244/1991 Zb.
Vyhlásené znenie
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História | ||
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.07.1991 - 30.12.1992 |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 244/1991 Zb. |
Názov: | Zákon o Federálnej bezpečnostnej informačnej službe a o používaní spravodajských prostriedkov |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 29.05.1991 |
Dátum vyhlásenia: | 14.06.1991 |
Autor: | Federálne zhromaždenie Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
543/1992 Zb. | Zákon o zrušení Federálnej bezpečnostnej informačnej služby |
244
ZÁKON
z 29. mája 1991
o Federálnej bezpečnostnej informačnej službe a o používaní spravodajských prostriedkov
Federálne zhromaždenie Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky sa uznieslo na tomto
zákone:
§ 1
Úvodné ustanovenie
(1)
Zriaďuje sa Federálna bezpečnostná informačná služba (ďalej len „Federálna informačná
služba“).
(2)
Federálna informačná služba je spravodajským orgánom Českej a Slovenskej Federatívnej
Republiky, ktorý plní úlohy vo veciach vnútorného poriadku, bezpečnosti štátu a jeho
ústavného zriadenia v rozsahu vymedzenom týmto zákonom.
(3)
Federálna informačná služba sa vo svojej činnosti spravuje ústavnými zákonmi, zákonmi
a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
(4)
Práva a slobody občanov možno prostriedkami Federálnej informačnej služby obmedziť
len v rozsahu a spôsobom ustanoveným týmto zákonom.
PRVÁ HLAVA
PÔSOBNOSŤ, ORGANIZÁCIA, RIADENIE A KONTROLA ČINNOSTI FEDERÁLNEJ INFORMAČNEJ SLUŽBY
Pôsobnosť Federálnej informačnej služby
§ 2
(1)
Federálna informačná služba získava, sústreďuje a vyhodnocuje informácie
a)
dôležité pre ochranu ústavného zriadenia,
b)
o činnosti cudzích spravodajských služieb,
c)
týkajúce sa terorizmu organizovaného v spojení s cudzinou,
d)
o činnosti proti bezpečnosti štátu,
e)
dôležité pre ochranu hospodárskych záujmov štátu.
(2)
Federálna informačná služba spolupôsobí pri ochrane štátneho tajomstva.
(3)
Federálna informačná služba v odbore svojej pôsobnosti plní ďalšie úlohy, pokiaľ
tak ustanovuje medzinárodná zmluva, ktorou je Česká a Slovenská Federatívna Republika
viazaná.
§ 3
(1)
Federálna informačná služba odovzdáva
a)
ústavným orgánom Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, Českej republiky a Slovenskej
republiky významné informácie, ktoré tieto orgány potrebujú pre svoje rozhodovanie,
b)
príslušným štátnym orgánom nevyhnutné informácie, ktoré tieto orgány potrebujú na
zamedzenie protiústavnej a protiprávnej činnosti.
(2)
Riaditeľ Federálnej informačnej služby (ďalej len „riaditeľ“) podáva v požadovanej
lehote správy z odboru pôsobnosti Federálnej informačnej služby, o ktoré požiada
a)
prezident Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky,
b)
Federálne zhromaždenie,
c)
vláda Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky,
d)
Česká národná rada,
e)
Slovenská národná rada,
f)
vláda Českej republiky,
g)
vláda Slovenskej republiky.
(3)
Riaditeľ predkladá najmenej raz ročne správu o činnosti Federálnej informačnej služby
Federálnemu zhromaždeniu, Českej národnej rade a Slovenskej národnej rade.
§ 4
Organizácia Federálnej informačnej služby
(1)
Prezident Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky vymenúva riaditeľa na návrh
vlády Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky a odvoláva ho na návrh vlády Českej
a Slovenskej Federatívnej Republiky alebo Federálneho zhromaždenia.
(2)
Riaditeľ vymenúva a odvoláva dvoch námestníkov, a to jedného na návrh vlády Českej
republiky a jedného na návrh vlády Slovenskej republiky.
