290/2016 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.09.2022
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
História | ||
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.01.2017 - 31.08.2018 | |
3. | 01.09.2018 - 29.11.2018 | 177/2018 Z. z. |
4. | 30.11.2018 - 20.07.2020 | 302/2018 Z. z. |
5. | 21.07.2020 - 31.08.2022 | 198/2020 Z. z. |
6. | 01.09.2022 - | 249/2022 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 290/2016 Z. z. |
Názov: | Zákon o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 11.10.2016 |
Dátum vyhlásenia: | 07.11.2016 |
Dátum účinnosti od: | 01.09.2022 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
71/2013 Z. z. | Zákon o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky |
177/2018 Z. z. | Zákon o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii) |
302/2018 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. |
198/2020 Z. z. | Zákon, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia zasiahnutým opatreniami na zamedzenie šírenia nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 |
249/2022 Z. z. | Zákon, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia |
290
ZÁKON
z 11. októbra 2016
o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky
v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
§ 1
Predmet úpravy
Tento zákon upravuje formy a spôsob poskytovania podpory a pôsobnosť Ministerstva
hospodárstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) v oblasti malého a stredného
podnikania.
§ 2
Oblasti podpory
Ministerstvo môže poskytnúť podporu na
b)
rozvoj existujúcich mikropodnikov, malých podnikov a stredných podnikov,
c)
vytváranie nových pracovných miest alebo udržanie existujúcich pracovných miest v
mikropodnikoch, malých podnikoch a stredných podnikoch,
d)
zvyšovanie konkurencieschopnosti mikropodnikov, malých podnikov a stredných podnikov
a posilnenie ich postavenia na vnútornom trhu Európskej únie a mimo vnútorného trhu
Európskej únie,
e)
projekty združení na rozvoj mikropodnikov, malých podnikov a stredných podnikov,
f)
zachovanie a rozvoj tradičných priemyselných odvetví, remesiel, tradičných ľudových
remesiel a ľudových umeleckých výrob,
g)
zakladanie a rozvoj obchodných spoločností povinne vytvárajúcich základné imanie,
so sídlom v Slovenskej republike, od vzniku ktorých neuplynulo viac ako 36 mesiacov
a ktoré sú ovládané fyzickými osobami, ktoré sú jej zakladateľmi, a sú inovačným podnikom,4) mikropodnikom, malým podnikom alebo stredným podnikom,
h)
výskum a vývoj okrem pomoci poskytovanej podľa osobitných predpisov,5)
i)
inovácie produktov, služieb a procesov,
j)
zlepšovanie podnikateľského prostredia.
§ 3
Formy podpory
Podpora sa poskytuje
a)
priamou formou ako
1.
nenávratný finančný príspevok podľa osobitného predpisu,6)
2.
dotácia,7)
3.
finančný nástroj podľa osobitného predpisu,8)
b)
nepriamou formou ako
1.
informácie a poradenstvo v oblasti podnikania,
2.
vzdelávanie v oblasti podnikania,
3.
podporný poukaz súvisiaci s prijatím služieb v oblastiach podpory podľa § 2,
4.
organizovanie a podpora účasti na stážach, súťažiach, výstavách alebo iných podujatiach
zameraných na podporu podnikania,
5.
cielené posilňovanie potenciálu mikropodniku, malého podniku alebo stredného podniku,
ktoré umožňuje zvyšovať jeho výkon,
6.
dlhodobé odborné poradenstvo a odborný tréning, ktorého cieľom je zlepšenie podnikateľských
zručností a odborný rast.
§ 4
Žiadosť o poskytnutie podpory
(1)
Žiadateľom o podporu podľa § 3 môže byť
a)
mikropodnikateľ,
b)
malý podnikateľ,
c)
stredný podnikateľ.
(2)
Žiadateľom o podporu podľa § 3 písm. b) môže byť aj fyzická osoba – nepodnikateľ.
(3)
Žiadosť o poskytnutie podpory (ďalej len „žiadosť“) sa predkladá v listinnej podobe
alebo v elektronickej podobe.
