357/2024 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.07.2025
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 357/2024 Z. z. |
Názov: | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 27.11.2024 |
Dátum vyhlásenia: | 17.12.2024 |
Dátum účinnosti od: | 01.07.2025 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
639/2004 Z. z. | Zákon o Národnej diaľničnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov |
8/2009 Z. z. | Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
474/2013 Z. z. | Zákon o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
361/2014 Z. z. | Zákon o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
357
ZÁKON
z 27. novembra 2024,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených
úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 123/2015 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona
č. 91/2016 Z. z., zákona č. 315/2016 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z., zákona č. 56/2018
Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č.149/2019 Z. z.,
zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z., zákona
č. 404/2021 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 202/2023 Z. z. a zákona č. 164/2024
Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 3 sa odsek 1 dopĺňa písmenom o), ktoré znie:
„o)
historickými.18a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
„18a) § 2 ods. 2 písm. i) zákona č. 106/2018 Z. z.“.
2.
V § 3 ods. 2 a § 10 ods. 2 sa slová „i) a m)“ nahrádzajú slovami „i), m) a o)“.
3.
V § 4 odseky 2 a 3 znejú:
„(2)
Sadzba mýta je súčtom poplatku za infraštruktúru, poplatku za externé náklady spojené
s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia
spôsobeným premávkou. Sadzba mýta zohľadňuje najmenej emisnú triedu vozidla a počet
náprav vozidla.
(3)
Poplatok za infraštruktúru je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov vynaložených
na výstavbu, údržbu, prevádzku a rozvoj cestnej infraštruktúry a nákladov spojených
s elektronickým výberom mýta. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru je príjem
z poplatku za infraštruktúru za určité obdobie vydelený počtom vozokilometrov vozidiel
na vymedzených úsekoch ciest počas tohto obdobia. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru
sa vzťahuje na stavebné náklady a náklady na prevádzku, údržbu a rozvoj cestnej infraštruktúry.“.
4.
§ 4 sa dopĺňa odsekmi 4 až 9, ktoré znejú:
„(4)
Poplatok za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich so
škodou v dôsledku uvoľňovania CO2 počas prevádzky vozidla.
(5)
Poplatok za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou
je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich s poškodením ľudského zdravia
a environmentálnou škodou v dôsledku uvoľňovania tuhých častíc, prekurzorov ozónu
a prchavých organických zlúčenín počas prevádzky vozidla.
(6)
Prevádzkovateľ vozidla si môže uplatniť zľavu zo sadzby mýta za poplatok za infraštruktúru
na základe systému zliav, ak tak ustanoví nariadenie vlády podľa § 35 ods. 1.
(7)
Na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta prevádzkovateľ vozidla poskytuje a správca
výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta spracúvajú
údaje o
a)
prevádzkovateľovi vozidla podľa § 8 ods. 1 písm. a) okrem čísla občianskeho preukazu
alebo cestovného pasu a podľa § 8 ods. 1 písm. b) a e),
b)
evidenčnom čísle vozidla a krajine, v ktorej je vozidlo registrované,
c)
vozidle podľa § 8 ods. 1 písm. i).
(8)
Poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta je povinný poskytovať správcovi
výberu mýta na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta údaje o vozidlách a ich prevádzkovateľoch
podľa odseku 7.
(9)
Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta po
uplatnení zľavy z aktuálnej výšky sadzby mýta prevádzkovateľom vozidla spracúvajú
aj údaje prevádzkovateľa vozidla podľa § 12 ods. 5 počas kalendárneho roka, ktorý
je rozhodujúcim obdobím na uplatnenie zľavy zo sadzby mýta.“.
5.
V § 6 sa vypúšťa odsek 5.
Doterajšie odseky 6 až 8 sa označujú ako odseky 5 až 7.
6.
V § 6 ods. 7 sa slová „odseku 7“ nahrádzajú slovami „odseku 6“.
7.
