25/2014 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 15.02.2014 do 14.02.2015
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 15.02.2014 - 14.02.2015 | |
| 3. | 15.02.2015 - 30.11.2015 | 3/2015 Z. z. |
| 4. | 01.12.2015 - 31.10.2022 | 314/2015 Z. z. |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 25/2014 Z. z. |
| Názov: | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky a o sadzobníku úhrad |
| Typ: | Vyhláška |
| Dátum schválenia: | 28.01.2014 |
| Dátum vyhlásenia: | 07.02.2014 |
| Dátum účinnosti od: | 15.02.2014 |
| Dátum účinnosti do: | 14.02.2015 |
| Autor: | Ministerstvo financií Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 305/2013 Z. z. | Zákon o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) |
| 3/2015 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií 25/2014 Z. z. o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky a o sadzobníku úhrad |
| 314/2015 Z. z. | Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 25/2014 Z. z. o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky a o sadzobníku úhrad v znení vyhlášky č. 3/2015 Z. z. |
| 305/2013 Z. z. | Zákon o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) |
25
VYHLÁŠKA
Ministerstva financií Slovenskej republiky
z 28. januára 2014,
o integrovaných obslužných miestach a podmienkach ich zriaďovania, označovania, prevádzky
a o sadzobníku úhrad
Ministerstvo financií Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo financií“) podľa
§ 59 ods. 1 písm. b) a c) zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
Táto vyhláška ustanovuje
a)
obsah žiadosti o zápis miesta, na ktorom prevádzkovateľ integrovaného obslužného
miesta (ďalej len „prevádzkovateľ“) prevádzkuje integrované obslužné miesto (ďalej
len „obslužné miesto“) do registra prevádzkarní integrovaných obslužných miest (ďalej
len „zápis“),
b)
podrobnosti o zriaďovaní a označovaní obslužných miest,
c)
technické, technologické a organizačné podmienky obslužného miesta a
d)
sadzobník úhrad za činnosť obslužného miesta.
§ 2
(1)
Žiadosť o zápis obsahuje údaje uvedené vo vzore, ktorý je uvedený v prílohe č. 1.
(2)
Prílohami žiadosti o zápis sú:
a)
výpis z obchodného registra alebo z iného registra, nie starší ako tri mesiace; to
neplatí, ak sa uplatní postup podľa § 55 zákona,
b)
pri žiadosti notára doklad o jeho vymenovaní za notára,
c)
vnútorné predpisy prevádzkovateľa a doklady preukazujúce splnenie podmienok.
(3)
Pri žiadosti o vykonanie zmeny v údajoch zapísaných do registra prevádzkarní obslužných
miest prevádzkovateľ v elektronickej podobe najneskôr do dvoch pracovných dní odo
dňa, v ktorom ku zmene došlo, a v listinnej podobe do piatich dní od ukončenia kalendárneho
mesiaca, v ktorom ku zmene došlo, a k žiadosti, ktorej vzor je uvedený v prílohe č. 2, priloží prílohy podľa odseku 2 preukazujúce nové skutočnosti alebo splnenie podmienok
obslužného miesta vo vzťahu k novým skutočnostiam.
§ 3
(1)
Prevádzkovateľ viditeľne označí obslužné miesto deň po doručení oznámenia o zápise
označením „INTEGROVANÉ OBSLUŽNÉ MIESTO“.
(2)
Označenie je písané veľkými tlačenými písmenami, má bielu farbu podkladu, tmavomodrú
alebo čiernu farbu písma, veľkosť písma je najmenej 2 cm.
§ 4
(1)
Podmienky prevádzkovania obslužného miesta sú splnené, ak prevádzkovateľ
a)
má zavedený systém vnútornej kontroly dodržiavania pravidiel bezpečnosti a ochrany
osobných údajov,1)
b)
má zabezpečený jednotný výkon činnosti obslužných miest; ten je zabezpečený, ak na
každom obslužnom mieste vykonáva najmenej tieto činnosti:
1.
kontrola totožnosti osoby, v ktorej prospech sa prostredníctvom obslužného miesta
vykonávajú činnosti (ďalej len „žiadateľ“),
2.
kontrola oprávnenia konať v mene žiadateľa, ak sa pri konkrétnej službe poskytovanej
prostredníctvom obslužného miesta vyžadujú údaje na overenie totožnosti žiadateľa
a žiadateľ je pri jej poskytovaní zastúpený inou osobou, a uchovávanie týchto oprávnení
podľa osobitného predpisu,1)
3.
vyhotovenie splnomocnenia pre prevádzkovateľa konať v mene žiadateľa, ak žiadateľ
poverí prevádzkovateľa konať v jeho mene na vykonanie konkrétnej služby poskytovanej
obslužným miestom, ak sa na jej poskytovanie vyžaduje súhlas a uchovávanie udelených
súhlasov podľa osobitného predpisu,2)
4.
vyhotovenie zaručeného elektronického podpisu, zaručenej elektronickej pečate, elektronického
podpisu prevádzkovateľa alebo elektronickej pečate prevádzkovateľa, ak sa na službu
poskytovanú obslužným miestom vyžaduje,
5.
zabezpečenie overenia platnosti zaručeného elektronického podpisu alebo zaručenej
elektronickej pečate na získanom elektronickom odpise údajov z informačných systémov
verejnej správy3) alebo inom elektronickom dokumente,
6.
nahlasovanie zmien a skutočností, ktoré majú vplyv na plynulú, bezpečnú a spoľahlivú
prevádzku obslužného miesta prevádzkovateľovi zo strany fyzických osôb, ktoré na základe
právneho vzťahu s prevádzkovateľom zabezpečujú v obslužnom mieste činnosti (ďalej
len „pracovník“), a to najmä bezpečnostných incidentov, obmedzenej funkčnosti technologického
vybavenia, útokov na technické a technologické vybavenie.
c)
vedie centrálnu evidenciu o právnych úkonoch vykonaných obslužným miestom, ako aj
o uskutočnených platbách za tieto právne úkony; táto evidencia sa uchováva po dobu
troch rokov odo dňa vykonania právneho úkonu a sprístupňuje sa prostredníctvom centrálneho
metainformačného systému verejnej správy,4)
d)
vypracuje a zabezpečuje dodržiavanie
1.
bezpečnostnej politiky a dokumentácie v súlade s bezpečnostnými štandardmi podľa
osobitného predpisu,5)
2.
dokumentácie obsahujúcej organizáciu bezpečnosti, klasifikáciu a riadenie ochrany
osobných údajov podľa osobitného predpisu,1) pričom táto dokumentácia môže byť súčasťou bezpečnostnej politiky podľa prvého bodu,
3.
postupov pre prechod evidencie na právneho nástupcu, ak sa prevádzkovateľ zruší bez
likvidácie, zanikne bez právneho nástupcu, ukončí výkon činnosti orgánu verejnej moci,
zomrie alebo je vyhlásený za mŕtveho,
e)
vedie prevádzkové záznamy,
f)
zabezpečuje v priestore obslužného miesta
1.
zverejnenie informácie na mieste viditeľnom pre žiadateľa o zásadách bezpečnostnej
politiky, pravidlách prevádzky obslužného miesta, službách poskytovaných obslužným
miestom, podmienkach ich poskytovania, o právnych následkoch uvedenia nepravdivých
alebo nesprávnych údajov pri ich poskytovaní a zverejnenie sadzobníka úhrad za činnosť
obslužného miesta spolu s celkovou cenou za službu,
2.
takú priestorovú kapacitu, ktorá umožní
2a.
poskytovať služby najmenej jednému žiadateľovi tak, aby mal možnosť overenia zadávaných
údajov priamo na obrazovke monitora obsluhy alebo na obrazovke monitora žiadateľa,
ak obslužné miesto disponuje dostatočnou priestorovou kapacitou na umiestnenie dvoch
monitorov, pričom zobrazované informácie nesmú byť viditeľné iným osobám,
2b.
dostupnosť poskytovaných služieb najmenej 15 hodín týždenne,
g)
zabezpečuje, aby obslužné miesto spĺňalo požiadavky na technologické vybavenie najmenej
v rozsahu
1.
pracovná stanica s prístupom do siete internet, s počítačovou myšou a klávesnicou
alebo iným vstupným hardvérovým zariadením a vybavená
1a.
webovým prehliadačom,
1b.
softvérom zabezpečujúcim ochranu proti škodlivému kódu, najmä antivírusovým systémom
a aktívnym firewallom umožňujúcim blokovanie nepovolenej prichádzajúcej a odchádzajúcej
sieťovej komunikácie,
2.
skener s rozlíšením najmenej 1200 dpi,
3.
laserová tlačiareň s rozlíšením najmenej 600 dpi,
4.
nevyhnutné bezpečné produkty na vyhotovovanie a overovanie elektronických podpisov,
elektronických pečatí a časových pečiatok, ak ich prevádzkovateľ používa pri poskytovaní
služieb obslužného miesta,
5.
informačný systém, ktorý spĺňa štandardy ustanovené osobitným predpisom5) a ktorý umožňuje pripojenie na ústredný portál verejnej správy, centrálny metainformačný
systém verejnej správy a Národný portál zdravia,
6.
individuálne požiadavky na technologickú prevádzku a technologické vybavenie jednotlivých
obslužných miest, ktoré môže prevádzkovateľ zabezpečiť centrálnym riešením informačného
systému,
7.
nepretržitá pripojiteľnosť do informačného systému podľa § 5 ods. 4 zákona odo dňa jeho uvedenia do prevádzky; ak ho jeho správca nesprístupní, pripojiteľnosť
na spoločné moduly ústredného portálu verejnej správy alebo prostredníctvom informačného
systému prevádzkovateľa podľa § 6 ods. 7 zákona,
h)
má vytvorené podmienky na uhrádzanie úhrady za činnosť obslužného miesta podľa § 43 ods. 1 zákona a vytvorené komunikačné rozhranie s platobným modulom ústredného portálu verejnej
správy odo dňa jeho uvedenia do prevádzky; uhrádza sa každé asistované zabezpečenie
prístupu k službám verejnej správy poskytované orgánom verejnej moci,
i)
zabezpečuje, aby činnosti obslužného miesta vykonával len pracovník, ktorý absolvoval
školenie a nadobudol kvalifikáciu podľa vnútorných predpisov prevádzkovateľa aspoň
v oblasti
1.
práce s počítačom, počítačovými perifériami používanými pri poskytovaní služieb integrovaného
obslužného miesta a správy súborov,
2.
práce s aplikáciami na poskytovanie služieb obslužného miesta a s bezpečnými produktmi
pre elektronický podpis, elektronickú pečať a časovú pečiatku,
j)
je držiteľom platného kvalifikovaného certifikátu6) na vyhotovovanie zaručeného elektronického podpisu alebo držiteľom platného kvalifikovaného
systémového certifikátu na vyhotovovanie zaručenej elektronickej pečate.
(2)
Prevádzkovateľ preukáže splnenie podmienok podľa
a)
písmen a) až f) okrem písmena f) 2a. bodu vnútornými predpismi, ktoré upravujú spôsob
a kontrolu plnenia týchto podmienok pre každé obslužné miesto prevádzkovateľa,
b)
písmena f) 2a. bodu a písmena g) čestným vyhlásením prevádzkovateľa, s uvedením technickej
špecifikácie technologického vybavenia,5)
c)
písmena h) čestným vyhlásením prevádzkovateľa,
d)
písmena i) čestným vyhlásením prevádzkovateľa s uvedením spôsobu nadobudnutia kvalifikácie.
§ 5
(1)
Sadzobník úhrad za činnosť obslužného miesta je uvedený v prílohe č. 3.
(2)
Celkovou cenou za službu obslužného miesta je súčet úhrady za činnosť obslužného
miesta vrátane dane z pridanej hodnoty, správneho poplatku, súdneho poplatku alebo
poplatku za výpis z registra trestov.
§ 6
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 15. februára 2014.
Peter Kažimír v. r.
Príloha č. 1 k vyhláške č. 25/2014 Z. z.
VZOR
ŽIADOSŤ O ZÁPIS
ŽIADOSŤ O ZÁPIS
Príloha č. 2 k vyhláške č. 25/2014 Z. z.
VZOR
ŽIADOSŤ O ZMENU ÚDAJOV V REGISTRI PREVÁDZKARNÍ INTEGROVANÝCH OBSLUŽNÝCH MIEST
Príloha č. 3 k vyhláške č. 25/2014 Z. z.
SADZOBNÍK ÚHRAD ZA ČINNOSŤ OBSLUŽNÉHO MIESTA
1)
Zákon č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2)
Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3)
§ 7 ods. 1 zákona č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
5)
Výnos Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 312/2010 Z. z. o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy.
6)
§ 7 zákona č. 215/2002 Z. z. o elektronickom podpise a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.