361/2006 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.06.2006 do 31.08.2007
Predpis bol zrušený predpisom 355/2007 Z. z.
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 01.06.2006 - 31.08.2007 |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 361/2006 Z. z. |
| Názov: | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o požiadavkách na zotavovacie podujatia a požiadavky na použitie epidemiologicky rizikových potravín na zotavovacích podujatiach |
| Typ: | Nariadenie vlády |
| Dátum schválenia: | 10.05.2006 |
| Dátum vyhlásenia: | 01.06.2006 |
| Dátum účinnosti od: | 01.06.2006 |
| Dátum účinnosti do: | 31.08.2007 |
| Autor: | Vláda Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 126/2006 Z. z. | Zákon o verejnom zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 355/2007 Z. z. | Zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
361
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
z 10. mája 2006,
ktorým sa ustanovujú podrobnosti o požiadavkách na zotavovacie podujatia a požiadavky
na použitie epidemiologicky rizikových potravín na zotavovacích podujatiach
Vláda Slovenskej republiky podľa § 44 písm. t) zákona č. 126/2006 Z. z. o verejnom zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov nariaďuje:
§ 1
Predmet úpravy
Toto nariadenie vlády ustanovuje podrobnosti o
a)
organizácii zotavovacieho podujatia,
b)
zdravotnej spôsobilosti dieťaťa, ktoré sa zúčastňuje na zotavovacom podujatí, a vzor
písomného vyhlásenia,
c)
vybavení lekárničky prvej pomoci pre zotavovacie podujatie,
d)
dennom režime, umiestnení, funkčnom členení, priestorovom usporiadaní, stravovaní
a prevádzke zariadenia pre zotavovacie podujatie,
e)
stravovaní detí na zotavovacom podujatí a o požiadavkách na použitie epidemiologicky
rizikových potravín a podmienkach používania niektorých druhov potravín,
f)
obsahu dokumentácie.1)
Organizácia zotavovacieho podujatia
§ 2
(1)
Organizátor zotavovacieho podujatia (ďalej len „organizátor“) je povinný organizovať
zotavovacie podujatie tak, aby plnilo výchovné poslanie a posilňovalo zdravie detí;
pri jeho organizovaní musí prihliadať na vek a zdravotný stav detí a charakter zotavovacieho
podujatia.
(2)
Organizátor je povinný, ak ďalej nie je ustanovené inak, organizovať zotavovacie
podujatie pre deti, ktoré ukončili prvý ročník základnej školy; deti mladšie ako sedem
rokov veku sa môžu prijímať na zotavovacie podujatie, ak ich zdravotný stav zodpovedá
zameraniu a charakteru zotavovacieho podujatia alebo ak ide o školu v prírode.2)
(3)
Zotavovacie podujatie, ktoré sa organizuje formou pochodu v rozsahu zodpovedajúcom
schopnostiam a veku detí (ďalej len „putovné zotavovacie podujatie“), môže sa organizovať
pre deti od 12 rokov veku; deti mladšie ako 12 rokov veku sa môžu prijímať na putovné
zotavovacie podujatie, ak sa pravidelne pripravujú na taký spôsob života.
(4)
Na vodnú turistiku sa môžu prijímať deti, ktoré vedia plávať.
§ 3
(1)
Organizátor v písomnom oznámení o organizovaní zotavovacieho podujatia3) je povinný uviesť
a)
meno, priezvisko, adresu a telefónne číslo, ak ide o fyzickú osobu; ak ide o právnickú
osobu, obchodné meno (názov), sídlo, telefónne číslo organizácie a meno, priezvisko,
adresu a telefónne číslo fyzickej osoby konajúcej za právnickú osobu,
b)
druh, termín a miesto konania zotavovacieho podujatia,
c)
počet detí a osôb pracujúcich na zotavovacom podujatí v jednotlivých turnusoch,
d)
spôsob zásobovania pitnou vodou a údaje o kvalite pitnej vody;4) ak ide o umývanie detí vo vodnom toku, aj údaje o kvalite vody vodného toku,
e)
spôsob stravovania,
f)
spôsob nakladania s odpadom,5)
g)
dátum vyhotovenia oznámenia, odtlačok pečiatky a podpis organizátora.
(2)
Organizátor putovného zotavovacieho podujatia je povinný okrem údajov uvedených v
odseku 1 uviesť aj popis trasy putovania.
§ 4
Zdravotná spôsobilosť dieťaťa
(1)
Na zotavovacom podujatí sa môže zúčastniť dieťa, ak
a)
je zdravotne spôsobilé na pobyt v kolektíve aj s ohľadom na charakter zotavovacieho
podujatia,
b)
neprejavuje príznaky akútneho ochorenia,
c)
nemá nariadené karanténne opatrenie alebo ak v 14 kalendárnych dňoch predchádzajúcich
odchodu na zotavovacie podujatie neprišlo do kontaktu s osobou chorou na prenosné
ochorenie alebo s osobou podozrivou z nákazy prenosným ochorením.
(2)
Potvrdenie o zdravotnej spôsobilosti podľa odseku 1 písm. a) vydá zákonnému zástupcovi
dieťaťa ošetrujúci lekár najskôr jeden mesiac pred začiatkom zotavovacieho podujatia;
ak dieťa užíva lieky alebo jeho zdravotný stav si vyžaduje obmedzenie záťaže, súčasťou
potvrdenia sú aj tieto skutočnosti. Skutočnosti uvedené v odseku 1 písm. b) a c) potvrdzuje
zákonný zástupca dieťaťa v písomnom vyhlásení. Zákonný zástupca dieťaťa predloží vyhlásenie
nie staršie ako jeden deň organizátorovi, ak ide o školu v prírode, vysielajúcej základnej
škole alebo vysielajúcemu predškolskému zariadeniu. Vzor vyhlásenia je uvedený v prílohe č. 1.
§ 5
Odborná spôsobilosť osôb
(1)
Zdravotnú starostlivosť na zotavovacom podujatí musí zabezpečovať odborne spôsobilá
osoba6) (ďalej len „zdravotník“), ktorá získala odbornú spôsobilosť na výkon odborných pracovných
činností lekára, sestry, asistenta v odbore verejné zdravotníctvo, diplomovaného asistenta
hygieny a epidemiológie a diplomovaného zdravotníckeho záchranára a na výkon rehabilitácie
podľa osobitného predpisu.7)
§ 6
Činnosť zdravotníka a vybavenie lekárničky prvej pomoci
(1)
Zdravotník pri nástupe detí na zotavovacie podujatie
a)
prevezme od organizátora lekárničku prvej pomoci pre zotavovacie podujatie; vybavenie
lekárničky pre zotavovacie podujatie je uvedené v prílohe č. 2,
b)
zistí, či zdravotný stav dieťaťa umožňuje jeho prijatie na zotavovacie podujatie,
prevezme prihlášku dieťaťa na zotavovacie podujatie a vyhlásenie zákonného zástupcu
dieťaťa a doklad o zdravotnej spôsobilosti dieťaťa podľa § 4 ods. 2,
c)
preverí na mieste konania zotavovacieho podujatia zabezpečenie podmienok na prevádzku
zotavovacieho podujatia,
d)
oboznámi vedúceho zotavovacieho podujatia so zdravotným stavom detí,
e)
preverí, či deti majú preukaz poistenca.
(2)
Zdravotník počas zotavovacieho podujatia
a)
priebežne sleduje zdravotný stav detí a osôb pracujúcich na zotavovacom podujatí,
poskytuje prvú pomoc a hlási ochorenia detí a osôb pracujúcich na zotavovacom podujatí
lekárovi, ktorý poskytuje zdravotnú starostlivosť v mieste konania zotavovacieho podujatia,10) a príslušnému orgánu verejného zdravotníctva,11)
b)
ošetruje chorých v izolačných priestoroch a po odchode chorého z izolačných priestorov
zabezpečí všetky opatrenia podľa pokynov lekára alebo orgánu verejného zdravotníctva,
c)
vedie zdravotnícky denník,
d)
kontroluje hygienu prevádzky, a to
1.
ochranu zdrojov pitnej vody pred znečistením; ak je nedostatok pitnej vody alebo
sa zmení jej kvalita, upovedomí o tom príslušný orgán verejného zdravotníctva,
2.
spôsob nakladania s odpadmi,5)
3.
spôsob zabezpečenia hygieny v ošetrovni a v izolačných priestoroch,
4.
spôsob zabezpečenia hygieny ostatných priestorov zotavovacieho podujatia,
e)
kontroluje osobnú hygienu detí, usmerňuje ich otužovanie a zabezpečuje zdravotný
dozor pri rekreačnom kúpaní a výletoch,
f)
podieľa sa na zostavovaní denného režimu detí a jedálneho lístka pre deti,
g)
zabezpečí, aby k liekom a dokumentácii zotavovacieho podujatia nemali prístup deti
ani nepovolané osoby,
h)
informuje vedúceho zotavovacieho podujatia o všetkých závažných skutočnostiach zistených
pri svojej činnosti a o vykonaných opatreniach.
(3)
Pri hromadnom odchode na zotavovacie podujatie zdravotník zabezpečuje zdravotnú starostlivosť
pre zúčastnené osoby počas cesty na zotavovacie podujatie a späť.
§ 7
Denný režim detí
(1)
V dennom režime detí na zotavovacom podujatí musí byť určený čas na spánok, osobnú
hygienu, stravovanie a ostatné aktivity s ohľadom na vek a zdravotný stav detí.12)
(2)
Organizátor určí dĺžku spánku sedemročných až desaťročných detí tak, aby nebola kratšia
ako desať hodín denne a u starších detí, aby nebola kratšia ako osem hodín denne okrem
noci, keď sa organizuje nočná hra. Čas pred uložením na spánok sa musí vyhradiť pre
osobné voľno.
(3)
Čas na osobnú hygienu musí organizátor určiť najmenej polhodinu po prebudení a polhodinu
pred uložením na spánok.
(4)
Pri pohybovej aktivite musí organizátor prihliadať na schopnosti, telesnú zdatnosť,
zdravotný stav a záujmy detí. Intenzita pohybovej aktivity sa zvyšuje tak, aby dosiahla
vrchol koncom druhej tretiny zotavovacieho podujatia a potom voľne klesala. Tretí
deň po začatí zotavovacieho podujatia musí byť odpočinok okrem putovného zotavovacieho
podujatia, kde sa prihliada na telesnú zdatnosť a zdravotný stav detí. Presuny putovného
podujatia sa môžu vykonávať len za denného svetla. Na zimnom zotavovacom podujatí
sa výcvik zimných športov môže určiť najviac na šesť hodín denne, a to tri hodiny
dopoludnia a tri hodiny odpoludnia okrem dňa, keď sa koná celodenný výlet. Výcvik
alebo iná fyzická záťaž detí do 12 rokov musí byť najneskôr po 90-tich minútach prerušená
najmenej 15-minútovou prestávkou.
(5)
Čas kúpania sa musí určiť tak, aby sa deti nekúpali skôr ako jednu hodinu po hlavnom
jedle alebo po intenzívnom cvičení. Kúpanie detí v prírode musí byť prispôsobené počasiu
a plaveckým schopnostiam detí. Deti sa môžu kúpať len vo vode, ktorá vyhovuje ukazovateľom
kvality vody určenej na kúpanie,13) a pod dozorom osoby pracujúcej na zotavovacom podujatí ako dozor, ktorá je schopná
topiacemu sa poskytnúť záchranu.
§ 8
Zariadenie pre zotavovacie podujatie
(1)
Zotavovacie podujatie sa môže uskutočňovať v stavbách alebo dočasných stavbách14) (ďalej len „stavba“) a v stanovom tábore so stálou základňou alebo v stanovom tábore
vo voľnej prírode (ďalej len „stanový tábor“), ktoré sa musia umiestňovať na
a)
suchom, bezprašnom a hmyzom nezamorenom pozemku chránenom zeleňou pred zdrojmi znečistenia
ovzdušia a zdrojmi hluku,
b)
pozemku s dobrou prístupovou cestou a bez prístupu hospodárskych zvierat okrem stanového
tábora; stanový tábor sa musí umiestňovať mimo zátopových území vodných tokov.
(2)
Zimné zotavovacie podujatie sa musí uskutočňovať v stavbách, ktoré majú zabezpečené
vykurovanie, prívod teplej vody, priestory na sušenie odevov a ukladanie športových
potrieb.
(3)
Priestory v stavbách musia mať vyčlenené priestory na spanie, spoločenskú a športovú
činnosť, stravovanie, sušenie odevov a obuvi, priestory na umývanie a sprchovanie,
záchody, ošetrovňu a izolačné priestory. Priestory na spanie, spoločenskú a športovú
činnosť a stravovanie musia mať prirodzené osvetlenie a vetranie.
(4)
V stanovom tábore musia byť vyčlenené stany na spanie a na uloženie osobných vecí,
stany alebo prístrešky na stravovanie, stany na sušenie odevov a obuvi, prípadne aj
stany na spoločenskú činnosť a osobitné priestory na umývanie a sprchovanie a záchody.
V stálej stanovej základni musia byť vyčlenené aj priestory na izoláciu chorých.
(5)
Priestory na spanie v stavbách musia byť oddelené od ostatných priestorov a členené
na miestnosti na spanie pre deti a miestnosti na spanie pre vedúcich oddielov alebo
vedúcich skupín detí, ktoré bezprostredne nadväzujú na miestnosti na spanie pre deti.
Miestnosti na spanie pre deti musia byť oddelené podľa pohlavia.
(6)
Najmenšia podlahová plocha miestnosti na spanie v stavbách môže byť 3 m2 na jednu osobu, pričom do plochy miestnosti sa nezapočítavajú pôdorysné plochy skríň
a lôžok. Poschodové postele sa môžu umiestňovať v miestnosti na spanie, ktorej výška
stropu je najmenej 260 cm, pričom horné lôžko nie je vyššie ako 150 cm nad zemou a
priestor medzi spodným a horným lôžkom nie je menší ako 100 cm. Horné lôžko poschodovej
postele musí byť zabezpečené bočnicou a nepriepustnou podložkou. Poschodové postele
môžu používať len deti nad desať rokov veku.
(7)
Stany, ktoré sú určené na spanie vedúcich oddielov alebo vedúcich skupín detí musia
bezprostredne nadväzovať na stany určené na spanie detí. Stany určené na spanie detí
musia byť oddelené podľa pohlavia.
(8)
Priestory v stanoch na spanie a uloženie osobných vecí musia byť izolované od zeme
proti vlhkosti a chladu. Stany postavené na jednom mieste dlhšie ako 21 dní musia
mať izolujúcu podlahu na celej ploche stanu. Ak sú v stanoch lôžka, tie musia byť
umiestnené 40 cm nad zemou.
(9)
(10)
Ak stravovanie detí nie je zabezpečené v zariadení spoločného stravovania,17) priestory na stravovanie v stavbách musia byť umiestnené oddelene od ostatných priestorov
a členené na jedáleň, kuchyňu, hrubú prípravovňu, sklady, šatne a zariadenia na osobnú
hygienu zamestnancov stravovacej prevádzky. Najmenšia podlahová plocha jedálne môže
byť 1 m2 na jedného stravníka v jednej zmene. Veľkosť podlahovej plochy jedálne v škole v
prírode upravuje osobitný predpis.16) Na priestory, ktoré sú určené na stravovanie detí na zotavovacom podujatí organizovanom
v stavbách, sa uplatňujú aj požiadavky ustanovené v odseku 11.
(11)
Priestory na stravovanie v stanovom tábore so stálou základňou sa musia členiť na
jedáleň, kuchyňu, umyváreň riadu a skladovacie priestory. Priestory okrem ohniska
musia byť zastrešené a chránené pred vonkajšími nepriaznivými vplyvmi. V kuchyni musí
byť zabezpečený dostatok pracovných plôch. Samostatné pracovné plochy, ktorými sú
aj dosky z materiálu vhodného pre kontakt s potravinami, musia byť označené a vyčlenené
osobitne na prácu s tepelne neopracovanými potravinami a osobitne s tepelne opracovaným
pokrmom. Skladované potraviny sa nesmú vzájomne ovplyvňovať a ani nesmú byť nežiaduco
ovplyvňované vonkajšími vplyvmi. Umývanie kuchynského a jedálenského riadu musí byť
oddelené. Tento riad sa môže umývať len v pitnej vode.4)
(12)
Priestory na umývanie a sprchovanie v stavbách musia byť oddelené podľa pohlavia
detí a usporiadané tak, aby na umývanie pripadol jeden výtokový kohút s odpadovým
žľabom alebo jedno umývadlo na päť detí a na sprchovanie jedna sprchová ružica na
25 detí. V týchto priestoroch musia mať deti možnosť denného umytia a sprchovania
v teplej vode. Priestory na umývanie a sprchovanie musia byť zriadené na spádovej
strane a najmenej 25 m od studne.
(13)
Priestory na umývanie a sprchovanie v stanovom tábore musia byť kryté, oddelené podľa
pohlavia detí a usporiadané tak, aby na umývanie pripadol jeden výtokový kohút s odpadovým
žľabom alebo pripadlo jedno umývadlo na päť detí a na sprchovanie pripadla jedna sprchová
ružica na 25 detí. V týchto priestoroch musia mať deti možnosť umyť sa a sprchovať
v teplej vode najmenej jedenkrát v týždni. Priestory na umývanie a sprchovanie musia
byť zriadené na spádovej strane a najmenej 25 m od studne.
(14)
(15)
V stavbách a v stanovom tábore so stálou základňou sa môžu zriaďovať splachovacie
alebo suché záchody; musia byť usporiadané tak, aby boli oddelené podľa pohlavia detí
a aby pripadli dva záchody na 20 dievčat, jeden ďalší záchod na ďalších 20 dievčat
a jeden záchod a jeden pisoár na 20 chlapcov. Príchod k záchodom musí byť v noci osvetlený.
(16)
Záchody v stavbách a stanovom tábore musia byť umiestnené najmenej 25 m od zdroja
pitnej vody v závislosti od povahy terénu, spravidla 50 m od stravovacieho zariadenia
v smere prevládajúcich vetrov, a najmenej 25 m od posledného ubytovacieho miesta.
V blízkosti záchodov musí byť zariadenie na umytie rúk.
(17)
V stanovom tábore musia byť záchody usporiadané ako zákopové latríny, najmenej 35
cm hlboké a mimo vodohospodársky chráneného územia. Latríny sa musia denne prevrstvovať
zeminou s vhodným dezinfekčným prostriedkom a pred opustením táboriska sa musia zasypať
zeminou a označiť. Zákopové latríny musia byť usporiadané tak, aby pripadli dve latríny
na 20 dievčat, jedna ďalšia latrína na ďalších 20 dievčat a jedna latrína na 20 chlapcov.
(18)
Ošetrovňa a izolačný priestor v stavbách musia byť oddelené od ostatných častí zariadenia;
musia mať oddelené priestory podľa pohlavia, umývadlo s tečúcou pitnou vodou, musia
byť vykurované a musí byť v nich možnosť použitia teplej vody. Izolačné priestory
musia byť riešené so samostatnými zariadeniami na osobnú hygienu detí. Najmenšia podlahová
plocha izolačného priestoru môže byť 5 m2 na jedného chorého. Jeho usporiadanie musí byť také, aby na 30 detí pripadlo jedno
lôžko. Lôžka nesmú byť poschodové.
(19)
Ošetrovňa a izolačný priestor sa nesmú používať na ubytovanie zdravotníka.
(20)
Vonkajšie priestory zariadenia na zotavovacie podujatie sa musia členiť na ihriská
a priestory na pohybovú činnosť detí.
§ 9
Stravovanie
(1)
Stravovanie detí musí byť zabezpečené s prihliadnutím na ich vek, zdravotný stav
a fyzickú záťaž, pričom podávaná strava musí byť zdravotne neškodná a výživovo hodnotná.18)
(2)
Denná strava sa podáva podľa jedálneho lístka; musí pozostávať z raňajok, desiatej,
obeda, olovrantu a večere. Interval medzi jednotlivými jedlami môže byť najviac tri
hodiny. Pri činnostiach mimo priestorov zariadenia pre zotavovacie podujatie sa v
prípade potreby môžu raňajky zlučovať s desiatou a obed s olovrantom. Čas podávania
hlavného jedla od skončenia jeho prípravy môže byť najviac dve hodiny. Nápoje musia
byť zabezpečené po celý deň; ak nie sú v spotrebiteľskom balení, musia sa podávať
z krytých nádob s výpustným kohútikom.
