247/2016 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 15.03.2018
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.09.2016 - 14.03.2018 | |
3. | 15.03.2018 - | 71/2018 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 247/2016 Z. z. |
Názov: | Nariadenie Vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje systém uplatňovania niektorých právomocí Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu |
Typ: | Nariadenie vlády |
Dátum schválenia: | 17.08.2016 |
Dátum vyhlásenia: | 01.09.2016 |
Dátum účinnosti od: | 15.03.2018 |
Autor: | Vláda Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
292/2014 Z. z. | Zákon o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
71/2018 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 247/2016 Z. z., ktorým sa ustanovuje systém uplatňovania niektorých právomocí Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu |
247
NARIADENIE VLÁDY
SLOVENSKEJ REPUBLIKY
zo 17. augusta 2016,
ktorým sa ustanovuje systém uplatňovania niektorých právomocí Úradu podpredsedu vlády
Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
Vláda Slovenskej republiky podľa § 6 ods. 4 zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 171/2016 Z. z. (ďalej len „zákon“)
nariaďuje:
§ 1
Schvaľovanie záväzného plánu operačného programu
(k § 6 ods. 2 písm. i) zákona)
(k § 6 ods. 2 písm. i) zákona)
(1)
Riadiaci orgán predkladá centrálnemu koordinačnému orgánu záväzný plán, ktorý obsahuje
časový harmonogram a finančný harmonogram poskytovania finančných prostriedkov určených
pre operačný program, program rozvoja vidieka, program cezhraničnej spolupráce Slovenská
republika – Česká republika, program cezhraničnej spolupráce Slovenská republika –
Rakúsko (ďalej len „operačný program“) a plán napĺňania cieľov operačného programu,
ktorého vzor je uvedený v prílohe, každoročne do 1. marca príslušného roka. Záväzný
plán sa vypracováva na sledované obdobie, ktorým je kalendárny rok, a obsahuje kumulatívne
hodnoty kritérií podľa odseku 2, ktoré sa majú dosiahnuť od začiatku implementácie
operačného programu k 31. decembru kalendárneho roka, na ktorý sa záväzný plán vypracováva.
(2)
Kritériami záväzného plánu operačného programu sú
a)
ukazovatele výkonnostného rámca schválené v operačnom programe v členení na úroveň
prioritnej osi, priority Európskej únie1) alebo priority a v členení podľa kategórie regiónov; to neplatí pre operačný program
Technická pomoc,
b)
suma príspevku zo zdrojov Európskej únie po odpočítaní zazmluvnených nečerpaných
prostriedkov ukončených projektov evidovaných v informačnom monitorovacom systéme
podľa § 49 zákona a v informačnom systéme platobnej agentúry2) v členení na úroveň prioritnej osi, priority Európskej únie alebo priority a v členení
podľa kategórie regiónov na základe
1.
zmlúv o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, podľa § 25 zákona, ktoré nadobudnú
účinnosť v sledovanom období,
2.
právoplatných rozhodnutí o schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok, ktoré
nadobudnú právoplatnosť v sledovanom období podľa § 16 ods. 2 zákona, ak je poskytovateľom
a prijímateľom tá istá osoba, alebo
3.
právoplatných rozhodnutí o schválení žiadosti o podporu, ktoré nadobudnú právoplatnosť
v sledovanom období, to platí iba pre neprojektové opatrenia programu rozvoja vidieka,
c)
suma oprávnených výdavkov zo zdrojov Európskej únie schválených certifikačným orgánom
v súhrnných žiadostiach o platbu znížená o sumu nezrovnalostí a vratiek zaznamenaných
v účtovníctve certifikačného orgánu za časť vzťahujúcu sa k zdrojom Európskej únie
v členení na úroveň prioritnej osi a kategórie regiónov, v prípade operačného programu
Rybné hospodárstvo na úroveň priority Európskej únie; v prípade Programu rozvoja vidieka
Slovenskej republiky 2014 – 2020 ide o sumu hrubých výdavkov Európskeho poľnohospodárskeho
fondu pre rozvoj vidieka očistených o nezrovnalosti a ostatné úpravy rovnajúce sa
súčtu „Štvrťročných vyhlásení o výdavkoch“ nahlasovaných Európskej komisii k stanovenému
dátumu v členení na úroveň priority a kategórie regiónov.
(3)
Centrálny koordinačný orgán posúdi predložený záväzný plán, v spolupráci s riadiacim
orgánom odstráni nedostatky a následne schváli záväzný plán podľa § 6 ods. 2 písm.
i) zákona do 31. marca príslušného roka.