V § 9 ods. 2 písm. c) sa odkaz „18a)“ nahrádza odkazom „18b)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18b znie:
„18b) § 39 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
8.
V § 9 ods. 2 písm. c) sa slovo „alebo“ nahrádza čiarkou a na konci sa pripájajú tieto
slová: „alebo v súlade s informačnou dokumentáciou pre zákazníka podľa osobitného
predpisu,18c)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18c znie:
„18c) Čl. 3 ods. 24 a časť II prílohy IV nariadenia Komisie (EÚ) 2017/2400 z 12. decembra
2017, ktorým sa vykonáva nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009,
pokiaľ ide o určovanie emisií CO2 a spotreby paliva ťažkých úžitkových vozidiel a ktorým sa mení smernica Európskeho
parlamentu a Rady 2007/46/ES a nariadenie Komisie (EÚ) č. 582/2011 (Ú. v. EÚ L 349,
29. 12. 2017) v platnom znení.
§ 12 ods. 1 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
§ 12 ods. 1 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
9.
V § 9 ods. 3 písm. d) a § 27 ods. 1 písm. g) druhom bode sa slová „§ 6 ods. 7“ nahrádzajú
slovami „§ 6 ods. 6“.
10.
V § 11 ods. 4 sa vypúšťa druhá veta.
11.
V § 12 nadpis znie: „Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického
výberu mýta“.
12.
V § 12 sa za odsek 18 vkladá nový odsek 19, ktorý znie:
„(19)
Správca výberu mýta alebo poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta
je povinný vydať prevádzkovateľovi vozidla doklad o úhrade obsahujúci údaj o celkovej
výške mýta, výške poplatku za infraštruktúru, výške poplatku za externé náklady spojené
s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a výške poplatku za externé náklady spojené so znečistením
ovzdušia spôsobeným premávkou; prevádzkovateľ vozidla môže odmietnuť prijatie tohto
dokladu.“.
Doterajší odsek 19 sa označuje ako odsek 20.
13.
V § 23 ods. 1 úvodná veta znie: „Ministerstvo najmenej šesť mesiacov pred zavedením
nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti s nastavením poplatku
za infraštruktúru predloží Európskej komisii správu, ktorá obsahuje“.
14.
V § 23 sa odsek 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
„d)
informácie o hlavných charakteristikách elektronického mýtneho systému vrátane interoperability.“.
15.
V § 23 sa za odsek 1 vkladajú nové odseky 2 a 3, ktoré znejú:
„(2)
Ministerstvo pred zavedením nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti
s poplatkom za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatkom za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia
spôsobeným premávkou informuje Európsku komisiu o vymedzených úsekoch ciest, na ktorých
sa tento poplatok uplatňuje, kategórii vozidla s povinnosťou úhrady tohto poplatku
a jeho výške a emisnej triede vozidla.
(3)
Podstatná zmena mýtneho režimu je taká zmena nastavenia mýtnych sadzieb, na základe
ktorej možno preukázateľne očakávať zvýšenie príjmov o viac ako 10 % v porovnaní s
predchádzajúcim účtovným obdobím, a to s vylúčením vplyvu zvýšenia objemu dopravy
a po úprave o infláciu meranú prostredníctvom harmonizovaného indexu spotrebiteľských
cien, okrem energie a nespracovaných potravín, ktorý uverejňuje Európska komisia.“.
Doterajší odsek 2 sa označuje ako odsek 4.
16.
V § 35 odsek 1 znie:
„(1)
Vláda Slovenskej republiky nariadením
a)
ustanoví spôsob výpočtu mýta, sadzby mýta za 1 km vymedzeného úseku cesty a spôsob
určenia emisnej triedy vozidla,
b)
môže ustanoviť systém zliav zo sadzieb mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest.“.
17.
