252/2015 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.11.2015
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História | ||
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 31.10.2015 - 31.10.2015 | |
3. | 01.11.2015 - |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 252/2015 Z. z. |
Názov: | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 17.09.2015 |
Dátum vyhlásenia: | 17.10.2015 |
Dátum účinnosti od: | 01.11.2015 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
483/2001 Z. z. | Zákon o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
25/2006 Z. z. | Zákon o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
297/2008 Z. z. | Zákon o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
563/2009 Z. z. | Zákon o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
252
ZÁKON
zo 17. septembra 2015,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
282/2006 Z. z., zákona č. 102/2007 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z., zákona č. 442/2008
Z. z., zákona č. 213/2009 Z. z., zákona č. 289/2009 Z. z., zákona č. 402/2009 Z. z.,
zákona č. 503/2009 Z. z., zákona č. 73/2010 Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z., zákona
č. 58/2011 Z. z., zákona č. 158/2011 Z. z., zákona č. 182/2011 Z. z., zákona č. 223/2011
Z. z., zákona č. 231/2011 Z. z., zákona č. 348/2011 Z. z., zákona č. 550/2011 Z. z.,
zákona č. 91/2012 Z. z., zákona č. 28/2013 Z. z., zákona č. 95/2013 Z. z., zákona
č. 180/2013 Z. z., zákona č. 34/2014 Z. z., zákona č. 13/2015 Z. z., zákona č. 31/2015
Z. z. a zákona č. 87/2015 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 1 sa odsek 3 dopĺňa písmenom n), ktoré znie:
„n)
právne zastupovanie klienta advokátom v rozhodcovskom konaní, zmierovacom konaní,
súdnom konaní, správnom konaní alebo v inom obdobnom konaní a právne poradenstvo poskytované
advokátom pri príprave týchto konaní alebo ak existuje zjavný náznak a vysoká pravdepodobnosť,
že vec, ktorej sa právne poradenstvo týka, sa stane predmetom takého konania.“.
2.
V § 3 ods. 9 sa slová „okrem zmluvy uzavretej postupom podľa § 92 až 99“ nahrádzajú
slovami „, ak tento zákon v § 99 ods. 3 neustanovuje inak“.
3.
V § 4 ods. 3 písmeno a) znie:
„a)
na dodanie tovaru bežne dostupného na trhu okrem potravín, uskutočnenie stavebných
prác alebo poskytnutie služby bežne dostupných na trhu a jej predpokladaná hodnota
je rovnaká alebo vyššia ako
1.
1 000 eur, ak ide o verejného obstarávateľa podľa § 6 ods. 1 písm. a),
2.
5 000 eur, ak ide o iného verejného obstarávateľa než podľa prvého bodu.“.
4.
V § 7 ods. 1 sa slová „tento verejný obstarávateľ“ nahrádzajú slovami „verejný obstarávateľ
podľa § 6 ods. 1 písm. b)“.
5.
Za § 9b sa vkladajú § 9c a 9d, ktoré vrátane nadpisu znejú:
„Elektronické trhovisko
§ 9c
(1)
Elektronické trhovisko je informačný systém verejnej správy, ktorý slúži na zabezpečenie
ponuky a nákupu tovarov, stavebných prác alebo služieb bežne dostupných na trhu, a
to aukčným postupom, ako aj na zabezpečenie s tým súvisiacich činností. Správcom elektronického
trhoviska je Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo vnútra“).
(2)
Ministerstvo vnútra zabezpečí, aby elektronické trhovisko obsahovalo funkcie potrebné
na postup verejného obstarávateľa, obstarávateľa, záujemcu alebo uchádzača, ministerstva
vnútra a úradu podľa tohto zákona a aby spĺňalo najmenej tieto podmienky:
a)
bolo verejne prístupné prostredníctvom jednotného prístupového miesta na webovom
sídle ministerstva vnútra,
b)
bolo vnútorne členené na časti obsahujúce ponuku tovarov, stavebných prác alebo služieb
a v rámci jednotlivých častí členené podľa druhov tovarov, stavebných prác a služieb
alebo ich kombinácií v súlade s klasifikáciou podľa hlavného slovníka obstarávania,
pričom každá z týchto častí sa člení na časť obsahujúcu zverejnené ponuky a na časť
obsahujúcu zadané zákazky verejných obstarávateľov,
c)
bolo možné pri každom verejnom obstarávateľovi a obstarávateľovi automatizovaným
spôsobom evidovať a vyhodnocovať celkové objemy zákaziek v členení podľa písmena b),
d)
boli verejne a bezodplatne dostupné údaje o vývoji cien tovarov, stavebných prác
a služieb ponúkaných prostredníctvom elektronického trhoviska, a to v mesačných intervaloch
a v členení podľa klasifikácie hlavného slovníka obstarávania na úrovni skupiny,
e)
každému registrovanému záujemcovi alebo uchádzačovi bolo umožnené kedykoľvek a bezodplatne
zverejniť ponuku na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie
služby,
f)
bolo možné získavať informácie z elektronického trhoviska aj v štruktúrovanej podobe;
na tento účel je na elektronickom trhovisku sprístupnené potrebné programové rozhranie,
g)
na účely prístupu na elektronické trhovisko a do osobného profilu záujemcu bola vyžadovaná
úspešná autentifikácia spočívajúca v zadaní platných identifikačných údajov a autentifikačných
údajov záujemcu,
h)
bola zabezpečená možnosť registrovaným uchádzačom alebo záujemcom zvoliť si možnosť
zasielania informácií o udalostiach na elektronickom trhovisku, a to v rozsahu, v
akom si sami zvolia prostredníctvom funkcionality elektronického trhoviska,
i)
bola uchovávaná bezodplatne a verejne prístupná evidencia o všetkých zmluvách, ktoré
uchádzač uzatvoril s verejným obstarávateľom a obstarávateľom prostredníctvom elektronického
trhoviska, s identifikáciou predmetu plnenia, ceny a dátumu uzatvorenia,
j)
bolo možné automatické zverejnenie zmlúv uzatvorených s verejným obstarávateľom a
obstarávateľom, najmä zmlúv, ktoré sa podľa osobitného zákona povinne zverejňujú,11aa)
k)
boli najmenej po dobu piatich rokov uchovávané údaje o každej systémovej udalosti,
l)
umožňovalo každému zaslať ministerstvu vnútra upozornenie v prípadoch zneužitia elektronického
trhoviska, jeho využívania v rozpore so zákonom alebo podozrenia z takej činnosti,
m)
obsahovalo osobitnú funkciu prístupnú verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi,
prostredníctvom ktorej sa z údajov zo zverejnenej ponuky na elektronickom trhovisku
a informácií od verejného obstarávateľa a obstarávateľa automatizovaným spôsobom vytvoria
oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania a súťažné podklady.
(3)
Elektronické odpisy a výstupy podľa osobitného zákona12a) sa z elektronického trhoviska nevydávajú.
(4)
Elektronické trhovisko vrátane informácií na ňom zverejnených je verejne prístupné
aj osobám, ktoré nie sú registrované na elektronickom trhovisku podľa tohto zákona;
ustanovenie § 96 ods. 1 tým nie je dotknuté.
(5)
Ministerstvo vnútra je pri vytváraní jednotlivých častí trhoviska, ktoré budú slúžiť
na zobrazenie ponuky tovarov, stavebných prác alebo služieb, oprávnené spolupracovať
s tretími osobami, pričom ak tak urobí, musí vopred a aspoň po dobu 15 pracovných
dní zverejniť výzvu na takú spoluprácu a musí k spolupráci prizvať osoby, ktoré o
to prejavia záujem, tak, aby nedošlo k zvýhodneniu alebo znevýhodneniu záujemcov.
(6)
Ministerstvo vnútra môže sprístupniť elektronické trhovisko na účely obchodovania
s tovarmi, stavebnými prácami a službami bežne dostupnými na trhu aj iným osobám než
verejnému obstarávateľovi, obstarávateľovi, osobe podľa § 7 a uchádzačom alebo záujemcom;
na podmienky obchodovania sa použijú podmienky zadávania zákazky na elektronickom
trhovisku podľa tohto zákona.
(7)
Ministerstvo vnútra vypracúva, mení a zverejňuje na elektronickom trhovisku obchodné
podmienky elektronického trhoviska podpísané zaručeným elektronickým podpisom9) alebo zaručenou elektronickou pečaťou9) a pripája k nim časovú pečiatku.
