311/2025 Z. z.
Vyhlásené znenie
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 19.06.2026 - |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 311/2025 Z. z. |
| Názov: | Zákon o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| Typ: | Zákon |
| Dátum schválenia: | 21.10.2025 |
| Dátum vyhlásenia: | 19.11.2025 |
| Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Legislatívny proces: | LP/2024/638 |
| 251/2012 Z. z. | Zákon o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 108/2024 Z. z. | Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 266/2005 Z. z. | Zákon o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
311
ZÁKON
z 21. októbra 2025,
o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých
zákonov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
§ 1
Predmet a pôsobnosť zákona
(1)
Tento zákon upravuje
a)
b)
uzavieranie a možnosti odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku,
c)
pôsobnosť v oblasti dohľadu nad dodržiavaním povinností obchodníka podľa tohto zákona.
(2)
Ak bola zmluva uzavretá na diaľku uzavretá na základe rámcovej zmluvy, tento zákon
a ustanovenia osobitného predpisu3) vzťahujúce sa na finančnú službu sa vzťahujú len na rámcovú zmluvu, nevzťahujú sa
na postupný sled súvisiacich operácií alebo sériu operácií rovnakého druhu; tým nie
je dotknutý zákaz pre obchodníka používať telefónne číslo služby so zvýšenou tarifou
ako telefónne číslo, na ktorom môže spotrebiteľ kontaktovať obchodníka v súvislosti
s uzavretou zmluvou podľa osobitného predpisu.4)
(3)
Ak nie je postupný sled súvisiacich operácií alebo séria operácií rovnakého druhu,
ktoré nadväzujú na prvú operáciu z postupného sledu súvisiacich operácií alebo zo
série operácií rovnakého druhu vykonávaný na základe rámcovej zmluvy, vzťahujú sa
§ 3 a 4 len na prvú operáciu; to neplatí, ak sa operácia rovnakého druhu nevykonávala dlhšie
ako jeden rok.
§ 2
Vymedzenie základných pojmov
Na účely tohto zákona sa rozumie
a)
finančnou službou služba poskytovaná
1.
poisťovňou, poisťovňou z iného členského štátu, zahraničnou poisťovňou alebo ich
pobočkami,5)
2.
obchodníkom s cennými papiermi, zahraničným obchodníkom s cennými papiermi, pobočkou
zahraničného obchodníka s cennými papiermi,6)
3.
správcovskou spoločnosťou, zahraničnou správcovskou spoločnosťou, pobočkou zahraničnej
správcovskej spoločnosti,7)
4.
bankou, zahraničnou bankou, pobočkou zahraničnej banky,8)
5.
6.
inštitúciou elektronických peňazí, zahraničnou inštitúciou elektronických peňazí,
pobočkou zahraničnej inštitúcie elektronických peňazí,12)
7.
platobnou inštitúciou, zahraničnou platobnou inštitúciou, pobočkou zahraničnej platobnej
inštitúcie,12)
8.
veriteľom, ktorý poskytuje spotrebiteľský úver alebo úver na bývanie v rámci svojej
podnikateľskej činnosti,13)
9.
10.
inou osobou s obdobným predmetom činnosti, ako majú osoby uvedené v prvom bode až
deviatom bode,
b)
zmluvou uzavretou na diaľku zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom o poskytnutí
finančnej služby dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých
prostriedkov diaľkovej komunikácie,
c)
rámcovou zmluvou zmluva o vykonávaní postupného sledu súvisiacich operácií alebo
série operácií rovnakého druhu,
d)
prostriedkom diaľkovej komunikácie prostriedok, ktorý bez súčasnej fyzickej prítomnosti
obchodníka a spotrebiteľa možno použiť pri poskytovaní finančnej služby na diaľku,
najmä využitím online rozhrania,16) elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
§ 3
Informácie pre spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku
(1)
Obchodník je povinný oznámiť spotrebiteľovi informácie o obchodníkovi, ponúkanej
finančnej službe a informácie súvisiace s touto finančnou službou tak, aby spotrebiteľ
mal tieto informácie dostupné v dostatočnom časovom predstihu na ich posúdenie pred
uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo predtým, ako spotrebiteľ bude viazaný ponukou
finančnej služby, pričom takýmito informáciami sú
a)
obchodné meno a sídlo obchodníka alebo osoby konajúcej v mene obchodníka, ak ide
o právnickú osobu, alebo meno, priezvisko a miesto podnikania alebo adresa trvalého
pobytu obchodníka alebo osoby konajúcej v mene obchodníka, ak ide o fyzickú osobu
podnikateľa,
b)
hlavný predmet podnikania obchodníka alebo osoby konajúcej v mene obchodníka,
c)
telefónne číslo a adresa elektronickej pošty obchodníka alebo osoby konajúcej v mene
obchodníka a ďalšie údaje, ktoré sú dôležité pre rýchly kontakt spotrebiteľa s obchodníkom
alebo osobou konajúcou v mene obchodníka; kontaktné údaje musia mať takú formu, aby
spotrebiteľ mal možnosť uchovávať písomnú komunikáciu s obchodníkom alebo s osobou
konajúcou v mene obchodníka na trvanlivom médiu,17)
d)