Príloha sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa
menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie
určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. II
Zákon č. 639/2004 Z. z. o Národnej diaľničnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných
komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 747/2004
Z. z., zákona č. 664/2007 Z. z., zákona č. 86/2008 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z.,
zákona č. 307/2009 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona
č. 488/2013 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 149/2019 Z. z. a zákona č.
236/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
1.
§ 12 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6)
Diaľničná spoločnosť je povinná na svojom webovom sídle uverejňovať informácie na
úseku spoplatňovania pozemných komunikácií podľa osobitných predpisov13a) za uplynulý kalendárny rok každoročne do 31. marca o
a)
vývoji spoplatňovania používania cestnej infraštruktúry s uvedením rozsahu spoplatnenej
cestnej siete a kategórií vozidiel podliehajúcich spoplatneniu a o výnimkách zo spoplatnenia,
b)
diferenciácii poplatkov za infraštruktúru v rámci výberu mýta podľa kategórie vozidla
a emisnej triedy vozidla,
c)
váženom priemernom poplatku za infraštruktúru a celkových príjmoch z poplatku za
infraštruktúru v rámci výberu mýta,
d)
poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia
spôsobeným premávkou podľa kategórie pozemnej komunikácie, emisnej triedy vozidla
a časového obdobia,
e)
vývoji podielu vozidiel patriacich do príslušnej emisnej triedy vozidla,
f)
celkových príjmoch z poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia
spôsobeným premávkou,
g)
celkových príjmoch z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky,
h)
použití príjmov z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky na činnosti podľa odseku
1 a osobitného predpisu.13b)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 13a a 13b znejú:
„13a) Zákon č. 474/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
13b) § 4 ods. 3 až 5 zákona č. 474/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
2.
Za § 13b sa vkladá § 13c, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 13c
Týmto zákonom sa preberajú právne záväzné akty Európskej únie uvedené v prílohe.“.
3.
Zákon sa dopĺňa prílohou, ktorá vrátane nadpisu znie:
„Príloha k zákonu č. 639/2004 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNE ZÁVÄZNÝCH AKTOV EURÓPSKEJ ÚNIE
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa
menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie
určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. III
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2009
Z. z., zákona č. 188/2009 Z. z., zákona č. 199/2009 Z. z., zákona č. 144/2010 Z. z.,
zákona č. 119/2011 Z. z., zákona č. 249/2011 Z. z., zákona č. 313/2011 Z. z., zákona
č. 68/2012 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 357/2012 Z. z., zákona č. 42/2013
Z. z., zákona č. 98/2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z., zákona č. 213/2013 Z. z.,
zákona č. 290/2013 Z. z., zákona č. 388/2013 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona
č. 488/2013 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 430/2015 Z. z., zákona č. 311/2016
Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 83/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z.,
zákona č. 73/2020 Z. z., zákona č. 423/2020 Z. z., zákona č. 128/2021 Z. z., zákona
č. 145/2021 Z. z., zákona č. 146/2021 Z. z., zákona č. 148/2021 Z. z., zákona č. 404/2021
Z. z., zákona č. 406/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 455/2021 Z. z.,
zákona č. 508/2021 Z. z., zákona č. 98/2022 Z. z., zákona č. 179/2022 Z. z., zákona
č. 181/2022 Z. z., zákona č. 246/2022 Z. z., zákona č. 366/2022 Z. z., zákona č. 429/2022
Z. z., zákona č. 48/2023 Z. z., zákona č. 42/2024 Z. z., zákona č. 160/2024 Z. z.,
zákona č. 177/2024 Z. z. a zákona č. 307/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 113 ods. 15 sa za písmeno g) vkladá nové písmeno h), ktoré znie:
„h)
najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť vozidla,“.
Doterajšie písmená h) až k) sa označujú ako písmená i) až l).
2.
Príloha sa dopĺňa ôsmym bodom, ktorý znie:
„8.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa
menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie
určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. IV
Zákon č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 253/2015 Z. z., zákona č. 364/2019 Z. z. a zákona č. 339/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa
takto:
1.