(8)
Obchodné podmienky elektronického trhoviska upravujú, v rozsahu zákona, tieto oblasti
vzťahov:
a)
podmienky používania elektronického trhoviska z hľadiska bezpečnosti, ochrany osobných
údajov a iných údajov, postupu registrácie na elektronickom trhovisku a podrobností
o spôsobe preukazovania splnenia podmienok registrácie, postupu zverejňovania ponuky
na dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služby, rozsahu
denného času, kedy verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže elektronické trhovisko
používať na verejné obstarávanie, a komunikácie medzi uchádzačmi alebo záujemcami
a verejným obstarávateľom a obstarávateľom,
b)
náležitosti zmluvy uzatvorenej medzi verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom
a záujemcom, ktoré obsahujú najmä
1.
moment a spôsob vzniku zmluvy,
2.
komunikáciu zmluvných strán,
3.
možnosti skončenia zmluvy,
4.
sankcie za neplnenie zmluvných podmienok,
5.
rozhodné právo a spôsob riešenia sporov zo zmluvy,
6.
moment nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak ide o povinne zverejňovanú zmluvu podľa
osobitného zákona.11aa)
(9)
Zmluva uzatvorená v elektronickej podobe s použitím technických a programových prostriedkov
elektronického trhoviska sa považuje za zmluvu uzavretú v písomnej forme.
(10)
Rozsah denného času, kedy verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže elektronické trhovisko
používať na verejné obstarávanie, nesmie zahŕňať štátne sviatky a dni pracovného pokoja,
ako ani čas po 18:00 hod a pred 08:00 hod.
(11)
Obchodné podmienky elektronického trhoviska sú pre registrovaných uchádzačov a záujemcov
záväzné a v časti podľa odseku 8 písm. b) sú súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi verejným
obstarávateľom alebo obstarávateľom a záujemcom.
(12)
Ak sa zmenia obchodné podmienky elektronického trhoviska, táto zmena nemá vplyv na
už zverejnené ponuky alebo zadané zákazky.
§ 9d
(1)
Registráciu na elektronickom trhovisku je možné vykonať bezodplatne prostredníctvom
funkcie elektronického trhoviska na to určenej alebo súčasne so zápisom do zoznamu
podnikateľov podľa § 129. Podmienkou účinnosti registrácie na elektronickom trhovisku
je zápis do zoznamu podnikateľov, ak tento zákon v § 51 ods. 6 písm. m) neustanovuje
inak.
(2)
Na účely identifikácie a autentifikácie osoby pri používaní elektronického trhoviska
je možné použiť
a)
občiansky preukaz s elektronickým čipom a bezpečnostným osobným kódom alebo doklad
o pobyte s elektronickým čipom a bezpečnostným osobným kódom, alebo
b)
identifikačné údaje a autentifikačné údaje, ktoré vydá ministerstvo vnútra.
(3)
Ministerstvo vnútra vydáva identifikačné údaje a autentifikačné údaje bezodplatne
každému, kto má účinnú registráciu na elektronickom trhovisku a nemá platné doklady
podľa odseku 2 písm. a); to platí, aj ak osoba požiada o vydanie nových údajov po
strate, zničení, odcudzení alebo v prípade nebezpečenstva zneužitia pôvodných údajov.
Identifikačné údaje a autentifikačné údaje musia byť bezvýznamové.
(4)
Identifikačné údaje a autentifikačné údaje doručuje ministerstvo vnútra do vlastných
rúk alebo elektronickým spôsobom tak, aby boli údaje chránené pred vyzradením inej
osobe, než ktorej boli vydané.
(5)
Ministerstvo vnútra zruší registráciu na elektronickom trhovisku, ak dôjde k výmazu
osoby zo zoznamu podnikateľov; po zrušení registrácie sa osobný profil vyznačí ako
neaktívny.
(6)
Ministerstvo vnútra zriadi každému registrovanému záujemcovi alebo uchádzačovi na
elektronickom trhovisku jeho osobný profil, ktorý obsahuje
a)
údaje podľa § 131 písm. a) až d) a kontaktné údaje na účely elektronickej komunikácie,
b)
údaje o osobnom postavení v rozsahu podľa § 26 ods. 2,
c)
ďalšie údaje, ak ich záujemca uvedie, najmä klasifikáciu tovarov, stavebných prác
alebo služieb, v ktorých zverejnil alebo má záujem zverejniť ponuku.
(7)
Údaje podľa § 131 písm. a) až d) a údaje podľa odseku 6 písm. b) v osobnom profile
vedie a aktualizuje ministerstvo vnútra. Na účely podľa prvej vety je orgán verejnej
moci, ktorý údaje podľa prvej vety vedie v registri alebo evidencii, povinný ich bezodplatne
a bezodkladne poskytnúť ministerstvu vnútra, a to aj automatizovaným spôsobom a bez
súhlasu dotknutých osôb. Ak sú údaje podľa prvej vety predmetom bankového tajomstva,
daňového tajomstva, poštového tajomstva, telekomunikačného tajomstva alebo iného tajomstva
alebo povinnosti mlčanlivosti podľa osobitných predpisov, orgán verejnej moci je povinný
ich poskytnúť, len ak je udelený súhlas osoby, ktorá je podľa osobitných predpisov
taký súhlas oprávnená dať; to neplatí, ak sa podľa osobitných predpisov na poskytnutie
týchto údajov súhlas nevyžaduje.
(8)
Ak záujemca alebo uchádzač zverejní ponuku na elektronickom trhovisku, ministerstvo
vnútra zabezpečí uvedenie klasifikácie tovaru, stavebných prác alebo služieb, v ktorej
bola ponuka zverejnená, v údajoch podľa odseku 6 písm. c).“.
6.
V § 10 ods. 1 písm. a) sa slová „Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky (ďalej
len „ministerstvo vnútra“)“ nahrádzajú slovami „ministerstvo vnútra“.
7.
Za § 12 sa vkladá § 12a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 12a
Konečný užívateľ výhod
(1)
Konečný užívateľ výhod na účely tohto zákona je fyzická osoba, ktorá
a)
pri právnickej osobe
1.
má priamy alebo nepriamy podiel alebo ich súčet najmenej 25 % na základnom imaní
alebo na hlasovacích právach v právnickej osobe vrátane akcií na doručiteľa, ak nie
je táto právnická osoba emitentom cenných papierov prijatých na obchodovanie na regulovanom
trhu, ktorý podlieha požiadavkám na uverejňovanie informácií podľa osobitného predpisu,8c)
2.
má právo vymenovať, inak ustanoviť alebo odvolať štatutárny orgán, väčšinu členov
štatutárneho orgánu, väčšinu členov dozornej rady alebo iný riadiaci orgán, dozorný
orgán alebo kontrolný orgán právnickej osoby,
3.
iným spôsobom, ako je uvedené v prvom bode alebo druhom bode, ovláda právnickú osobu,
4.
na základe inej skutočnosti má právo na hospodársky prospech najmenej 25 % z jej
podnikania alebo inej jej činnosti,
b)
pri fyzickej osobe má právo na hospodársky prospech najmenej 25 % z jej podnikania
alebo inej jej činnosti,
c)
pri združení majetku8d)
1.
je príjemcom najmenej 25 % prostriedkov, ktoré poskytuje združenie majetku, ak boli
určení budúci príjemcovia týchto prostriedkov,
2.
patrí do okruhu osôb, v prospech ktorých sa zakladá alebo pôsobí združenie majetku,
ak neboli určení budúci príjemcovia prostriedkov združenia majetku,
3.
je zakladateľom združenia majetku alebo ak je zakladateľom právnická osoba, tak fyzická
osoba podľa písmena a),
4.
má právo vymenovať, inak ustanoviť alebo odvolať štatutárny orgán, väčšinu členov
štatutárneho orgánu, väčšinu členov dozornej rady alebo iný riadiaci orgán, dozorný
orgán alebo kontrolný orgán združenia majetku.
(2)
Ak žiadna fyzická osoba nespĺňa kritériá uvedené v odseku 1, zapisujú sa do registra
konečných užívateľov výhod u tejto osoby všetci členovia štatutárneho orgánu osoby,
ktorá sa na podnikaní, riadení alebo kontrole tejto osoby podieľa spôsobom podľa odseku
1. Ak žiadna fyzická osoba nespĺňa kritériá podľa prvej vety, zapisujú sa do registra
konečných užívateľov výhod u tejto osoby všetci členovia jej štatutárneho orgánu.
(3)
Za konečného užívateľa výhod sa považujú aj fyzické osoby, ak ich nie je viac ako
desať, ktoré jednotlivo nespĺňajú kritériá uvedené v odseku 1, avšak na základe spoločného
postupu sa môžu na podnikaní, riadení alebo kontrole osoby podieľať v obdobnom rozsahu
ako fyzická osoba, ktorá kritériá uvedené v odseku 1 spĺňa.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 8c a 8d znejú:
„8c)
Zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov.