(4)
Centrálny koordinačný orgán pravidelne sleduje a vyhodnocuje plnenie záväzného plánu
na základe skutočne dosiahnutých hodnôt jednotlivých kritérií záväzného plánu operačného
programu podľa odseku 2. Podklady s údajmi k 30. júnu potrebné na priebežné sledovanie
plnenia záväzného plánu operačného programu, ktoré nie sú evidované v informačnom
monitorovacom systéme, predkladá riadiaci orgán centrálnemu koordinačnému orgánu každoročne
do 15. augusta. Podklady s údajmi k 31. decembru potrebné na vyhodnotenie záväzného
plánu operačného programu, ktoré nie sú evidované v informačnom monitorovacom systéme,
predkladá riadiaci orgán centrálnemu koordinačnému orgánu každoročne do 15. februára
nasledujúceho roka.
(5)
Percento plnenia záväzného plánu operačného programu sa určuje ako súčet prepočítanej
hodnoty jednotlivých kritérií podľa odseku 2, pričom koeficient pre prepočet je 1/3
pre každé kritérium; pre operačný program Technická pomoc, ktorý nemá schválené ukazovatele
výkonnostného rámca, sa percento plnenia záväzného plánu operačného programu určuje
ako súčet prepočítanej hodnoty jednotlivých kritérií podľa odseku 2 písm. b) a c),
pričom koeficient pre prepočet je 1/2 pre každé kritérium.
(6)
Vyhodnotenie jednotlivých kritérií je takéto:
a)
kritérium podľa odseku 2 písm. a) sa vyhodnotí tak, že pre každý ukazovateľ výkonnostného
rámca sa vypočíta skutočné percentuálne plnenie záväznej plánovanej hodnoty ukazovateľa
ako podiel skutočne dosiahnutej hodnoty ukazovateľa a záväznej plánovanej hodnoty
ukazovateľa; prepočítaná hodnota kritéria podľa odseku 2 písm. a) sa vypočíta ako
aritmetický priemer z upravených hodnôt percentuálneho plnenia jednotlivých ukazovateľov,
ktorý sa vynásobí koeficientom 1/3,
b)
kritérium podľa odseku 2 písm. b) sa vyhodnotí tak, že sa vypočíta skutočné percentuálne
plnenie záväznej plánovanej hodnoty za celý operačný program ako podiel skutočne dosiahnutej
hodnoty za celý operačný program a záväznej plánovanej hodnoty za celý operačný program;
prepočítaná hodnota kritéria podľa odseku 2 písm. b) sa vypočíta ako súčin upravenej
hodnoty za operačný program a koeficienta 1/3, pri operačnom programe Technická pomoc
je koeficient 1/2,
c)
kritérium podľa odseku 2 písm. c) sa vyhodnotí tak, že sa vypočíta skutočné percentuálne
plnenie záväznej plánovanej hodnoty za celý operačný program ako podiel skutočne dosiahnutej
hodnoty za operačný program a záväznej plánovanej hodnoty za operačný program; prepočítaná
hodnota kritéria podľa odseku 2 písm. c) sa vypočíta ako súčin upravenej hodnoty za
operačný program a koeficienta 1/3; pri operačnom programe Technická pomoc je koeficient
1/2.
(7)
Ak záväzná plánovaná hodnota ukazovateľa podľa odseku 2 písm. a) je nulová, skutočné
percentuálne plnenie záväznej plánovanej hodnoty sa nevypočítava. Ak skutočné percentuálne
plnenie záväznej plánovanej hodnoty podľa odseku 6 písm. a) je vyššie ako 100 %, tak
pre ďalšie vyhodnotenie ukazovateľa sa použije upravená hodnota percentuálneho plnenia
100 %.
(8)
Ak skutočné percentuálne plnenie záväznej plánovanej hodnoty za operačný program
podľa odseku 6 písm. b) a c) je vyššie ako 100 %, pre ďalšie vyhodnotenie sa použije
upravená hodnota percentuálneho plnenia za operačný program 100 %.
(9)
Riadiaci orgán je oprávnený predložiť centrálnemu koordinačnému orgánu zdôvodnenie
neplnenia kritérií záväzného plánu operačného programu podľa odseku 2, ktoré centrálny
koordinačný orgán zoberie do úvahy v rámci postupu podľa § 3.
