565/2001 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2004 do 31.01.2004
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 01.01.2002 - 31.12.2003 | |
| 3. | 01.01.2004 - 31.01.2004 | 595/2003 Z. z. |
| 4. | 01.02.2004 - 30.04.2004 | 5/2004 Z. z. |
| 5. | 01.05.2004 - 31.12.2007 | 203/2004 Z. z. |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 565/2001 Z. z. |
| Názov: | Zákon o investičných stimuloch a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| Typ: | Zákon |
| Dátum schválenia: | 04.12.2001 |
| Dátum vyhlásenia: | 23.12.2001 |
| Dátum účinnosti od: | 01.01.2004 |
| Dátum účinnosti do: | 31.01.2004 |
| Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 235/2002 Z. z. | Vyhláška Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o náležitostiach žiadosti o poskytnutie investičných stimulov |
| 387/1996 Z. z. | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o zamestnanosti |
| 366/1999 Z. z. | Zákon o daniach z príjmov |
| 595/2003 Z. z. | Zákon o dani z príjmov |
| 5/2004 Z. z. | Zákon o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 203/2004 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení neskorších predpisov a o zmene niektorých zákonov |
| 561/2007 Z. z. | Zákon o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
565
ZÁKON
zo 4. decembra 2001
o investičných stimuloch a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
§ 2
(1)
Investičnými stimulmi je štátna pomoc na počiatočné investície a na nové pracovné
miesta vytvorené v súvislosti s týmito investíciami poskytovaná na obstaranie hmotného
investičného majetku a nehmotného investičného majetku4) potrebného na začatie výroby alebo na začatie poskytovania služieb, alebo na rozšírenie
výroby, alebo na rozšírenie poskytovania služieb, alebo na kúpu podniku vo forme
a)
úľavy na dani z príjmov právnických osôb podľa osobitného predpisu,5)
b)
príspevku na vytvorenie nového pracovného miesta podľa osobitného predpisu,6)
c)
príspevku na rekvalifikáciu zamestnancov prijatých na vytvorené nové pracovné miesta
podľa osobitného predpisu.7)
(2)
Podmienky na poskytnutie investičných stimulov:
a)
zriadenie novej prevádzkarne, rozšírenie alebo modernizácia existujúcej prevádzkarne
na účely zavedenia novej výroby alebo nových služieb, alebo rozšírenia, alebo modernizácie
existujúcej výroby, alebo existujúcich služieb, alebo zmena sortimentu vyrábaných
tovarov, alebo zásadná zmena výrobného procesu, alebo kúpa podniku od podnikateľa
v ťažkostiach,8) alebo kúpa časti takého podniku,
b)
vynaloženie najmenej 400 000 000 Sk na obstaranie hmotného investičného majetku alebo
nehmotného investičného majetku, z toho najmenej 200 000 000 Sk musí byť krytých vlastným
imaním príjemcu investičných stimulov, ktorý o poskytnutie investičných stimulov žiada
(ďalej len „žiadateľ“),
c)
dosahovanie najmenej 80 % celkových tržieb z podnikateľských činností uvedených v
žiadosti o poskytnutie investičných stimulov (ďalej len „žiadosť“) a
d)
obstaranie hmotného investičného majetku alebo nehmotného investičného majetku podľa
písmena b) a začatie vykonávania podnikateľských činností uvedených v žiadosti najneskôr
do troch rokov odo dňa vydania rozhodnutia o poskytnutí investičných stimulov.
(3)
Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) môže rozhodnúť
o poskytnutí investičných stimulov podľa odseku 1 žiadateľovi alebo inej právnickej
osobe [§ 3 ods. 2 písm. b)], ktorý spĺňa podmienky na poskytnutie investičných stimulov podľa tohto zákona a
podmienky podľa osobitných predpisov.9)
(4)
Ak zo žiadosti vyplýva, že podnikateľská činnosť sa bude vykonávať v regióne,1) v ktorom je miera nezamestnanosti najmenej 10 % podľa štatistických údajov Národného
úradu práce k poslednému dňu kalendárneho polroka predchádzajúceho kalendárnemu polroku,
v ktorom bola predložená žiadosť, sumy uvedené v odseku 2 písm. b) sa znižujú na polovicu.