8d)
§ 9 písm. f) zákona č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej
činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.“.
8.
§ 18 znie:
„§ 18
(1)
Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom
elektronických prostriedkov, ak tento zákon neustanovuje inak. Nástroje a zariadenia
používané na elektronickú komunikáciu, ako aj ich technické charakteristiky nesmú
byť diskriminačné, musia byť všeobecne dostupné a prepojiteľné so všeobecne používanými
produktmi informačných a komunikačných technológií.
(2)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania,
oznámení použitom ako výzva na súťaž, oznámení o koncesii, oznámení o vyhlásení súťaže
návrhov alebo vo výzve na predkladanie ponúk, ak ide o podlimitnú zákazku bez využitia
elektronického trhoviska, zverejnia podrobnosti o elektronickej komunikácii vrátane
doručovania a identifikujú informačný systém, prostredníctvom ktorého sa verejné obstarávanie
realizuje.
(3)
Elektronická komunikácia vrátane doručovania sa uskutočňuje spôsobom určeným funkcionalitou
informačného systému, prostredníctvom ktorého sa verejné obstarávanie realizuje. Zainteresované
strany musia mať k dispozícii všetky nevyhnutné informácie technickej povahy, ktoré
sa sprístupňujú všetkým za rovnakých podmienok určených vopred verejným obstarávateľom
alebo obstarávateľom.
(4)
Informačný systém zabezpečuje riadenie prístupu prostredníctvom identifikácie a autentifikácie
pristupujúcej osoby, pričom na účely identifikácie a autentifikácie musí verejný obstarávateľ
a obstarávateľ vždy umožniť aj použitie nástrojov podľa § 9d ods. 2 písm. a). Identifikáciou
v informačnom systéme je proces používania osobných identifikačných údajov v elektronickej
forme, ktoré jedinečne reprezentujú fyzickú osobu alebo právnickú osobu alebo fyzickú
osobu zastupujúcu právnickú osobu. Autentifikácia v informačnom systéme je elektronický
proces, ktorý umožňuje potvrdiť elektronickú identifikáciu fyzickej osoby alebo právnickej
osoby.
(5)
Použitie elektronických prostriedkov podľa odseku 1 nie je povinné, ak
a)
by si osobitná povaha verejného obstarávania vyžadovala špeciálne nástroje, zariadenia
alebo formáty súborov, ktoré nie sú všeobecne dostupné alebo ktoré nie sú podporované
všeobecne dostupnými počítačovými programami,
b)
počítačové programy podporujúce formáty súborov vhodné na vypracovanie ponuky používajú
také formáty súborov, pri ktorých nemožno používať iné počítačové programy s otvoreným
zdrojovým kódom, všeobecne dostupné počítačové programy alebo sa na tieto počítačové
programy vzťahujú také licenčné podmienky, ktoré znemožňujú ich prevzatie alebo použitie
na diaľku,
c)
je potrebné špeciálne kancelárske zariadenie, ktoré verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ
nemá bežne k dispozícii, alebo
d)
sa vyžaduje predloženie vzorky, fyzického modelu alebo modelu v pomernej veľkosti,
ktoré nemožno predložiť elektronickými prostriedkami.
(6)
Ak ide o situáciu podľa odseku 5, komunikáciu možno uskutočňovať písomne prostredníctvom
pošty, iného doručovateľa alebo kombináciou pošty alebo iného doručovateľa a elektronických
prostriedkov.
(7)
Použitie elektronických prostriedkov podľa odseku 1 nie je povinné ani v prípade,
ak použitie iných prostriedkov komunikácie je nevyhnutné z dôvodu narušenia bezpečnosti
elektronických prostriedkov komunikácie alebo z dôvodu ochrany osobitne citlivej povahy
informácií, ktoré si vyžadujú takú vysokú úroveň ochrany, že ju nemožno náležite zabezpečiť
použitím elektronických nástrojov a zariadení, ktoré sú bežne dostupné hospodárskym
subjektom, alebo im môžu byť tieto informácie sprístupnené alternatívnymi prostriedkami
prístupu podľa odseku 8.
(8)
Komunikácia sa môže uskutočniť prostredníctvom nástrojov a zariadení, ktoré nie sú
všeobecne dostupné, ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ
a)
poskytuje neobmedzený a úplný priamy bezplatný prístup k alternatívnym nástrojom
a zariadeniam elektronickými prostriedkami od uverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného
obstarávania, oznámenia použitého ako výzva na súťaž, oznámenia o koncesii, oznámenia
o vyhlásení súťaže návrhov alebo vo výzve na predkladanie ponúk, ak ide o podlimitnú
zákazku, v ktorej uvedie internetovú adresu, na ktorej sú tieto nástroje a zariadenia
dostupné,
b)
zabezpečí, aby hospodársky subjekt, ktorý nemá prístup k príslušným nástrojom a zariadeniam
alebo nemá možnosť získať ich v príslušných lehotách a ktorý za chýbajúci prístup
nie je zodpovedný, mohol mať prístup k procesu verejného obstarávania prostredníctvom
využitia dočasného prístupového prostriedku (token) dostupného bezplatne online, alebo
c)
podporuje alternatívne kanály elektronického predkladania ponúk alebo návrhov.
(9)
Nástroje a zariadenia používané na elektronickú komunikáciu, najmä elektronický prenos
a prijímanie ponúk, návrhov a žiadostí o účasť, musia prostredníctvom technických
prostriedkov a vhodných postupov zabezpečovať, aby
a)
bolo možné určiť presný čas a dátum prijatia ponúk, návrhov a žiadostí o účasť,
b)
bolo možné primerane zabezpečiť, že pred uplynutím určenej lehoty nikto nebude mať
prístup k informáciám prenášaným v súlade s týmito požiadavkami,
c)
len oprávnené osoby mohli určiť alebo zmeniť termín na sprístupnenie doručených informácií,
d)
bol prístup ku všetkým alebo k časti odovzdaných informácií možný len pre oprávnené
osoby,
e)
bol prístup len pre oprávnené osoby k odovzdaným informáciám možný až po vopred určenom
termíne,
f)
informácie doručené a sprístupnené v súlade s týmito požiadavkami boli prístupné
len osobám, ktoré sú oprávnené sa s nimi oboznamovať,
g)
bolo možné primerane zabezpečiť, ak sa poruší zákaz prístupu podľa písmen b) až f),
presné zistenie tohto porušenia alebo pokusu o toto porušenie.
(10)
Okrem požiadaviek podľa odseku 9 sa pre nástroje a zariadenia na elektronický prenos
a elektronické prijímanie ponúk, návrhov a žiadostí o účasť uplatňujú tieto pravidlá:
a)
informácie, ktoré sa týkajú špecifikácií elektronického predkladania ponúk a žiadostí
o účasť vrátane kódovania, šifrovania a časového označovania, musia byť dostupné zainteresovaným
stranám,
b)
verejný obstarávateľ a obstarávateľ určí v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania,
oznámení použitom ako výzva na súťaž, oznámení o koncesii, oznámení o vyhlásení súťaže
návrhov, vo výzve na predkladanie ponúk, ak ide o podlimitnú zákazku, alebo v súťažných
podkladoch úroveň bezpečnosti, ktorá je potrebná pre elektronické prostriedky komunikácie
v rôznych fázach konkrétneho postupu verejného obstarávania a ktorá musí byť primeraná
súvisiacemu riziku.
(11)
Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ vzhľadom na úroveň možného rizika podľa
odseku 10 písm. b) vyžaduje použitie elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom
certifikáte alebo použitie zaručeného elektronického podpisu, kvalifikovaný certifikát
musí byť vydaný poskytovateľom certifikačných služieb, ktorý je uvedený v zozname
podľa osobitného predpisu;9d) zároveň musia byť splnené tieto podmienky:
a)
elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte alebo zaručený elektronický
podpis musí mať formát podľa osobitného predpisu9e) a
b)
verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ disponuje technickými prostriedkami na spracovanie
formátu elektronického podpisu podľa písmena a).
(12)
Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ požaduje iný formát elektronického podpisu,
ako je uvedený v odseku 11 písm. a), elektronický podpis alebo nosič elektronického
dokumentu obsahuje zároveň informácie o možnostiach overenia tohto elektronického
podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte. Informácie o možnostiach overenia
elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte umožňujú verejnému
obstarávateľovi a obstarávateľovi overiť elektronický podpis založený na kvalifikovanom
certifikáte online, bezplatne a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný pre osoby s iným rodným
jazykom ako slovenským.