(3)
Riaditeľ je z výkonu svojej funkcie zodpovedný Federálnemu zhromaždeniu.
(4)
Vláda Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky ukladá svojimi uzneseniami Federálnej
informačnej službe úlohy v rozsahu jej pôsobnosti podľa § 2.
(5)
Vláda Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky schvaľuje na návrh riaditeľa štatút
Federálnej informačnej služby.
Kontrola činnosti Federálnej informačnej služby
§ 5
(1)
Kontrolu činnosti Federálnej informačnej služby vykonáva Federálne zhromaždenie,
ktoré na tento účel zriaďuje osobitný kontrolný orgán (ďalej len „kontrolný orgán“).
(2)
Kontrolný orgán sa skladá z troch až štyroch členov zvolených Snemovňou ľudu z poslancov
Snemovne ľudu a z troch až štyroch členov zvolených Snemovňou národov z poslancov
Snemovne národov.
(3)
Pokiaľ zákon neustanovuje inak, vzťahuje sa na pôsobnosť a konanie kontrolného orgánu
a na práva a povinnosti jeho členov primerane osobitný predpis.1)
§ 6
(1)
Členovia kontrolného orgánu môžu vstupovať do objektov a zariadení Federálnej informačnej
služby.
(2)
Riaditeľ predkladá kontrolnému orgánu
a)
štatút Federálnej informačnej služby,
b)
uznesenia vlády Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky podľa § 4 ods. 4,
c)
rovnopisy požiadaviek orgánov podľa § 3 ods. 2,
d)
podklady potrebné na kontrolu plnenia rozpočtu Federálnej informačnej služby,
e)
predpisy, ktorými upravuje
1.
zameranie, organizáciu a početné stavy Federálnej informačnej služby,
2.
vzťahy nadriadenosti a podriadenosti a výkon služby,
3.
používanie spravodajských prostriedkov,
4.
druhy a spôsoby evidencie osôb,
5.
vzťahy súčinnosti a spolupráce s ďalšími bezpečnostnými zložkami.
(3)
Riaditeľ predkladá kontrolnému orgánu na jeho požiadanie správu o výsledkoch činnosti
Federálnej informačnej služby podľa § 3 a § 4 ods. 4 a správu o použití spravodajských prostriedkov, a to iba vo veciach a v prípadoch,
v ktorých Federálna informačná služba svoju činnosť už skončila.
(4)
Riaditeľ predkladá priebežne kontrolnému orgánu súhrnnú informáciu obsahujúcu počet
prípadov a vecí, v ktorých je Federálna informačná služba činná z vlastného podnetu
alebo z podnetu ústavného orgánu. V informácii odlíši prípady a veci podľa jednotlivých
písmen uvedených v § 2 ods. 1.
§ 7
(1)
Ak sa kontrolný orgán domnieva, že činnosť Federálnej informačnej služby alebo jej
príslušníkov nezákonne skracuje alebo ruší práva niekoho, je oprávnený požadovať od
riaditeľa potrebné vysvetlenie včítane písomných materiálov a všetky údaje, ktoré
sú o takej osobe v evidenciách Federálnej informačnej služby vedené.
(2)
Kontrolný orgán je oprávnený riaditeľovi nariadiť, aby ukončil činnosť, ktorá presahuje
pôsobnosť Federálnej informačnej služby vymedzenú ustanovením § 2 alebo ktorá je nezákonná; je oprávnený mu nariadiť, aby všetky údaje vedené v evidenciách
Federálnej informačnej služby, ktoré presahujú pôsobnosť Federálnej informačnej služby
vymedzenú ustanovením § 2 alebo ktoré boli získané neoprávnene alebo ktoré sú nepravdivé, uložil tak, aby k
nim nikto, s výnimkou súdu, nemal prístup.
(3)
Každé porušenie zákona príslušníkmi Federálnej informačnej služby, ktoré kontrolný
orgán zistí pri svojej činnosti, je povinný oznámiť Federálnemu zhromaždeniu a generálnemu
prokurátorovi Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky; podľa povahy veci ich oznamuje
aj vláde Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky.
DRUHÁ HLAVA
PRÍSLUŠNÍCI FEDERÁLNEJ INFORMAČNEJ SLUŽBY, ICH POVINNOSTI A OPRÁVNENIA
§ 8
Príslušníci Federálnej informačnej služby
(1)
Úlohy Federálnej informačnej služby plnia príslušníci, ktorí sú k Federálnej informačnej
službe v služobnom pomere.
(2)
Príslušníkom Federálnej informačnej služby môže byť iba občan Českej a Slovenskej
Federatívnej Republiky starší ako 21 rokov, ktorý je občiansky bezúhonný a má zodpovedajúce
zdravotné a odborné predpoklady na výkon služby.
(3)
Príslušník Federálnej informačnej služby skladá pri nástupe do Federálnej informačnej
služby služobnú prísahu, ktorá znie:
„Slávnostne vyhlasujem, že budem verný Českej a Slovenskej Federatívnej Republike.
Budem čestným, statočným, disciplinovaným a nestranným príslušníkom Federálnej bezpečnostnej
informačnej služby. Služobné povinnosti budem plniť podľa svojich najlepších schopností
a vo svojej činnosti sa budem riadiť ústavou a zákonmi a budem chrániť ústavné zriadenie
Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, ako aj práva občanov. Na to som pripravený
vynaložiť všetky sily a schopnosti a nasadiť aj svoj život. Tak prisahám!“.
Povinnosti a oprávnenia príslušníkov Federálnej informačnej služby
§ 9
Príslušníci Federálnej informačnej služby sú povinní pri plnení úloh dbať na česť,
vážnosť a dôstojnosť osôb aj na svoju vlastnú, ako aj na to, aby osobám v súvislosti
s ich činnosťou nevznikla škoda alebo iná ujma.
§ 10
Príslušník Federálnej informačnej služby podlieha právomoci vojenských súdov.
§ 11
Príslušníci Federálnej informačnej služby preukazujú svoju príslušnosť k Federálnej
informačnej službe služobným preukazom s evidenčným číslom a ústnym vyhlásením: „Federálna
bezpečnostná informačná služba“.
§ 12
Príslušníci Federálnej informačnej služby sú pri plnení služobných úloh oprávnení
zisťovať potrebné informácie. Nikoho nemožno k podaniu informácie nútiť.
§ 13
Použitie strelnej zbrane
(1)
Príslušník Federálnej informačnej služby je oprávnený nosiť zbraň a použiť ju v medziach
tohto zákona, aby
a)
v prípade nutnej obrany odvrátil útok vedený proti jeho osobe alebo mu bezprostredne
hroziaci alebo útok na život inej osoby,
b)
ak nemožno inak odvrátiť nebezpečný útok, ktorý ohrozuje chránený objekt, uzavretý
strážený priestor alebo chránenú osobu po predchádzajúcej márnej výzve, aby sa od
útoku upustilo.
(2)
Pri použití zbrane je príslušník Federálnej informačnej služby povinný dbať na potrebnú
opatrnosť, najmä aby neohrozil život iných osôb a čo najviac šetril život osoby, proti
ktorej použitie zbrane smeruje.
TRETIA HLAVA
SPRAVODAJSKÉ PROSTRIEDKY A ICH POUŽITIE
§ 14
Spravodajské prostriedky
(1)
V odbore svojej pôsobnosti (§ 2) je Federálna informačná služba oprávnená používať spravodajské prostriedky, ktorými
sú:
a)
spravodajská technika,
b)
osoby konajúce v prospech Federálnej informačnej služby,
c)
krycie doklady,
d)
sledovanie.
(2)
Federálna informačná služba je povinná zabezpečiť ochranu spravodajských prostriedkov
uvedených v odseku 1 písm. a), c) a d) pred vyzradením, zneužitím, poškodením alebo
zničením a ochranu osôb uvedených v odseku 1 písm. b) pred vyzradením alebo pred spôsobením
ujmy na cti, živote alebo zdraví.
Spravodajská technika a povolenie na jej použitie
§ 15
Na účely tohto zákona sa spravodajskou technikou rozumejú najmä elektronické, fototechnické,
chemické, fyzikálno-chemické, rádiotechnické, optické, mechanické a iné technické
prostriedky a zariadenia alebo ich súbory používané utajeným spôsobom pri
a)
vyhľadávaní, otváraní a skúmaní dopravovaných zásielok a vykonávanie ich vyhodnotenia
pri využití kriminalistických metód,
b)
odpočúvanie a zaznamenávanie telekomunikačnej prevádzky,
c)
vyhotovovaní obrazových, zvukových alebo iných záznamov
v prípadoch, keď ich Federálna informačná služba používa na zisťovanie skutočností
v rozsahu svojej pôsobnosti.
§ 16
(1)
Spravodajskú techniku môže Federálna informačná služba v odbore svojej pôsobnosti
podľa § 2 použiť len na základe predchádzajúceho písomného povolenia na použitie spravodajskej
techniky (ďalej len „povolenie“) vydaného prokurátorom a iba v prípadoch, keď odhaľovanie
a dokumentovanie činností, pre ktoré sa má použiť, je iným spôsobom neúčinné alebo
podstatne sťažené.
(2)
Použitie spravodajskej techniky smie obmedziť nedotknuteľnosť obydlia, listové tajomstvo
a tajomstvo dopravovaných správ len v nevyhnutne potrebnej miere.
§ 17
Žiadosť o povolenie sa prokurátorovi predkladá písomne a musí obsahovať najmä
a)
druh spravodajskej techniky, ktorá sa má použiť, miesto jej použitia, navrhovaná
doba trvania jej použitia, údaje o osobe, na ktorú sa má spravodajská technika použiť,
pokiaľ je jej totožnosť známa, a číslo telefónnej stanice, pokiaľ sa z nej má vyhotovovať
zvukový záznam,
b)
informáciu o predchádzajúcom neúčinnom alebo podstatne sťaženom odhaľovaní a dokumentovaní
činnosti, pre ktorú sa použitie spravodajskej techniky vyžaduje,
c)
informáciu o akejkoľvek predchádzajúcej požiadavke na použitie spravodajskej techniky
vo vzťahu k osobe uvedenej v písmene a), včítane rozhodnutia príslušného prokurátora
o tejto požiadavke,
d)
dôvody na použitie spravodajskej techniky.
§ 18
(1)
Povolenie vydávajú
a)
generálny prokurátor Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky alebo prokurátori
ním určení,
b)
prokurátori prokuratúr v Českej republike a v Slovenskej republike, ktorí sú na to
určení generálnym prokurátorom Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky po dohode
s generálnym prokurátorom príslušnej republiky.
(2)
V povolení musí byť výslovne uvedené odôvodnenie, druh spravodajskej techniky, ktorá
sa môže použiť, miesto použitia, doba trvania jej použitia, údaje o osobe, na ktorú
sa môže spravodajská technika použiť, pokiaľ je jej totožnosť známa, a číslo telefónnej
stanice, pokiaľ sa z nej môže vyhotovovať zvukový záznam.
(3)
Prokurátor ustanoví dobu trvania použitia spravodajskej techniky najdlhšie na dobu
šiestich mesiacov; túto dobu môže na základe novej žiadosti predĺžiť, zakaždým však
najviac o ďalších šesť mesiacov. V takom prípade platia obdobne § 16 a 17 a ustanovenia odsekov 1 a 2.
§ 19
(1)
Prokurátor, ktorý vydal povolenie, sleduje, či dôvody použitia spravodajskej techniky
trvajú. Ak zistí, že dôvody pre jej použitie pominuli, povolenie odníme.
(2)
O ukončení používania spravodajskej techniky informuje Federálna informačná služba
prokurátora, ktorý povolenie vydal.
§ 20
Riaditeľ upraví bližšie podrobnosti používania spravodajskej techniky.
§ 21
Osoby konajúce v prospech Federálnej informačnej služby
(1)
Osobou konajúcou v prospech Federálnej informačnej služby sa na účely tohto zákona
rozumie fyzická osoba, ktorá dobrovoľne, utajeným spôsobom poskytuje služby Federálnej
informačnej službe pri plnení úloh v jej pôsobnosti (§ 2).
(2)
Federálna informačná služba môže viesť evidenciu osôb konajúcich v prospech Federálnej
informačnej služby iba po dobu plnenia jednotlivých úloh; údaje z týchto evidencií
sa musia po splnení úlohy zničiť.
(3)
Riaditeľ upraví bližšie podrobnosti zapájania osôb konajúcich v prospech Federálnej
informačnej služby do jednotlivých prípadov.
(4)
Na osobu uvedenú v odseku 1 sa po dobu plnenia jednotlivých úloh vzťahuje ustanovenie
§ 33 tohto zákona.
§ 22
Krycie doklady
(1)
Na účely tohto zákona sa krycími dokladmi rozumejú listiny a predmety slúžiace na
utajenie skutočnej totožnosti príslušníka Federálnej informačnej služby, ktorý plní
úlohy v odbore jej pôsobnosti. Krycími dokladmi nesmú byť preukazy poslancov zákonodarných
zborov a služobné preukazy sudcov a prokurátorov.
(2)
Krycie doklady vydáva Federálna informačná služba len na základe rozhodnutia riaditeľa.
(3)
Federálna informačná služba vedie evidenciu krycích dokladov, a to aj tých, ktoré
v odbore svojej pôsobnosti používajú príslušníci ozbrojených bezpečnostných zborov
a bezpečnostnej služby v pôsobnosti Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, Českej
republiky a Slovenskej republiky, pokiaľ tieto zbory a služby sú na používanie krycích
dokladov oprávnené zákonom.
(4)
Riaditeľ upraví bližšie podrobnosti pre vydávanie a používanie krycích dokladov.
(5)
Riaditeľ upraví bližšie podrobnosti vedenia evidencie krycích dokladov.
§ 23
Sledovanie
(1)
O použití sledovania Federálnou informačnou službou na plnenie úloh v odbore jej
pôsobnosti (§ 2) rozhoduje riaditeľ alebo ním poverený príslušník Federálnej informačnej služby.
(2)
Riaditeľ upraví spôsob sledovania a jeho evidenciu.
ŠTVRTÁ HLAVA
VEDENIE EVIDENCIÍ OSÔB
§ 24
(1)
V odbore svojej pôsobnosti je Federálna informačná služba oprávnená uchovávať a využívať
údaje o osobách vo svojich evidenciách, ak
a)
existujú podložené podozrenia zo snáh alebo činností uvedených v § 2,
b)
je to potrebné na zistenie a zhodnotenie snáh alebo činností uvedených v § 2.
(2)
Údaje o správaní maloletých mladších ako 15 rokov sa nesmú vkladať do evidencií.
Údaje o správaní maloletých starších ako 15 rokov sa musia po dvoch rokoch od vloženia
preskúmať a najneskôr po piatich rokoch uložiť tak, aby k nim nikto iný než súd nemal
prístup, ibaže by po dovŕšení dospelosti týchto osôb k nim získala Federálna informačná
služba v odbore svojej pôsobnosti (§ 2) ďalšie poznatky.
§ 25
Pokiaľ údaje o osobách uchovávané v evidenciách Federálnej informačnej služby už nie
sú na plnenie úloh Federálnej informačnej služby potrebné alebo pokiaľ je na to iný
zákonný dôvod, uloží Federálna informačná služba tieto údaje spôsobom, ktorý zabráni
každému, s výnimkou súdu, v prístupe k týmto údajom.
§ 26
Pre každú evidenciu riaditeľ upraví
a)
označenie evidencie,
b)
účel evidencie,
c)
oprávnenie prístupu,
d)
protokolovanie.
§ 27
Federálna informačná služba je povinná zabezpečiť ochranu údajov obsiahnutých v evidenciách
osôb pred vyzradením, zneužitím, poškodením alebo zničením.
PIATA HLAVA
VZŤAHY FEDERÁLNEJ INFORMAČNEJ SLUŽBY K ŠTÁTNYM ORGÁNOM A ORGANIZÁCIÁM
§ 28
Federálna informačná služba pri plnení svojich úloh spolupracuje najmä s Radou obrany
štátu a orgánmi štátnej správy Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, Českej
republiky a Slovenskej republiky.
§ 29
(1)
Federálna informačná služba je oprávnená pri plnení svojich úloh požadovať od štátnych
orgánov účinnú pomoc a informácie súvisiace so zabezpečením a plnením jej úloh v odbore
jej pôsobnosti.
(2)
Štátne orgány sú povinné požadovanú pomoc a informácie poskytnúť, pokiaľ im v tom
nebránia dôvody ustanovené inými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
ŠIESTA HLAVA
NÁHRADA ŠKODY
§ 30
(1)
Ak u kohokoľvek došlo k poškodeniu zdravia alebo k jeho smrti v súvislosti s pomocou,
ktorú poskytol Federálnej informačnej službe alebo jej príslušníkom na ich žiadosť
alebo s ich vedomím, uhradí škodu tým vzniknutú štát obdobne podľa predpisov o odškodňovaní
pracovných úrazov pracovníkov. Vláda Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky môže
nariadením ustanoviť, v ktorých prípadoch a v akom rozsahu
a)
patrí tomu, kto poskytol pomoc, popri nárokoch na náhradu škody podľa pracovnoprávnych
predpisov aj jednorazové mimoriadne odškodnenie,
b)
sa zvyšuje jednorazové odškodnenie patriace podľa pracovnoprávnych predpisov pozostalým
po tom, kto poskytol pomoc, a kedy možno také odškodnenie priznať osobám, ktoré boli
na toho, kto poskytol pomoc, odkázané výživou.
(2)
Každému, kto poskytol pomoc uvedenú v odseku 1, štát nahradí tiež škodu na veciach,
ktorá mu vznikla v súvislosti s poskytnutím pomoci. Pritom sa uhrádza skutočná škoda,
a to uvedením do predchádzajúceho stavu; ak to nie je dobre možné alebo účelné, uhrádza
sa v peniazoch. Poškodenému sa však môže priznať úhrada nákladov spojených s obstaraním
novej veci ako náhrady za poškodenú vec.
(3)
Štát uhradí aj škodu spôsobenú osobou uvedenou v odseku 2 inému v súvislosti s pomocou
poskytnutou Federálnej informačnej službe alebo jej príslušníkom.
(4)
Vláda Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky ustanoví nariadením, v ktorých prípadoch
štát prizná náhradu aj inej škody alebo ujmy, ktoré vznikli osobe konajúcej v prospech
Federálnej informačnej služby podľa § 21.
(5)
Právo štátu na náhradu škody voči tomu, kto za ňu poškodenému zodpovedá podľa Občianskeho zákonníka, nie je predchádzajúcimi ustanoveniami dotknuté.
(6)
Zodpovednosť za škodu spôsobenú nesprávnym úradným postupom príslušníka Federálnej
informačnej služby upravuje osobitný predpis.2)
(7)
Náhradu škody podľa odsekov 1 až 4 a 6 poskytuje v zastúpení štátu Federálna informačná
služba.
SIEDMA HLAVA
SPOLOČNÉ, PRECHODNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
§ 31
Federálna informačná služba je povinná sústavne sa starať o zdravé a bezpečné podmienky
výkonu služby svojich príslušníkov a poskytovať im primeranú ochranu pred nebezpečenstvom,
ktoré im hrozí pre výkon služby alebo v súvislosti s ňou.