§ 3
(1)
Žiadosť sa predkladá ministerstvu.
(2)
Žiadateľ v žiadosti uvedie najmä
a)
druhy investičných stimulov, o ktorých poskytnutie žiada, a hodnotu jednotlivých
druhov investičných stimulov,
b)
príjemcu investičných stimulov, ktorým môže byť žiadateľ alebo iná právnická osoba,
ktorej založenie žiadateľ zabezpečí v súvislosti s vydaním rozhodnutia o poskytnutí
investičných stimulov a v ktorej bude mať žiadateľ postavenie ovládajúcej osoby10) (ďalej len „iná právnická osoba“).
(3)
Podrobnosti o náležitostiach žiadosti ustanoví všeobecne záväzný právny predpis,
ktorý vydá ministerstvo.
§ 4
(1)
Ministerstvo zabezpečí k predloženej žiadosti odborný posudok a vypracuje návrh na
poskytnutie investičných stimulov (ďalej len „návrh“). V návrhu uvedie
a)
identifikáciu žiadateľa a príjemcu,
b)
druhy investičných stimulov, ktoré sa majú poskytnúť,
c)
podmienky poskytnutia investičných stimulov,
d)
hodnotu jednotlivých druhov investičných stimulov,
e)
či príjemcom investičných stimulov bude žiadateľ alebo iná právnická osoba [§ 3 ods. 2 písm. b)].
(2)
Ministerstvo vyzve žiadateľa vyjadriť sa o návrhu. Žiadateľ je povinný vyjadriť sa
o návrhu do 30 dní od doručenia výzvy. Ak sa žiadateľ o návrhu v tejto lehote nevyjadrí
alebo ak nedôjde do 90 dní od vyjadrenia žiadateľa o návrhu k dohode o obsahu návrhu
medzi žiadateľom a ministerstvom, ministerstvo konanie zastaví a rozhodnutie doručí
žiadateľovi.
(3)
Ak nedošlo k zastaveniu konania podľa odseku 2, po kladnom vyjadrení žiadateľa ministerstvo
predloží návrh na schválenie Úradu pre štátnu pomoc3) (ďalej len „úrad“). Ak úrad návrh schváli, predloží ho ministerstvo na schválenie
vláde Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“). Ak úrad návrh neschváli, ministerstvo
žiadosť zamietne.
(4)
Vláda pri schvaľovaní návrhu zohľadní najmä národohospodársky význam investície a
účinky poskytnutia investičných stimulov na hospodársku súťaž na relevantnom trhu
Slovenskej republiky.
(5)
Po schválení návrhu vládou ministerstvo vydá rozhodnutie o poskytnutí investičných
stimulov, a to do 15 dní od schválenia návrhu vládou, ak sa rozhodnutie vydáva žiadateľovi,
alebo do 15 dní odo dňa doručenia oznámenia žiadateľa o vzniku inej právnickej osoby
[§ 3 ods. 2 písm. b)] ministerstvu. Ak vláda návrh neschváli, ministerstvo žiadosť zamietne.
(6)
Ministerstvo informuje kontrolné orgány podľa § 5 ods. 4 o rozhodnutí o poskytnutí investičných stimulov.
§ 5
(1)
Kontrolu poskytovania investičných stimulov vykonáva úrad podľa tohto zákona a podľa
osobitného predpisu.3)
(2)
Kontrolu použitia investičných stimulov podľa § 2 ods. 1 písm. a) vykonáva príslušný daňový úrad podľa tohto zákona a podľa osobitných predpisov.11)
(3)
Kontrolu použitia investičných stimulov podľa § 2 ods. 1 písm. b) a c) vykonávajú orgány Národného úradu práce podľa tohto zákona a podľa osobitného predpisu.2)
(4)
Orgány vykonávajúce kontrolu podľa odsekov 1, 2 a 3 (ďalej len „kontrolné orgány“)
spolupracujú a navzájom si poskytujú údaje potrebné na vykonávanie kontroly.