poštová adresa a adresa elektronickej pošty obchodníka alebo osoby konajúcej v mene
obchodníka, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu finančnej služby, podať
sťažnosť alebo iný podnet,
e)
identifikačné číslo obchodníka a označenie registrového súdu, ktorý ho pridelil;
ak ide o cudzinca, označenie verejného zoznamu alebo registra, do ktorého sa zapisujú
ustanovené údaje týkajúce sa podnikateľov v štáte, v ktorom má sídlo obchodník, a
identifikačné číslo, pod ktorým je v tomto verejnom zozname alebo registri zapísaný,
f)
názov, adresa, webové sídlo a kontaktné údaje príslušného orgánu dohľadu nad činnosťou
obchodníka,
g)
opis hlavných vlastností poskytovanej finančnej služby,
h)
celková suma odplaty za finančnú službu vrátane všetkých poplatkov, výdavkov a daní
platených spotrebiteľom prostredníctvom obchodníka; ak nemožno určiť presnú celkovú
sumu odplaty za finančnú službu, obchodník je povinný uviesť základ na jej výpočet
tak, aby bolo možné overenie celkovej sumy odplaty spotrebiteľom,
i)
informácia o dôsledkoch pri oneskorenej platbe alebo neuhradenej platbe, ak je platba
oneskorená alebo neuhradená,
j)
informácia, že predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov
určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,18) ak bolo takéto rozhodovanie využité,
k)
upozornenie, že sa môžu účtovať dane a poplatky, ktoré nie sú uhrádzané prostredníctvom
obchodníka, alebo ním nie sú vyberané,
l)
upozornenie na riziká, ak je ponúkaná finančná služba spojená s nástrojmi zahŕňajúcimi
riziká súvisiace s ich špecifickými črtami alebo činnosťami, ktoré sa majú vykonať
alebo ktorých cena je závislá od zmien na finančných trhoch, na ktoré obchodník nemá
vplyv, a upozornenie, že doterajší výnos nie je zárukou budúcich výnosov,
m)
informácia o dodatočných nákladoch spotrebiteľa spojených s použitím prostriedkov
diaľkovej komunikácie, ak sa účtujú,
n)
informácia o obmedzeniach alebo dobách platnosti poskytnutých údajov,
o)
informácia o platobných podmienkach a spôsobe vykonania finančnej služby,
p)
informácia o environmentálnych cieľoch a sociálnych cieľoch investičnej stratégie
finančnej služby, ak sa na ne zameriava,
q)
informácia o práve spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa
§ 5 vrátane lehoty na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku, o podmienkach na jeho
uplatnenie, o sume odplaty, ktorú možno požadovať od spotrebiteľa podľa § 6 a o dôsledkoch neuplatnenia tohto práva alebo informácia o neexistencii práva na
odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku,
r)
informácia o minimálnej dobe platnosti zmluvy uzavretej na diaľku pri finančných
službách, ktoré sa majú poskytovať trvalo alebo opakovane,
s)
informácia o možnosti predčasného skončenia zmluvy alebo jednostranného skončenia
zmluvy uzavretej na diaľku vrátane informácie o súvisiacich zmluvných sankciách,
t)
postup uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku vrátane adresy
elektronickej pošty, telefónneho čísla obchodníka alebo informácie o iných komunikačných
prostriedkoch, prostredníctvom ktorých je možné zaslať oznámenie o odstúpení od zmluvy
uzavretej na diaľku; ak bola zmluva uzavretá na diaľku uzavretá prostredníctvom online
rozhrania, obchodník oznámi spotrebiteľovi aj informáciu o existencii a umiestnení
osobitnej funkcie na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa osobitného predpisu,19)
u)
označenie štátu, ktorého právnym poriadkom sa obchodník riadi pri ponuke finančných
služieb spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku,
v)
zmluvné informácie o uplatniteľnom práve alebo súde vrátane voľby takéhoto práva
alebo súdu podľa osobitných predpisov,20)
w)
uvedenie jazyka alebo jazykov, v akých sa obchodník so súhlasom spotrebiteľa zaväzuje
komunikovať počas trvania zmluvy uzavretej na diaľku a oznamovať zmluvné podmienky
a informácie podľa tohto ustanovenia; tým nie je dotknuté ustanovenie osobitného predpisu,21)
x)
spôsob a postup vybavovania reklamácií a sťažností a postup a možnosti prístupu k
mimosúdnemu riešeniu sporov,22)
y)
informácia o existencii iných garančných fondov alebo systémov náhrad, ako sú garančné
fondy alebo systémy náhrad podľa osobitných predpisov.23)
(2)
Obchodník je povinný oznámiť spotrebiteľovi informácie podľa odseku 1 zreteľným,
jasným a zrozumiteľným spôsobom vhodným pre použitý prostriedok diaľkovej komunikácie
v súlade so zásadami dobrých mravov a zásadami poctivého obchodného styku tak, aby
bol zrejmý obchodný účel týchto informácií; informácie musia byť aktuálne, úplné,
pravdivé a ľahko čitateľné. Informácie podľa odseku 1 sa spotrebiteľovi so zdravotným
postihnutím vrátane spotrebiteľa so zrakovým postihnutím poskytnú na požiadanie vo
vhodnom a prístupnom formáte.