(13)
Národný bezpečnostný úrad oznámi informácie o poskytovateľovi služieb overenia podľa
odseku 12 Európskej komisii.
(14)
Ak je ponuka podpísaná elektronickým podpisom založeným na kvalifikovanom certifikáte,
ktorý vydal poskytovateľ certifikačných služieb uvedený v zozname podľa osobitného
predpisu,9d) verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ nesmie uplatňovať ďalšie požiadavky na elektronické
podpisy, ktoré zabraňujú použitiu elektronických podpisov uchádzačmi.
(15)
Ak ide o dokumenty použité v súvislosti s postupom verejného obstarávania, ktoré
podpísal príslušný orgán členského štátu alebo iný vydávajúci subjekt, môže príslušný
vydávajúci orgán alebo subjekt určiť vyžadovaný formát zdokonalených podpisov v súlade
s požiadavkami podľa osobitného predpisu,9f) pričom sa zavedú nevyhnutné opatrenia, aby boli schopné technicky spracovať tieto
formáty zahrnutím informácií vyžadovaných na účely spracovania podpisu do dotknutého
dokumentu. Takéto dokumenty obsahujú v elektronickom podpise alebo na nosiči elektronických
dokumentov informácie o existujúcich možnostiach overenia, ktoré umožnia overenie
prijatých elektronických podpisov online, bezplatne a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný
pre osoby s iným rodným jazykom ako slovenským.
(16)
Komunikácia, výmena a uchovávanie informácií sa uskutočňuje spôsobom, ktorý zabezpečí
integritu a zachovanie dôvernosti údajov uvedených v ponuke, návrhu a žiadosti o účasť.
Obsah ponúk, návrhov a žiadostí o účasť možno sprístupniť a preskúmavať až po uplynutí
lehoty určenej na ich predloženie.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 9d až 9f znejú:
„9d)
Rozhodnutie Komisie 2009/767/ES zo 16. októbra 2009, ktorým sa ustanovujú opatrenia
na uľahčenie postupov elektronickými spôsobmi prostredníctvom miest jednotného kontaktu
podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/123/ES o službách na vnútornom trhu
(2009/767/ES) (Ú. v. EÚ L 274, 20. 10. 2009) v platnom znení.
9e)
Rozhodnutie Komisie 2011/130/EÚ z 25. februára 2011, ktorým sa ustanovujú minimálne
požiadavky na cezhraničné spracovanie dokumentov elektronicky podpísaných príslušnými
orgánmi v zmysle smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/123/ES o službách na vnútornom
trhu (Ú. v. EÚ L 53, 26. 2. 2011) v platnom znení.
9f)
Článok 1 ods. 2 rozhodnutia 2011/130/EÚ.“.
9.
§ 26a vrátane nadpisu sa vypúšťa.
Poznámka pod čiarou k odkazu 9c sa vypúšťa.
10.
V § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 sa vypúšťajú slová „a § 26a“ .
11.
V § 31 ods. 3 sa vypúšťajú slová „a preukazovania majetkovej účasti“.
12.
V § 32 ods. 1 a § 32 ods. 2 sa vypúšťa písmeno b).
Doterajšie písmená c) a d) sa označujú ako písmená b) a c).
13.
V § 32 ods. 3 sa vypúšťa písmeno e).
14.
V § 32 ods. 5 sa slová „písm. c) alebo písm. d)“ nahrádzajú slovami „písm. b) alebo
písm. c)“.
15.
§ 34 sa dopĺňa odsekom 19, ktorý znie:
„(19)
Verejný obstarávateľ môže vytvoriť súťažné podklady aj prostredníctvom funkcie elektronického
trhoviska podľa § 9c ods. 2 písm. m); verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ prijme
primerané opatrenia, aby sa týmto postupom nenarušila hospodárska súťaž.“.
16.
V § 36 ods. 4 písm. b) sa vypúšťajú slová „preukazovanie majetkovej účasti,“.
17.
V § 39 ods. 3 sa slová „oznámených formátoch kódovania a šifrovania dokumentov a
komunikačných formátoch“ nahrádzajú slovami „oznámených komunikačných formátoch a
oznámeným spôsobom tak, aby bola zabezpečená pred zmenou jej obsahu; ak sa vyžaduje
kódovanie a šifrovanie, musí byť predložená vo vopred oznámených formátoch kódovania
a šifrovania.“.
18.
V § 43 ods. 3 sa vypúšťajú slová „v rámci dynamického nákupného systému a“.
19.
V § 45 odsek 1 znie:
„(1)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uzavrie zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú
dohodu v lehote viazanosti ponúk. Uzavretá zmluva, koncesná zmluva a rámcová dohoda
nesmie byť v rozpore so súťažnými podkladmi a s ponukou predloženou úspešným uchádzačom
alebo uchádzačmi. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ nesmie uzavrieť zmluvu, koncesnú
zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí nemajú v registri
konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod alebo ktorých subdodávatelia
podľa odseku 10, ktorí sú verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi známi v čase
uzavretia zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody, nemajú v registri konečných
užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ
zároveň nesmie uzavrieť zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom,
alebo uchádzačmi, pokiaľ osoby podľa § 27 ods. 2, ktorých finančné zdroje uchádzač
alebo uchádzači využili na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, alebo
osoby podľa § 28 ods. 2, ktorých technické a odborné kapacity uchádzač alebo uchádzači
využili na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, nemajú
v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod.“.
20.
V § 45 odsek 9 znie:
„(9)
Úspešný uchádzač alebo uchádzači sú povinní poskytnúť verejnému obstarávateľovi a
obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy, koncesnej zmluvy alebo
rámcovej dohody tak, aby mohli byť uzavreté do 30 dní odo dňa uplynutia lehoty podľa
odsekov 2 až 7, ak boli na ich uzavretie písomne vyzvaní. Úspešný uchádzač alebo uchádzači,
ich subdodávatelia podľa odseku 10 a ich osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods. 2 sú
povinní na účely poskytnutia riadnej súčinnosti potrebnej na uzavretie zmluvy, koncesnej
zmluvy alebo rámcovej dohody mať v registri konečných užívateľov výhod zapísaných
konečných užívateľov výhod. Ak úspešný uchádzač alebo uchádzači odmietnu uzavrieť
zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu alebo nie sú splnené povinnosti podľa
prvej vety alebo podľa druhej vety, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uzavrieť
zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí
sa umiestnili ako druhí v poradí. Ak uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili
ako druhí v poradí odmietnu uzavrieť zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu,
neposkytnú verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na
ich uzavretie tak, aby mohli byť uzavreté do 30 dní odo dňa, keď boli na ich uzavretie
písomne vyzvaní alebo ak uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili ako druhí v
poradí, ich subdodávatelia podľa odseku 10 a ich osoby podľa § 27 ods. 2 a § 28 ods.
2 nesplnia povinnosť podľa druhej vety, verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže uzavrieť
zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom alebo uchádzačmi, ktorí
sa umiestnili ako tretí v poradí. Uchádzač alebo uchádzači, ktorí sa umiestnili ako
tretí v poradí, ich subdodávatelia podľa odseku 10 a ich osoby podľa § 27 ods. 2 a
§ 28 ods. 2, sú povinní splniť povinnosť podľa druhej vety a poskytnúť verejnému obstarávateľovi
a obstarávateľovi riadnu súčinnosť potrebnú na uzavretie zmluvy, koncesnej zmluvy
alebo rámcovej dohody tak, aby mohli byť uzavreté do 30 dní odo dňa, keď boli na ich
uzavretie písomne vyzvaní. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže v oznámení o vyhlásení
verejného obstarávania pri zadávaní zákazky určiť, že lehota podľa prvej vety, štvrtej
vety a piatej vety je dlhšia než 30 dní.“.
21.
§ 45 sa dopĺňa odsekmi 10 až 12, ktoré znejú:
„(10)
Povinnosť mať zapísaných konečných užívateľov výhod v registri konečných užívateľov
výhod sa vzťahuje na subdodávateľa, ktorý sa má podieľať na dodaní plnenia v sume
najmenej 30 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, ak ide o nadlimitnú zákazku,
ktorej predpokladaná hodnota je najmenej 10 miliónov eur, alebo v sume najmenej 50
% z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača, ak ide o inú zákazku.
(11)
Povinnosť podľa odseku 10 sa vzťahuje na subdodávateľa po celú dobu trvania zmluvy,
koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody, ktorá je výsledkom postupu verejného obstarávania.