(4)
Žiadosť o podporu priamou formou podľa § 3 písm. a) druhého bodu obsahuje
a)
identifikačné údaje žiadateľa, ktorými sú:
1.
obchodné meno,
2.
sídlo, právna forma, druh podniku podľa odseku 1, miesto podnikania a adresa prevádzkarne,
ak je zriadená,
3.
identifikačné číslo,
4.
meno a priezvisko, rodné číslo a trvalý pobyt štatutárneho orgánu alebo členov štatutárneho
orgánu a spôsob, akým budú za prijímateľa podpory konať, alebo meno a priezvisko zodpovedného
zástupcu, ak je ustanovený,
5.
kontaktná osoba,
b)
druh priamej formy podpory a vymedzenie účelu, na ktorý sa podpora požaduje,
c)
výšku požadovanej podpory,
d)
plánovanú výšku vlastných prostriedkov určených na realizáciu projektu a účel ich
použitia,
e)
ďalšie náležitosti uvedené v prílohe schémy pomoci.
(5)
Žiadosť o podporu nepriamou formou podľa § 3 písm. b) obsahuje
a)
identifikačné údaje žiadateľa, ktorými sú:
1.
obchodné meno,
2.
sídlo, právna forma, druh podniku podľa odseku 1, miesto podnikania a adresa prevádzkarne,
ak je zriadená,
3.
identifikačné číslo,
4.
meno a priezvisko, rodné číslo a trvalý pobyt štatutárneho orgánu alebo členov štatutárneho
orgánu a spôsob, akým budú za prijímateľa podpory konať, alebo meno a priezvisko zodpovedného
zástupcu, ak je ustanovený,
5.
kontaktná osoba,
b)
druh nepriamej formy podpory a vymedzenie účelu, na ktorý sa podpora požaduje,
c)
ďalšie náležitosti uvedené v prílohe schémy pomoci.
(6)
Žiadosť o podporu nepriamou formou podľa § 3 písm. b), ak ide o žiadateľa podľa odseku 2, obsahuje
a)
identifikačné údaje žiadateľa, ktorými sú:
1.
meno a priezvisko,
2.
adresa trvalého pobytu,
3.
dátum narodenia,
b)
druh nepriamej formy podpory a vymedzenie účelu, na ktorý sa podpora požaduje,
c)
ďalšie náležitosti uvedené v prílohe programu.
(7)
Prílohou k žiadosti podľa odseku 4 sú:
a)
projektový zámer v štruktúre uvedenej v schéme pomoci,
b)
doklady preukazujúce splnenie podmienok podľa osobitného predpisu.7)
Poskytovanie podpory
§ 5
(1)
Poskytovateľom podpory je ministerstvo. Ministerstvo môže na základe písomnej zmluvy9) poveriť inú právnickú osobu, aby v jeho mene vykonávala niektoré úlohy spojené s
poskytovaním podpory (ďalej len „vykonávateľ podpory“).
(2)
Vykonávateľom podpory môže byť
a)
príspevková organizácia alebo rozpočtová organizácia v pôsobnosti ministerstva,
b)
združenie právnických osôb s účasťou ministerstva založené na podporu a rozvoj malého
a stredného podnikania, ktoré je prijímateľom dotácie podľa osobitného predpisu.10)
(3)
Vykonávateľ podpory podľa odseku 2 písm. b) je na účely tohto zákona finančnou inštitúciou11) slúžiacou na implementáciu finančných nástrojov podľa osobitného predpisu12) alebo na implementáciu nástrojov finančného inžinierstva podľa osobitného predpisu13) pri poskytovaní podpory podľa tohto zákona.
(4)
Zmluva podľa odseku 1 obsahuje
a)
označenie zmluvných strán,
b)
predmet zmluvy,
c)
vymedzenie formy a druhu podpory,
d)
určenie úloh spojených s poskytovaním podpory,
e)
spôsob kontroly,
f)
dôvod a spôsob odstúpenia od zmluvy,
g)
vymedzenie času, na ktorý sa zmluva uzatvára,
h)
sankcie za porušenie podmienok zmluvy,
i)
meno, priezvisko, funkciu a podpis osoby oprávnenej konať za zmluvnú stranu.