(3)
Ak ide o telefonickú komunikáciu z podnetu obchodníka, spotrebiteľovi sa musia na
začiatku každého telefonického hovoru oznámiť identifikačné údaje obchodníka najmenej
v rozsahu podľa odseku 1 písm. a) a obchodný zámer telefonickej komunikácie. Od obchodníka
sa následne vyžadujú iba informácie podľa odseku 1 písm. g), h), k) a q), ak spotrebiteľ
vyjadril jasný a zrozumiteľný súhlas s tým, že mu budú oznámené informácie iba v tomto
rozsahu. Obchodník je povinný informovať spotrebiteľa, ktoré ďalšie informácie sú
mu dostupné kedykoľvek na požiadanie; tým nie je dotknutá povinnosť podľa odseku 7.
(4)
Ak sa telefonická komunikácia podľa odseku 3 zaznamenáva alebo sa môže zaznamenávať,
obchodník je o tom povinný na začiatku každého telefonického hovoru informovať spotrebiteľa.
(5)
Informácie podľa odseku 1 musia byť v súlade so zmluvnými povinnosťami, ktoré by
vyplynuli z právneho poriadku, ktorým by sa riadila zmluva uzavretá na diaľku, ak
by sa uzavrela.
(6)
Obchodník je povinný zaslať spotrebiteľovi oznámenie o práve na odstúpenie od zmluvy
uzavretej na diaľku podľa § 5 s oznámením o postupe, v ktorom uvedie, ako má spotrebiteľ
pri odstúpení postupovať, ak sa informácie podľa odseku 1 poskytnú spotrebiteľovi
menej než jeden deň predtým, ako začne byť spotrebiteľ viazaný zmluvou uzavretou na
diaľku alebo jej ponukou. Oznámenie podľa prvej vety sa spotrebiteľovi poskytne na
trvanlivom médiu, a to jeden až sedem dní po uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku alebo,
ak je to možné, po predložení záväznej ponuky spotrebiteľovi.
(7)
Informácie podľa odseku 1 je obchodník povinný poskytnúť spotrebiteľovi v primeranom
časovom predstihu pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo predtým, ako spotrebiteľ
bude viazaný ponukou finančnej služby v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na
inom trvanlivom médiu, ktoré je k dispozícii a je dostupné spotrebiteľovi; to platí
aj pre informácie podľa odseku 10, ak osobitné predpisy neustanovujú inak.24) Primeraným časovým predstihom sa rozumie čas, ktorý potrebuje spotrebiteľ na posúdenie
informácií a zmluvných podmienok podľa tohto zákona.
(8)
Ak je zmluva uzavretá na diaľku uzavretá na žiadosť spotrebiteľa prostredníctvom
prostriedku diaľkovej komunikácie, ktorý neumožňuje poskytnutie informácií podľa odsekov
1 a 10 v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu pred uzavretím
zmluvy uzavretej na diaľku, obchodník je povinný zaslať spotrebiteľovi tieto informácie
v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu bezprostredne po
uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku.
(9)
Informácie podľa odseku 1 môžu byť zobrazované vo viacerých vrstvách, ak sa poskytujú
prostredníctvom elektronických prostriedkov; to neplatí pre informácie podľa odseku
1 písm. a), g), h), k) a q). Informácie, ktoré sú zobrazené vo viacerých vrstvách,
musí byť možné zobraziť, uložiť alebo vytlačiť v jednom dokumente.
(10)
Ak sú informácie zobrazené vo viacerých vrstvách podľa odseku 9, obchodník je povinný
spotrebiteľovi poskytnúť pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku všetky informácie
podľa odseku 1.
(11)
Ak vzniknú pochybnosti o splnení informačnej povinnosti obchodníka podľa odsekov
1 až 10, dôkazné bremeno na preukázanie splnenia informačných povinností voči spotrebiteľovi
znáša obchodník.
(12)
Ustanovenia odsekov 1 až 11 sa nepoužijú, ak osobitné predpisy25) upravujú informačné povinnosti obchodníka voči spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy;
to neplatí pre informácie podľa odseku 1 písm. q) a t).
§ 4
Primerané vysvetlenia
(1)
Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku bezplatne poskytnúť
spotrebiteľovi primerané vysvetlenia týkajúce sa ponúkanej zmluvy uzavretej na diaľku
a akejkoľvek doplnkovej služby, aby mohol posúdiť, či ponúkaná zmluva uzavretá na
diaľku a doplnková služba spĺňa jeho potreby a zodpovedá jeho finančnej situácii.
Tieto primerané vysvetlenia obsahujú
a)
informácie podľa § 3,
b)
základné vlastnosti ponúkanej zmluvy uzavretej na diaľku alebo doplnkovej služby,
c)
konkrétny vplyv, ktorý môže mať ponúkaná zmluva uzavretá na diaľku alebo doplnková
služba na spotrebiteľa, vrátane dôsledkov nesplácania alebo omeškania spotrebiteľa
s platením.