(3)
Na zotavovacom podujatí sa na prípravu pokrmov nesmú používať epidemiologicky rizikové
potraviny.
(4)
Epidemiologicky rizikové potraviny sú potraviny, ktoré
a)
neprechádzajú pri výrobe technologickým postupom, ktorý ničí alebo odstraňuje choroboplodné
zárodky,
b)
prechádzajú technologickým postupom, ktorý nezaručuje úplné zničenie alebo odstránenie
choroboplodných zárodkov,
c)
prechádzajú fázovými technologickými postupmi, ktoré choroboplodné zárodky najprv
zničia, ale následne pri konečnom spracovaní nevylučujú riziko opakovanej kontaminácie
choroboplodnými zárodkami.
(5)
Epidemiologicky rizikové potraviny, ktoré sa na zotavovacom podujatí nesmú používať,
niektoré druhy potravín, ktoré možno použiť len pri dodržaní ustanovených technologických
podmienok, a technologické podmienky na použitie niektorých druhov epidemiologicky
rizikových potravín sú uvedené v prílohe č. 3.
(6)
Pri putovnom zotavovacom podujatí sa na raňajky musí podávať teplý nápoj a jedno
z hlavných jedál musí byť teplé.
(7)
Ak stravovanie detí nie je zabezpečené v zariadení spoločného stravovania, prípravu
stravy môžu zabezpečovať osoby pracujúce na zotavovacom podujatí a deti za podmienok
uvedených v odseku 8 spôsobom, ktorý zabezpečí zdravotnú neškodnosť podávaných pokrmov.
(8)
Deti sa môžu podieľať na príprave stravy len pred jej tepelným spracovaním a pri
pomocných prácach. V stanovom tábore sa deti môžu podieľať na celej príprave stravy
a jej výdaji, len ak sú pod dozorom osoby pracujúcej na zotavovacom podujatí a ak
sú dodržané zásady osobnej hygieny a prevádzkovej hygieny.
Prevádzka zariadenia pre zotavovacie podujatie
§ 10
(1)
Zariadenie pre zotavovacie podujatie musí byť zabezpečené dostatočným množstvom pitnej
vody tak, aby postačovala na pitie, čistenie zubov, varenie, umývanie riadu a na prevádzku
ošetrovne a izolačného priestoru. Na putovnom zotavovacom podujatí a v stanovom tábore
sa môže pitná voda odoberať len z vodných zdrojov, ktorých voda zodpovedá požiadavkám
na kvalitu pitnej vody.4) V prípade obmedzeného množstva pitnej vody sa na účely osobnej hygieny okrem čistenia
zubov a na upratovanie môže používať voda, ktorá zodpovedá požiadavkám na kvalitu
vody na kúpanie.13) V mimoriadnych situáciách, v ktorých sa vyžaduje dovoz pitnej vody, postupuje sa
podľa pokynov príslušného orgánu verejného zdravotníctva.
(2)
Na zotavovacom podujatí musí byť zabezpečené plynulé nakladanie s odpadmi5) a odstraňovanie splaškových vôd tak, aby nebola ohrozená zdravotná bezchybnosť povrchových
a podzemných vôd.
§ 11
(1)
Pred začiatkom zotavovacieho podujatia a medzi jeho jednotlivými turnusmi musí byť
zabezpečené upratovanie celého zariadenia zotavovacieho podujatia vrátane vonkajších
priestorov.
(2)
Počas zotavovacieho podujatia musí byť zabezpečené denné upratovanie všetkých priestorov
a dezinfekcia zariadení na osobnú hygienu. Denné upratovanie miestností na spanie
určených pre deti môžu vykonávať deti len pod vedením osoby poverenej výchovou detí.
(3)
Posteľná bielizeň sa musí vymieňať podľa potreby, najmenej jedenkrát za 14 dní, vždy
pred použitím lôžka iným dieťaťom, po znečistení alebo po chorobe dieťaťa. Pri výskyte
prenosného ochorenia môže s bielizňou manipulovať dospelá osoba podľa pokynov lekára
alebo príslušného orgánu verejného zdravotníctva.
§ 12
Dokumentácia
Povinná dokumentácia1) zotavovacieho podujatia musí obsahovať
a)
zoznam detí zúčastnených na zotavovacom podujatí s uvedením mena, priezviska a trvalého
bydliska,
b)
zoznam osôb pracujúcich na zotavovacom podujatí s uvedením mena, priezviska, trvalého
bydliska, povolania a zamestnávateľa,
c)
prihlášky detí na zotavovacie podujatie,
d)
vyhlásenia zákonných zástupcov detí podľa § 4 ods. 2,
e)
zdravotnícky denník.
§ 13
Účinnosť
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. júna 2006.
v z. Pál Csáky v. r.
Príloha č. 1 k nariadeniu vlády č. 361/2006 Z. z.
Príloha č. 2 k nariadeniu vlády č. 361/2006 Z. z.
VYBAVENIE LEKÁRNIČKY PRVEJ POMOCI PRE ZOTAVOVACIE PODUJATIE
| Liek | Počet kusov | ATC klasifikácia |
| Lieky proti zvracaniu pri cestách autom, autobusom, lietadlom | 20 tbl. | A04AD |
| Lieky proti bolesti hlavy, zubov | 20 tbl. | N02BE71 |
| Lieky proti kŕčovitým bolestiam (menštruačné bolesti, koliky) | 20 tbl. | M01AE01 |
| Lieky proti horúčke | 100 tbl. | N02BA |
| Lieky proti hnačkám | 100 tbl. | A07BA01 |
| Lieky proti zápche | 20 tbl. | A06AB08 |
| Lieky proti páleniu záhy | 1 balenie | A02AB03 |
| Lieky proti kožnej plesni | 1 balenie | D01AE15 |
| Lokálne prípravky na kožné alergie, po uštipnutí hmyzom a pod. | 2 balenia | D04AA13 |
| Lieky na alergiu na slnko, uštipnutie | 30 tbl. | R06AX |
| Lokálne prípravky pri spálení kože | 4 balenia | D03AX03 |
| Lokálne prípravky na drobné rany | 5 balení | D06AX |
| Lokálne prípravky pri poraneniach mäkkých tkanív a kĺbov po úraze | 10 balení | C05BA01 |
| Lokálne prípravky na opar po opaľovaní | 1 balenie | D06BB06 |
| Očné kvapky - proti zápalu spojoviek aj alergickému | 3 balenia | S01AA30 |
| Kvapky do nosa | 2 balenia | R01AA05 |
| Kvapky do ucha | 2 balenia | S02CA |
| Dezinfekčné prostriedky | 5 balení | D08AJ |
| Dezinfekčné prostriedky na hubenie hmyzu | 2 balenia | |
| Repelentné prostriedky na odpudenie hmyzu, najmä komárov | 4 balenia | |
| Lekársky teplomer | 1 ks | |
| Obväzový materiál (gáza hydrofilná skladaná sterilná - 10 ks, trojrohá šatka látková
- 3 ks, PVC rúška - 1 ks, náplasť hladká - 3 bal., obväz hotový sterilný - 10 ks, ovínadlo hydrofilné sterilné - 40 ks, ovínadlo elastické - 10 ks, rýchloobväz - 2 bal., náplasť s vankúšikom - 10 ks, dlaha - 2 ks ) |
||
| Rukavice jednorazové | 2 ks | |
| Zatváracie špendlíky | 10 ks | |
| Malé nožnice | 1 ks | |
| Pinzeta | 1 ks | |
Poznámka:
Vybavenie lekárničky prvej pomoci pre zotavovacie podujatie platí pre zotavovacie
podujatie na počet 80 detí. Pri zvýšenom počte detí sa musí vybavenie liekmi a zdravotníckym
materiálom primerane doplniť.
Príloha č. 3 k nariadeniu vlády č. 361/2006 Z. z.
EPIDEMIOLOGICKY RIZIKOVÉ POTRAVINY, NIEKTORÉ DRUHY POTRAVÍN, KTORÉ SA MÔŽU POUŽÍVAŤ
LEN PRI DODRŽANÍ USTANOVENÝCH TECHNOLOGICKÝCH PODMIENOK, A TECHNOLOGICKÉ PODMIENKY
NA POUŽITIE NIEKTORÝCH DRUHOV EPIDEMIOLOGICKY RIZIKOVÝCH POTRAVÍN
A.
