2/2005 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.02.2005 do 31.05.2006
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História | ||
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.02.2005 - 31.05.2006 | |
3. | 01.06.2006 - 31.12.2008 | 126/2006 Z. z. |
4. | 01.01.2009 - 31.07.2009 | 461/2008 Z. z. |
5. | 01.08.2009 - 14.07.2024 | 170/2009 Z. z. |
6. | 15.07.2024 - | 158/2024 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 2/2005 Z. z. |
Názov: | Zákon o posudzovaní a kontrole hluku vo vonkajšom prostredí a o zmene zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 02.12.2004 |
Dátum vyhlásenia: | 06.01.2005 |
Dátum účinnosti od: | 01.02.2005 |
Dátum účinnosti do: | 31.05.2006 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
43/2005 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ochrany pred hlukom |
195/2005 Z. z. | Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky o podrobnostiach o požadovaných údajoch poskytovaných k strategickým hlukovým mapám |
258/2008 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 43/2005 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ochrany pred hlukom |
150/2018 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 43/2005 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ochrany pred hlukom v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 258/2008 Z. z. |
250/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 43/2005 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ochrany pred hlukom v znení neskorších predpisov |
398/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 43/2005 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ochrany pred hlukom v znení neskorších predpisov |
272/1994 Z. z. | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o ochrane zdravia ľudí |
126/2006 Z. z. | Zákon o verejnom zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
461/2008 Z. z. | Zákon, ktorým sa menia niektoré zákony v pôsobnosti Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky v súvislosti so zavedením meny euro |
170/2009 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 2/2005 Z. z. o posudzovaní a kontrole hluku vo vonkajšom prostredí a o zmene zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 461/2008 Z. z. a o zmene zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
158/2024 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 2/2005 Z. z. o posudzovaní a kontrole hluku vo vonkajšom prostredí a o zmene zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov |
2
ZÁKON
z 2. decembra 2004
o posudzovaní a kontrole hluku vo vonkajšom prostredí a o zmene zákona Národnej rady
Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
§ 1
Účel zákona
Účelom tohto zákona je ustanoviť jednotný postup pri posudzovaní a kontrole hluku
vo vonkajšom prostredí zameraný na zábranu, prevenciu alebo znižovanie škodlivých
účinkov spôsobených vystavením hluku vo vonkajšom prostredí.
§ 2
Predmet úpravy
(1)
Tento zákon ustanovuje práva a povinnosti fyzických osôb-podnikateľov a právnických
osôb a úlohy orgánov štátnej správy a orgánov územnej samosprávy v oblasti posudzovania
a kontroly hluku vo vonkajšom prostredí na
a)
určenie expozície hluku vo vonkajšom prostredí pomocou mapovania hluku jednotnými
metódami stanovenia hlukových indikátorov,
b)
sprístupnenie informácií o hluku vo vonkajšom prostredí a jeho účinkoch verejnosti,
c)
prijatie akčných plánov ochrany pred hlukom (ďalej len „akčný plán“) na základe výsledkov
mapovania hluku, ktorých cieľom je prevencia a zníženie hluku vo vonkajšom prostredí
tam, kde je to potrebné, a najmä tam, kde úroveň expozície môže vyvolať škodlivé účinky,
a s cieľom ochrany dobrej kvality akustického prostredia.
(2)
Tento zákon sa vzťahuje na posudzovanie a kontrolu zaťaženia vonkajšieho prostredia
hlukom, ktorému sú ľudia vystavení najmä v zastavaných oblastiach, vo verejných parkoch
alebo v iných tichých oblastiach v aglomerácii, v tichých oblastiach v otvorenej krajine,
v blízkosti škôl, nemocníc a iných budov a oblastí citlivých na hluk.
