)
Vyhláška MZ SSR č. 19/1975 Zb. o sústave zdravotníckych zariadení.
12)
Nariadenie vlády ČSSR č. 137/1989 Zb. o závodnom stravovaní.
13)
Zákon č. 29/1984 Zb. o sústave základných a stredných škôl (školský zákon) v znení neskorších predpisov.
Zákon SNR č. 542/1990 Zb. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve.
Zákon SNR č. 542/1990 Zb. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve.