55/1994 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.07.2005 do 31.12.2006
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 55/1994 Z. z. |
Názov: | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou |
Typ: | Vyhláška |
Dátum schválenia: | 22.02.1994 |
Dátum vyhlásenia: | 21.03.1994 |
Dátum účinnosti od: | 01.07.2005 |
Dátum účinnosti do: | 31.12.2006 |
Autor: | Ministerstvo financií Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
511/1992 Zb. | Zákon Slovenskej národnej rady o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov |
59/1995 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou |
353/1996 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení vyhlášky Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 59/1995 Z. z. |
735/2004 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov |
679/2006 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov |
371/2008 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov |
289/2008 Z. z. | Zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov |
55
VYHLÁŠKA
Ministerstva financií Slovenskej republiky
z 22. februára 1994
o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou
Ministerstvo financií Slovenskej republiky podľa § 97 ods. 2 zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení
zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 165/1993 Z. z. ustanovuje:
§ 1
(1)
Daňový subjekt1), ktorého predmetom podnikania je predaj tovaru alebo poskytovanie služieb (ďalej
len „subjekt“), používa od 1. januára 1995 na účely evidencie tržieb elektronickú
registračnú pokladnicu s tlačiarňou2) (ďalej len „pokladnica“), a to vo všetkých svojich predajných miestach, v ktorých
dochádza k úhrade v hotovosti. Uvedené sa nevzťahuje na subjekt, ktorý má v obchodnom
registri vyznačený vstup do likvidácie alebo vyhlásenie konkurzu.
(2)
Subjekt môže používať len typ pokladnice, na ktorý príslušný orgán štátnej skúšobne
vydal certifikát.3)
(3)
Subjekt pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb vydáva kupujúcemu doklad vyhotovený
pokladnicou, ktorého kópia sa uchováva na kontrolnej páske v pokladnici, s výnimkou
evidencie podľa § 3 ods. 10.
(4)
Subjekty, ktoré vykonávajú činnosť na základe zmluvy o združení3a) a predávajú tovar alebo poskytujú služby v tom istom predajnom mieste, môžu používať
jednu spoločnú pokladnicu. Podľa dohody účastníkov združenia sa spoločná pokladnica
zaregistruje na jedného účastníka združenia.
(5)
Ak sa podľa osobitného predpisu3b) zaokrúhľuje celková suma platenej ceny, rozdiel vyplývajúci zo zaokrúhlenia sa neeviduje
v pokladnici, ak sa tak subjekt rozhodne.
§ 2
Na účely tejto vyhlášky sa rozumie
a)
tovarom tovar vyrobený, upravený, nakúpený alebo prevzatý subjektom a ním následne
predávaný v spotrebiteľskej úprave,
b)
pokladnicou elektronické registračné alebo elektronické registračné váhové zariadenie
vybavené tlačiarňou, určené na výpočet a registráciu číselných údajov zadaných klávesnicou
alebo pomocou elektronických čítačov čiarkového kódu, alebo magnetických kariet, alebo
iným spôsobom,
c)
úhradou v hotovosti príjem peňazí v hotovosti, a to bankoviek a mincí platnej meny;
za úhradu v hotovosti sa nepovažuje úhrada pohľadávky a úhrada dobierky,
d)
daňovým kódom pokladnice kód pridelený príslušným daňovým úradom zápisom do knihy
pokladnice pred jej uvedením do prevádzky; pokladnicu uvádza do prevádzky servisný
technik. Ak dôjde u subjektu k zmene miestnej príslušnosti, dovtedy príslušný daňový
úrad zruší daňový kód pokladnice a nový daňový kód pokladnice pridelí ten daňový úrad,
ktorý sa stal miestne príslušným. Pri vyradení pokladnice z majetku subjekt požiada
daňový úrad o zrušenie daňového kódu najneskôr do desiatich kalendárnych dní odo dňa
jej vyradenia,
e)
dňom uvedenia pokladnice do prevádzky dátum uvedenia pokladnice do prevádzky, ktorý
zapíše servisný technik do knihy pokladnice v časti Údaje o pokladnici,
f)
čistým obratom rozdiel medzi hrubým obratom a záporným obratom,
g)
hrubým obratom kumulovaný súčet kladných hodnôt tržieb nablokovaných v pokladnici,
h)
záporným obratom kumulovaný súčet storno položiek, zliav a záporných položiek nablokovaných
v pokladnici,
ch)
daňovým identifikačným číslom subjektu prevádzkujúceho pokladnicu číslo uvedené v
osvedčení o registrácii,3c)
i)
identifikačným číslom pre daň subjektu prevádzkujúceho pokladnicu číslo uvedené v
osvedčení o registrácii,3d)
j)
dokladom vyhotoveným pokladnicou doklad, ktorý obsahuje najmenej tieto údaje:
1.
daňový kód pokladnice,
2.
daňové identifikačné číslo,3c) ak subjekt nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
3.
poradové číslo dokladu od poslednej dennej uzávierky,
4.
dátum vystavenia dokladu,
5.
názov a množstvo tovaru alebo rozsah služby,
6.
cenu tovaru alebo služby,
7.
identifikačné číslo pre daň,3d) ak subjekt je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
8.
meno a adresu sídla, miesta podnikania, prípadne prevádzkarne subjektu, ktorý dodáva
tovar alebo poskytuje službu, ak subjekt je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
9.
základ dane, ak subjekt je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
10.
sadzbu dane alebo údaj o oslobodení od dane, ak subjekt je platiteľom dane z pridanej
hodnoty,
11.
výšku dane spolu, ak subjekt je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
12.
celkovú cenu,
k)
kontrolnou páskou páska, na ktorú sa nezávisle od obsluhy zaznamenáva každý tlačový
výstup a každý úkon obsluhy alebo servisného technika a ktorej kópia sa uchováva v
pokladnici,
l)
službou služba označená v klasifikácii produkcie.4) Subjekt používa pokladnicu len pri týchto službách:
50.20.1 Údržba a opravy osobných motorových vozidiel
50.20.31 Umývanie motorových vozidiel a iné podobné služby
55.30.11 Služby spojené s podávaním jedál v reštauráciách s obsluhou
55.30.13 Služby spojené s podávaním jedál v samoobslužných zariadeniach
55.30.14 Ostatné služby spojené s podávaním jedál
55.40.10 Služby spojené s podávaním nápojov
55.52.11 Služby spojené s dodávkou hotových jedál pre súkromné domácnosti
55.52.13 Služby spojené s dodávkou hotových jedál pre iné spoločnosti a zariadenia
63.21.24 Parkovacie služby
71.10.1 Služby spojené s leasingom a prenájmom osobných automobilov a ľahkých dodávkových
vozidiel do 3,5 t, bez obsluhy
Nepatrí sem prenájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci.
Nepatrí sem prenájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci.
71.40 Prenájom tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené
s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh
a časopisov
Nepatrí sem prenájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci.
Nepatrí sem prenájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci.
74.81.22 Ostatné portrétne fotografické služby
74.81.23 Reklamné a súvisiace fotografické služby
74.81.24 Fotografické služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
74.81.31 Vyhotovovanie fotografií
74.81.32 Vyvolávanie kinematografických filmov okrem filmov z produkcie filmových
a televíznych ateliérov
74.81.33 Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií
74.81.34 Ostatné fotografické služby
92.33.10 Činnosti lunaparkov a zábavných parkov
92.61.10 Prevádzka športových ihrísk a štadiónov (iba kryté a nekryté kúpaliská)
92.62.13 Iné činnosti spojené so športom (iba služby fitnesscentier, stredísk aerobiku,
body buildingu)
93.01.11 Zber a rozvoz bielizne
93.01.13 Iné pranie a čistenie textílií a kožušín (nie poskytovanie pracích a čistiacich
služieb u zákazníka)
93.01.14 Chemické čistenie
93.01.15 Žehlenie
93.01.16 Farbenie a tónovanie textílií
93.02.21 Služby kadernícke pre ženy a dievčatá
93.02.22 Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov
93.02.23 Služby kozmetické, manikúra a pedikúra
93.04.10 Služby prispievajúce k telesnej pohode
93.05.10 Ostatné služby (iba strihanie psov),
m)
poskytovaním služieb poskytovanie služieb, ktoré sa vykonávajú na základe oprávnenia
na podnikateľskú činnosť,5) s výnimkou služieb poskytovaných
1.