§ 32
(1)
Príslušníci Federálnej informačnej služby nesmú byť členmi politických strán alebo
politických hnutí a nesmú sa aktívne zúčastňovať na ich činnosti a pôsobiť v ich prospech.
(2)
Príslušníci Federálnej informačnej služby nesmú byť členmi orgánov spoločností, ktoré
sa zaoberajú zárobkovou činnosťou.
§ 33
(1)
Príslušníci Federálnej informačnej služby a každý, kto plní úlohy na základe tohto
zákona, sú povinní zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach tvoriacich predmet štátneho
tajomstva, o ktorých sa dozvedeli v súvislosti s činnosťou Federálnej informačnej
služby.
(2)
Na žiadosť orgánov činných v trestnom konaní zbaví riaditeľ mlčanlivosti osoby uvedené
v odseku 1.
(3)
Ustanoveniami predchádzajúcich odsekov nie sú dotknuté predpisy o ochrane štátneho
tajomstva.3)
§ 34
Povinnosť zachovávať mlčanlivosť uložená členom kontrolného orgánu podľa osobitného
predpisu4) sa nevzťahuje na prípady, keď kontrolný orgán podáva oznámenie podľa § 7 ods. 3. Skutočnosti, o ktorých sa členovia kontrolného orgánu dozvedia pri výkone svojej
funkcie, oznamujú v miere nevyhnutnej na dosiahnutie účelu kontroly podľa tohto zákona.
§ 35
(1)
Príslušníci Zboru národnej bezpečnosti služobne zaradení vo Federálnej informačnej
službe sa dňom účinnosti tohto zákona stávajú príslušníkmi Federálnej informačnej
služby; týmto dňom prechádzajú práva a povinnosti zo služobných pomerov a zo vzťahov
s nimi súvisiacich z Federálneho ministerstva vnútra na Federálnu informačnú službu.
(2)
Do prijatia predpisov upravujúcich služobné pomery príslušníkov Federálnej informačnej
služby sa na služobné pomery príslušníkov Federálnej informačnej služby primerane
vzťahuje osobitný predpis5) a predpisy vydané na jeho vykonanie.
(3)
Pokiaľ je v osobitných predpisoch6) minister vnútra Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky splnomocnený na ich vykonanie
vo vzťahu k príslušníkom Zboru národnej bezpečnosti, má toto oprávnenie riaditeľ vo
vzťahu k príslušníkom Federálnej informačnej služby.
§ 36
Prevod nehnuteľností a ďalších prostriedkov pre zabezpečenie Federálnej informačnej
služby z Federálneho ministerstva vnútra, Ministerstva vnútra Českej republiky a Ministerstva
vnútra Slovenskej republiky na Federálnu informačnú službu upraví dohoda medzi príslušnými
ministrami vnútra a riaditeľom.
§ 37
Účinnosť
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. júlom 1991.
Havel v. r.
Dubček v. r.
Čalfa v. r.
Dubček v. r.
Čalfa v. r.
1)
§ 90 až 92 zákona č. 56/1991 Zb. o rokovacom poriadku Federálneho zhromaždenia.
2)
Zákon č. 58/1969 Zb. o zodpovednosti za škodu spôsobenú rozhodnutím orgánu štátu alebo jeho nesprávnym
úradným postupom.
3)
Zákon č. 102/1971 Zb. o ochrane štátneho tajomstva v znení zákona č. 383/1990 Zb.
4)
§ 91 zákona č. 56/1991 Zb.
5)
Zákon č. 100/1970 Zb. o služobnom pomere príslušníkov Zboru národnej bezpečnosti v znení neskorších predpisov.
6)
Zákon č. 100/1970 Zb. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 100/1988 Zb. o sociálnom zabezpečení v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 32/1957 Zb. o nemocenskej starostlivosti v ozbrojených silách v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 100/1988 Zb. o sociálnom zabezpečení v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 32/1957 Zb. o nemocenskej starostlivosti v ozbrojených silách v znení neskorších predpisov.