(12)
Povinnosť mať zapísaných konečných užívateľov výhod v registri konečných užívateľov
výhod sa vzťahuje na každého člena skupiny dodávateľov.“.
22.
§ 47 vrátane nadpisu nad paragrafom znie:
„Dynamické nákupné systémy
§ 47
(1)
Dynamický nákupný systém je elektronický postup na zadávanie nadlimitnej zákazky
v rozsahu skupiny alebo jej časti podľa slovníka obstarávania na tovary, stavebné
práce alebo služby, ktoré sú bežne dostupné na trhu, ktorý
a)
je na zadanie zákazky vytvorený na obmedzenú dobu, najviac na štyri roky,
b)
zadávanie zákazky a komunikáciu medzi verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom
a uchádzačom alebo záujemcom realizuje len elektronickými prostriedkami a dokumentmi
v elektronickej podobe,
c)
je počas doby, na ktorú je zriadený, bezodplatne prístupný pre všetkých záujemcov,
ktorí spĺňajú podmienky zaradenia do dynamického nákupného systému v ňom,
d)
je dostupný na verejne prístupnom webovom sídle verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa
alebo na inom webovom sídle.
(2)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže na zadanie zákazky použiť dynamický nákupný
systém. Ministerstvo vnútra môže na účely podľa § 10 ods. 1 písm. a) a odseku 2 zriadiť
informačný systém, prostredníctvom ktorého je možné vytvárať a používať dynamické
nákupné systémy na zadanie zákazky.
(3)
Pri zadávaní zákazky s použitím dynamického nákupného systému sa primerane použije
postup ustanovený pre užšiu súťaž.
(4)
Využitím dynamického nákupného systému nie je možné uzavrieť rámcovú dohodu ani zadať
koncesiu.
(5)
Ak nie je v tomto paragrafe a § 47a až 47c ustanovené inak, na dynamické nákupné
systémy sa vzťahuje Prvá časť tohto zákona okrem § 9 ods. 6, § 10b, § 11, 14, 15,
§ 16 ods. 2 a 5, § 17 ods. 2 a 3, § 18 ods. 10, § 18a a primerane sa použijú Druhá
časť Prvá hlava tohto zákona okrem § 36, 37, § 39 ods. 3 a 6, § 41, 43, § 49 ods.
1, 2 a 5 a Druhá časť Štvrtá hlava tohto zákona okrem § 80 až 90.
(6)
Na dynamické nákupné systémy sa vzťahujú revízne postupy podľa Šiestej časti Štvrtej
hlavy tohto zákona, pričom
a)
sa nepoužije § 136 ods. 9 a doručenie informácie o skutočnostiach podľa § 136 ods.
9 zabezpečuje automatizovaným spôsobom funkcia dynamického nákupného systému na to
určená, a to bezodkladne po tom, ako nastanú,
b)
otváraním častí ponúk označených ako „Ostatné“ sa rozumie zaradenie do dynamického
nákupného systému a otváraním častí ponúk označených ako „Kritériá“ sa rozumie vyhodnotenie
ponúk predložených v rámci verejného obstarávania v dynamickom nákupnom systéme.“.
23.
Za § 47 sa vkladajú § 47a až 47c, ktoré znejú:
„§ 47a
(1)
Zadávaniu každej zákazky s použitím dynamického nákupného systému predchádza vytvorenie
dynamického nákupného systému vo vzťahu k tejto zákazke a zaradenie záujemcov o zadanie
zákazky do tohto dynamického nákupného systému.
(2)
Na účely vytvorenia dynamického nákupného systému verejný obstarávateľ a obstarávateľ
a)
uverejní oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania, v ktorom uvedie, že sa používa
dynamický nákupný systém a uvedie adresu webového sídla, na ktorej možno získať informácie
podľa písmena c) a určí lehotu na predkladanie žiadostí o zaradenie do dynamického
nákupného systému v trvaní najmenej 30 dní,
b)
v súťažných podkladoch okrem iného uvedie povahu predpokladaných nákupov v rámci
dynamického nákupného systému, ako aj potrebné informácie týkajúce sa tohto systému,
používaných elektronických zariadení, podmienok a špecifikácií technického pripojenia,
c)
ponúkne neobmedzený, priamy prístup elektronickými prostriedkami k súťažným podkladom
a ku všetkým doplňujúcim podkladom od uverejnenia oznámenia až do ukončenia používania
dynamického nákupného systému,
d)
v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania uvedie podmienky účasti a formu, v
akej má byť predložená informácia o sortimente tovarov, stavebných prác a služieb
vo vzťahu k povahe predpokladaných nákupov, ktoré záujemca bežne ponúka na trhu.
(3)
Počas trvania dynamického nákupného systému verejný obstarávateľ a obstarávateľ umožní
každému záujemcovi predloženie žiadosti o zaradenie do dynamického nákupného systému,
ktorá obsahuje dokumenty, ktorými záujemca preukazuje splnenie podmienok účasti a
požiadaviek podľa odseku 2.
(4)
Žiadosť o zaradenie do vytvoreného dynamického nákupného systému verejný obstarávateľ
a obstarávateľ vyhodnotí do 10 pracovných dní odo dňa jej doručenia. Lehotu na vyhodnotenie
žiadosti o zaradenie do vytvoreného dynamického nákupného systému môže verejný obstarávateľ
a obstarávateľ predĺžiť, ak nevydal žiadnu výzvu na predkladanie ponúk.
(5)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ bezodkladne informuje záujemcu o jeho zaradení
do vytvoreného dynamického nákupného systému alebo mu oznámi dôvody nezaradenia.
§ 47b
(1)
Na každú konkrétnu zákazku verejný obstarávateľ a obstarávateľ vyzve na predloženie
ponuky všetkých záujemcov, ktorí boli zaradení do dynamického nákupného systému a
ktorí požiadali o zaradenie najneskôr 15 dní pred odoslaním výzvy na predkladanie
ponúk, osobitne na každú zákazku, ktorá sa zadáva s využitím tohto systému.
(2)
Výzva na predkladanie ponúk obsahuje
a)
presnú špecifikáciu zákazky,
b)
lehotu na predkladanie ponúk,
c)
presnejšiu formuláciu kritérií na vyhodnotenie ponúk, ak je potrebná,
d)
ďalšie potrebné informácie.
(3)
Ponuky predložené v lehote na predkladanie ponúk sa vyhodnocujú podľa kritérií uvedených
v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, prípadne spresnených vo výzve na predkladanie
ponúk.
(4)
Zmluva sa uzavrie s uchádzačom, ktorý predložil ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku
alebo ponuku s najnižšou cenou, v závislosti od použitých kritérií na vyhodnotenie
ponúk.
§ 47c
(1)
Vytvorenie správy podľa § 21 ods. 2 a jej uverejnenie na profile zabezpečuje automatizovaným
spôsobom funkcia informačného systému, v ktorom je dynamický nákupný systém vytvorený.
(2)
Otváranie ponúk sa vykonáva spôsobom určeným funkcionalitou informačného systému,
v ktorom je dynamický nákupný systém vytvorený, a to sprístupnením obsahu ponuky verejnému
obstarávateľovi alebo obstarávateľovi.
(3)
Zoradenie ponúk v dynamickom nákupnom systéme sa vykoná aukčným postupom vždy, ak
ide o zákazku na tovar a môže sa vykonať aukčným postupom, aj ak ide o zákazku na
stavebné práce alebo služby.
(4)
Zmluva uzatvorená v elektronickej podobe s použitím technických a programových prostriedkov,
ktoré sú rovnaké ako technické a programové prostriedky elektronického trhoviska,
sa považuje za zmluvu uzavretú v písomnej forme.
(5)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ vypracuje a zverejní všeobecné podmienky používania
dynamického nákupného systému, v ktorých v rozsahu zákona upraví podmienky používania
dynamického nákupného systému z hľadiska bezpečnosti, ochrany osobných údajov a iných
údajov, postupu pri zaradení do dynamického nákupného systému a zadávania zákaziek
v ňom, ako aj podrobnosti vo vzťahu ku komunikácii, doručovaniu, identifikácii a autentifikácii.“.
24.
V § 49a sa za odsek 4 vkladá nový odsek 5, ktorý znie:
„(5)
Verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ môže splniť povinnosť uverejniť dokumenty
alebo informácie v profile aj uverejnením priameho odkazu na informáciu alebo dokument
uverejnený na inom webovom sídle; povinnosť zabezpečiť bezplatne neobmedzený, úplný
a priamy prístup prostredníctvom elektronických prostriedkov tým nie je dotknutá.“.