(5)
Ministerstvo prevedie vykonávateľovi podľa odseku 2 prostriedky na realizáciu podpory
podľa podmienok dohodnutých v zmluve podľa odseku 1.
§ 6
(1)
Ak žiadosť neobsahuje predpísané náležitosti, ministerstvo alebo vykonávateľ podpory
do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti vyzve žiadateľa, aby ju doplnil. Ak žiadateľ
výzve na doplnenie žiadosti v určenej lehote nevyhovie, ministerstvo alebo vykonávateľ
podpory žiadosť zamietne.
(2)
Žiadosti vyhodnocuje najmenej trojčlenná komisia, ktorú zriaďuje minister hospodárstva
Slovenskej republiky alebo štatutárny zástupca vykonávateľa podpory. Člen komisie
nesmie byť žiadateľom. Člen komisie a jemu blízka osoba nesmie byť štatutárnym orgánom
alebo členom štatutárneho orgánu žiadateľa ani zakladateľom, členom alebo spoločníkom
právnickej osoby, ktorá je žiadateľom.
(3)
Komisia je pri schvaľovaní žiadostí nezávislá a schvaľuje ich podľa kritérií uvedených
vo výzve na predkladanie žiadostí.
(4)
Odseky 2 a 3 sa nevzťahujú na podporu podľa § 3 písm. b) prvého bodu.
(5)
Ministerstvo alebo vykonávateľ podpory zverejňuje na svojom webovom sídle
a)
úplné znenia všeobecne záväzných právnych predpisov upravujúcich poskytovanie podpory
v jeho pôsobnosti,
b)
schválený rozpočet na realizáciu schém pomoci a programov podľa ich účelu na príslušný
rozpočtový rok a predpoklad na nasledujúce dva roky,
c)
výzvu na predkladanie žiadostí najmenej 30 dní pred termínom predkladania žiadosti
podľa § 4 ods. 4, ktorá obsahuje
1.
kritériá, podľa ktorých sa budú vyhodnocovať žiadosti,
2.
formulár žiadosti v elektronickej podobe,
3.
okruh žiadateľov, ktorí môžu podať žiadosť,
4.
disponibilný objem finančných prostriedkov na vyhlásenú výzvu,
5.
najvyššiu a najnižšiu výšku podpory v rámci konkrétnej schémy pomoci,
6.
predpokladaný termín vyhodnotenia žiadosti,
d)
výzvu na predkladanie žiadostí najmenej 15 dní pred termínom predkladania žiadostí
podľa § 4 ods. 5 a 6, ktorá obsahuje
1.
kritériá, podľa ktorých sa budú vyhodnocovať žiadosti; to neplatí pre podporu poskytovanú
podľa § 3 písm. b) prvého bodu,
2.
formulár žiadosti,
3.
okruh žiadateľov, ktorí môžu podať žiadosť,
4.
disponibilný objem finančných prostriedkov na vyhlásenú výzvu,
5.
najvyššiu a najnižšiu výšku podpory v rámci konkrétnej schémy pomoci alebo programu,
6.
predpokladaný termín vyhodnotenia žiadostí,
e)
zoznam schválených žiadostí aj so sumami žiadaných a schválených prostriedkov vrátane
dátumu schválenia, výšky a účelu poskytnutej podpory a identifikácie prijímateľa podpory,
a to do 30 dní od schválenia žiadosti,
f)
zoznam neschválených žiadostí vrátane dátumu a dôvodu neschválenia žiadosti, a to
do 30 dní od neschválenia žiadosti.
§ 7
(1)
Podporu podľa § 3 poskytuje ministerstvo na základe
a)
schémy pomoci,14)
b)
programu, v rámci ktorého sa podpora poskytuje len fyzickej osobe – nepodnikateľovi.
(2)
Program vypracúva ministerstvo. Program obsahuje
a)
opis právneho základu,
b)
názov poskytovateľa podpory a vykonávateľa podpory,
c)
oprávneného prijímateľa podpory,
d)
cieľ podpory,
e)
oprávnené projekty,
f)
oprávnené výdavky,
g)
formu a druh podpory,
h)
rozpočet programu,
i)
podmienky a mechanizmus poskytnutia podpory,
j)
ustanovenia o procese posudzovania žiadosti,
k)
kontrolu a vnútorný audit,15)
l)
platnosť a účinnosť,
m)
prílohy, ak je to potrebné.