§ 2
Schvaľovanie výzvy
(k § 6 ods. 2 písm. j) zákona)
(k § 6 ods. 2 písm. j) zákona)
(1)
Riadiaci orgán zašle centrálnemu koordinačnému orgánu, pred plánovaným vyhlásením
na posúdenie návrh výzvy podľa § 17 zákona, vrátane výzvy v rámci operačných programov
cezhraničnej spolupráce podľa § 32 zákona, výzvy na predkladanie projektových zámerov
podľa § 18 ods. 1 zákona a vyzvania na predloženie národných projektov podľa § 26
zákona, vyzvania na predloženie veľkých projektov podľa § 27 zákona a na predloženie
projektov technickej pomoci podľa § 28 zákona, vrátane všetkých jej príloh a dokumentov,
na ktoré sa výzva odvoláva a ktoré nie sú verejne dostupné (ďalej len „výzva“).
(2)
Centrálny koordinačný orgán predloženú výzvu posudzuje z hľadiska
a)
formálnych náležitostí výzvy a podmienok poskytnutia príspevku podľa § 17 ods. 2
až 5 zákona,
b)
identifikácie diskriminačných podmienok,
c)
zabezpečenia synergických účinkov a komplementarít európskych štrukturálnych a investičných
fondov so zreteľom na podporu využívania integrovaných prístupov podľa osobitného
predpisu,3)
d)
súladu s Partnerskou dohodou Slovenskej republiky na roky 2014 – 2020, operačným
programom, záväznými pravidlami upravujúcimi poskytovanie európskych štrukturálnych
a investičných fondov a schváleným záväzným plánom operačného programu; súlad s dokumentmi
podľa tohto písmena sa posudzuje aj s ohľadom na minimalizáciu administratívnej záťaže
pre žiadateľov a súlad s horizontálnymi princípmi.4)
(3)
Centrálny koordinačný orgán do desiatich pracovných dní od predloženia výzvy na základe
jej posúdenia vydá
a)
súhlasné stanovisko s vyhlásením výzvy bez návrhu na jej úpravu alebo zmenu ako schválenie
výzvy,
b)
súhlasné stanovisko s vyhlásením výzvy, ktoré obsahuje odporúčania na jej úpravu,
ako schválenie výzvy alebo
c)
nesúhlasné stanovisko s vyhlásením výzvy z dôvodu identifikácie závažných nedostatkov
brániacich jej vyhláseniu ako neschválenie výzvy; stanovisko obsahuje jasnú identifikáciu
zistených nedostatkov a návrh nápravných opatrení na ich odstránenie.
(4)
Centrálny koordinačný orgán je oprávnený na účel posúdenia predloženej výzvy vyžadovať
od riadiaceho orgánu doplnenie ďalších dokumentov alebo informácií, ktoré sú nevyhnutné
na posúdenie výzvy. Čas potrebný na predloženie vyžadovaných dokumentov alebo informácií
sa do lehoty podľa odseku 3 nezapočítava.
(5)
Ak sa riadiacemu orgánu doručí súhlasné stanovisko bez návrhu na úpravu alebo zmenu,
je oprávnený vyhlásiť výzvu v súlade s návrhom predloženým centrálnemu koordinačnému
orgánu.
(6)
Ak sa riadiacemu orgánu doručí súhlasné stanovisko s vyhlásením výzvy, ktoré obsahuje
odporúčania na jej úpravu, riadiaci orgán pred vyhlásením výzvy zváži úpravu výzvy
na základe navrhnutých odporúčaní. Vyhodnotenie spôsobu zohľadnenia navrhovaných odporúčaní
vrátane zdôvodnenia nezapracovaných odporúčaní zasiela riadiaci orgán centrálnemu
koordinačnému orgánu do desiatich pracovných dní od vyhlásenia výzvy. Riadiaci orgán
nie je povinný prijať navrhované odporúčania a môže výzvu vyhlásiť.
(7)
Ak sa riadiacemu orgánu doručí nesúhlasné stanovisko s vyhlásením výzvy, vyhlásenie
výzvy bez zapracovania navrhovaných nápravných opatrení alebo bez odstránenia rozporu
ohľadne spôsobu odstránenia identifikovaných nedostatkov sa považuje za vyhlásenie
výzvy bez predchádzajúceho súhlasu podľa § 6 ods. 2 písm. j) zákona. Riadiaci orgán
po odstránení nedostatkov identifikovaných na základe nesúhlasného stanoviska s vyhlásením
výzvy predloží upravené znenie výzvy na posúdenie, pričom opätovné posúdenie sa spravuje
postupom podľa tohto paragrafu. Lehota na vydanie stanoviska je päť pracovných dní
od predloženia upraveného znenia výzvy. Ak centrálny koordinačný orgán do piatich
pracovných dní od predloženia upraveného znenia výzvy nezašle riadiacemu orgánu žiadne
stanovisko, považuje sa taký postup za vydanie súhlasného stanoviska bez návrhu na
zmenu a riadiaci orgán je oprávnený výzvu vyhlásiť.