(3)
Tento zákon sa nevzťahuje na posudzovanie a kontrolu hluku spôsobeného samotnou exponovanou
osobou, hluku vo vnútornom prostredí budov,1) hluku na pracoviskách, hluku vnútri dopravných prostriedkov, hluku vo vojenských
výcvikových priestoroch a hluku vo výcvikových zariadeniach Policajného zboru.
(4)
Plnenie úloh obcí a samosprávnych krajov podľa tohto zákona je preneseným výkonom
štátnej správy.
§ 3
Základné pojmy
Na účely tohto zákona
a)
hluk vo vonkajšom prostredí je nežiaduci alebo škodlivý vonkajší zvuk vytvorený ľudskými
činnosťami, najmä hluk z dopravy na pozemných komunikáciách, železničnej dopravy,
leteckej dopravy a priemyselnej činnosti,
b)
škodlivý účinok je nepriaznivý účinok na ľudské zdravie,
c)
expozícia je vystavenie človeka alebo územia účinkom hluku,
d)
aglomerácia je časť územia, ktorá má viac ako 100 000 obyvateľov a ktorej hranice
sa určia podľa § 7 ods. 3,
e)
tichá oblasť v aglomerácii je oblasť, v ktorej hodnota vybraného hlukového indikátora
spôsobená zdrojom hluku neprekračuje najvyššiu prípustnú hodnotu,2)
f)
tichá oblasť v otvorenej krajine je oblasť určená Ministerstvom životného prostredia
Slovenskej republiky, ktorá nie je narušená hlukom z dopravy po pozemnej komunikácii,
železničnej dopravy, leteckej dopravy, priemyselnej činnosti alebo rekreačných aktivít,
g)
väčšia pozemná komunikácia je pozemná komunikácia,3) ktorá má viac ako 3 000 000 prejazdov motorových vozidiel za rok,
h)
väčšia železničná dráha je železničná dráha,4) ktorá má viac ako 30 000 prejazdov vlakov za rok,
i)
väčšie letisko je letisko,5) na ktorom sa uskutoční viac ako 50 000 vzletov a pristátí lietadiel za rok okrem
vzletov a pristátí výcvikových letov lietadiel s maximálnou vzletovou hmotnosťou 5
700 kg,
j)
mapovanie hluku je zisťovanie údajov o existujúcej hlukovej situácii alebo predpokladanej
hlukovej situácii vyjadrenej hlukovým indikátorom, indikácia porušení akejkoľvek prislúchajúcej
platnej limitnej hodnoty, zisťovanie počtu ľudí alebo počtu bytov ovplyvnených hlukom,
k)
strategická hluková mapa je mapa určená na celkové posúdenie expozície hluku v danej
oblasti, ktorý je spôsobený rôznymi zdrojmi hluku, alebo na celkovú predikciu v tejto
oblasti,
l)
akčný plán je plán určený na kontrolu emisií a pôsobenia hluku vrátane znižovania
hluku,
m)
verejnosť je jedna alebo viac fyzických osôb alebo právnických osôb, ich združenia
a organizácie.
§ 4
Strategické hlukové mapy a akčné plány
(1)
Strategické hlukové mapy sa vypracúvajú pre všetky aglomerácie, väčšie pozemné komunikácie,
väčšie železničné dráhy a pre väčšie letiská a využívajú sa ako podklad na vypracovanie
akčných plánov, ako zdroj informácií pre verejnosť a na zisťovanie údajov, ktoré sa
poskytujú Európskej komisii (ďalej len „Komisia“).
(2)
Akčné plány sa vypracúvajú pre všetky aglomerácie, väčšie pozemné komunikácie, väčšie
železničné dráhy a pre väčšie letiská a sú zamerané na riešenie problémov súvisiacich
s hlukom vo vonkajšom prostredí vrátane znižovania hluku a ochrany tichých oblastí.
(3)
Strategické hlukové mapy a akčné plány sa preskúmavajú, a ak je to potrebné, upravujú
najmenej raz za päť rokov a vždy, ak dôjde k podstatným zmenám na území z hľadiska
hluku.
(4)
Podrobnosti o strategických hlukových mapách a akčných plánoch ustanoví vláda Slovenskej
republiky nariadením.
Povinnosti fyzických osôb-podnikateľov a právnických osôb
§ 5
(1)
Vypracovanie strategických hlukových máp a akčných plánov podľa § 4 sú povinní zabezpečiť
a)
správca pozemnej komunikácie pre väčšie pozemné komunikácie mimo aglomerácie,
b)
prevádzkovateľ železničnej dráhy pre väčšie železničné dráhy mimo aglomerácie,
c)
prevádzkovateľ letiska pre väčšie letiská mimo aglomerácie,
d)
obec s najväčším počtom obyvateľov v aglomerácii pre územie aglomerácie.
(2)
Fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby podľa odseku 1 sú ďalej povinné
a)
do 30. júna 2007 zabezpečiť vypracovanie strategických hlukových máp zobrazujúcich
situáciu v predchádzajúcom kalendárnom roku pre tie aglomerácie, ktoré majú viac ako
250 000 obyvateľov, pre tie väčšie pozemné komunikácie, ktoré majú viac ako 6 000
000 prejazdov vozidiel za rok, pre tie väčšie železničné dráhy, ktoré majú viac ako
60 000 prejazdov vlakov za rok, a pre väčšie letiská,
b)
do 30. júna 2012 a potom najmenej každých päť rokov zabezpečiť vypracovanie strategických
hlukových máp zobrazujúcich situáciu v predošlom kalendárnom roku pre všetky aglomerácie
a pre všetky väčšie pozemné komunikácie a väčšie železničné dráhy,
c)
do 18. júla 2008 zabezpečiť vypracovanie akčných plánov pre tie aglomerácie, ktoré
majú viac ako 250 000 obyvateľov, pre miesta v blízkosti pozemných komunikácií, ktoré
majú viac ako 6 000 000 prejazdov vozidiel za rok, v blízkosti železničných dráh,
ktoré majú viac ako 60 000 prejazdov vlakov za rok, a pre okolie väčších letísk,
d)
do 18. júla 2013 a potom najmenej každých päť rokov zabezpečiť vypracovanie akčných
plánov pre všetky aglomerácie, väčšie pozemné komunikácie a pre väčšie železničné
dráhy,
e)
sprístupniť strategické hlukové mapy a informácie o škodlivých účinkoch hluku verejnosti,
prerokovať návrhy akčných plánov s verejnosťou a informovať verejnosť o prijatých
záveroch a opatreniach,
f)
v prihraničných oblastiach spolupracovať pri zbere a poskytovaní údajov súvisiacich
s vypracovaním strategických hlukových máp a akčných plánov s príslušnými orgánmi
susedného štátu,
g)
poskytovať strategické hlukové mapy a akčné plány a všetky súvisiace informácie najneskôr
do 15 dní po lehotách ustanovených v písmenách a) až d) Úradu verejného zdravotníctva
Slovenskej republiky (ďalej len „úrad“),6)
h)
vzájomne spolupracovať pri vypracúvaní strategických hlukových máp a akčných plánov,
i)
poskytovať na vyžiadanie úradu informácie o plnení úloh akčných plánov.
§ 6
(1)
Fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby podľa § 5 ods. 1 sú povinné na vyžiadanie poskytnúť úradu údaje potrebné na poskytnutie informácií
Komisii (§ 9) najneskôr tri mesiace pred lehotami ustanovenými v § 9 písm. c) a d).
(2)
Obce sú povinné na vyžiadanie poskytnúť právnickým osobám a fyzickým osobám-podnikateľom
podľa § 5 ods. 1 informácie potrebné na spracovanie hlukových máp a akčných plánov najneskôr 24 mesiacov
pred lehotami ustanovenými v § 5 ods. 2 písm. a) až d)
a)
spracované na základe údajov získaných podľa osobitného predpisu7) najmä o počte obyvateľov jednotlivých bytov, o počte bytov v jednotlivých bytových
budovách a o počte bytov v jednotlivých nebytových budovách,
b)
o tichých oblastiach v aglomerácii a o pozemných komunikáciách v ich správe.
(3)
Fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby, ktoré prevádzkujú zariadenia spôsobujúce
hluk na území aglomerácie, sú povinné na vyžiadanie poskytnúť právnickým osobám podľa
§ 5 ods. 1 písm d) údaje potrebné na vypracovanie strategických hlukových máp, ktoré súvisia s prevádzkou
ich zariadení, najneskôr 12 mesiacov pred lehotami ustanovenými v § 5 ods. 2 písm. a) a b).
(4)
Správca pozemných komunikácií v aglomerácii, ktoré nie sú v správe obce, prevádzkovateľ
železničnej dráhy v aglomerácii a prevádzkovateľ letiska v aglomerácii sú povinní
na vyžiadanie poskytnúť právnickým osobám podľa § 5 ods. 1 písm. d) údaje potrebné na vypracovanie strategických hlukových máp, ktoré súvisia s prevádzkou
pozemných komunikácií, železničných dráh a letísk v aglomerácii, najneskôr 12 mesiacov
pred lehotami ustanovenými v § 5 ods. 2 písm. a) a b). Táto povinnosť sa vzťahuje aj na pozemné komunikácie, železničné dráhy a letiská
mimo aglomerácie, ak svojím hlukovým pôsobením do aglomerácie zasahujú.
(5)
Podrobnosti o požadovaných údajoch ustanoví všeobecne záväzný právny predpis, ktorý
vydá Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky.
§ 7
Úlohy orgánov štátnej správy a orgánov územnej samosprávy
(1)
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky poskytuje na požiadanie fyzickým
osobám-podnikateľom alebo právnickým osobám uvedeným v § 5 ods. 1 údaje o tichých oblastiach v otvorenej krajine najneskôr 24 mesiacov pred lehotami
ustanovenými v § 5 ods. 2 písm. a) a b).
(2)
Úrad zabezpečuje
a)
sústreďovanie a posudzovanie strategických hlukových máp a sústreďovanie a posudzovanie
akčných plánov,
b)
zhromažďovanie údajov zo strategických hlukových máp a akčných plánov,
c)
vytváranie databáz,
d)
prípravu postupov na vypracovanie strategických hlukových máp a akčných plánov,
e)
vyhodnocovanie plnenia úloh z akčných plánov,
f)
vypracovanie stanovísk podľa odseku 3,
g)
informovanie Komisie.
(3)
Orgány samosprávneho kraja určia všeobecne záväzným nariadením na základe stanoviska
úradu hranice aglomerácií najneskôr 24 mesiacov pred lehotami ustanovenými v § 5 ods. 2 písm. a) a b) a tri mesiace pred lehotami ustanovenými v § 9 písm. c) a d).
§ 8
Informovanie verejnosti
(1)
Informácie podľa § 5 ods. 2 písm. e) sa sprístupňujú verejnosti prostredníctvom dostupných informačných technológií.
(2)
Strategické hlukové mapy a akčné plány sa poskytujú verejnosti včas a musia byť jasné
a zrozumiteľné.
(3)
Strategické hlukové mapy sa predkladajú verejnosti ako grafické plány, číselné údaje
v tabuľkách alebo číselné údaje v elektronickej forme. Určuje sa v nich prekročenie
limitných hodnôt a rozdiel medzi súčasnou a budúcou situáciou.