(3)
Program uverejňuje ministerstvo v Obchodnom vestníku a na svojom webovom sídle.
(4)
Podpora podľa § 3 písm. a) sa poskytuje na základe písomnej zmluvy o poskytnutí podpory uzatvorenej medzi ministerstvom
a prijímateľom podpory. Podpora podľa § 3 písm. b) sa poskytuje na základe písomnej zmluvy o poskytnutí podpory uzatvorenej medzi ministerstvom
alebo vykonávateľom podpory a prijímateľom podpory okrem podpory podľa § 3 písm. b) prvého bodu.
(5)
Zmluva o poskytnutí podpory podľa odseku 4 obsahuje
a)
označenie zmluvných strán,
b)
predmet zmluvy,
c)
vymedzenie účelu poskytnutia podpory,
d)
formu, druh a výšku poskytnutia podpory,
e)
oprávnené výdavky,
f)
ďalšie podmienky, pri splnení ktorých sa peňažné prostriedky poskytnú alebo môžu
byť použité,
g)
spôsob kontroly,
h)
dôvod a spôsob odstúpenia od zmluvy,
i)
vymedzenie času, na ktorý sa zmluva uzatvára,
j)
sankcie za porušenie podmienok zmluvy nad rámec sankcií za porušenie finančnej disciplíny
podľa osobitného predpisu,7)
j)
meno, priezvisko, funkciu a podpis osoby oprávnenej konať za zmluvnú stranu.
§ 8
Pôsobnosť ministerstva
Ministerstvo
a)
plánuje, koordinuje a usmerňuje podporu malého a stredného podnikania,
b)
poskytuje podporu podľa tohto zákona,
c)
vypracúva ročnú správu o stave malého a stredného podnikania v Slovenskej republike
a predkladá ju vláde Slovenskej republiky ako súčasť správy o stave podnikateľského
prostredia v Slovenskej republike s návrhmi na jeho zlepšovanie za uplynulé obdobie,
d)
vykonáva test vplyvov na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky podľa § 10.
Lepšia regulácia
§ 9
(1)
Lepšou reguláciou sa rozumie súhrn činností zameraných na znižovanie neprimeranej
regulačnej záťaže podnikov a zlepšovanie podnikateľského prostredia v Slovenskej republike
s dôrazom na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky. Tieto činnosti zabezpečuje
ministerstvo alebo vykonávateľ podpory na základe zmluvy podľa § 5 ods. 1.
(2)
Činnosťami podľa odseku 1 sa rozumie
a)
posudzovanie a kvantifikácia vplyvov navrhovaných a existujúcich právnych predpisov
a materiálov nelegislatívnej povahy prostredníctvom analýzy nákladov a prínosov jednotlivých
možností a spôsobov regulácie na podnikateľské prostredie s dôrazom na mikropodniky,
malé podniky a stredné podniky,
b)
vypracovanie návrhov opatrení na zníženie regulačnej záťaže mikropodnikov, malých
podnikov a stredných podnikov na účely zvýšenia konkurencieschopnosti podnikateľského
prostredia a hospodárskeho rastu,
c)
realizácia testu vplyvov na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky podľa § 10,
d)
pomoc pri presadzovaní a zohľadňovaní špecifických požiadaviek mikropodnikov, malých
podnikov a stredných podnikov,
e)
realizácia hodnotenia o prispôsobovaní právneho poriadku Slovenskej republiky právne
záväzným aktom Európskej únie nad rámec požiadaviek ustanovených právne záväznými
aktmi Európskej únie pri transpozícii právne záväzných aktov Európskej únie, ktoré
sa týkajú podnikateľského prostredia, do právneho poriadku Slovenskej republiky.