(2)
Informácie podľa odseku 1 musia byť pre spotrebiteľa jednoznačné a zrozumiteľné a
obchodník je povinný ich spotrebiteľovi poskytnúť zreteľným a jasným spôsobom vhodným
pre použitý prostriedok diaľkovej komunikácie v súlade so zásadami dobrých mravov
a zásadami poctivého obchodného styku. Informácie musia byť aktuálne, úplné, pravdivé
a ľahko čitateľné, pričom rozsah informácií sa určuje na základe zložitosti finančnej
služby ponúkanej na diaľku. Spotrebiteľovi so zdravotným postihnutím vrátane spotrebiteľa
so zrakovým postihnutím sa primerané vysvetlenia poskytnú na požiadanie vo vhodnom
a prístupnom formáte.
(3)
Ak obchodník poskytuje spotrebiteľovi primerané vysvetlenia podľa odseku 1 použitím
automatizovaného online rozhrania, spotrebiteľ má právo kedykoľvek pred uzavretím
zmluvy uzavretej na diaľku alebo v odôvodnených prípadoch aj po uzavretí zmluvy uzavretej
na diaľku požiadať obchodníka o poskytnutie primeraných vysvetlení neautomatizovaným
spôsobom, a to v jazyku v akom boli poskytnuté informácie podľa § 3.
(4)
Ak vzniknú pochybnosti o splnení požiadaviek podľa odsekov 1 až 3, dôkazné bremeno
na preukázanie splnenia týchto požiadaviek znáša obchodník.
(5)
Ustanovenia odsekov 1 až 4 sa nepoužijú, ak osobitné predpisy26) upravujú primerané vysvetlenia pre spotrebiteľa a použijú sa tieto osobitné predpisy.
§ 5
Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku
(1)
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku bez sankcie a bez
uvedenia dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa
a)
uzavretia zmluvy uzavretej na diaľku, alebo
b)
doručenia informácií podľa § 3 a zmluvných podmienok spotrebiteľovi, ak k doručeniu došlo v akýkoľvek deň po dni
podľa písmena a).
(2)
Lehota na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa odseku 1 je 30 kalendárnych
dní pri zmluvách uzavretých na diaľku v oblasti doplnkového dôchodkového sporenia
a celoeurópskeho osobného dôchodkového produktu.
(3)
Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 3 a zmluvné podmienky, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 12
mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1 písm. a); to neplatí, ak spotrebiteľ nebol
informovaný o práve na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 3 ods. 1 písm. q).
(4)
Lehota na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa odsekov 1 až 3 sa považuje
za dodržanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku bolo odoslané
obchodníkovi najneskôr v posledný deň tejto lehoty v listinnej podobe alebo poskytnuté
v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ktoré je k dispozícii a je dostupné obchodníkovi.
(5)
Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa odseku 1 alebo odseku 2 sa
nevzťahuje na
a)
finančnú službu, ktorej cena závisí od zmien na finančnom trhu, na ktoré obchodník
nemá vplyv a ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku, najmä na finančnú službu súvisiacu
1.
s operáciami s peňažnými prostriedkami v cudzej mene (devízové operácie),
2.
s nástrojmi peňažného trhu,27)
3.
s prevoditeľnými cennými papiermi,28)
4.
s podielovými listami alebo inými cennými papiermi vydávanými subjektmi kolektívneho
investovania,29)
5.
so zmluvami o termínovaných finančných obchodoch vrátane ekvivalentných nástrojov
uhrádzaných v hotovosti,
6.
s termínovými úrokovými obchodmi (FRA),
7.
s akciovými swapmi, úrokovými swapmi a menovými swapmi,
8.
s opciami na kúpu alebo predaj akýchkoľvek nástrojov uvedených v prvom bode až siedmom
bode vrátane ekvivalentných nástrojov uhrádzaných v hotovosti,
9.
s operáciami s kryptoaktívami,
b)
poistnú zmluvu o poistení cestujúcich a poistení batožiny alebo na iné poistné zmluvy5) uzavreté na dobu kratšiu ako jeden mesiac,
c)
zmluvu uzavretú na diaľku, ak sa finančná služba poskytla na výslovnú žiadosť spotrebiteľa
predtým, ako spotrebiteľ uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na
diaľku,
d)
finančný lízing.
(6)
Spotrebiteľ nie je viazaný zmluvou o doplnkovej službe súvisiacou so zmluvou uzavretou
na diaľku, ktorá je poskytovaná na základe dohody medzi obchodníkom a treťou stranou
a takáto zmluva o doplnkovej službe sa zrušuje bez poplatkov, ak spotrebiteľ uplatní
svoje právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku.
(7)
Ak § 8 neustanovuje inak, zmluva uzavretá na diaľku vzniká okamihom dohodnutým medzi
obchodníkom a spotrebiteľom uvedeným v zmluve uzavretej na diaľku alebo v zmluvných
podmienkach, alebo ak takýto okamih nie je medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutý,
okamihom, od ktorého vznikajú práva a povinnosti vyplývajúce zo zmluvy uzavretej na
diaľku.
(8)
Na právo na odstúpenie od zmluvy sa použijú osobitné predpisy,30) ak upravujú právo na odstúpenie od zmluvy.
§ 6
Odplata za finančnú službu poskytnutú pred odstúpením od zmluvy uzavretej na diaľku
(1)
Ak spotrebiteľ uplatní právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 5, je povinný zaplatiť obchodníkovi odplatu iba za finančnú službu skutočne poskytnutú
obchodníkom v súlade so zmluvou uzavretou na diaľku.
(2)
Suma odplaty podľa odseku 1 nesmie presiahnuť sumu úmernú rozsahu poskytnutej finančnej
služby v porovnaní s celkovým rozsahom služieb podľa zmluvy uzavretej na diaľku a
nesmie mať charakter sankcie.
(3)
Obchodník nesmie požadovať od spotrebiteľa zaplatenie odplaty podľa odseku 1, ak
a)
nemôže preukázať, že spotrebiteľ bol o sume odplaty podľa odseku 1, ktorú má zaplatiť
riadne informovaný podľa § 3 ods. 1 písm. q) alebo
b)
obchodník začal s plnením zmluvy uzavretej na diaľku pred uplynutím lehoty na odstúpenie
od zmluvy uzavretej na diaľku podľa § 5 bez predchádzajúcej žiadosti spotrebiteľa.
(4)
Spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo
dňa odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku vrátiť obchodníkovi
finančné prostriedky, ktoré od obchodníka prijal a na ktoré má obchodník nárok v súvislosti
so zmluvou uzavretou na diaľku, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.
(5)
Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu po doručení oznámenia o odstúpení od
zmluvy uzavretej na diaľku vrátiť spotrebiteľovi poskytnuté finančné prostriedky,
ktoré od neho prijal v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, okrem sumy odplaty
podľa odseku 1. Ak nie je obchodník schopný splniť povinnosť bez zbytočného odkladu,
je povinný ju splniť najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia
o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku obchodníkovi.
§ 7
Dodatočné platby
Platbu inú ako je celková suma odplaty za finančnú službu podľa § 3 ods. 1 písm. h) je spotrebiteľ povinný zaplatiť, ak s touto platbou výslovne súhlasil pred uzavretím
zmluvy uzavretej na diaľku alebo pred odoslaním objednávky, ak sa zmluva uzavretá
na diaľku uzaviera na základe objednávky spotrebiteľa. Obchodník nesmie v návrhu zmluvy
uzavretej na diaľku alebo pri ktoromkoľvek úkone, ktorý predchádza uzavretiu zmluvy
uzavretej na diaľku, ponúkať spotrebiteľovi predvolené možnosti, pri ktorých sa vyžaduje
úkon spotrebiteľa smerujúci k ich odmietnutiu s cieľom vyhnúť sa úhrade dodatočných
nákladov.
§ 8
Telefonická komunikácia
Obchodník alebo osoba, ktorá koná v mene alebo na účet obchodníka, sú povinní na začiatku
každého telefonického hovoru so zámerom predložiť ponuku na uzavretie alebo zmenu
zmluvy uzavretej na diaľku oznámiť spotrebiteľovi identifikačné údaje obchodníka podľa
§ 3 ods. 3, obchodný zámer telefonického hovoru a povinnosť spotrebiteľa uhradiť cenu a iné
náklady a poplatky za poskytnutie finančnej služby. Zmluva uzavretá na diaľku podľa
prvej vety vznikne doručením súhlasu spotrebiteľa s obsahom ponuky obchodníkovi v
podobe zápisu na trvanlivom médiu.
§ 9
Dodatočná ochrana v online rozhraniach
(1)
Obchodníkovi sa pri prevádzkovaní online rozhrania zakazuje
a)
zvýrazňovanie konkrétnych možností výberu pri rozhodovaní spotrebiteľa,
b)
opakovanie požiadavky na výber, ktorý spotrebiteľ už v rámci toho istého procesu
uzavierania zmluvy na diaľku vykonal, a to najmä prostredníctvom automaticky otváraných
okien,
c)
zavedenie takého postupu pre ukončenie alebo zánik zmluvy uzavretej na diaľku, ktorý
je pre spotrebiteľa zložitejší ako uzavretie zmluvy uzavretej na diaľku.
(2)
Obchodníkovi sa zakazuje navrhovať, organizovať alebo prevádzkovať také online rozhrania,
ktoré pri uzavieraní zmlúv o finančných službách na diaľku manipulujú alebo zavádzajú
spotrebiteľa alebo inak podstatne zhoršujú, narúšajú alebo obmedzujú schopnosť spotrebiteľa
urobiť slobodné a informované rozhodnutie; týmto nie sú dotknuté ustanovenia osobitných
predpisov.31)
§ 10
Dohľad
Dohľad nad dodržiavaním povinností obchodníka podľa tohto zákona vykonáva Národná
banka Slovenska podľa osobitného predpisu.32)
§ 11
Prechodné ustanovenia
(1)
Ustanovenia tohto zákona sa použijú na zmluvu uzavretú na diaľku uzavretú po 18.
júni 2026. Vznik právnych vzťahov zo zmlúv uzavretých pred 19. júnom 2026 a nároky
vzniknuté z týchto zmlúv sa posudzujú podľa predpisov účinných do 18. júna 2026.