§ 9
Informovanie Komisie
Úrad poskytuje Komisii informácie do
a)
18. júla 2005 o orgánoch a osobách, ktorých práva a povinnosti vyplývajú z tohto
zákona, a informáciu o príslušných právnych predpisoch,
b)
18. júla 2005 o akýchkoľvek dôležitých limitných hodnotách platných v Slovenskej
republike, alebo ktoré sa pripravujú, vyjadrených v indikátoroch Ldvn a Lnoc, a ak je to vhodné, Ldeň a Lvečer, pre hluk z dopravy po pozemnej komunikácii, hluk železničnej dopravy, hluk lietadiel
v okolí letísk a hluk na miestach priemyselnej činnosti spolu s vysvetleniami o implementácii
limitných hodnôt,
c)
30. júna 2005 a potom najmenej každých päť rokov o tých pozemných komunikáciách,
ktoré majú viac ako 6 000 000 prejazdov vozidiel za rok, železničných dráhach, ktoré
majú viac ako 60 000 prejazdov vlakov za rok, väčších letiskách a o tých aglomeráciách,
ktoré majú viac ako 250 000 obyvateľov,
d)
31. decembra 2008 o všetkých aglomeráciách, o všetkých väčších pozemných komunikáciách
a väčších železničných dráhach,
e)
šiestich mesiacov od lehôt ustanovených v § 5 ods. 2 písm. a) až d) o strategických hlukových mapách a akčných plánoch v rozsahu podľa prílohy č. 1.
§ 10
Pokuty
(1)
Za nesplnenie povinností ustanovených v § 5 a § 6 ods. 1 úrad uloží fyzickým osobám-podnikateľom a právnickým osobám uvedeným v § 5 ods. 1 písm. a) až c) pokutu vo výške od 100 000 Sk do 10 000 000 Sk, pričom sa prihliada na dobu omeškania
a mieru zavinenia.
(2)
Za nesplnenie povinností ustanovených v § 6 ods. 3 a ods. 4 úrad uloží fyzickým osobám-podnikateľom a právnickým osobám pokutu vo výške od 10
000 Sk do 500 000 Sk, pričom sa prihliada na dobu omeškania a mieru zavinenia.
(3)
Pokutu možno uložiť do jedného roka odo dňa, keď sa úrad o nesplnení povinnosti dozvedel,
najneskôr však do troch rokov odo dňa, keď sa mala povinnosť splniť.
(4)
Výnosy z pokút uložené úradom sú príjmom štátneho rozpočtu.
(5)
Úrad môže povoliť odklad platenia pokuty alebo jej platenie v splátkach, ak vznikli
okolnosti, ktoré znemožňujú bezodkladné zaplatenie pokuty.
(6)
Proti rozhodnutiu o žiadosti o odklad platenia pokuty alebo o jej platenie v splátkach
sa nemožno odvolať.
(7)
Na konanie a rozhodovanie o pokutách sa vzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní,8) ak tento zákon neustanovuje inak.
§ 11
Náklady právnických osôb uvedených v § 5 ods. 1 písm. d) spojené s plnením povinností ustanovených v § 5 ods. 2 písm. a) až f) hradí štát prostredníctvom rozpočtovej kapitoly Ministerstva zdravotníctva Slovenskej
republiky.
§ 12
Týmto zákonom sa preberá právny akt Európskych spoločenstiev a Európskej únie uvedený
v prílohe č. 2.
Čl. II
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí
v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 222/1996 Z. z., zákona Národnej
rady Slovenskej republiky č. 290/1996 Z. z., zákona č. 95/2000 Z. z., zákona č. 470/2000
Z. z., zákona č. 514/2001 Z. z., zákona č. 553/2001 Z. z., zákona č. 245/2003 Z. z.,
zákona č. 256/2003 Z. z., zákona č. 472/2003 Z. z., zákona č. 578/2003 Z. z., zákona
č. 215/2004 Z. z. a zákona č. 434/2004 Z. z. sa dopĺňa takto:
1.
V § 27b ods. 2 písm. f) sa na konci pripájajú slová „okrem kvalitatívneho a kvantitatívneho
zisťovania faktorov podľa § 13e ods. 2 a § 13n“.