(8)
Ak centrálny koordinačný orgán do desiatich pracovných dní od predloženia výzvy nezašle
riadiacemu orgánu žiadne stanovisko, považuje sa taký postup za vydanie súhlasného
stanoviska bez návrhu na zmenu a riadiaci orgán je oprávnený výzvu vyhlásiť.
(9)
Riadiaci orgán je pred vyhlásením výzvy oprávnený vykonať vo výzve v znení, v akom
bola výzva predložená centrálnemu koordinačnému orgánu, len
a)
zmeny vyplývajúce zo zapracovania odporúčaní obsiahnutých v stanovisku podľa odseku
3 písm. b),
b)
zmeny vyplývajúce zo zapracovania identifikovaných nedostatkov zahrnutých v stanovisku
podľa odseku 3 písm. c),
c)
opravu chýb v písaní, počítaní alebo iných zrejmých nesprávností vo výzve,
d)
zmeny spôsobené posunom v plánovanom termíne vyhlásenia výzvy,
e)
zmeny vyplývajúce zo zmien príslušných právnych predpisov a záväzných metodických
dokumentov a
f)
iné zmeny potrebné na účel úpravy výzvy vykonané v súčinnosti s centrálnym koordinačným
orgánom.
(10)
Ak riadiaci orgán pred vyhlásením výzvy zistí, že je potrebné vykonať iné zmeny,
ako sú uvedené v odseku 9, takto zmenená výzva sa opätovne posúdi postupom podľa § 2.
(11)
Výzva pre realizáciu stratégie miestneho rozvoja vedeného komunitou vyhlásená miestnou
akčnou skupinou pri plnení jej povinností podľa § 17 a 18 zákona, ktorá je schválená ako prvá, sa považuje za jednotný vzor. Výzvy následne vyhlasované
miestnou akčnou skupinou sa považujú za schválené, ak sú v súlade s jednotným vzorom
podľa predchádzajúcej vety.
§ 3
Krízové riadenie operačného programu
(k § 6 ods. 2 písm. k) zákona)
(k § 6 ods. 2 písm. k) zákona)
(1)
Centrálny koordinačný orgán po prerokovaní s riadiacim orgánom odporučí predsedovi
vlády Slovenskej republiky, aby predložil vláde Slovenskej republiky návrh na zavedenie
krízového riadenia operačného programu.
(2)
Krízovým riadením na účely tohto nariadenia vlády sa považuje súbor opatrení vrátane
časového harmonogramu ich zavedenia, ktoré navrhne centrálny koordinačný orgán v spolupráci
s riadiacim orgánom a schváli vláda Slovenskej republiky.
(3)
Ak centrálny koordinačný orgán na základe podkladov predložených riadiacim orgánom
na účel vyhodnotenia ročného záväzného plánu operačného programu podľa § 1 ods. 6
dospeje k záveru, že dôvody na zavedenie krízového riadenia operačného programu pominuli,
odporučí predsedovi vlády Slovenskej republiky, aby predložil vláde Slovenskej republiky
návrh na zrušenie krízového riadenia operačného programu.
§ 4
Účinnosť
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. septembra 2016.
Robert Fico v. r.
1)
Čl. 6 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 508/2014 z 15. mája 2014 o
Európskom námornom a rybárskom fonde, ktorým sa zrušujú nariadenia Rady (ES) č. 2328/2003,
(ES) č. 861/2006, (ES) č. 1198/2006 a (ES) č. 791/2007 a nariadenie Európskeho parlamentu
a Rady (EÚ) č. 1255/2011 (Ú. v. EÚ L 149, 20. 5. 2014).
2)
§ 10 zákona č. 543/2007 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pri poskytovaní podpory v pôdohospodárstve a
rozvoji vidieka.
3)
Čl. 4 a príloha I časti 3 a 4 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013
zo 17. decembra 2013, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho
rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde, Európskom poľnohospodárskom fonde
pre rozvoj vidieka a Európskom námornom a rybárskom fonde a ktorým sa stanovujú všeobecné
ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom
fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde, a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady
(ES) č. 1083/2006 (Ú. v. EÚ L 347, 20. 12. 2013).
4)
Čl. 4 ods. 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013.
Príloha
k nariadeniu vlády č. 247/2016 Z. z.
k nariadeniu vlády č. 247/2016 Z. z.