253/2005 Z. z.
Vyhlásené znenie
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 18.06.2005 - |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 253/2005 Z. z. |
Názov: | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 24.05.2005 |
Dátum vyhlásenia: | 18.06.2005 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
350/1996 Z. z. | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky |
253
ZÁKON
z 24. mája 2005,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z.
o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej
rady Slovenskej republiky v znení nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 77/1998
Z. z., zákona č. 86/2000 Z. z., zákona č. 138/2002 Z. z., zákona č. 100/2003 Z. z.,
zákona č. 551/2003 Z. z., zákona č. 215/2004 Z. z. a zákona č. 360/2004 Z. z. sa mení
a dopĺňa takto:
1.
V § 45 ods. 2 sa za slovo „funkcií“ vkladá čiarka a slová „Výbor Národnej rady Slovenskej
republiky pre európske záležitosti (ďalej len „výbor pre európske záležitosti")“.
2.
§ 46 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie:
„(4)
Výbory podávajú návrhy stanovísk k návrhom právne záväzných aktov a iných aktov Európskych
spoločenstiev a Európskej únie [§ 58a ods. 3 písm. a)].“.
3.
Za § 58 sa vkladá § 58a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 58a
Výbor pre európske záležitosti
(1)
Národná rada volí predsedu a členov výboru pre európske záležitosti na základe princípu
pomerného zastúpenia politických strán a politických hnutí, za ktoré boli poslanci
zvolení do národnej rady v príslušnom volebnom období.
(2)
Za každého člena výboru pre európske záležitosti národná rada zvolí náhradného člena
výboru (ďalej len „náhradný člen”). Náhradný člen sa môže zúčastniť na schôdzi výboru
pre európske záležitosti za člena výboru na základe oznámenia člena výboru predsedovi
výboru alebo podpredsedovi výboru. V tomto prípade sa náhradný člen započítava do
počtu prítomných členov výboru (§ 52 ods. 2) a má na schôdzi výboru pre európske záležitosti
právo hlasovať. Ak sa zúčastňuje na schôdzi výboru pre európske záležitosti spolu
s členom výboru, ktorého je náhradným členom, alebo bez oznámenia člena výboru o účasti
náhradného člena, náhradný člen sa nezapočítava do počtu prítomných členov výboru
a nemá právo hlasovať. Náhradný člen za predsedu výboru alebo podpredsedu výboru pre
európske záležitosti sa na schôdzi výboru zúčastňuje ako člen výboru.
(3)
Výbor pre európske záležitosti
a)
prerokúva návrhy právne záväzných aktov a iných aktov Európskych spoločenstiev a
Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov Európskej
únie,
b)
schvaľuje stanoviská Slovenskej republiky k návrhom právne záväzných aktov a iných
aktov Európskych spoločenstiev a Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia
vlád členských štátov Európskej únie,
c)
prerokúva správy a informácie predkladané národnej rade vládou a členmi vlády,
d)
môže požiadať ostatné výbory národnej rady o návrhy stanovísk k návrhom podľa písmen
a) a b),
e)
podáva národnej rade správy o činnosti podľa písmen a) až d).
(4)
Národná rada si môže vyhradiť rozhodnutie o záležitostiach podľa odseku 3 písm. a)
a b).
(5)
Schôdze výboru pre európske záležitosti zvoláva predseda výboru alebo podpredseda
výboru podľa potreby.
(6)
Poverený člen vlády je povinný zúčastniť sa na rokovaní výboru pre európske záležitosti
a informovať výbor o návrhoch právne záväzných aktov a iných aktov Európskych spoločenstiev
a Európskej únie a podávať bezodkladne informácie o výsledku rokovaní orgánov, ktorých
je členom.
(7)
Poslanci Európskeho parlamentu, ktorí boli zvolení na území Slovenskej republiky
podľa osobitného predpisu,47b) sa môžu zúčastniť na rokovaní výboru pre európske záležitosti a majú právo sa vyjadrovať
o prerokúvanej veci.
(8)
Vláda alebo poverený člen vlády bez zbytočného odkladu po doručení predkladá výboru
pre európske záležitosti návrhy právne záväzných aktov a iných aktov Európskych spoločenstiev
a Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov Európskej
únie. Vláda alebo poverený člen vlády najneskôr tri týždne po obdržaní návrhu právne
záväzného aktu podľa predchádzajúcej vety predkladá výboru pre európske záležitosti
predbežné stanovisko k tomuto návrhu; predbežné stanovisko obsahuje najmä stručnú
informáciu o obsahu a cieľoch návrhu, o druhu a časovom priebehu rozhodovacieho procesu
v Európskych spoločenstvách a Európskej únii, o súlade návrhu s princípom subsidiarity
a hodnotenie vplyvu a dosahu návrhu na Slovenskú republiku z pohľadu politického,
legislatívneho, ekonomického, sociálneho a environmentálneho.
(9)
Vláda alebo poverený člen vlády v dostatočnom časovom predstihu predkladá výboru
pre európske záležitosti návrh stanoviska Slovenskej republiky k návrhom právne záväzných
aktov a iných aktov Európskych spoločenstiev a Európskej únie.47c)
(10)
Člen vlády môže požiadať výbor pre európske záležitosti o zmenu stanoviska Slovenskej
republiky.47d)
(11)
Ak člen vlády uplatní iné stanovisko ako je uvedené v odseku 3 písm. b), bezodkladne
podá výboru pre európske záležitosti vysvetlenie a odôvodnenie svojho postupu.
(12)
Vláda zabezpečí pravidelné informovanie výboru pre európske záležitosti členmi vlády
o aktuálnych otázkach, ktoré sú prerokúvané v orgánoch Európskych spoločenstiev a
Európskej únie, ktorých sú členmi. Vláda predkladá národnej rade do konca marca správu
o záležitostiach súvisiacich s členstvom Slovenskej republiky v Európskych spoločenstvách
a Európskej únii za predchádzajúci kalendárny rok, ak národná rada nerozhodne inak.
(13)
Výbor pre európske záležitosti môže kedykoľvek požiadať vládu alebo povereného člena
vlády o predloženie správy, podanie informácie, odôvodnenia alebo vysvetlenia v záležitostiach
súvisiacich s členstvom Slovenskej republiky v Európskych spoločenstvách a Európskej
únii.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 47b, 47c a 47d znejú:
„47b)
Zákon č. 331/2003 Z. z. o voľbách do Európskeho parlamentu v znení neskorších predpisov.
47c)
Čl. 1 ods. 2 ústavného zákona č. 397/2004 Z. z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej
republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie.
47d)
Čl. 2 ods. 5 ústavného zákona č. 397/2004 Z. z.“.
4.
V § 143 ods. 1 sa na konci pripája táto veta: „Na zabezpečenie činnosti národnej
rady v záležitostiach Európskej únie Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky
môže zriaďovať pracoviská v zahraničí.“.
Čl. II
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Ivan Gašparovič v. r.
Pavol Hrušovský v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Pavol Hrušovský v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.