2.
V § 27b ods. 4 písm. a) sa na konci pripájajú slová „okrem kvalitatívneho a kvantitatívneho
zisťovania faktorov podľa § 13e ods. 2 a § 13n“.
3.
V § 27e ods. 3 písm. g) sa na konci pripájajú slová „okrem kvalitatívneho a kvantitatívneho
zisťovania faktorov podľa § 13e ods. 2 a § 13n“.
4.
V § 27e ods. 5 písm. e) sa na konci pripájajú slová „okrem kvalitatívneho a kvantitatívneho
zisťovania faktorov podľa § 13e ods. 2 a § 13n“.
Čl. III
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. februára 2005.
Ivan Gašparovič v. r.
Pavol Hrušovský v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Pavol Hrušovský v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Príloha č. 1
k zákonu č. 2/2005 Z. z.
k zákonu č. 2/2005 Z. z.
INFORMÁCIE POSKYTOVANÉ KOMISII
1. O aglomeráciách sa poskytujú nasledujúce údaje:
a) stručný opis polohy a veľkosti aglomerácie, počtu obyvateľstva v aglomerácii,
b) zodpovedné fyzické osoby-podnikatelia a právnické osoby,
c) programy na kontrolu hluku, ktoré boli realizované v minulosti, a miestne protihlukové
opatrenia,
d) použité metódy výpočtu a merania,
e) odhadovaný počet ľudí zaokrúhlený na stovky, ktorí žijú v bytoch, ktoré sú vystavené
každému z nasledujúcich pásiem hodnôt Ldvn v dB 4 m nad zemou na najexponovanejšej fasáde 55 - 59, 60 - 64, 65 - 69, 70 - 74,
> 75, osobitne pre hluk z dopravy po pozemných komunikáciách, železničnej dopravy,
leteckej dopravy a z priemyselných zdrojov. Osobitne sa stanoví odhadovaný počet ľudí,
ktorí bývajú v bytoch so špeciálnou izoláciou a v bytoch, ktoré majú tichú fasádu.
Za špeciálnu izoláciu sa považuje taká izolácia bytu proti jednému alebo viacerým
typom vonkajšieho hluku, ktorá je kombinovaná s ventilačnými alebo klimatizačnými
zariadeniami a zabezpečí vyhovujúce hodnoty izolácie proti vonkajšiemu hluku. Za tichú
fasádu sa považuje fasáda bytu, pred ktorou hodnota Ldvn 4 m nad zemou a 2 m pred fasádou pre hluk emitovaný zo špecifického zdroja je o viac
ako 20 dB nižšia ako pri fasáde, ktorá má najvyššiu hodnotu Ldvn. Uvedie sa vplyv väčších pozemných komunikácií, väčších železničných dráh a väčších
letísk. Zaokrúhlenie počtu ľudí a bytov na stovky znamená napríklad, ak je počet ľudí
menší ako 50, zaokrúhľuje sa na 0, ak je počet ľudí 50 až 149, zaokrúhľuje sa na 100,
ak je počet ľudí 150 až 249, zaokrúhľuje sa na 200,
f) odhadovaný počet ľudí zaokrúhlený na stovky, ktorí žijú v bytoch, ktoré sú vystavené
každému z nasledujúcich pásiem hodnôt Lnoc v dB 4 m nad zemou na najexponovanejšej fasáde 50 - 54, 55 - 59, 60 - 64, 65 - 69,
> 70, osobitne pre dopravu po pozemných komunikáciách, železničnú dopravu, pre leteckú
dopravu a pre priemyselné zdroje hluku. Tieto údaje sa môžu stanoviť aj pre pásmo
hodnôt 45 - 49. Osobitne sa stanoví odhadovaný počet ľudí, ktorí žijú v bytoch so
špeciálnou izoláciou proti vonkajšiemu hluku [bod 1 písm. e)] a ktorých byty majú
tichú fasádu [bod 1 písm. e)]. Uvedie sa vplyv väčších pozemných komunikácií, väčších
železničných dráh a väčších letísk,
g) v prípade grafickej prezentácie sa vyznačujú najmenej izofóny 60, 65, 70 a 75 dB,
h) zhrnutie akčného plánu, ktoré neprekračuje rozsah desiatich strán.