§ 10
(1)
Test vplyvov na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky je súhrn činností, ktorých
obsahom sú:
a)
posudzovanie a kvantifikácia vplyvov navrhovaných právnych predpisov a materiálov
nelegislatívnej povahy na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky,
b)
identifikácia alternatívnych riešení obsahu právnych predpisov a materiálov nelegislatívnej
povahy, ktorých cieľom je znižovanie regulačnej záťaže mikropodnikov, malých podnikov
a stredných podnikov,
c)
konzultácie so zástupcami mikropodnikov, malých podnikov a stredných podnikov.
(2)
Test vplyvov na mikropodniky, malé podniky a stredné podniky vykonáva ministerstvo
alebo vykonávateľ podpory na základe metodiky pre vykonávanie testu vplyvov na mikropodniky,
malé podniky a stredné podniky, ktorú schvaľuje vláda Slovenskej republiky.
(3)
Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky poskytuje na základe žiadosti ministerstvu
zo svojho informačného systému údaje získané z daňových priznaní k dani z príjmov
právnickej osoby, k dani z pridanej hodnoty a k dani z príjmov fyzickej osoby (typ
B) vrátane identifikačného čísla organizácie, daňového identifikačného čísla a identifikačného
čísla pre daň z pridanej hodnoty v rozsahu nevyhnutnom pre vyhodnocovanie efektivity
podporných programov ministerstva a pre analýzu vplyvov regulácií na podnikateľské
prostredie na úrovni podnikateľov. Ministerstvo je povinné osobné údaje získané podľa
prvej vety anonymizovať ihneď, ako je to možné, najneskôr do troch mesiacov od ich
získania.
(4)
Ministerstvo je povinné osobné údaje získané podľa osobitného predpisu15a) anonymizovať ihneď, ako je to možné, najneskôr do troch mesiacov od ich získania.
§ 11
Správa o stave malého a stredného podnikania v Slovenskej republike
(1)
Správa o stave malého a stredného podnikania v Slovenskej republike obsahuje
a)
zistenia o systematickom monitorovaní a výskume malého a stredného podnikania,
b)
navrhované opatrenia na zníženie regulačnej záťaže pre mikropodniky, malé podniky
a stredné podniky.
(2)
Správu o stave malého a stredného podnikania v Slovenskej republike vypracúva ministerstvo;
vypracovaním podkladov do správy môže ministerstvo poveriť vykonávateľa podpory.
§ 12
Spoločné ustanovenia
(1)
Na poskytovanie podpory sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní.16)
(2)
Poskytovanie podpory musí byť v súlade s pravidlami pre poskytovanie štátnej pomoci
a minimálnej pomoci.17)
(3)
Podporu možno poskytnúť do maximálnej výšky podpory a intenzity podpory podľa osobitného
predpisu.18)
(4)
Pôsobnosť orgánov kontroly upravená osobitnými predpismi19) nie je týmto zákonom dotknutá.
§ 13
Prechodné ustanovenie
Platnosť a účinnosť schém pomoci a programov podpory malého a stredného podnikania
schválených podľa osobitného predpisu20) do 31. decembra 2016 zostáva zachovaná.
§ 13a
Podpora malého a stredného podnikania v súvislosti so zmiernením negatívnych následkov
pandémie, ktorá vznikla z dôvodu ochorenia COVID-19
(1)
Okrem oblastí podpory podľa § 2 tohto zákona je možné poskytovať podporu vo forme dotácie z rozpočtovej kapitoly
ministerstva na príslušný rozpočtový rok aj na kompenzáciu škôd vzniknutých žiadateľom
podľa § 4 ods. 1 ako priame následky alebo nepriame následky opatrení prijatých na zmiernenie negatívnych
následkov pandémie, ktorá vznikla z dôvodu ochorenia COVID-19.
(2)
Podmienky podľa § 8a ods. 4 písm. a), c), d) a e) zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov sa na účel posúdenia žiadosti o dotáciu považujú za splnené.