držiteľmi preukazu ZŤP a ZŤP-S,
2.
vo vysokohorských zariadeniach bez priameho napojenia na cestnú sieť a verejnú rozvodnú
sieť elektrickej energie,
3.
v rámci odbornej výučby žiakov,
4.
prostredníctvom automatov,
n)
knihou pokladnice kniha so vzostupne číslovanými stranami, ktorá obsahuje identifikačné
údaje a servisné záznamy, je nerozoberateľná, umiestnená na predajnom mieste spolu
s pokladnicou a môže obsahovať aj výkazy denných a mesačných obratov,
o)
výkazmi denných a mesačných obratov výkazy, do ktorých sa zaznamenávajú denné a mesačné
obraty z pásky dennej a mesačnej uzávierky a do ktorých sa pripevňujú pásky dennej
a mesačnej uzávierky. Výkazy denných a mesačných obratov môžu byť súčasťou knihy pokladnice,
ale môžu sa viesť aj samostatne ako rozoberateľné listy so vzostupne číslovanými stranami.
Ak sa výkazy vedú samostatne, nemusia byť na predajnom mieste spolu s pokladnicou,
avšak na požiadanie kontrolného orgánu ich subjekt predloží v určenom termíne,
p)
páskou dennej a mesačnej uzávierky páska, na ktorú sa zaznamenávajú údaje dennej
a mesačnej uzávierky a ktorá je neoddeliteľnou súčasťou výkazu,
r)
predajným miestom miesto, kde sa tovar predáva alebo služba poskytuje za úhradu v
hotovosti,
s)
názvom tovaru pomenovanie predávaného tovaru, ktoré dostatočne vyjadruje vecný obsah
tovaru, je spravidla vyjadrené podstatným menom, ku ktorému sa môžu pripojiť ďalšie
slová vyjadrujúce najmä vlastnosti tovaru; názvom tovaru je aj jeho skrátený názov,
z ktorého je zrejmá identifikácia predávaného tovaru,
t)
predajom tovaru predaj, ktorý sa vykonáva na základe oprávnenia na podnikateľskú
činnosť,5) s výnimkou predaja
1.
cenín, lístkov mestskej hromadnej dopravy, telefónnych kariet, dennej a periodickej
tlače,
2.
pamätných a príležitostných mincí v bankách a na filatelistických a numizmatických
burzách,
3.
tovaru prostredníctvom automatov,
4.
doplnkového tovaru súvisiaceho s poskytovanými službami pošty,
5.
tovaru súvisiaceho s poskytovaním doplnkových služieb v prostriedkoch železničnej,
autobusovej, leteckej a vodnej dopravy,
6.
tovaru držiteľmi preukazu ZŤP a ZŤP-S,
7.
živých zvierat okrem akvarijných rybičiek, exotického vtáctva, exotických zvierat,
hadov, škrečkov, morčiat a iných hlodavcov,
8.
tovaru predávaného vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez priameho napojenia
na cestnú sieť a verejnú rozvodnú sieť elektrickej energie,
9.
tovaru vyrobeného v rámci odbornej výučby žiakov,
u)
servisnou organizáciou pre pokladnice organizácia, ktorá má uzavretú platnú zmluvu
o vykonávaní servisu s dovozcom, výrobcom alebo s distribútorom pokladníc, ktoré získali
certifikát,3) je vybavená potrebnou servisnou dokumentáciou a náhradnými dielcami potrebnými na
zabezpečenie servisného zásahu do piatich rokov pozáručného servisu a má schopnosť
servisného zásahu do 36 hodín od nahlásenia poruchy.