(2)
Dozor, dohľad alebo kontrola povinností v oblasti ochrany spotrebiteľa pri finančných
službách na diaľku, ktoré boli začaté a neukončené do 18. júna 2026 sa dokončia podľa
predpisov účinných do 18. júna 2026.
§ 12
Transpozičné ustanovenie
Týmto zákonom sa preberajú právne záväzné akty Európskej únie uvedené v prílohe.
§ 13
Zrušovacie ustanovenie
Zrušuje sa zákon č. 266/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení zákona č. 8/2008 Z. z., zákona č. 186/2009 Z. z., zákona č. 492/2009
Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z., zákona č. 373/2014 Z. z., zákona č. 287/2023 Z. z.
a zákona č. 248/2024 Z. z.
Čl. II
Zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 391/2012 Z.
z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona č. 382/2013 Z. z., zákona č. 102/2014 Z. z.,
zákona č. 321/2014 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 315/2016 Z. z., zákona
č. 162/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 309/2018 Z. z., zákona č. 419/2020
Z. z., zákona č. 85/2022 Z. z., zákona č. 256/2022 Z. z., zákona č. 324/2022 Z. z.,
zákona č. 393/2022 Z. z., zákona č. 433/2022 Z. z., zákona č. 205/2023 Z. z., zákona
č. 309/2023 Z. z., zákona č. 108/2024 Z. z., zákona č. 109/2024 Z. z., zákona č. 128/2024
Z. z., zákona č. 143/2024 Z. z., zákona č. 26/2025 Z. z., zákona č. 259/2025 Z. z.
a zákona č. 260/2025 Z. z. sa dopĺňa takto:
1.
V § 17 ods. 1 písm. e) prvom bode sa na konci pripájajú tieto slová: „a ak ide o
zmluvu o združenej dodávke elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu uzavretú
na diaľku prostredníctvom online rozhrania,34ba) informácia o práve odstúpiť od zmluvy zahŕňa aj informáciu o existencii a umiestnení
osobitnej funkcie na odstúpenie od zmluvy podľa osobitného predpisu,34bb)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 34ba a 34bb znejú:
„34ba) Čl. 3 ods. 15 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2017/2394 z 12. decembra
2017 o spolupráci medzi národnými orgánmi zodpovednými za presadzovanie právnych predpisov
na ochranu spotrebiteľa a o zrušení nariadenia (ES) č. 2006/2004 (Ú. v. EÚ L 345,
27. 12. 2017) v platnom znení.
34bb) § 20a zákona č. 108/2024 Z. z. v znení zákona č. 311/2025 Z. z.“.
2.
V § 17 ods. 4 sa na konci pripája táto veta: „Ak ide o zmluvu o združenej dodávke
elektriny alebo zmluvu o združenej dodávke plynu uzavretú na diaľku prostredníctvom
online rozhrania, odberateľ elektriny v domácnosti alebo odberateľ plynu v domácnosti
môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy aj použitím osobitnej funkcie na odstúpenie
od zmluvy podľa osobitného predpisu.34bb)“.
3.
Príloha č. 2 sa dopĺňa dvanástym bodom, ktorý znie:
„12.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/2673 z 22. novembra 2023, ktorou
sa mení smernica 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o zmluvy o finančných službách uzavreté na
diaľku, a ktorou sa zrušuje smernica 2002/65/ES (Ú. v. EÚ L, 2023/2673, 28. 11. 2023).“.
Čl. III
Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
310/2025 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
Poznámka pod čiarou k odkazu 31 znie:
„31) § 2 písm. a) zákona č. 311/2025 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách
na diaľku a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.
2.
V § 14 ods. 5 písm. f) sa slová „§ 19 až 22“ nahrádzajú slovami „§ 19, § 20, § 21
a 22“.
3.
V § 14 ods. 6 písm. c) sa na konci pripájajú tieto slová: „okrem § 16 a 20a“.
4.
V § 15 ods. 1 písm. f) sa na konci pripájajú tieto slová: „a ak obchodník je povinný
zabezpečiť, aby spotrebiteľ mohol odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom
online rozhrania použitím osobitnej funkcie na odstúpenie od zmluvy (ďalej len „funkcia
na odstúpenie od zmluvy“) podľa § 20a, poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
podľa § 19 ods. 1 zahŕňa aj informáciu o existencii a umiestnení funkcie na odstúpenie
od zmluvy podľa § 20a“.
5.
V § 16 ods. 3 sa za slová „a 5“ vkladajú slová „alebo podľa osobitného predpisu66a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 66a znie:
„66a) § 3 ods. 1 zákona č. 311/2025 Z. z.“.
6.
Za § 20 sa vkladá § 20a, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 20a
Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom online
rozhrania
(1)
Obchodník je povinný zabezpečiť, aby spotrebiteľ mohol odstúpiť od zmluvy uzavretej
na diaľku prostredníctvom online rozhrania, aj použitím funkcie na odstúpenie od zmluvy;
ustanovenie § 20 ods. 6 tým nie je dotknuté.
(2)
Funkcia na odstúpenie od zmluvy musí byť označená ľahko čitateľným spôsobom slovným
spojením „odstúpiť od zmluvy tu“ alebo obdobnou formuláciou, ktorá jednoznačne vyjadruje,
že jej použitím môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy. Funkcia na odstúpenie od zmluvy
musí byť v online rozhraní zreteľne zobrazená a musí byť pre spotrebiteľa ľahko a
nepretržite dostupná počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods.
1 až 3 alebo podľa osobitných predpisov.69a)
(3)
Funkcia na odstúpenie od zmluvy musí umožniť spotrebiteľovi zaslať obchodníkovi oznámenie
o odstúpení od zmluvy využitím online rozhrania, ktorým spotrebiteľ poskytne alebo
potvrdí
a)
meno a priezvisko spotrebiteľa, ktorý uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy,
b)
identifikačné údaje zmluvy, ktorej sa odstúpenie od zmluvy týka,
c)
adresu elektronickej pošty spotrebiteľa alebo údaje iného prostriedku online komunikácie,
ktorým obchodník poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o doručení oznámenia o odstúpení
od zmluvy.
(4)
Ak spotrebiteľ vyplní oznámenie o odstúpení od zmluvy podľa odseku 3, obchodník zabezpečí,
aby spotrebiteľ mohol obchodníkovi odoslať oznámenie o odstúpení od zmluvy aktivovaním
osobitnej funkcie v online rozhraní, ktorá musí byť označená ľahko čitateľným spôsobom
slovným spojením „potvrdiť odstúpenie od zmluvy“ alebo obdobnou formuláciou, ktorá
jednoznačne vyjadruje, že jej aktivovaním spotrebiteľ potvrdí odstúpenie od zmluvy.
(5)
Ak spotrebiteľ potvrdí odstúpenie od zmluvy podľa odseku 4, obchodník je povinný
bezodkladne poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o doručení oznámenia o odstúpení od
zmluvy na trvanlivom médiu, ktoré obsahuje oznámenie o odstúpení od zmluvy a dátum
a čas odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy.
(6)
Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 alebo podľa osobitných predpisov69a) sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie
o odstúpení od zmluvy obchodníkovi podľa odseku 4.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 69a znie:
„69a) § 17 ods. 1 písm. e) prvý bod a ods. 16 zákona č. 251/2012 Z. z. v znení neskorších
predpisov.
§ 5 ods. 1 až 3 zákona č. 311/2025 Z. z.“.
§ 5 ods. 1 až 3 zákona č. 311/2025 Z. z.“.
7.
V § 26 ods. 3 sa za slová „až 5“ vkladá čiarka a slová „a § 17“ sa nahrádzajú slovami
„§ 17 a 20a“.
8.
V § 26 ods. 4, 5 a ods. 8 písm. b) sa za slová „a 13“ vkladá čiarka a slová „§ 20a“.
9.
V § 43 ods. 1 písm. a) sa za slová „a 13“ vkladá čiarka a slová „§ 20a ods. 1 až
5“.
10.
Za § 53a sa vkladá § 53b, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 53b
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 19. júna 2026
Ustanovenia tohto zákona v znení účinnom od 19. júna 2026 sa použijú na zmluvu uzavretú
na diaľku prostredníctvom online rozhrania uzavretú po 18. júni 2026. Vznik právnych
vzťahov zo zmlúv uzavretých pred 19. júnom 2026 a nároky vzniknuté z týchto zmlúv
sa posudzujú podľa predpisov účinných do 18. júna 2026.“.
11.
V prílohe č. 3 prvom bode časti Právo na odstúpenie od zmluvy sa pred slová „Doplňte
text podľa bodu 4“ vkladá nová veta, ktorá znie: „Doplňte text podľa bodu 3a Pokynov
na vyplnenie, ak sa na Vás vzťahuje povinnosť zabezpečiť, aby spotrebiteľ mohol odstúpiť
od zmluvy uzavretej na diaľku prostredníctvom online rozhrania použitím funkcie na
odstúpenie od zmluvy.“.
12.
V prílohe č. 3 časti Pokyny na vyplnenie: sa za bod 3 vkladá nový bod 3a, ktorý znie:
„3a.
„Právo na odstúpenie od zmluvy môžete uplatniť aj online na adrese ......................
[doplňte adresu webovej stránky alebo iné vhodné vysvetlenie toho, kde sa funkcia
na odstúpenie od zmluvy nachádza]. Ak využijete túto možnosť, potvrdenie o doručení odstúpenia od zmluvy vrátane jeho
obsahu, dátumu a času jeho odoslania Vám bezodkladne poskytneme na trvanlivom médiu
(napríklad e-mailom).“.
13.
Príloha č. 4 sa dopĺňa desiatym bodom, ktorý znie:
„10.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/2673 z 22. novembra 2023, ktorou
sa mení smernica 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o zmluvy o finančných službách uzavreté na
diaľku, a ktorou sa zrušuje smernica 2002/65/ES (Ú. v. EÚ L, 2023/2673, 28. 11. 2023).“.
Čl. IV
Tento zákon nadobúda účinnosť 19. júna 2026.
Peter Pellegrini v. r.
Richard Raši v. r.
Robert Fico v. r.
Richard Raši v. r.
Robert Fico v. r.