V § 5 ods. 1 sa slová „M a N“ nahrádzajú slovami „M1 a N1“.
2.
V § 5 odseky 3 až 5 znejú:
„(3)
Základom dane pri vozidle kategórie M2, M3, N1, N2 a N3 s kódom druhu karosérie BA
alebo BB je jeho najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách a počet náprav
podľa dokladu. Základom dane pri vozidle kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo
BD je jeho najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy v tonách a počet
náprav.
(4)
Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť je uvedená v doklade. Najväčšia technicky
prípustná hmotnosť jazdnej súpravy je uvedená v doklade.
(5)
Základom dane pri vozidle kategórie O1 až O4 je vozidlo.“.
3.
§ 6 a 7 vrátane nadpisov znejú:
„§ 6
Ročná sadzba dane
(1)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie L a M1 sú uvedené v prílohe č. 1.
(2)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N1 sú uvedené v prílohe č. 1a.
(3)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M2 a N2 sú uvedené v prílohe č. 1b.
(4)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M3 a N3 s kódom druhu karosérie BA alebo
BB sú uvedené v prílohe č. 1c.
(5)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD sú
uvedené v prílohe č. 1d.
(6)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie O sú uvedené v prílohe č. 1e.
§ 7
Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane
(1)
Ročná sadzba dane podľa § 6 ods. 1 až 5 sa
a)
použije počas prvých 36 kalendárnych mesiacov, počnúc mesiacom prvej evidencie vozidla,
b)
zvýši o 10 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov,
c)
zvýši o 20 % počas nasledujúcich ďalších 36 kalendárnych mesiacov,
d)
zvýši o 30 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu
kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až c),
e)
zvýši o 40 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu
kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až d),
f)
zvýši o 50 % po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až e).
(2)
Ročná sadzba dane podľa odseku 1 sa pre vozidlá kategórie L, M1 a N1 zníži o 50 %,
ak ide o
a)
hybridné motorové vozidlo,
b)
motorové vozidlo s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) alebo skvapalnený zemný plyn
(LNG),
c)
motorové vozidlo na vodíkový pohon.
(3)
Za vozidlo, ktoré sa použilo v zdaňovacom období v rámci kombinovanej dopravy11) najmenej 60-krát, daňovník ročnú sadzbu dane podľa odseku 1 zníži o 50 %.
(4)
Použitie vozidla kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD a vozidla kategórie
O v rámci kombinovanej dopravy daňovník preukáže potvrdením intermodálneho terminálu
na prepravnom doklade.
(5)
Ak je prekonaná vzdialenosť po železnici na území Slovenskej republiky dlhšia ako
250 km, takáto kombinovaná preprava sa na účely zníženia sadzby dane započíta dvakrát.
(6)
Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane uplatňuje daňovník v daňovom priznaní.“.
4.
V § 10 ods. 7 sa číslo „5“ nahrádza číslom „3“.
5.
V § 10 ods. 9 sa slová „až 4“ nahrádzajú slovami „a 2“.
6.
V § 10 ods. 11 prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: „podanej najneskôr 15
dní pred uplynutím splatnosti preddavku na daň“.
7.
Za § 15c sa vkladá § 15d, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 15d
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. januára 2025
(1)
Ročné sadzby dane uvedené v prílohách č. 1 až 1e v znení účinnom od 1. januára 2025
sa prvýkrát použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(2)
Ustanovenia § 5 ods. 1, 3 až 5, § 6 a 7 v znení účinnom od 1. januára 2025 sa prvýkrát
použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(3)
Preddavky splatné počas zdaňovacieho obdobia roku 2025 daňovník vypočíta podľa §
6 a 7 a príloh č. 1 až 1e v znení účinnom od 1. januára 2025.“.
8.
