357/2024 Z. z.

Časová verzia predpisu účinná od 01.07.2025

icon-warning

Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.

Číslo predpisu:357/2024 Z. z.
Názov:Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Typ:Zákon
Dátum schválenia:27.11.2024
Dátum vyhlásenia:17.12.2024
Dátum účinnosti od:01.07.2025
Autor:Národná rada Slovenskej republiky
Právna oblasť:
  • Poplatkové právo
  • Rozpočtové právo
  • Správne poplatky
  • Cestná doprava
  • Pozemné komunikácie

639/2004 Z. z. Zákon o Národnej diaľničnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov
8/2009 Z. z. Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
474/2013 Z. z. Zákon o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov
361/2014 Z. z. Zákon o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov
357
ZÁKON
z 27. novembra 2024,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 123/2015 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 315/2016 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z., zákona č. 56/2018 Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č.149/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z., zákona č. 404/2021 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 202/2023 Z. z. a zákona č. 164/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 3 sa odsek 1 dopĺňa písmenom o), ktoré znie:
„o)
historickými.18a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
18a) § 2 ods. 2 písm. i) zákona č. 106/2018 Z. z.“.
2.
V § 3 ods. 2 a § 10 ods. 2 sa slová „i) a m)“ nahrádzajú slovami „i), m) a o)“.
3.
V § 4 odseky 2 a 3 znejú:
„(2)
Sadzba mýta je súčtom poplatku za infraštruktúru, poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou. Sadzba mýta zohľadňuje najmenej emisnú triedu vozidla a počet náprav vozidla.
(3)
Poplatok za infraštruktúru je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov vynaložených na výstavbu, údržbu, prevádzku a rozvoj cestnej infraštruktúry a nákladov spojených s elektronickým výberom mýta. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru je príjem z poplatku za infraštruktúru za určité obdobie vydelený počtom vozokilometrov vozidiel na vymedzených úsekoch ciest počas tohto obdobia. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru sa vzťahuje na stavebné náklady a náklady na prevádzku, údržbu a rozvoj cestnej infraštruktúry.“.
4.
§ 4 sa dopĺňa odsekmi 4 až 9, ktoré znejú:
„(4)
Poplatok za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich so škodou v dôsledku uvoľňovania CO2 počas prevádzky vozidla.
(5)
Poplatok za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich s poškodením ľudského zdravia a environmentálnou škodou v dôsledku uvoľňovania tuhých častíc, prekurzorov ozónu a prchavých organických zlúčenín počas prevádzky vozidla.
(6)
Prevádzkovateľ vozidla si môže uplatniť zľavu zo sadzby mýta za poplatok za infraštruktúru na základe systému zliav, ak tak ustanoví nariadenie vlády podľa § 35 ods. 1.
(7)
Na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta prevádzkovateľ vozidla poskytuje a správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta spracúvajú údaje o
a)
prevádzkovateľovi vozidla podľa § 8 ods. 1 písm. a) okrem čísla občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a podľa § 8 ods. 1 písm. b) a e),
b)
evidenčnom čísle vozidla a krajine, v ktorej je vozidlo registrované,
c)
vozidle podľa § 8 ods. 1 písm. i).
(8)
Poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta je povinný poskytovať správcovi výberu mýta na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta údaje o vozidlách a ich prevádzkovateľoch podľa odseku 7.
(9)
Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta po uplatnení zľavy z aktuálnej výšky sadzby mýta prevádzkovateľom vozidla spracúvajú aj údaje prevádzkovateľa vozidla podľa § 12 ods. 5 počas kalendárneho roka, ktorý je rozhodujúcim obdobím na uplatnenie zľavy zo sadzby mýta.“.
5.
V § 6 sa vypúšťa odsek 5.
Doterajšie odseky 6 až 8 sa označujú ako odseky 5 až 7.
6.
V § 6 ods. 7 sa slová „odseku 7“ nahrádzajú slovami „odseku 6“.
7.
V § 9 ods. 2 písm. c) sa odkaz „18a)“ nahrádza odkazom „18b)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18b znie:
18b) § 39 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
8.
V § 9 ods. 2 písm. c) sa slovo „alebo“ nahrádza čiarkou a na konci sa pripájajú tieto slová: „alebo v súlade s informačnou dokumentáciou pre zákazníka podľa osobitného predpisu,18c)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18c znie:
18c) Čl. 3 ods. 24 a časť II prílohy IV nariadenia Komisie (EÚ) 2017/2400 z 12. decembra 2017, ktorým sa vykonáva nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokiaľ ide o určovanie emisií CO2 a spotreby paliva ťažkých úžitkových vozidiel a ktorým sa mení smernica Európskeho parlamentu a Rady 2007/46/ES a nariadenie Komisie (EÚ) č. 582/2011 (Ú. v. EÚ L 349, 29. 12. 2017) v platnom znení.
§ 12 ods. 1 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
9.
V § 9 ods. 3 písm. d) a § 27 ods. 1 písm. g) druhom bode sa slová „§ 6 ods. 7“ nahrádzajú slovami „§ 6 ods. 6“.
10.