Príloha k zákonu č. 311/2025 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNE ZÁVÄZNÝCH AKTOV EURÓPSKEJ ÚNIE
1.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2011/83/EÚ z 25. októbra 2011 o právach spotrebiteľov,
ktorou sa mení a dopĺňa smernica Rady 93/13/EHS a smernica Európskeho parlamentu a
Rady 1999/44/ES a ktorou sa zrušuje smernica Rady 85/577/EHS a smernica Európskeho
parlamentu a Rady 97/7/ES (Ú. v. EÚ L 304, 22. 11. 2011) v znení smernice Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) 2015/2302 z 25. novembra 2015 (Ú. v. EÚ L 326, 11. 12. 2015),
smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/2161 z 27. novembra 2019 (Ú. v. EÚ
L 328, 18. 12. 2019).
2.
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/2673 z 22. novembra 2023, ktorou
sa mení smernica 2011/83/EÚ, pokiaľ ide o zmluvy o finančných službách uzavreté na
diaľku, a ktorou sa zrušuje smernica 2002/65/ES (Ú. v. EÚ L, 2023/2673, 28. 11. 2023).
3)
§ 2, § 3 ods. 2, § 4 ods. 2 písm. f) a g), § 5 ods. 2, § 16 ods. 1 a 2, § 20a, § 24 písm. g), § 25 a 26 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
311/2025 Z. z.
5)
Zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového
vozidla a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 39/2015 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 39/2015 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
6)
Zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov.
7)
Zákon č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní v znení neskorších predpisov.
8)
Zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
9)
Zákon č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
10)
Zákon č. 650/2004 Z. z. o doplnkovom dôchodkovom sporení a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov.
11)
Čl. 2 bod 15 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1238 z 20. júna 2019
o celoeurópskom osobnom dôchodkovom produkte (PEPP) (Ú. v. EÚ L 198, 25. 7. 2019)
v platnom znení.
12)
Zákon č. 492/2009 Z. z. o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
13)
§ 2 písm. b) a § 20 ods. 1 zákona č. 129/2010 Z. z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
§ 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 90/2016 Z. z. o úveroch na bývanie a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
§ 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 90/2016 Z. z. o úveroch na bývanie a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
14)
Čl. 3 ods. 1 bod 15 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2023/1114 z 31.
mája 2023 o trhoch s kryptoaktívami a o zmene nariadení (EÚ) č. 1093/2010 a (EÚ) č.
1095/2010 a smerníc 2013/36/EÚ a (EÚ) 2019/1937 (Ú. v. EÚ L 150, 9. 6. 2023) v platnom
znení.
15)
Čl. 3 ods. 1 bod 11 nariadenia (EÚ) 2023/1114 v platnom znení.
16)
Čl. 3 ods. 15 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2017/2394 z 12. decembra
2017 o spolupráci medzi národnými orgánmi zodpovednými za presadzovanie právnych predpisov
na ochranu spotrebiteľa a o zrušení nariadenia (ES) č. 2006/2004 (Ú. v. EÚ L 345,
27. 12. 2017) v platnom znení.
18)
Čl. 4 ods. 4 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016
o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto
údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
(Ú. v. EÚ L 119, 4. 5. 2016) v platnom znení.
19)
§ 20a zákona č. 108/2024 Z. z. v znení zákona č. 311/2025 Z. z.
20)
§ 9, § 10 ods. 2 písm. d) a § 37e zákona č. 97/1963 Zb. o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom v znení neskorších predpisov.
Čl. 6 a čl. 7 ods. 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I) (Ú. v. EÚ L 177, 4. 7. 2008) v platnom znení.
Čl. 17 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1215/2012 z 12. decembra 2012 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach (prepracované znenie) (Ú. v. EÚ L 351, 20. 12. 2012) v platnom znení.
Čl. 6 a čl. 7 ods. 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I) (Ú. v. EÚ L 177, 4. 7. 2008) v platnom znení.
Čl. 17 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1215/2012 z 12. decembra 2012 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach (prepracované znenie) (Ú. v. EÚ L 351, 20. 12. 2012) v platnom znení.
21)
§ 8 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 270/1995 Z. z. o štátnom jazyku Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
22)
Napríklad zákon č. 335/2014 Z. z. o spotrebiteľskom rozhodcovskom konaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení neskorších predpisov, zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
23)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 118/1996 Z. z. o ochrane vkladov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 566/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 566/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov.
24)
Napríklad zákon č. 483/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 566/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 492/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 129/2010 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 203/2011 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 39/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 90/2016 Z. z. v znení neskorších predpisov.
25)
Napríklad zákon č. 566/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 492/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 129/2010 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 39/2015 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 90/2016 Z. z. v znení neskorších predpisov.
26)
Napríklad zákon č. 129/2010 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 90/2016 Z. z. v znení neskorších predpisov.
27)
§ 8 písm. k) zákona č. 566/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov.
30)
Napríklad § 46f ods. 10 a § 46h ods. 13 zákona č. 43/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 13 zákona č. 129/2010 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 14 zákona č. 90/2016 Z. z.
31)
Nariadenie (EÚ) 2016/679 v platnom znení.
Zákon č. 108/2024 Z. z. v znení zákona č. 311/2025 Z. z.
Zákon č. 108/2024 Z. z. v znení zákona č. 311/2025 Z. z.
32)
Zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.