2. O väčších pozemných komunikáciách, väčších železničných dráhach a väčších letiskách
sa poskytnú tieto údaje:
a) všeobecný opis miesta, veľkosti, informácie o doprave,
b) charakteristika okolia aglomerácie, mesta, obce, krajiny alebo iné informácie o
využívaní územia a o iných zdrojoch hluku,
c) informácie o programoch na kontrolu a zníženie hluku, ktoré boli realizované v
minulosti, a o protihlukových opatreniach,
d) použité metódy na výpočet hluku a merania hluku,
e) odhadovaný počet ľudí zaokrúhlený na stovky, ktorí žijú mimo aglomerácií v bytoch,
ktoré sú vystavené každému z nasledujúcich pásiem hodnôt Ldvn v dB 4 m nad zemou a na najexponovanejšej fasáde 55 - 59, 60 - 64, 65 - 69, 70 -
74, > 75. Stanoví sa počet osôb, ktoré žijú v bytoch so špeciálnou izoláciou proti
vonkajšiemu hluku [bod 1 písm. e)] a ktoré majú tichú fasádu [bod 1 písm. e)],
f) odhadovaný počet ľudí zaokrúhlený na stovky, ktorí žijú mimo aglomerácií v bytoch,
ktoré sú vystavené pásmam hodnôt Lnoc v dB 4 m nad zemou a na najvystavenejšej fasáde 50 - 54, 55 - 59, 60 - 64, 65 - 69,
> 70. Tieto údaje sa môžu stanoviť aj pre pásmo hodnôt 45 - 49 dB. Osobitne sa stanoví
odhadovaný počet ľudí, ktorí žijú v bytoch so špeciálnou izoláciou proti vonkajšiemu
hluku [bod 1 písm. e)] a ktorých byty majú tichú fasádu [bod 1 písm. e)],
g) celková oblasť v km2 vystavená hodnotám Ldvn vyšším ako 55, 65 a 75 dB. Uvádza sa odhadovaný počet bytov zaokrúhlený na stovky
a odhadovaný počet ľudí zaokrúhlený na stovky, ktorí žijú v každej z týchto oblastí,
h) informácie o polohe dedín, miest a aglomerácií na jednej alebo viacerých hlukových
mapách s izofónami 55 a 65 dB,
i) zhrnutie akčného plánu, ktoré neprekračuje rozsah desiatich strán.
Príloha č. 2
k zákonu č. 2/2005 Z. z.
k zákonu č. 2/2005 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNYCH AKTOV EURÓPSKYCH SPOLOČENSTIEV A EURÓPSKEJ ÚNIE
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2002/49/EC z 25. júna 2002, ktorá sa týka posudzovania
a riadenia environmentálneho hluku (Ú. v. ES L 189, 18. 7. 2002).
1)
§ 43b a § 43c zákona č. 50/1976 o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon).
2)
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 40/2002 Z. z. o ochrane zdravia pred hlukom a vibráciami.
3)
Zákon č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov.
4)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení
neskorších predpisov.
5)
§ 2 písm. i) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 143/1998 Z. z. o civilnom letectve (letecký zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov.
6)
§ 18 ods. 1 písm. b) a § 20 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 272/1994 Z. z. o ochrane zdravia ľudí v znení neskorších predpisov.
7)
§ 23 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 253/1998 Z. z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri občanov v znení neskorších
predpisov.
8)
Zákon č. 71/1967 o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.