V § 11 ods. 4 sa vypúšťa druhá veta.
11.
V § 12 nadpis znie: „Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta“.
12.
V § 12 sa za odsek 18 vkladá nový odsek 19, ktorý znie:
„(19)
Správca výberu mýta alebo poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta je povinný vydať prevádzkovateľovi vozidla doklad o úhrade obsahujúci údaj o celkovej výške mýta, výške poplatku za infraštruktúru, výške poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a výške poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou; prevádzkovateľ vozidla môže odmietnuť prijatie tohto dokladu.“.
Doterajší odsek 19 sa označuje ako odsek 20.
13.
V § 23 ods. 1 úvodná veta znie: „Ministerstvo najmenej šesť mesiacov pred zavedením nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti s nastavením poplatku za infraštruktúru predloží Európskej komisii správu, ktorá obsahuje“.
14.
V § 23 sa odsek 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
„d)
informácie o hlavných charakteristikách elektronického mýtneho systému vrátane interoperability.“.
15.
V § 23 sa za odsek 1 vkladajú nové odseky 2 a 3, ktoré znejú:
„(2)
Ministerstvo pred zavedením nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti s poplatkom za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatkom za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou informuje Európsku komisiu o vymedzených úsekoch ciest, na ktorých sa tento poplatok uplatňuje, kategórii vozidla s povinnosťou úhrady tohto poplatku a jeho výške a emisnej triede vozidla.
(3)
Podstatná zmena mýtneho režimu je taká zmena nastavenia mýtnych sadzieb, na základe ktorej možno preukázateľne očakávať zvýšenie príjmov o viac ako 10 % v porovnaní s predchádzajúcim účtovným obdobím, a to s vylúčením vplyvu zvýšenia objemu dopravy a po úprave o infláciu meranú prostredníctvom harmonizovaného indexu spotrebiteľských cien, okrem energie a nespracovaných potravín, ktorý uverejňuje Európska komisia.“.
Doterajší odsek 2 sa označuje ako odsek 4.
16.
V § 35 odsek 1 znie:
„(1)
Vláda Slovenskej republiky nariadením
a)
ustanoví spôsob výpočtu mýta, sadzby mýta za 1 km vymedzeného úseku cesty a spôsob určenia emisnej triedy vozidla,
b)
môže ustanoviť systém zliav zo sadzieb mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest.“.
17.
Príloha sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. II
Zákon č. 639/2004 Z. z. o Národnej diaľničnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 664/2007 Z. z., zákona č. 86/2008 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z., zákona č. 307/2009 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona č. 488/2013 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 149/2019 Z. z. a zákona č. 236/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
1.
§ 12 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6)
Diaľničná spoločnosť je povinná na svojom webovom sídle uverejňovať informácie na úseku spoplatňovania pozemných komunikácií podľa osobitných predpisov13a) za uplynulý kalendárny rok každoročne do 31. marca o
a)
vývoji spoplatňovania používania cestnej infraštruktúry s uvedením rozsahu spoplatnenej cestnej siete a kategórií vozidiel podliehajúcich spoplatneniu a o výnimkách zo spoplatnenia,
b)
diferenciácii poplatkov za infraštruktúru v rámci výberu mýta podľa kategórie vozidla a emisnej triedy vozidla,
c)
váženom priemernom poplatku za infraštruktúru a celkových príjmoch z poplatku za infraštruktúru v rámci výberu mýta,
d)
poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou podľa kategórie pozemnej komunikácie, emisnej triedy vozidla a časového obdobia,
e)
vývoji podielu vozidiel patriacich do príslušnej emisnej triedy vozidla,
f)
celkových príjmoch z poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou,
g)
celkových príjmoch z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky,
h)
použití príjmov z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky na činnosti podľa odseku 1 a osobitného predpisu.13b)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 13a a 13b znejú:
13a) Zákon č. 474/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
13b) § 4 ods. 3 až 5 zákona č. 474/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
2.
Za § 13b sa vkladá § 13c, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 13c
Týmto zákonom sa preberajú právne záväzné akty Európskej únie uvedené v prílohe.“.
3.
Zákon sa dopĺňa prílohou, ktorá vrátane nadpisu znie:
„Príloha k zákonu č. 639/2004 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNE ZÁVÄZNÝCH AKTOV EURÓPSKEJ ÚNIE
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. III
