190/1988 Zb.

Časová verzia predpisu účinná od 01.07.1992 do 31.12.2005

icon-warning

Predpis bol zrušený predpisom 109/2005 Z. z.

icon-warning

Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.

Číslo predpisu:190/1988 Zb.
Názov:Vyhláška Federálneho ministerstva dopravy a spojov, ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za spôsobenie malých porúch v prevádzke vlakov na celoštátnych dráhach a vlečkách
Typ:Vyhláška
Dátum schválenia:11.10.1988
Dátum vyhlásenia:14.12.1988
Dátum účinnosti od:01.07.1992
Dátum účinnosti do:31.12.2005
Autor:Federálne ministerstvo dopravy a spojov
Právna oblasť:
  • Železničná doprava
  • Náhrada škody
Nachádza sa v čiastke:

41/1988

51/1964 Zb. Zákon o dráhach

316/1992 Zb. Vyhláška Federálneho ministerstva dopravy, ktorou sa mení vyhláška Federálneho ministerstva dopravy a spojov č. 190/1988 Zb., ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za spôsobenie malých porúch v prevádzke vlaku na celoštátnych dráhach a vlečkách

109/2005 Z. z. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a o zmene zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov
190
VYHLÁŠKA
Federálneho ministerstva dopravy a spojov
z 11. októbra 1988,
ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za spôsobenie malých porúch v prevádzke vlaku na celoštátnych dráhach a vlečkách
Federálne ministerstvo dopravy a spojov ustanovuje po dohode so zúčastnenými ústrednými orgánmi podľa § 8 ods. 2 a § 29 zákona č. 51/1964 Zb. o dráhach:
§ 1
Organizácie, ktoré svojou činnosťou (napr. investičnými, udržiavacími alebo opravárskymi prácami, pri výstavbe a rekonštrukcii komunikácií alebo vedení v telese dráhy, vkladaním mostných provizórií), a občania, ktorí svojím konaním (napr. nedbaním na výstrahu na priecestí, poškodením priecestného zabezpečovacieho zariadenia, vstúpením alebo vojdením do prechodového prierezu) spôsobia malú poruchu v prevádzke jednotlivého vlaku na celoštátnych dráhach alebo vlečkách, a to tým, že dôjde k predĺženiu doby jeho jazdy medzi stanicami najdlhšie o 92 minút alebo dôjde k zastaveniu alebo zdržaniu jednotlivého vlaku v stanici, zastávke alebo na trati najdlhšie o 180 minút, sú povinní poskytnúť dráhovému podniku1) náhradu v pevne určených sumách podľa § 2 alebo 3.
§ 2
Výška náhrady za predĺženie doby jazdy jednotlivého vlaku sa určí podľa prílohy, ktorá je súčasťou tejto vyhlášky.2)
§ 3
Výška náhrady za zastavenie alebo zdržanie jednotlivého vlaku je za prvých aj len začatých 5 minút 396 Kčs a za každých ďalších začatých 5 minút 82 Kčs.2)
§ 4
Zrušuje sa úprava Federálneho ministerstva dopravy č. 21.975/75 z 3. 12. 1975, ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za pomalé jazdy vlakov a za zastavenie alebo zdržanie vlaku na celoštátnych dráhach a vlečkách, reg. v čiastke 36 Zbierky zákonov, ročník 1975.
§ 5
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1989.
Minister:

Ing. Blažek v. r.
Príloha vyhlášky č. 316/1992 Zb.
Tabuľka č. 1
Pevné sumy náhrad za predĺženie doby jazdy vlaku motorovej trakcie v Kčs:
Pol. Predĺženie doby jazdy vlaku v minútach vlak osobnej dopravy vlak nákladnej dopravy
1. 1-7 305 977
2. 8-12 378 1 097
3. 13-17 451 1 216
4. 18-22 524 1 336
5. 23-27 597 1 456
6. 28-32 670 1 576
7. 33-37 743 1 695
8. 38-42 816 1 815
9. 43-47 889 1 935
10. 48-52 962 2 055
11. 53-57 1 035 2 174
12. 58-62 1 108 2 294
13. 63-67 1 181 2 414
14. 68-72 1 254 2 534
15. 73-77 1 327 2 653
16. 78-82 1 400 2 773
17. 83-87 1 473 2 893
18. 88-92 1 546 3 013
Tabuľka č. 2
Pevné sumy náhrad za predĺženie doby jazdy vlaku elektrickej trakcie v Kčs:
Pol. Predĺženie doby jazdy vlaku v minútach vlak osobnej dopravy vlak nákladnej dopravy
1. 1-7 251 232
2. 8-12 330 296
3. 13-17 408 360
4. 18-22 486 424
5. 23-27 564 488
6. 28-32 643 552
7. 33-37 721 616
8. 38-42 799 680
9. 43-47 877 744
10. 48-52 956 808
11. 53-57 1 034 872
12. 58-62 1 112 936
13. 63-67 1 190 1 000
14. 68-72 1 269 1 064
15. 73-77 1 347 1 128
16. 78-82 1 425 1 192
17. 83-87 1 503 1 256
18. 88-92 1 582 1 320
1)
Organizácia, ktorá zriaďuje a prevádzkuje dráhu (§ 6 ods. 1 zákona o dráhach).
2)
Pri predĺžení doby jazdy jednotlivého vlaku o viac ako 92 minút a pri zastavení alebo zdržaní jednotlivého vlaku o viac ako 180 minút sa postupuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.