§ 3
(1)
Subjekt vedie evidenciu tržieb na základe dennej a mesačnej uzávierky vyhotovenej
pokladnicou prostredníctvom denného a mesačného výkazu obratov (ďalej len „výkaz“)
osobitne za každú pokladnicu.
(2)
Súčasťou výkazu je páska dennej a mesačnej uzávierky vytlačená pokladnicou, ktorá
pre platiteľa dane z pridanej hodnoty obsahuje najmenej tieto údaje:
a)
daňový kód pokladnice,
b)
identifikačné číslo pre daň,3d)
c)
priebežný počet vydaných zostáv dennej uzávierky,
d)
dátum vyhotovenia,
e)
poradové číslo dokladu od poslednej dennej uzávierky,
f)
kumulovaný súčet hrubého obratu,
g)
kumulovaný súčet záporného obratu, ktorý pozostáva zo súčtu storno položiek, zliav
a záporných položiek,
h)
kumulovaný súčet čistého obratu,
ch)
denný a mesačný súčet čistého obratu,
i)
denný a mesačný súčet dane z pridanej hodnoty.
(3)
Pre subjekt, ktorý nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty, páska dennej a mesačnej
uzávierky vytlačená pokladnicou obsahuje najmenej údaje podľa odseku 2 okrem údajov
podľa odseku 2 písm. b) a i) a daňové identifikačné číslo.3c)
(4)
Dennú uzávierku vyhotovuje subjekt len za tie dni, v ktorých mal príjem; v prípade
nočných a nepretržitých prevádzok subjekt vyhotovuje dennú uzávierku po skončení alebo
po striedaní zmien. Mesačnú uzávierku vyhotovuje subjekt raz za mesiac, a to najneskôr
k prvému dňu nasledujúceho mesiaca. K tomuto dňu subjekt do výkazu pripevní pásky
denných uzávierok a pásku mesačnej uzávierky. Po vyhotovení uzávierky k 31. decembru
príslušného roku môže subjekt pokračovať v evidencii tržieb na pokladnici bez vynulovania
kumulatívnych obratov (grandtotálov) alebo po vynulovaní kumulatívnych obratov (grandtotálov),
ktoré môže vykonať len servisný technik; tento úkon zaznačí v knihe pokladnice v časti
Servisný záznam.
(5)
Vo výkaze subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, zaznamenáva najmenej
údaje uvedené v odseku 2.
(6)
Subjekt, ktorý nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty, zaznamenáva vo výkaze najmenej
údaje uvedené v odseku 3.
(7)
Vzory knihy pokladnice a výkazov sú uvedené v prílohách č. 1 až 4, ktoré sú súčasťou
tejto vyhlášky.
(8)
Kniha pokladnice a výkaz sa uchovávajú po dobu desiatich rokov od konca kalendárneho
roku, v ktorom boli vyhotovené; kontrolná páska sa uchováva po dobu troch rokov od
konca kalendárneho roku, v ktorom bola vyhotovená.
(9)
Pokladničné siete sa budú posudzovať individuálne, pričom súčasťou certifikátu budú
podmienky, ktoré musí používateľ pokladničnej siete dodržať a podľa ktorých sa tieto
siete certifikovali.
(10)
Údaje kontrolnej pásky sa môžu uchovávať aj na elektronickom nosiči dát, ktorým je
len streamer, magneticko-optický disk, optický disk CD ROM. Na požiadanie kontrolného
orgánu subjekt z archívneho média vytlačí kontrolnú pásku za ľubovoľný časový úsek
predaja po dobu troch rokov od konca kalendárneho roku, v ktorom bola vyhotovená.
(11)
Stornovaný doklad subjekt pripojí k páske dennej uzávierky a dôvod stornovania vyznačí
na stornovanom doklade.