(5)
Príjemca investičných stimulov, ktorý nezačne vynakladať prostriedky na obstaranie
hmotného investičného majetku alebo nehmotného investičného majetku alebo ktorý nezačne
vykonávať podnikateľskú činnosť uvedenú v žiadosti o poskytnutie investičných stimulov
najneskôr v lehote podľa § 2 ods. 2 písm. d), musí vrátiť alebo odviesť už poskytnuté investičné stimuly podľa osobitných predpisov.12)
(6)
Ak počas čerpania aspoň jedného investičného stimulu uvedeného v § 2 ods. 1 alebo ak do piatich rokov od začatia čerpania prvého investičného stimulu príjemca
investičných stimulov nespĺňa podmienky uvedené v § 2 ods. 2, príjemca musí vrátiť alebo odviesť už poskytnuté investičné stimuly podľa osobitných
predpisov.12)
(7)
Ustanoveniami odsekov 1 až 6 nie je dotknuté právo kontrolných orgánov vykonať kontrolu,
vyrubiť alebo predpísať penále, úrok z omeškania alebo iné sankcie podľa osobitných
predpisov.13)
(8)
Príjemca investičných stimulov je povinný umožniť kontrolným orgánom kontrolu plnenia
podmienok podľa § 2 ods. 2, ako aj podmienok uvedených v rozhodnutí o poskytnutí investičných stimulov. Na tento
účel je povinný najmä predkladať kontrolným orgánom listiny a doklady potrebné na
posúdenie plnenia týchto podmienok.
(9)
Kontrolné orgány sú povinné kontrolovať plnenie podmienok podľa § 2 ods. 2 odo dňa vydania rozhodnutia o poskytnutí investičných stimulov do jedného roka od
ukončenia čerpania investičných stimulov najmenej raz ročne.
§ 6
(1)
Na poskytnutie investičných stimulov nie je právny nárok.
(2)
Na rozhodovanie podľa tohto zákona sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní,14) ak tento zákon neustanovuje inak. Proti rozhodnutiu ministerstva podľa § 4 ods. 2, 3 a 5 nemožno podať opravné prostriedky.
(3)
Poskytovateľom investičných stimulov podľa tohto zákona je ministerstvo.
Čl. III
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. o zamestnanosti v znení
zákona č. 70/1997 Z. z., zákona č. 354/1997 Z. z., zákona č. 366/1997 Z. z., zákona
č. 386/1997 Z. z., zákona č. 394/1998 Z. z., zákona č. 56/1999 Z. z., zákona č. 292/1999
Z. z., zákona č. 95/2000 Z. z., zákona č. 241/2000 Z. z., zákona č. 245/2000 Z. z.
a zákona č. 450/2000 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 9 písm. d) sa za druhý bod vkladajú nové body tretí a štvrtý, ktoré znejú:
„3.
rozdelenie účelovej dotácie zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na rekvalifikáciu
zamestnancov zamestnávateľovi podľa § 84a,
4.
rozdelenie účelovej dotácie zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na vytvorené
nové pracovné miesta zamestnávateľovi podľa § 93a,“.
Doterajší tretí až deviaty bod sa označujú ako piaty až jedenásty bod.
2.
V § 16 ods. 2 písm. c) sa za tretí bod vkladajú nové body štvrtý a piaty, ktoré znejú:
„4.
návrh na rozdelenie účelovej dotácie zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na
rekvalifikáciu zamestnancov zamestnávateľovi podľa § 84a,
5.
návrh na rozdelenie účelovej dotácie zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na
vytvorené nové pracovné miesta zamestnávateľovi podľa § 93a,“.
Doterajší štvrtý až deviaty bod sa označujú ako šiesty až jedenásty bod.
3.
V § 20 ods. 2 písmeno g) znie:
„g)
predkladať správnemu výboru okresného úradu práce na schválenie návrhy na poskytnutie
príspevkov na aktívnu politiku trhu práce s výnimkou návrhov na poskytnutie príspevkov
podľa § 84a, 91a, 93a a 95, uzatvárať dohody o poskytnutí príspevkov na aktívnu politiku
trhu práce s výnimkou príspevkov podľa § 93a a poskytovať príspevky.“.
