350/2007 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2009 do 31.12.2009
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.01.2009 - 31.12.2009 | |
3. | 01.01.2010 - 31.08.2011 | 586/2009 Z. z. |
4. | 01.09.2011 - 31.12.2013 | 280/2011 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 350/2007 Z. z. |
Názov: | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií |
Typ: | Nariadenie vlády |
Dátum schválenia: | 04.07.2007 |
Dátum vyhlásenia: | 27.07.2007 |
Dátum účinnosti od: | 01.01.2009 |
Dátum účinnosti do: | 31.12.2009 |
Autor: | Vláda Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
25/2007 Z. z. | Zákon o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
586/2009 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií |
280/2011 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 586/2009 Z. z. |
474/2013 Z. z. | Zákon o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
350
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
zo 4. júla 2007,
ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií
Vláda Slovenskej republiky podľa § 9 ods. 1 zákona č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií
a o zmene a doplnení niektorých zákonov nariaďuje:
§ 1
(1)
Toto nariadenie vlády ustanovuje spôsob výpočtu mýta a výšku sadzby mýta za 1 km
prejazdenej vzdialenosti vymedzeného úseku cesty pre kategórie vozidiel od 3,5 t do
12 t celkovej hmotnosti vozidla a 12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla a motorových
vozidiel umožňujúcich prepravu viac ako devätich osôb vrátane vodiča.
(2)
Na účely tohto nariadenia vlády sa vozidlom rozumie motorové vozidlo uvedené v osobitnom
predpise1) okrem motorového vozidla kategórie M1 s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou do 3,5 t.
§ 2
(1)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre vozidlá bez ohľadu na počet náprav:
a)
od 3,5 t do 12 t celkovej hmotnosti vozidla určené na prepravu tovaru,
b)
od 3,5 t do 12 t celkovej hmotnosti vozidla určené na prepravu osôb umožňujúcich
prepravu viac ako devätich osôb vrátane vodiča,
c)
12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla určené na prepravu osôb.
(2)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre vozidlá 12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla určené
na prepravu tovaru podľa počtu náprav.
(3)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre všetky vozidlá od 3,5 t a viac celkovej hmotnosti vozidla
určené na prepravu tovaru alebo osôb podľa emisnej triedy vozidla EURO.
§ 3
(1)
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá sú
ustanovené v prílohe č. 1.
(2)
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest I. triedy sú ustanovené v prílohe č. 2.
(3)
Spôsob výpočtu mýta je uvedený v prílohe č. 3.
§ 4
Týmto nariadením vlády sa preberajú právne akty Európskych spoločenstiev uvedené v
prílohe č. 4.
§ 5
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. januára 2009.
Robert Fico v. r.
Príloha č. 1 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a ciest pre motorové vozidlá
Kategória vozidla | EURO 0 - II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá | 3,5 t - do 12 t | 2,80 | 2,60 | 2,50 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 5,80 | 5,50 | 5,40 | |
• 3 nápravy | 6,10 | 5,80 | 5,70 | ||
• 4 nápravy | 6,30 | 6,00 | 5,90 | ||
• 5 náprav | 6,20 | 5,80 | 5,70 | ||
BUS | 3,5 t - do 12 t | 2,70 | 2,60 | 2,50 | |
12 t a viac | 5,60 | 5,30 | 5,20 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.
Príloha č. 2 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest I. triedy
Sk/km bez DPH
Kategória vozidla | EURO 0 - II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá | 3,5 - do 12 t | 2,10 | 1,90 | 1,90 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 4,40 | 4,10 | 4,10 | |
• 3 nápravy | 4,60 | 4,40 | 4,30 | ||
• 4 nápravy | 4,70 | 4,50 | 4,40 | ||
• 5 a viac náprav | 4,60 | 4,40 | 4,30 | ||
BUS | 3,5 - do 12 t | 2,00 | 1,90 | 1,90 | |
12 t a viac | 4,20 | 4,00 | 3,30 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.