Prílohy č. 1 a 1a vrátane nadpisov znejú:
„Príloha č. 1
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie L a M1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
Ročná sadzba dane v eurách | |
vozidlo, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina |
0 |
vozidlo kategórie L a M1
Zdvihový objem valcov motora v cm3 | Ročná sadzba dane v eurách | |
nad | do (vrátane) | |
150 | 50 | |
150 | 900 | 62 |
900 | 1200 | 80 |
1 200 | 1 500 | 115 |
1 500 | 2 000 | 148 |
2 000 | 3 000 | 180 |
3 000 | 218 |
Príloha č. 1a
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie N1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
Ročná sadzba dane v eurách | |
Vozidlo, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina |
0 |
vozidlo kategórie N1
Počet náprav | Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách |
Ročná sadzba dane v eurách | |
nad | do (vrátane) | ||
1 alebo viac náprav | 1 | 74 | |
1 | 2 | 133 | |
2 | 3,5 | 212 |
9.
Za prílohu č. 1a sa vkladajú prílohy č. 1b až 1e, ktoré vrátane nadpisov znejú:
„Príloha č. 1b
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie M2 a N2
Počet náprav | Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách |
Ročná sadzba dane v eurách | |
nad | do (vrátane) | ||
1 alebo viac náprav | 4 | 150 | |
4 | 6 | 200 | |
6 | 8 | 250 | |
8 | 10 | 300 | |
10 | 350 |
Príloha č. 1c
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie M3, N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB
Počet náprav | Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách |
Ročná sadzba dane v eurách | ||
nad | do (vrátane) | Hnacia(e) náprava(y) so vzduchovým pružením alebo s ekvivalentným zariadením |
Hnacia(e) náprava(y) s inými systémami pruženia |
|
1 alebo 2 nápravy |
13 | 31 | 31 | |
13 | 14 | 31 | 86 | |
14 | 15 | 86 | 121 | |
15 | 18 | 121 | 274 | |
18 | 21 | 180 | 280 | |
21 | 250 | 350 | ||
3 nápravy |
17 | 31 | 54 | |
17 | 19 | 54 | 111 | |
19 | 21 | 111 | 144 | |
21 | 23 | 144 | 222 | |
23 | 26 | 222 | 245 | |
26 | 27 | 300 | 400 | |
27 | 29 | 400 | 500 | |
29 | 500 | 600 | ||
4 a viac náprav |
25 | 144 | 146 | |
25 | 27 | 146 | 228 | |
27 | 29 | 228 | 362 | |
29 | 32 | 362 | 537 | |
32 | 36 | 450 | 550 | |
36 | 500 | 600 |
Príloha č. 1d
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD
Počet náprav | Najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy v tonách |
Ročná sadzba dane v eurách | ||
nad | do (vrátane) | Hnacia(e) náprava(y) so vzduchovým pružením alebo s ekvivalentným zariadením |
Hnacia(e) náprava(y) s inými systémami pruženia |
|
2 nápravy | 29 | 100 | 150 | |
29 | 31 | 120 | 190 | |
31 | 33 | 190 | 320 | |
33 | 38 | 320 | 560 | |
38 | 40 | 370 | 560 | |
40 | 400 | 600 | ||
3 nápravy |
38 | 190 | 320 | |
38 | 40 | 320 | 480 | |
40 | 480 | 780 | ||
2 a 3 nápravy | Neuvedený údaj o najväčšej technicky prípustnej hmotnosti jazdnej súpravy |
400 | 600 |
Príloha č. 1e
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie O
“.
Ročná sadzba dane v eurách | |
vozidlo kategórie O1 | 75 |
vozidlo kategórie O2 | 100 |
vozidlo kategórie O3 | 125 |
vozidlo kategórie O4 | 150 |
10.
Príloha č. 2 sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa
menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie
určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. V
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2025 okrem čl. I až III, ktoré nadobúdajú
účinnosť 1. júla 2025.
Peter Pellegrini v. r.
v z. Peter Žiga v. r.
Robert Fico v. r.
v z. Peter Žiga v. r.
Robert Fico v. r.