4.
V § 73 ods. 1 písm. b) sa odkaz „12a“ nad slovom „dane“ označuje ako odkaz „12b“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 12b znie:
„12b)
Zákon č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov.“.
5.
V § 73 sa odsek 1 dopĺňa písmenami m) a n), ktoré znejú:
„m)
účelová dotácia zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na rekvalifikáciu zamestnancov
zamestnávateľovi podľa § 84a,
n)
účelová dotácia zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na vytvorené nové pracovné
miesta zamestnávateľovi podľa § 93a.“.
6.
V § 75 ods. 1 písm. b) sa odkaz „12a“ nad slovom „dane“ označuje ako odkaz „12b“.
7.
V § 75 ods. 1 sa za písmeno g) vkladajú nové písmená h) a i), ktoré znejú:
„h)
účelová dotácia zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na rekvalifikáciu zamestnancov
zamestnávateľovi podľa § 84a,
i)
účelová dotácia zo štátneho rozpočtu na úhradu príspevkov na vytvorené nové pracovné
miesta zamestnávateľovi podľa § 93a,“.
Doterajšie písmeno h) sa označuje ako písmeno j) .
8.
Za § 77a sa vkladá § 77b, ktorý znie:
„§ 77b
Účelová dotácia zo štátneho rozpočtu Národnému úradu práce na úhradu príspevkov na
rekvalifikáciu zamestnancov podľa § 84a a príspevkov na vytvorené nové pracovné miesta
zamestnávateľovi podľa § 93a sa poskytuje štvrťročne vo forme preddavku. Ročné zúčtovanie
poskytnutých preddavkov sa vykoná v termíne do 31. marca nasledujúceho kalendárneho
roka.“.
9.
Za § 84 sa vkladá § 84a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 84a
Príspevok na rekvalifikáciu zamestnancov zamestnávateľovi, ktorému boli poskytnuté
investičné stimuly
(1)
Zamestnávateľovi, ktorý je príjemcom investičných stimulov obsahujúcich príspevok
na rekvalifikáciu,12c) poskytne okresný úrad práce príspevok na rekvalifikáciu zamestnancov prijatých na
vytvorené nové pracovné miesta podľa § 93a.
(2)
Okresný úrad práce poskytne príspevok na rekvalifikáciu jedného zamestnanca najviac
v sume 10 000 Sk, ak po skončení rekvalifikácie bude zamestnávateľ podľa odseku 1
zamestnávať zamestnanca najmenej počas dvanástich mesiacov.
(3)
Príspevok na rekvalifikáciu zamestnancov zamestnávateľovi podľa odseku 1 sa poskytuje
na základe písomnej dohody uzavretej medzi týmto zamestnávateľom a okresným úradom
práce, v ktorého územnom obvode bolo vytvorené nové pracovné miesto, na ktoré sa rekvalifikuje
prijatý zamestnanec.
(4)
Dohoda o poskytnutí príspevku obsahuje najmä
a)
deň vzniku pracovného pomeru,
b)
výšku príspevku na rekvalifikáciu jedného zamestnanca,
c)
počet rekvalifikovaných zamestnancov,
d)
dátum začiatku rekvalifikácie a dátum skončenia rekvalifikácie zamestnancov,
e)
podmienky poskytnutia príspevku na rekvalifikáciu,
f)
podmienky vrátenia príspevku na rekvalifikáciu pri nedodržaní dohody.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 12c znie:
„12c)
§ 2 ods. 1 písm. c) zákona č. 565/2001 Z. z. o investičných stimuloch a o zmene a
doplnení niektorých zákonov.“.
10.
Doterajší text § 87 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
„(2)
Zamestnávateľovi, ktorý je príjemcom investičných stimulov, ktorých súčasťou je aj
príspevok na vytvorenie nového pracovného miesta,12d) poskytne okresný úrad práce príspevok na každé vytvorené nové pracovné miesto za
podmienok podľa § 93a a osobitného predpisu.12e)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 12d a 12e znejú:
„12d)
§ 2 ods. 1 písm. b) zákona č. 565/2001 Z. z.