Epidemiologicky rizikové potraviny
1.
Mleté a sekané mäsá z distribučnej siete a výrobky z nich
2.
Nedostatočne tepelne spracované mäsá
3.
Jaternice, zabíjačková kaša, tlačenka, krvné tučnice
4.
Surové mäsá typu tatársky biftek
5.
Nekonzervované rybie výrobky
6.
Všetky výrobky s aspikom a rôsolom
7.
Majonéza a všetky výrobky s majonézou
8.
Tepelne nespracované vajcia a tepelne nedostatočne spracované vajcia
9.
Mäkké cukrárske výrobky
10.
Šľahačka a smotana bez tepelnej úpravy a výrobky z nich
11.
Zmrzlina vrátane zmrzliny pripravovanej na mieste
12.
Huby okrem húb získaných z distribučnej siete
13.
Tvaroh domácej výroby
14.
Pečeňový syr, pečeňovky, čajovky, maslovky a podobne
15.
Bryndza
16.
Vnútornosti okrem bravčovej, teľacej a hydinovej pečene
17.
Nepasterizované mlieko
B.
Vybrané druhy potravín, ktoré sa môžu používať len pri dodržaní ustanovených technologických
podmienok, a technologické podmienky na použitie niektorých druhov epidemiologicky
rizikových potravín
1.
Nátierky
– musia byť spracované zásadne z čerstvých surovín a podávané najneskôr do dvoch hodín
po spracovaní, pri zabezpečení chladenia od 0 do 4 oC najneskôr do troch hodín
2.
Mlieko a mliečne výrobky typu smotanových krémov
– sa môžu podávať len do dátumu spotreby, resp. do dátumu minimálnej trvanlivosti
3.
Mäkké salámy a údeniny
– sa môžu podávať len po tepelnom spracovaní, pričom sa musia spotrebovať v deň nákupu
4.
Suroviny a požívatiny určené na ďalšiu prípravu
– sa nesmú predvárať deň vopred (vajíčka, zemiaky, ryža, cestoviny)
5.
Mleté mäso
– sa môže pripravovať len z čerstvého surového mäsa a musí byť tepelne spracované
najneskôr do troch hodín
1)
§ 28 ods. 2 písm. h) zákona č. 126/2006 Z. z. o verejnom zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2)
§ 8 zákona č. 279/1993 Z. z. o školských zariadeniach v znení neskorších predpisov.
3)
§ 28 ods. 2 písm. b) zákona č. 126/2006 Z. z.
4)
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 354/2006 Z. z., ktorým sa ustanovujú požiadavky na vodu určenú na ľudskú spotrebu a kontrolu kvality
vody určenej na ľudskú spotrebu.
5)
§ 39 ods. 4 zákona č. 223/2001 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
6)
§ 28 ods. 2 písm. d) zákona č. 126/2006 Z. z.
7)
Príloha č. 2 k nariadeniu vlády Slovenskej republiky č. 742/2004 Z. z. o odbornej spôsobilosti na výkon zdravotníckeho povolania.
8)
§ 9 ods. 5 písm. d) zákona č. 126/2006 Z. z.
9)
§ 33 ods. 11 písm. d) zákona č. 126/2006 Z. z.
10)
§ 28 ods. 2 písm. f) zákona č. 126/2006 Z. z.
11)
§ 3 ods. 1 písm. c) zákona č. 126/2006 Z. z.
12)
§ 28 ods. 2 písm. c) zákona č. 126 /2006 Z. z.
13)
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 252/2006 Z. z. o podrobnostiach o prevádzke kúpalísk a podrobnostiach o požiadavkách na kvalitu
vody kúpalísk, vody na kúpanie a jej kontrolu.
14)
Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
15)
§ 8 zákona č. 279/1993 Z. z.
16)
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 362/2006 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na výchovné a výchovno-vzdelávacie zariadenia pre
deti a mladistvých.
17)
Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 298/2006 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia spoločného stravovania.
18)
§ 29 ods. 3 písm. f) zákona č. 126/2006 Z. z.