Doterajší odsek 5 sa označuje ako odsek 6.
25.
§ 50 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6)
Verejný obstarávateľ môže vytvoriť oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania aj
prostredníctvom funkcie elektronického trhoviska podľa § 9c ods. 2 písm. m); verejný
obstarávateľ alebo obstarávateľ prijme primerané opatrenia, aby sa týmto postupom
nenarušila hospodárska súťaž.“.
26.
§ 51 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6)
Ak ide o tovary a služby bežne dostupné na trhu, verejný obstarávateľ môže verejnú
súťaž uskutočniť s využitím elektronického trhoviska, pričom
a)
vyberie najvhodnejšiu ponuku zverejnenú na elektronickom trhovisku, ak pre rovnaký
alebo ekvivalentný tovar alebo služby sú zverejnené v čase akceptovania aspoň tri
ponuky,
b)
z vybranej ponuky vytvorí oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania a súťažné
podklady prostredníctvom funkcie elektronického trhoviska podľa § 9c ods. 2 písm.
m), pričom môže na účely vytvorenia zmluvy elektronicky komunikovať s tým, kto vybranú
ponuku predložil; verejný obstarávateľ prijme primerané opatrenia, aby sa týmto postupom
nenarušila hospodárska súťaž,
c)
použije len podmienky účasti podľa § 26,
d)
nepoužije ustanovenia § 32 ods. 3 písm. b), § 35 ods. 1 písm. a), § 36 a 37 a nepoužije
ani ustanovenie § 32 ods. 11, ak v písmene m) nie je ustanovené inak,
e)
ponuka vybraná podľa písmena a) je po zverejnení oznámenia o vyhlásení verejného
obstarávania považovaná za ponuku predloženú v lehote na predkladanie ponúk, jej obsah
sa nesmie meniť a nie je ju možné vziať späť; ustanovenie písmena j) tým nie je dotknuté,
f)
po zverejnení oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania sa § 96 ods. 4 použije
rovnako,
g)
súťažné podklady, ako aj všetky ďalšie dokumenty podľa tohto zákona sa doručujú a
oznamujú len v elektronickej podobe, ak v písmene k) nie je ustanovené inak,
h)
v časti ponuky „Ostatné“ sa predkladá vlastný návrh plnenia predmetu zákazky,
i)
otváranie ponúk podľa § 41 je neverejné, údaje podľa § 41 ods. 3 komisia nezverejňuje
a zápisnica podľa § 41 ods. 5 sa neodosiela,
j)
na zostavenie poradia ponúk sa použije elektronická aukcia podľa § 43,
k)
zmluva sa uzatvára v elektronickej podobe, len ak ju všetky strany zmluvy podpíšu
zaručeným elektronickým podpisom9) alebo zaručenou elektronickou pečaťou;9) inak sa uzatvára v listinnej podobe,
l)
ministerstvo vnútra zabezpečí, aby vo verejnom obstarávaní prostredníctvom elektronického
trhoviska bol až do uzatvorenia zmluvy uchádzač alebo záujemca na elektronickom trhovisku
identifikovaný výlučne bezvýznamovým identifikátorom,
m)
ak záujemca nie je zapísaný v zozname podnikateľov, môže sa zaregistrovať na elektronickom
trhovisku na účely konkrétneho už vyhláseného verejného obstarávania a predložiť ponuku
aj bez zápisu do zoznamu podnikateľov, pričom sa mu umožní preukázať splnenie podmienok
účasti čestným vyhlásením, ktoré je súčasťou takej registrácie; ustanovenie § 44 ods.
1 tým nie je dotknuté.“.
27.
V § 67 ods. 1 sa za slová „§ 47“ vkladajú slová „až 47c“.
28.
V § 81 ods. 1 sa na konci pripája táto veta: „Obstarávateľ môže použiť postup podľa
§ 51 ods. 6.“.
29.
V § 91 ods. 1 písm. a) sa číslovka „92“ nahrádza číslovkou „96“.
30.
V § 91 ods. 1 sa vypúšťa písmeno c).
31.
V § 91 odsek 2 znie:
„(2)
Pri použití postupu podľa odseku 1 písm. a) nie je možné zadať koncesiu a je možné
uzavrieť rámcovú dohodu najviac na 12 mesiacov.“.
32.
§ 91 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
„(3)
Osoba podľa § 7 postupuje pri podlimitných zákazkách s využitím elektronického trhoviska
ako verejný obstarávateľ.“.
33.
§ 92 až 95 sa vypúšťajú.
34.
V § 96 ods. 2 sa vypúšťa bodkočiarka a slová „zverejnenou ponukou je viazaný“ a na
konci sa pripája táto veta: „Zverejnená ponuka je návrhom na uzavretie zmluvy voči
vopred neurčenému verejnému obstarávateľovi, a to za podmienok a spôsobom podľa tohto
zákona a obchodných podmienok elektronického trhoviska.“.
35.
V § 96 ods. 3 sa vypúšťajú slová „ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku alebo“.
36.
V § 96 ods. 4 sa slová „§ 95 ods. 1 písm. e)“ nahrádzajú slovami „§ 9d ods. 6 písm.
c)“ a slová „§ 95 ods. 1 písm. a)“ sa nahrádzajú slovami „§ 9d ods. 6 písm. a)“.
37.
V § 96 ods. 5 sa slová „§ 93 ods. 3“ nahrádzajú slovami „§ 9c ods. 10“.
38.
V § 96 ods. 6 sa vypúšťajú slová „ekonomicky najvýhodnejšiu ponuku alebo“.
39.
V § 96 ods. 8 sa vypúšťajú slová „ekonomicky najvýhodnejšia alebo“.
40.
V § 97 ods. 1 úvodná veta znie: „Verejný obstarávateľ nemusí použiť postup podľa
§ 96, pričom v takom prípade“, v písmene a) sa slová „verejný obstarávateľ zadá“ nahrádzajú
slovom „zadá“ a slová „§ 32 a § 34 až 37“ sa nahrádzajú slovami „§ 34 a 35“.
41.
V § 97 ods. 1 sa vypúšťa písmeno c).
42.
V § 97 odsek 2 znie:
„(2)
Pri postupe podľa odseku 1 sa ustanovenia § 96 ods. 4 až 8 použijú primerane.“.
43.
§ 98 znie:
„§ 98
Ak v predchádzajúcom postupe podľa § 97 nebola predložená ani jedna ponuka alebo ani
jedna z predložených ponúk nevyhovuje požiadavkám určeným verejným obstarávateľom
na predmet zákazky a za predpokladu, že pôvodné podmienky zadávania zákazky sa podstatne
nezmenia, postupuje verejný obstarávateľ podľa § 100.“.
44.
V § 99 ods. 1 a 4 sa číslovka „92“ nahrádza číslovkou „96“.
45.
V § 100 ods. 1 písm. b) sa vypúšťajú slová „a § 26a ods. 3“.
46.
V § 100 ods. 6 písm. f) sa slová „v oznámených formátoch kódovania a šifrovania dokumentov
a komunikačných formátoch“ nahrádzajú slovami „oznámených komunikačných formátoch
a oznámeným spôsobom tak, aby bola zabezpečená pred zmenou jej obsahu, vrátane kódovania
a šifrovania, ak sa vyžaduje,“.
47.
§ 100 sa dopĺňa odsekom 8, ktorý znie:
„(8)
Povinnosti podľa § 45 súvisiace s registrom konečných užívateľov výhod sa vzťahujú
na podlimitnú zákazku zadávanú bez využitia elektronického trhoviska.“.
48.
V § 101 ods. 1 písm. c) sa za slová „postupovať podľa“ vkladajú slová „§ 96 a 97
alebo“.
49.
§ 102a a 102b vrátane nadpisu sa vypúšťajú.
50.
V § 108a ods. 1 sa za slová „§ 47" vkladajú slová „až 47c“.
51.
V § 108a ods. 1 a § 112 písm. q) sa slová „§ 9 ods. 7“ nahrádzajú slovami „§ 9 ods.
6“.
52.
Za § 134 sa vkladajú § 134a až 134e, ktoré vrátane nadpisu nad paragrafom znejú:
„Register konečných užívateľov výhod
§ 134a
(1)
Register konečných užívateľov výhod je informačný systém verejnej správy, ktorého
správcom je úrad a ktorý obsahuje údaje o konečných užívateľoch výhod.