Príloha č. 3 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
Spôsob výpočtu mýta
Mýto je úhrada vypočítanej sumy podľa kategórie vozidla za prejazdenú vzdialenosť
po vymedzenom úseku ciest.
Sadzba mýta vychádza z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné
náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie
a výber mýta.
Vypočítaná suma mýta sa zvyšuje o daň z pridanej hodnoty podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
Koeficienty rovnocennosti pre stavebné opravy sú závislé od príslušnej nápravovej
hmotnosti a pre príslušné kategórie vozidiel sú určené pomocou hodnotenia účinnosti,
súčiniteľov účinnosti pre dané kategórie vozidiel.
Kategória vozidla | Rozpätie hodnôt súčiniteľa účinnosti |
|
Nákladné vozidlá | 3,5 - 12 ton | ≤ 0,3025 |
BUS | ||
Nákladné vozidlá | > 12 ton • 2 nápravy |
0,3696 - 1,4096 |
> 12 ton • 3 nápravy |
0,2569 - 2,4096 | |
> 12 ton • 4 nápravy |
0,1024 - 2,9096 | |
> 12 ton • 5 a viac náprav |
0,2812 - 2,4896 | |
BUS | > 12 ton | 0,2569 - 0,7857 |
Koeficienty rovnocennosti pre uvažované kategórie vozidiel podliehajúcich spoplatneniu
pre investície a ročnú údržbu sú pre všetky kategórie rovnaké. Koeficient rovnocennosti
pre stavebné opravy je závislý od nápravovej hmotnosti, ku ktorej sa exponenciálne
zväčšuje.
Trieda vozidla | Koeficienty rovnocennosti | |||
Stavebná oprava | Investície | Ročná údržba | ||
A | 3,5 - 12 ton | 1,000 | 1 | 1 |
B | NV > 12 ton • 2 nápravy | 4,660 | 1 | 1 |
C | NV > 12 ton • 3 nápravy | 7,966 | 1 | 1 |
D | NV > 12 ton • 4 nápravy | 9,619 | 1 | 1 |
E | NV > 12 ton • 5 a viac náprav | 8,230 | 1 | 1 |
F | BUS > 12 ton | 2,597 | 1 | 1 |
Diferenciácia sadzieb mýta pre vozidlá vzhľadom na ich emisné hodnoty je zabezpečená
pripočítaním príplatku pokrývajúcim externé environmentálne náklady.
Členenie vozidiel podľa emisných štandardov EURO
Najviac 3 nápravy | Najmenej 4 nápravy | Autobusy | |
EURO O - II | 146 % | 147 % | 146 % |
EURO III | 110 % | 110% | 110% |
EURO IV, V, EEV | 100 % | 100 % | 100 % |
Diferenciácia vozidiel na „EURO IV“ a „EURO V a viac“ nie je potrebná, pretože emisné
limity oboch kategórií sú štatisticky približne zhodné.
Príplatky k sadzbe mýta v Sk/km
Najviac 3 nápravy | Najmenej 4 nápravy | Autobusy | |
EURO O - II | 0,529 | 0,536 | 0,440 |
EURO III | 0,114 | 0,114 | 0,095 |
EURO IV, V, EEV | 0,000 | 0,000 | 0,000 |
Príloha č. 4 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNYCH AKTOV EURÓPSKYCH SPOLOČENSTIEV
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 1999/62/ES zo 17. júna 1999 o poplatkoch za používanie určitej dopravnej infraštruktúry ťažkými
nákladnými vozidlami (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, 7/zv. 4) v znení Aktu o podmienkach
pristúpenia pripojeného k Zmluve o pristúpení Slovenskej republiky k Európskej únii
(Ú. v. EÚ L 236, 23. 9. 2003), smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/38/ES zo
17. mája 2006 (Ú. v. EÚ L 157, 9. 6. 2006) a smernice Rady 2006/103/ES z 20. novembra
2006 (Ú. v. EÚ L 363, 20. 12. 2006).
1)
Príloha č. 1 časť B body 2, 3 a 5 zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene
a doplnení niektorých zákonov.