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2009 Z. z., zákona č. 188/2009 Z. z., zákona č. 199/2009 Z. z., zákona č. 144/2010 Z. z., zákona č. 119/2011 Z. z., zákona č. 249/2011 Z. z., zákona č. 313/2011 Z. z., zákona č. 68/2012 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 357/2012 Z. z., zákona č. 42/2013 Z. z., zákona č. 98/2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z., zákona č. 213/2013 Z. z., zákona č. 290/2013 Z. z., zákona č. 388/2013 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona č. 488/2013 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 430/2015 Z. z., zákona č. 311/2016 Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 83/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 73/2020 Z. z., zákona č. 423/2020 Z. z., zákona č. 128/2021 Z. z., zákona č. 145/2021 Z. z., zákona č. 146/2021 Z. z., zákona č. 148/2021 Z. z., zákona č. 404/2021 Z. z., zákona č. 406/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 455/2021 Z. z., zákona č. 508/2021 Z. z., zákona č. 98/2022 Z. z., zákona č. 179/2022 Z. z., zákona č. 181/2022 Z. z., zákona č. 246/2022 Z. z., zákona č. 366/2022 Z. z., zákona č. 429/2022 Z. z., zákona č. 48/2023 Z. z., zákona č. 42/2024 Z. z., zákona č. 160/2024 Z. z., zákona č. 177/2024 Z. z. a zákona č. 307/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 113 ods. 15 sa za písmeno g) vkladá nové písmeno h), ktoré znie:
„h)
najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť vozidla,“.
Doterajšie písmená h) až k) sa označujú ako písmená i) až l).
2.
Príloha sa dopĺňa ôsmym bodom, ktorý znie:
„8.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. IV
Zákon č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 253/2015 Z. z., zákona č. 364/2019 Z. z. a zákona č. 339/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 5 ods. 1 sa slová „M a N“ nahrádzajú slovami „M1 a N1“.
2.
V § 5 odseky 3 až 5 znejú:
„(3)
Základom dane pri vozidle kategórie M2, M3, N1, N2 a N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB je jeho najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách a počet náprav podľa dokladu. Základom dane pri vozidle kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD je jeho najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy v tonách a počet náprav.
(4)
Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť je uvedená v doklade. Najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy je uvedená v doklade.
(5)
Základom dane pri vozidle kategórie O1 až O4 je vozidlo.“.
3.
§ 6 a 7 vrátane nadpisov znejú:
„§ 6
Ročná sadzba dane
(1)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie L a M1 sú uvedené v prílohe č. 1.
(2)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N1 sú uvedené v prílohe č. 1a.
(3)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M2 a N2 sú uvedené v prílohe č. 1b.
(4)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M3 a N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB sú uvedené v prílohe č. 1c.
(5)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD sú uvedené v prílohe č. 1d.
(6)
Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie O sú uvedené v prílohe č. 1e.
§ 7
Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane
(1)
Ročná sadzba dane podľa § 6 ods. 1 až 5 sa
a)
použije počas prvých 36 kalendárnych mesiacov, počnúc mesiacom prvej evidencie vozidla,
b)
zvýši o 10 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov,
c)
zvýši o 20 % počas nasledujúcich ďalších 36 kalendárnych mesiacov,
d)
zvýši o 30 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až c),
e)
zvýši o 40 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až d),
f)
zvýši o 50 % po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až e).
(2)
Ročná sadzba dane podľa odseku 1 sa pre vozidlá kategórie L, M1 a N1 zníži o 50 %, ak ide o
a)
hybridné motorové vozidlo,
b)
motorové vozidlo s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) alebo skvapalnený zemný plyn (LNG),
c)
motorové vozidlo na vodíkový pohon.
(3)
Za vozidlo, ktoré sa použilo v zdaňovacom období v rámci kombinovanej dopravy11) najmenej 60-krát, daňovník ročnú sadzbu dane podľa odseku 1 zníži o 50 %.
(4)
Použitie vozidla kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD a vozidla kategórie O v rámci kombinovanej dopravy daňovník preukáže potvrdením intermodálneho terminálu na prepravnom doklade.
(5)
Ak je prekonaná vzdialenosť po železnici na území Slovenskej republiky dlhšia ako 250 km, takáto kombinovaná preprava sa na účely zníženia sadzby dane započíta dvakrát.
(6)
Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane uplatňuje daňovník v daňovom priznaní.“.
4.
V § 10 ods. 7 sa číslo „5“ nahrádza číslom „3“.
5.
V § 10 ods. 9 sa slová „až 4“ nahrádzajú slovami „a 2“.
6.
V § 10 ods. 11 prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: „podanej najneskôr 15 dní pred uplynutím splatnosti preddavku na daň“.
7.
Za § 15c sa vkladá § 15d, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 15d
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. januára 2025
(1)
Ročné sadzby dane uvedené v prílohách č. 1 až 1e v znení účinnom od 1. januára 2025 sa prvýkrát použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(2)
Ustanovenia § 5 ods. 1, 3 až 5, § 6 a 7 v znení účinnom od 1. januára 2025 sa prvýkrát použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(3)
Preddavky splatné počas zdaňovacieho obdobia roku 2025 daňovník vypočíta podľa § 6 a 7 a príloh č. 1 až 1e v znení účinnom od 1. januára 2025.“.
8.
Prílohy č. 1 a 1a vrátane nadpisov znejú:








„Príloha č. 1
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie L a M1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
Ročná sadzba dane v eurách
vozidlo, ktorého jediným zdrojom
energie je elektrina
0

vozidlo kategórie L a M1
Zdvihový objem valcov motora v cm3 Ročná sadzba dane v eurách
nad do (vrátane)
150 50
150 900 62
900 1200 80
1 200 1 500 115
1 500 2 000 148
2 000 3 000 180
3 000 218
Príloha č. 1a
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie N1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
Ročná sadzba dane v eurách
Vozidlo, ktorého jediným zdrojom
energie je elektrina
0

vozidlo kategórie N1
Počet náprav Najväčšia technicky
prípustná celková
hmotnosť v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
nad do (vrátane)
1 alebo viac náprav 1 74
1 2 133
2 3,5 212
“.
9.
Za prílohu č. 1a sa vkladajú prílohy č. 1b až 1e, ktoré vrátane nadpisov znejú:
„Príloha č. 1b
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie M2 a N2
Počet náprav Najväčšia technicky
prípustná celková
hmotnosť v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
nad do (vrátane)
1 alebo viac náprav 4 150
4 6 200
6 8 250
8 10 300
10 350
Príloha č. 1c
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie M3, N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB
Počet náprav Najväčšia technicky
prípustná celková
hmotnosť v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
nad do (vrátane) Hnacia(e) náprava(y) so
vzduchovým pružením
alebo s ekvivalentným
zariadením
Hnacia(e) náprava(y)
s inými systémami pruženia
1 alebo 2
nápravy
13 31 31
13 14 31 86
14 15 86 121
15 18 121 274
18 21 180 280
21 250 350

3
nápravy
17 31 54
17 19 54 111
19 21 111 144
21 23 144 222
23 26 222 245
26 27 300 400
27 29 400 500
29 500 600
4 a viac
náprav
25 144 146
25 27 146 228
27 29 228 362
29 32 362 537
32 36 450 550
36 500 600
Príloha č. 1d
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD
Počet náprav Najväčšia technicky
prípustná hmotnosť
jazdnej súpravy v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
nad do (vrátane) Hnacia(e) náprava(y) so
vzduchovým pružením
alebo s ekvivalentným
zariadením
Hnacia(e) náprava(y)
s inými systémami pruženia
2 nápravy 29 100 150
29 31 120 190
31 33 190 320
33 38 320 560
38 40 370 560
40 400 600
3
nápravy
38 190 320
38 40 320 480
40 480 780
2 a 3 nápravy Neuvedený údaj
o najväčšej technicky
prípustnej hmotnosti
jazdnej súpravy
400 600
Príloha č. 1e
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane

vozidlo kategórie O
Ročná sadzba dane v eurách
vozidlo kategórie O1 75
vozidlo kategórie O2 100
vozidlo kategórie O3 125
vozidlo kategórie O4 150
“.
10.
Príloha č. 2 sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. V
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2025 okrem čl. I až III, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. júla 2025.
Peter Pellegrini v. r.

v z. Peter Žiga v. r.

Robert Fico v. r.