(3)
Podmienky podľa § 8a ods. 4 písm. b), f) a g) zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov sa na účel posúdenia žiadosti o dotáciu preukazujú vyhlásením
o splnení podmienok na poskytnutie dotácie podľa osobitného predpisu. Ak požadovaná
výška dotácie prevyšuje hodnotu podľa osobitného predpisu žiadosť musí obsahovať označenie
konečného užívateľa výhod. Ak sa preukáže nepravdivosť vyhlásenia o splnení podmienok
na poskytnutie dotácie podľa osobitného predpisu alebo označenia konečného užívateľa
výhod, príjímateľ dotácie je povinný poskytnutú dotáciu vrátiť.
(4)
Čl. II
Zákon č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky
v znení zákona č. 321/2014 Z. z. a zákona č. 331/2015 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 2 písmeno b) znie:
„b)
činnosti združenia právnických osôb s účasťou ministerstva, ktoré realizuje schémy
pomoci alebo programy podpory malého a stredného podnikania podľa osobitného predpisu,1a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 1a znie:
„1a) Zákon č. 290/2016 Z. z. o podpore malého a stredného podnikania a o zmene a doplnení
zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva
Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.“.
2.
§ 4 znie:
„§ 4
(1)
Dotáciu podľa § 2 písm. b) možno poskytnúť na úhradu oprávnených nákladov na aktivity
zamerané na zlepšovanie podnikateľského prostredia a na úhradu oprávnených prevádzkových
nákladov združenia právnických osôb s účasťou ministerstva, ktoré realizuje schémy
pomoci alebo programy podpory malého a stredného podnikania podľa osobitného predpisu,1a) na ktoré sú v príslušnom rozpočtovom roku, na ktorý sa žiada dotácia, vyčlenené
finančné prostriedky v rozpočtovej kapitole ministerstva. Za oprávnené náklady podľa
prvej vety sa považujú všetky oprávnené náklady, ktoré združeniu právnických osôb
s účasťou ministerstva vznikli od
1. januára rozpočtového roka.
1. januára rozpočtového roka.
(2)
Dotácia podľa odseku 1 sa môže použiť aj na úhradu miezd, platov, odvodov, služobných
príjmov a iných náhrad a osobných vyrovnaní zamestnancov a štatutárnych orgánov združenia
právnických osôb s účasťou ministerstva, najviac však do výšky 1,7-násobku tarifného
platu zamestnanca pri výkone práce vo verejnom záujme prislúchajúceho pre 12. platovú
triedu a 12. platový stupeň ustanovených nariadením vlády Slovenskej republiky v príslušnom
rozpočtovom roku.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 8 sa vypúšťa.
3.
§ 8 znie:
„§ 8
(1)
Dotáciu podľa § 2 písm. f) možno poskytnúť na financovanie projektov
a)
zameraných na podporu inovácií,
b)
priemyselného výskumu a experimentálneho vývoja,18)
c)
rozvoja priemyselných klastrových organizácií,
d)
riešených v rámci medzinárodných dohôd o vedecko-technickej spolupráci vrátane nákladov
na ich prípravu a na financovanie technických štúdií realizovateľnosti a vedecko-technických
služieb zameraných na zabezpečenie konkurencieschopnosti.
(2)
Priemyselnou klastrovou organizáciou sa rozumie organizované zoskupenie odvetvovo
alebo prierezovo zameraných nezávislých podnikateľských subjektov, malých podnikov
a stredných podnikov, organizácií pôsobiacich v oblasti výskumu a vývoja a ďalších
podporných inštitúcií, ktorých účelom je podporovať inovácie prostredníctvom zdieľania
infraštruktúrnych kapacít a výmeny poznatkov a odborných znalostí medzi podnikmi a
ostatnými organizáciami v zoskupení.
(3)
Dotáciu podľa odseku 1 možno poskytnúť na základe schválenej schémy pomoci18a) a výzvy na predkladanie projektov.
(4)
Dotáciu podľa odseku 1 možno poskytnúť fyzickej osobe – podnikateľovi alebo právnickej
osobe.
(5)
Ministerstvo môže poveriť administratívnymi činnosťami súvisiacimi s poskytovaním
dotácií podľa odseku 1 právnickú osobu zriadenú ministerstvom.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
„18a) § 7 zákona č. 358/2015 Z. z. o úprave niektorých vzťahov v oblasti štátnej pomoci
a minimálnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o štátnej pomoci).“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 17, 19 a 20 sa vypúšťajú.