12e)
Zákon č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení zákona č. 434/2001 Z. z.“.
11.
Za § 93 sa vkladá § 93a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 93a
Príspevok na vytvorené nové pracovné miesto zamestnávateľovi, ktorému boli poskytnuté
investičné stimuly
(1)
Zamestnávateľovi, ktorý je príjemcom investičných stimulov obsahujúcich príspevok
na vytvorené nové pracovné miesto,12d) poskytne okresný úrad práce príspevok na vytvorené nové pracovné miesto na základe
jeho písomnej žiadosti v sume podľa odseku 4 až 6, najviac však do výšky podľa osobitného
predpisu,12e) a to po uplynutí 12 mesiacov odo dňa vzniku vytvoreného nového pracovného miesta.
Podmienkou poskytnutia príspevku je, že zamestnávateľ preukáže obsadenie vytvoreného
nového pracovného miesta zamestnancom v pracovnom pomere počas týchto 12 mesiacov,
spolu najmenej 300 kalendárnych dní, a ak celkový priemerný evidenčný počet jeho zamestnancov
vo fyzických osobách za obdobie kalendárneho roka, v ktorom nové pracovné miesto vzniklo,
nebol nižší, než bol celkový priemerný evidenčný počet zamestnancov vo fyzických osobách
v kalendárnom roku pred rokom vzniku vytvoreného nového pracovného miesta. Celkový
priemerný evidenčný počet zamestnancov vo fyzických osobách na tento účel preukazuje
zamestnávateľ, ktorý je príjemcom investičných stimulov, pri podaní žiadosti o poskytnutie
príspevku na vytvorené nové pracovné miesto.
(2)
Za deň vzniku vytvoreného nového pracovného miesta sa považuje deň uvedený v písomnom
oznámení zamestnávateľa, ktorý je príjemcom investičných stimulov, príslušnému okresnému
úradu práce o vzniku vytvoreného nového pracovného miesta. Príslušným okresným úradom
práce je okresný úrad práce, v ktorého územnom obvode vytvorené nové pracovné miesto
vzniklo.
(3)
Zamestnávateľ, ktorý je príjemcom investičných stimulov a ktorý požiadal o poskytnutie
príspevku na vytvorené nové pracovné miesto, je povinný preukázať okresnému úradu
práce obsadenie vytvoreného nového pracovného miesta zamestnancom úradne overenou
kópiou pracovnej zmluvy najneskôr do piatich pracovných dní od vzniku pracovného pomeru.
(4)
Celková suma príspevku na vytvorené nové pracovné miesto u zamestnávateľa podľa odseku
1 v závislosti od miery evidovanej nezamestnanosti v regióne, v ktorom vytvorené nové
pracovné miesto vzniklo, je:
| miera evidovanej nezamestnanosti v regióne na konci kalendárneho mesiaca pred vznikom nového pracovného miesta |
celková suma príspevku na jedno vytvorené nové pracovné miesto |
| nad 30 % | 160 000 Sk, |
| nad 25 % do 30 % | 130 000 Sk, |
| nad 20 % do 25 % | 100 000 Sk, |
| nad 15 % do 20 % | 70 000 Sk, |
| nad 10 % do 15 % | 40 000 Sk, |
| 10 % a menej | 30 000 Sk, |
(5)
Príspevok sa poskytuje v mesačných splátkach po uplynutí 12 mesiacov odo dňa vzniku
vytvoreného nového pracovného miesta. Výška mesačnej splátky príspevku je 10 000 Sk.