(2)
Úrad zverejňuje na svojom webovom sídle v registri konečných užívateľov výhod údaje
podľa § 129 ods. 1 písm. a), c) a d), zoznam členov štatutárneho orgánu s uvedením
ich mien a priezvisk, zoznam konečných užívateľov výhod s uvedením mena, priezviska,
adresy pobytu konečného užívateľa výhod s uvedením písmena a bodu ustanovenia § 12a,
na základe ktorého bol konečný užívateľ výhod určený, a údaj, či konečný užívateľ
výhod je verejným funkcionárom.21a)
(3)
Údaje zverejnené na webovom sídle úradu podľa odseku 2 sú účinné voči každému verejnému
obstarávateľovi a obstarávateľovi a nie je potrebné ich v postupoch verejného obstarávania
overovať.
(4)
Úrad bezodplatne poskytne verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi výpis z
registra konečných užívateľov výhod v rozsahu podľa odseku 2 alebo potvrdenie o tom,
že údaje v registri konečných užívateľov výhod nie sú zapísané, a to bezodkladne po
tom, ako o ich poskytnutie verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ požiada.
(5)
Ustanovenia § 128 až 134 okrem § 128 ods. 3 a 5, § 130 ods. 3, § 133 a § 134 ods.
2 sa primerane použijú na vedenie registra konečných užívateľov výhod, ak tento zákon
neustanovuje inak.
§ 134b
(1)
Úrad vykoná zápis do registra konečných užívateľov výhod na základe žiadosti fyzickej
osoby alebo právnickej osoby o zápis do registra konečných užívateľov výhod, ktorá
obsahuje
a)
údaje podľa § 129 ods. 1 písm. a), c) až e) a h),
b)
zoznam konečných užívateľov výhod v rozsahu meno, priezvisko, adresa pobytu, štátna
príslušnosť, dátum narodenia konečného užívateľa výhod s uvedením písmena a bodu ustanovenia
§ 12a, na základe ktorého bol konečný užívateľ výhod určený, a údaj, či konečný užívateľ
výhod je verejným funkcionárom.21a)
(2)
Prílohou k žiadosti o zápis do registra konečných užívateľov výhod je
a)
doklad o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
b)
čestné vyhlásenie, že konečný užívateľ výhod nebol právoplatne odsúdený za trestný
čin korupcie, za trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev,
za trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, za trestný čin, ktorého skutková
podstata súvisí s podnikaním, za trestný čin založenia, zosnovania a podporovania
zločineckej skupiny alebo za trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania
teroristickej skupiny alebo za trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na
terorizme,
c)
čestné vyhlásenie, že údaje o konečných užívateľoch výhod uvedené v žiadosti o zápis
do registra konečných užívateľov výhod sú pravdivé a úplné.
(3)
Zápis do registra konečných užívateľov výhod sa vykonáva na dobu neurčitú.
(4)
Fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorej konečný užívateľ výhod je zapísaný v
registri konečných užívateľov výhod, je povinná na žiadosť predložiť úradu doklady
a dokumenty preukazujúce pravdivosť a úplnosť údajov a informácií uvedených v čestných
vyhláseniach podľa odseku 2 a zapísaných v registri konečných užívateľov výhod, a
to v lehote určenej úradom, ktorá nesmie byť kratšia ako 30 dní.
(5)
Ak dôjde k zmene údajov podľa odseku 1 zapísaných v registri konečných užívateľov
výhod, fyzická osoba alebo právnická osoba je povinná oznámiť to úradu do 60 dní odo
dňa, kedy k zmene došlo, a doložiť k oznámeniu aj prílohy podľa odseku 2.
§ 134c
(1)
Úrad môže z vlastného podnetu alebo na základe kvalifikovaného podnetu požiadať o
súčinnosť pri identifikácii konečného užívateľa výhod zapísaného v registri konečných
užívateľov výhod iný orgán verejnej moci alebo povinnú osobu.21b) Dožiadaný orgán verejnej moci má právo odoprieť poskytnutie požadovanej súčinnosti,
ak by v súvislosti s jej poskytnutím došlo k porušeniu povinnosti uloženej zákonom,
právne záväzným aktom Európskej únie alebo medzinárodnou zmluvou, ktorou je Slovenská
republika viazaná.21c)
(2)
Povinná osoba21b) je povinná poskytnúť úradu doklady, informácie alebo údaje o identifikácii konečného
užívateľa výhod svojho klienta,21d) a to v lehote určenej úradom.
(3)
Kvalifikovaný podnet môže podať každý. Kvalifikovaný podnet musí obsahovať
a)
meno, priezvisko, adresu pobytu fyzickej osoby alebo obchodné meno alebo názov a
sídlo právnickej osoby, ktorá podáva podnet,
b)
skutočnosti odôvodňujúce pochybnosť o tom, že údaje o konečnom užívateľovi výhod
zapísané v registri konečných užívateľov výhod sú pravdivé alebo úplné.
(4)
Úrad chráni identitu oznamovateľa každého kvalifikovaného podnetu, ak o to oznamovateľ
požiada.
§ 134d
Osobitné ustanovenia o vyčiarknutí z registra konečných užívateľov výhod
(1)
Ak nie je možné overiť identifikáciu konečného užívateľa výhod fyzickej osoby alebo
právnickej osoby, ktorá má v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných
užívateľov výhod, pretože štát, v ktorom má adresu pobytu alebo sídlo táto osoba,
alebo štát, v ktorom má sídlo právnická osoba, ktorá sa na jej podnikaní, riadení
alebo kontrole podieľa spôsobom podľa § 12a ods. 1, nespolupracuje s orgánmi Slovenskej
republiky pri overovaní identifikácie konečného užívateľa výhod, úrad je povinný vyzvať
fyzickú osobu alebo právnickú osobu, aby v lehote do 30 dní od doručenia výzvy hodnoverným
spôsobom preukázala identifikáciu konečného užívateľa výhod. Ak táto fyzická osoba
alebo právnická osoba nepreukáže hodnoverným spôsobom identifikáciu svojho konečného
užívateľa výhod, úrad ju vyčiarkne z registra konečných užívateľov výhod.
(2)
Úrad vyčiarkne z registra konečných užívateľov výhod fyzickú osobu alebo právnickú
osobu, ak jej bola právoplatne uložená pokuta alebo zákaz účasti podľa § 149 ods.
3 písm. b) alebo podľa § 149 ods. 3 písm. h) za to, že na účely zápisu konečného užívateľa
výhod do registra konečných užívateľov výhod predložila údaj, informáciu alebo čestné
vyhlásenie, ktoré nie sú pravdivé alebo úplné.
§ 134e
Vypovedanie zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže vypovedať zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú
dohodu uzavretú s uchádzačom, ktorý nemal v čase uzavretia zmluvy, koncesnej zmluvy
alebo rámcovej dohody v registri konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov
výhod alebo ak bolo právoplatne rozhodnuté o vyčiarknutí tohto uchádzača z registra
konečných užívateľov výhod alebo ak mu bol právoplatne uložený zákaz účasti podľa
§ 149 ods. 3 písm. b).“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 21a až 21d znejú:
„21a)
Čl. 2 ods. 1 ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone
funkcií verejných funkcionárov v znení ústavného zákona č. 545/2005 Z. z.
21b)
§ 5 zákona č. 297/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov.
21c)
Napríklad čl. 7 ods. 2 a 4 Ústavy Slovenskej republiky, Čl. 339 Zmluvy o fungovaní
Európskej únie (Ú. v. EÚ C 326, 26. 10. 2012; oznámenie č. 486/2009 Z. z.), čl. 37
ods. 37.1 Protokolu o štatúte Európskeho systému centrálnych bánk a Európskej centrálnej
banky pripojeného k Zmluve o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ C 326, 26. 10. 2012),
§ 41 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska
v znení neskorších predpisov.
21d)
§ 9 písm. e) zákona č. 297/2008 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
53.
V § 140 písm. a) sa číslovka „92“ nahrádza číslovkou „96“.
54.
V § 149 ods. 1 sa za písmeno h) vkladá nové písmeno i), ktoré znie:
„i)
5% zmluvnej ceny, ak uzavrel zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu s uchádzačom
alebo uchádzačmi bez toho, aby boli v registri konečných užívateľov výhod zapísaní
ich koneční užívatelia výhod alebo bez toho, aby boli v registri konečných užívateľov
výhod zapísaní koneční užívatelia výhod subdodávateľa podľa § 45 ods. 10 známi verejnému
obstarávateľovi alebo obstarávateľovi v čase uzavretia zmluvy, koncesnej zmluvy alebo
rámcovej dohody alebo bez toho, aby boli v registri konečných užívateľov výhod zapísaní
koneční užívatelia výhod osôb podľa § 27 ods. 2 alebo podľa § 28 ods. 2 tohto uchádzača
alebo uchádzačov,“.