4.
V § 10 ods. 3 sa slová „programov podľa § 4“ nahrádzajú slovami „podpory malého a
stredného podnikania podľa osobitného predpisu1a)“.
5.
V § 10 ods. 7 písmená b) a d) znejú:
„b)
projektový zámer v štruktúre uvedenej v schéme pomoci podľa § 8 ods. 3,
d)
doklad o zriadení alebo založení žiadateľa, ak ide o žiadosť podľa § 8 ods. 1 písm.
c),“.
6.
V § 10 ods. 7 sa vypúšťa písmeno f).
7.
V § 12 ods. 2 písm. c) sa slová „§ 3 ods. 1 písm. b) a c) a § 4“ nahrádzajú slovami
„§ 3 ods. 1 písm. b) a c), § 4 a 8“.
8.
Príloha č. 3 sa vypúšťa.
Čl. III
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2017.
Andrej Kiska v. r.
Andrej Danko v. r.
Robert Fico v. r.
Andrej Danko v. r.
Robert Fico v. r.
1)
Čl. 2 ods. 3 Prílohy I nariadenia Komisie (EÚ) č. 651/2014 zo 17. júna 2014 o vyhlásení
určitých kategórií pomoci za zlučiteľné s vnútorným trhom podľa článkov 107 a 108
Zmluvy (Ú. v. EÚ L 187, 26. 6. 2014).
2)
Čl. 2 ods. 2 Prílohy I nariadenia (EÚ) č. 651/2014.
3)
Čl. 2 Prílohy I nariadenia (EÚ) č. 651/2014.
4)
Čl. 2 ods. 80 nariadenia (EÚ) č. 651/2014.
5)
§ 16 zákona č. 172/2005 Z. z. o organizácii štátnej podpory výskumu a vývoja a o doplnení zákona č. 575/2001 Z.
z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
predpisov v znení neskorších predpisov.
§ 3 zákona č. 185/2009 Z. z. o stimuloch pre výskum a vývoj a o doplnení zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
§ 3 zákona č. 185/2009 Z. z. o stimuloch pre výskum a vývoj a o doplnení zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
6)
§ 16 zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
7)
§ 8a zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
8)
Zákon č. 323/2015 Z. z. o finančných nástrojoch financovaných z európskych štrukturálnych a investičných
fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
10)
§ 4 zákona č. 71/2013 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
11)
Čl. 38 ods. 4 písm. b) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1303/2013
zo 17. decembra 2013, ktorým sa stanovujú spoločné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho
rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom fonde, Európskom poľnohospodárskom fonde
pre rozvoj vidieka a Európskom námornom a rybárskom fonde a ktorým sa stanovujú všeobecné
ustanovenia o Európskom fonde regionálneho rozvoja, Európskom sociálnom fonde, Kohéznom
fonde a Európskom námornom a rybárskom fonde, a ktorým sa zrušuje nariadenie Rady
(ES) č. 1083/2006 (Ú. v. EÚ L 347, 20. 12. 2013) v platnom znení.
12)
Čl. 38 ods. 4 a 5 nariadenia (EÚ) č. 1303/2013 v platnom znení.
13)
Čl. 152 nariadenia (EÚ) č. 1303/2013 v platnom znení.
14)
§ 7 zákona č. 358/2015 Z. z. o úprave niektorých vzťahov v oblasti štátnej pomoci a minimálnej pomoci a o zmene
a doplnení niektorých zákonov (zákon o štátnej pomoci).
15)
Napríklad zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
15a)
16)
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.
17)
Napríklad zákon č. 358/2015 Z. z., nariadenie Komisie (EÚ) č. 1407/2013 z 18. decembra 2013 o uplatňovaní článkov 107
a 108 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ L 352, 24. 12. 2013).
18)
Čl. 4 ods. 1, čl. 8, čl. 17 až 19, čl. 21, 22, 28, 31 nariadenia (EÚ) č. 651/2014.
19)
Napríklad zákon č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, nariadenie (EÚ) č. 1303/2013 v platnom znení, zákon
č. 292/2014 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej
kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
20)
Zákon č. 71/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.