Prvá mesačná splátka príspevku prislúcha za celý kalendárny mesiac bezprostredne nasledujúci
po uplynutí 12 mesiacov odo dňa vzniku vytvoreného nového pracovného miesta okrem
prípadov podľa odseku 6 prvej vety. Prvú mesačnú splátku príspevku poskytne okresný
úrad práce do 15 pracovných dní po uplynutí mesiaca, za ktorý splátka prislúcha, ak
zamestnávateľ podľa odseku 1 podal žiadosť o príspevok v lehote do piatich pracovných
dní po uplynutí celého kalendárneho mesiaca nasledujúceho po 12 mesiacoch od vzniku
vytvoreného nového pracovného miesta. V prípade neskoršieho podania žiadosti okresný
úrad práce poskytne prvú mesačnú splátku príspevku do desiatich pracovných dní od
podania žiadosti, ostatné splátky sa poskytnú v nasledujúcich mesiacoch, najneskôr
do uplynutia prvých desiatich pracovných dní v mesiaci. Žiadosť o príspevok na vytvorené
nové pracovné miesto podľa odseku 1 možno podať najneskôr do 36 mesiacov od jeho vzniku
vrátane.
(6)
Okresný úrad práce neposkytne splátku príspevku za mesiac, počas ktorého vytvorené
nové pracovné miesto nebolo vôbec obsadené zamestnancom. Ak bolo toto vytvorené nové
pracovné miesto obsadené len časť mesiaca, splátka príspevku za tento mesiac je súčin
sumy 333 Sk a počtu kalendárnych dní, počas ktorých bolo vytvorené nové pracovné miesto
obsadené.
(7)
Ak zamestnávateľ podľa odseku 1 nespĺňa podmienky na poskytnutie mesačnej splátky
príspevku v plnej výške podľa odseku 5, túto skutočnosť je povinný písomne oznámiť
okresnému úradu práce najneskôr do piatich pracovných dní od jej vzniku. Zánik vytvoreného
nového pracovného miesta je tento zamestnávateľ povinný oznámiť okresnému úradu práce
najneskôr do piatich pracovných dní od vzniku tejto skutočnosti.
(8)
Zamestnávateľ podľa odseku 1 je povinný vrátiť príspevok, ktorý mu bol poskytnutý
na vytvorené nové pracovné miesto, ak celkový priemerný evidenčný počet jeho zamestnancov
vo fyzických osobách v kalendárnom roku, v ktorom sa mu tento príspevok začal poskytovať,
alebo v ďalších štyroch bezprostredne nasledujúcich kalendárnych rokoch bol nižší
než celkový priemerný evidenčný počet zamestnancov vo fyzických osobách v kalendárnom
roku, ktorý predchádzal kalendárnemu roku, v ktorom sa mu tento príspevok začal poskytovať,
a to do 30 pracovných dní od uplynutia kalendárneho roka, za ktorý sa celkový priemerný
evidenčný počet zamestnancov vo fyzických osobách posudzuje.
(9)
Ak orgán kontroly zistí, že neboli splnené podmienky na poskytnutie príspevku alebo
jeho časti podľa odsekov 1 až 7, zamestnávateľ je podľa odseku 1 povinný neoprávnene
poskytnutý príspevok alebo jeho časť vrátiť do 30 pracovných dní odo dňa, v ktorom
mu orgán kontroly túto skutočnosť oznámil.“.
12.
V § 111 ods. 1 písm. a) sa na konci čiarka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto
slová: „to neplatí, ak ide o zamestnávateľa, ktorému bol poskytnutý príspevok podľa
§ 93a.“.
Čl. IV
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2002.
Rudolf Schuster v. r.
Jozef Migaš v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Jozef Migaš v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
1)
§ 2 ods. 1 opatrenia Štatistického úradu Slovenskej republiky č. 75/1998 Z. z., ktorým sa ustanovuje Číselník štatistických územných jednotiek Slovenskej republiky.
2)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. o zamestnanosti v znení neskorších predpisov.
3)
Zákon č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení zákona č. 434/2001 Z. z.
4)
Zákon č. 563/1991 Zb. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
5)
§ 35b a 35c zákona č. 366/1999 Z. z. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov.
6)
§ 93a zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.
7)
§ 84a zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.
8)
9)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 231/1999 Z. z. v znení zákona č. 434/2001 Z. z.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 231/1999 Z. z. v znení zákona č. 434/2001 Z. z.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
11)
Zákon Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení
neskorších predpisov.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
12)
Zákon Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov.
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov.
13)
Napríklad zákon Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 366/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 231/1999 Z. z. v znení zákona č. 434/2001 Z. z.
14)
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).