Doterajšie písmená i) až k) sa označujú ako písmená j) až l).
55.
V celom texte § 149 ods. 3 písm. a) sa vypúšťajú slová „preukazovanie majetkovej
účasti,“ v príslušnom tvare.
56.
V § 149 ods. 3 sa za písmeno a) vkladá nové písmeno b), ktoré znie:
„b)
uchádzačovi pokutu od 10 000 eur do 1 000 000 eur a zákaz účasti vo verejnom obstarávaní
na dobu troch rokov, ak nesplnil povinnosť mať v registri konečných užívateľov výhod
zapísaných konečných užívateľov výhod a uzavrel s verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom
zmluvu, koncesnú zmluvu alebo rámcovú dohodu alebo na účely zápisu konečného užívateľa
výhod do registra konečných užívateľov výhod predložil údaj, informáciu, doklad, dokument
alebo čestné vyhlásenie podľa § 134b ods. 2, ktoré nie je pravdivé alebo úplné,“.
Doterajšie písmená b) až f) sa označujú ako písmená c) až g).
57.
V § 149 sa odsek 3 dopĺňa písmenami h) a i), ktoré znejú:
„h)
subdodávateľovi podľa § 45 ods. 10, osobe podľa § 27 ods. 2 alebo osobe podľa § 28
ods. 2 pokutu od 10 000 eur do 1 000 000 eur, ak nesplnila povinnosť mať v registri
konečných užívateľov výhod zapísaných konečných užívateľov výhod alebo na účely zápisu
konečných užívateľov výhod do registra konečných užívateľov výhod predložila údaj,
informáciu, doklad, dokument alebo čestné vyhlásenie, ktoré nie sú pravdivé alebo
úplné,
i)
fyzickej osobe alebo právnickej osobe pokutu do 100 000 eur, ak nesplnila povinnosť
podľa § 134b ods. 4 alebo podľa § 134b ods. 5.“.
58.
V § 153 ods. 1 sa za slová „§ 134 ods. 2,“ vkladajú slová „§ 134d ods. 1,“.
59.
V § 153 ods. 3 sa slová „podľa § 149 ods. 3 písm. a) až c)“ nahrádzajú slovami „podľa
§ 149 ods. 3 písm. a) až d)“.
60.
Za § 155p sa vkladá § 155q, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 155q
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. novembra 2015
(1)
Verejná súťaž, užšia súťaž, rokovacie konanie so zverejnením, súťažný dialóg, koncesia,
súťaž návrhov alebo postup zadávania podlimitnej zákazky, pri ktorých bolo oznámenie
o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenie použité ako výzva na súťaž alebo výzva
na predkladanie ponúk odoslané na uverejnenie do 31. októbra 2015, sa dokončia podľa
predpisov účinných do 31. októbra 2015.
(2)
Priame rokovacie konanie, ktoré sa preukázateľne začalo do 31. októbra 2015, sa dokončí
podľa predpisov účinných do 31. októbra 2015.
(3)
V konaní a pri výkone kontroly, ktoré začal úrad do 31. októbra 2015, sa postupuje
podľa predpisov účinných do 31. októbra 2015.
(4)
V konaní a pri výkone kontroly, ktoré začne úrad po 31. októbri 2015 a vzťahuje sa
na verejné obstarávanie podľa odseku 1 alebo odseku 2, sa postupuje podľa predpisov
účinných do 31. októbra 2015.
(5)
Konanie o žiadosti o nápravu a konanie o námietkach, ktoré sa vzťahujú na verejné
obstarávanie podľa odseku 1 alebo odseku 2, sa dokončia podľa predpisov účinných do
31. októbra 2015.
(6)
Verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže do 31. augusta 2016 postupovať podľa § 18
v znení účinnom do 31. októbra 2015.
(7)
Verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ môže vypovedať podľa § 134e zmluvu, koncesnú
zmluvu alebo rámcovú dohodu uzavretú po 1. novembri 2015.“.
Čl. II
Zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 430/2002 Z. z.,
zákona č. 510/2002 Z. z., zákona č. 165/2003 Z. z., zákona č. 603/2003 Z. z., zákona
č. 215/2004 Z. z., zákona č. 554/2004 Z. z., zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 69/2005
Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 341/2005 Z. z., zákona č. 214/2006 Z. z.,
zákona č. 644/2006 Z. z., zákona č. 209/2007 Z. z., zákona č. 659/2007 Z. z., zákona
č. 297/2008 Z. z., zákona č. 552/2008 Z. z., zákona č. 66/2009 Z. z., zákona č. 186/2009
Z. z., zákona č. 276/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z.,
zákona č. 46/2011 Z. z., zákona č. 130/2011 Z. z., zákona č. 314/2011 Z. z., zákona
č. 394/2011 Z. z., zákona č. 520/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 234/2012
Z. z., zákona č. 352/2012 Z. z., zákona č. 132/2013 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z.,
zákona č. 213/2014 Z. z., zákona č. 371/2014 Z. z., zákona č. 374/2014 Z. z. a zákona
č. 35/2015 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 91 sa odsek 4 dopĺňa písmenom u), ktoré znie:
„u)
Úradu pre verejné obstarávanie v rozsahu nevyhnutnom na plnenie jeho úloh pri identifikácii
konečného užívateľa výhod a pri vedení registra konečných užívateľov výhod.86dd)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 86dd znie:
„86dd)
§ 134a až 134d zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 252/2015 Z. z.“.
Čl. III
Zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním
terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 445/2008 Z. z.,
zákona č. 186/2009 Z. z., zákona č. 394/2011 Z. z., zákona č. 399/2014 Z. z. a zákona
č. 35/2015 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 18 ods. 5 znie:
„(5)
Povinnosti zachovávať mlčanlivosť sa povinná osoba nemôže dovolávať voči Národnej
banke Slovenska a ministerstvu pri výkone dohľadu a kontroly podľa § 29 a voči Úradu
pre verejné obstarávanie v rozsahu potrebnom na plnenie jeho úloh pri identifikácii
konečného užívateľa výhod a pri vedení registra konečných užívateľov výhod.53a)“.
2.
V § 26 sa odsek 2 dopĺňa písmenom k), ktoré znie:
„k)
poskytuje bezodkladne Úradu pre verejné obstarávanie identifikáciu konečného užívateľa
výhod klienta povinnej osoby, a to vždy keď finančná spravodajská jednotka pri svojej
činnosti zistí nezrovnalosti v identifikácii konečného užívateľa výhod podľa tohto
zákona a konečného užívateľa výhod zapísaného v registri konečných užívateľov výhod.53a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 53a znie:
„53a)
§ 134a až 134d zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 252/2015 Z. z.“.
Čl. IV
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 331/2011 Z. z., zákona č. 332/2011 Z. z., zákona č. 384/2011 Z. z., zákona č. 546/2011
Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 91/2012 Z. z., zákona č. 235/2012 Z. z.,
zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona
č. 435/2013 Z. z., zákona č. 213/2014 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 333/2014
Z. z., zákona č. 361/2014 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z. a zákona 176/2015 Z. z.
sa dopĺňa takto:
V § 11 sa odsek 6 dopĺňa písmenom au), ktoré znie:
„au)
Úradu pre verejné obstarávanie v rozsahu nevyhnutnom na plnenie jeho úloh pri identifikácii
konečného užívateľa výhod a pri vedení registra konečných užívateľov výhod.19l)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 19l znie:
„19l)
§ 134a až 134d zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 252/2015 Z. z.“.
Čl. V
Tento zákon nadobúda účinnosť pätnástym dňom odo dňa jeho vyhlásenia okrem čl. I druhého
bodu, piateho bodu, šiesteho bodu, ôsmeho bodu, pätnásteho bodu, sedemnásteho bodu
až dvadsiateho bodu, § 45 ods. 10 a 11 dvadsiateho prvého bodu, dvadsiateho druhého
bodu až dvadsiateho deviateho bodu, tridsiateho prvého bodu až štyridsiateho štvrtého
bodu, štyridsiateho šiesteho bodu až štyridsiateho ôsmeho bodu, päťdesiateho bodu,
päťdesiateho tretieho bodu, päťdesiateho štvrtého bodu, päťdesiateho šiesteho bodu,
päťdesiateho siedmeho bodu a § 155q ods. 6 šesťdesiateho bodu a čl. II až IV, ktoré
nadobúdajú účinnosť 1. novembra 2015.
Peter Pellegrini v. r.
Robert Fico v. r.
Robert Fico v. r.