§ 3a
(1)
Ak nemožno použiť pokladnicu pre prerušenie dodávky elektrickej energie alebo pre
iný závažný dôvod bez zavinenia subjektu, subjekt túto skutočnosť ihneď zaznamená
v knihe pokladnice. Po skončení dôvodov, pre ktoré sa pokladnica nemohla používať,
subjekt túto skutočnosť ihneď zaznamená v knihe pokladnice.
(2)
V prípade poruchy pokladnice subjekt zaznamená v knihe pokladnice okrem skutočností
uvedených v odseku 1 aj dátum a hodinu nahlásenia poruchy servisnej organizácii. Poruchu
pokladnice nahlási servisnej organizácii bez zbytočného odkladu.
(3)
Záznamy podľa odsekov 1 a 2 zaznamená subjekt v knihe pokladnice v časti Servisný
záznam v dolnej časti stĺpca Záznam daňových orgánov.
§ 3b
(1)
Subjekt, ktorý dočasne nemôže použiť pokladnicu z dôvodov uvedených v § 3a, môže použiť
a)
vlastnú náhradnú pokladnicu, na ktorú bol vydaný certifikát3) a daňový kód pridelený správcom dane a ktorá nemá určené stále miesto prevádzky,
b)
náhradnú pokladnicu, na ktorú bol vydaný certifikát,3) ktorá má daňový kód a ktorú poskytne servisná organizácia.
(2)
Subjekt zaznačí v knihe pokladnice tej pokladnice, ktorá je mimo prevádzky, obdobie
dočasného použitia náhradnej pokladnice (vlastnej alebo poskytnutej od servisnej organizácie)
podľa § 3a ods. 3.
(3)
Servisná organizácia zaznačí v knihe pokladnice podľa § 3a ods. 3 obdobie, na ktoré bola náhradná pokladnica poskytnutá, a subjekt, ktorému sa dočasne
poskytla, samostatne za každé zapožičanie.
(4)
Páska dennej uzávierky vyhotovená náhradnou pokladnicou sa pripevní do denného výkazu
pokladnice, ktorú dočasne nemožno použiť. Pri vypĺňaní denného výkazu sa pred číslo
dennej uzávierky uvedie písmeno N.
(5)
Od okamihu, keď nemožno z dôvodov podľa § 3a použiť pokladnicu do doby použitia náhradnej pokladnice alebo do doby odstránenia
poruchy, subjekt eviduje tržby ručným vystavovaním dokladov o predaji (ďalej len „paragón“).
Paragón sa vystavuje dvojmo, pričom kópiu si ponechá subjekt. Paragóny sa číslujú
vzostupne bez prerušenia a obsahujú najmenej tieto údaje:
a)
identifikáciu subjektu,
b)
daňový kód pokladnice pridelený pokladnici, ktorá má poruchu,
c)
daňové identifikačné číslo,3c) ak subjekt nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
d)
identifikačné číslo pre daň,3d) ak subjekt je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
e)
poradové číslo dokladu,
f)
dátum vystavenia dokladu,
g)
názov a množstvo tovaru alebo rozsahu služby,
h)
cenu tovaru alebo cenu služby,
i)
celkovú cenu.
(6)
Kópie paragónov vyhotovené podľa odseku 5 sú podkladom na vyhotovenie dennej uzávierky
podľa § 3 ods. 2 a 3. Na ručne vyhotovenú pásku dennej uzávierky subjekt uvedie aj počet paragónov vydaných
za deň. Vo výkaze v časti určenej na pripevnenie pásky dennej uzávierky subjekt uvedie,
že páska dennej uzávierky je vyhotovená ručne. Na základe údajov z dennej uzávierky
subjekt vyplní denný výkaz, pričom pred číslo dennej uzávierky uvedie písmeno R. Ručne
vystavené paragóny (kontrolná páska) sa uchovávajú po dobu uvedenú v § 3 ods. 8.
(7)
Chybne vystavené paragóny subjekt stornuje a dôvod stornovania vyznačí na stornovaný
paragón; stornované paragóny pripojí k ručne vyhotovenej páske dennej uzávierky spolu
so všetkými paragónmi, z ktorých sa denná uzávierka vyhotovila.
(8)
Ak subjekt po dobu, v ktorej nepoužíva pokladnicu alebo náhradnú pokladnicu, nevedie
evidenciu tržieb ani podľa odsekov 5 až 7, správca dane určí výšku dennej tržby za
toto obdobie priemerom podľa dosiahnutej výšky tržieb za predchádzajúce tri kalendárne
mesiace. Ak subjekt nevykonával činnosť počas týchto troch predchádzajúcich mesiacov,
správca dane určí výšku dennej tržby priemerom podľa dosiahnutej výšky tržieb za predchádzajúce
tri kalendárne mesiace u porovnateľných daňovníkov.
§ 3c
Subjekt, ktorý má skladovú evidenciu prepojenú na evidenciu tržieb vedenú pokladnicou
a pokladnicu nemôže použiť z dôvodov podľa § 3a, postupuje podľa § 3b. Údaje z kontrolnej pásky vystavenej náhradnou pokladnicou alebo z ručne vystavených
paragónov môže subjekt dodatočne nablokovať do pokladnice, ktorá bola mimo prevádzky.
§ 4
Táto vyhláška nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Čl. II
Pri činnostiach, na ktoré sa do účinnosti tejto vyhlášky nevyžadovalo vedenie evidencie
tržieb elektronickou registračnou pokladnicou s tlačiarňou, sa postup podľa tejto
vyhlášky uplatní od 1. júla 1997.
Július Tóth v. r.
Príloha č. 1 vyhlášky Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z.
KNIHA POKLADNICE
Príloha č. 2 vyhlášky Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z.
DENNÝ VÝKAZ OBRATOV PLATITEĽA DANE Z PRIDANEJ HODNOTY
Príloha č. 3 vyhlášky Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z.
MESAČNÝ VÝKAZ OBRATOV PLATITEĽA DANE Z PRIDANEJ HODNOTY
Príloha č. 4 vyhlášky Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z.
Vysvetlivky k dennému a mesačnému výkazu obratov neplatiteľa dane z pridanej hodnoty
1. Dátum - uvedie sa dátum vykonania uzávierky.
2. Číslo zmeny - uvedie sa číslo pracovnej zmeny, ktorá vykonala uzávierku.
3. Číslo uzávierky - uvedie sa poradové číslo uzávierky.
4. Kumulatívny obrat hrubý (GT1) - uvedie sa kumulovaný súčet hrubého obratu, ktorý
predstavuje kumulovaný súčet absolútnych hodnôt tržieb nablokovaných v pokladnici.
5. Kumulatívny obrat čistý (GT2) - uvedie sa kumulovaný súčet čistého obratu, ktorý
predstavuje rozdiel medzi hrubým obratom a záporným obratom.
6. Kumulatívny obrat záporný (GT3) - uvedie sa kumulovaný súčet záporného obratu,
ktorý predstavuje kumulovaný súčet storno položiek, zliav a záporných položiek.
7. Storno - uvedie sa výdavok z pokladnice za vrátený tovar.
Zľavy - uvedú sa množstvové zľavy.
Záporné položky – uvedie sa suma za vykúpené zálohované fľaše a iné zálohované obaly.
8. Denný čistý obrat spolu - uvedie sa celkový čistý obrat za deň na základe dennej
uzávierky.
9. Podpis osoby – podpis osoby, ktorá vykonala uzávierku.
1)
§ 5 zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov.
2)
§ 97 ods. 1 zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov.
3)
Zákon č. 30/1968 Zb. o štátnom skúšobníctve v znení neskorších predpisov.
3b)
§ 3 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení zákona č. 520/2003 Z. z.
3c)
§ 31 ods. 11 zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov.
3d)
§ 4 ods. 5 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
4)
Opatrenie Štatistického úradu Slovenskej republiky č. 172/1995 Z. z., ktorým sa vyhlasuje klasifikácia produkcie.
5)
§ 2 ods. 2 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.