350/2007 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.09.2011 do 31.12.2013
Predpis bol zrušený predpisom 474/2013 Z. z.
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.01.2009 - 31.12.2009 | |
3. | 01.01.2010 - 31.08.2011 | 586/2009 Z. z. |
4. | 01.09.2011 - 31.12.2013 | 280/2011 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 350/2007 Z. z. |
Názov: | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií |
Typ: | Nariadenie vlády |
Dátum schválenia: | 04.07.2007 |
Dátum vyhlásenia: | 27.07.2007 |
Dátum účinnosti od: | 01.09.2011 |
Dátum účinnosti do: | 31.12.2013 |
Autor: | Vláda Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
25/2007 Z. z. | Zákon o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
586/2009 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií |
280/2011 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 350/2007 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 586/2009 Z. z. |
474/2013 Z. z. | Zákon o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
350
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
zo 4. júla 2007,
ktorým sa ustanovuje výška sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií
Vláda Slovenskej republiky podľa § 9 ods. 1 zákona č. 25/2007 Z. z. o elektronickom výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií
a o zmene a doplnení niektorých zákonov nariaďuje:
§ 1
(1)
Toto nariadenie vlády ustanovuje spôsob výpočtu mýta a výšku sadzby mýta za 1 km
prejazdenej vzdialenosti vymedzeného úseku cesty pre kategórie vozidiel od 3,5 t do
12 t celkovej hmotnosti vozidla a 12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla a motorových
vozidiel umožňujúcich prepravu viac ako devätich osôb vrátane vodiča.
(2)
Na účely tohto nariadenia vlády sa vozidlom rozumie motorové vozidlo uvedené v osobitnom
predpise1) okrem motorového vozidla kategórie M1.
§ 2
(1)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre vozidlá od 3,5 t do 12 t celkovej hmotnosti vozidla
podľa emisnej triedy vozidla EURO a bez ohľadu na počet náprav pre vozidlá určené
na prepravu osôb, ak umožňujú prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča, a pre
vozidlá, ktoré nie sú určené na prepravu osôb.
(2)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre vozidlá 12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla podľa
emisnej triedy vozidla EURO a bez ohľadu na počet náprav pre vozidlá určené na prepravu
osôb.
(3)
Sadzby mýta sa ustanovujú pre vozidlá 12 t a viac celkovej hmotnosti vozidla podľa
emisnej triedy vozidla EURO a počtu náprav pre vozidlá, ktoré nie sú určené na prepravu
osôb.
§ 3
(1)
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest sú ustanovené
v prílohe č. 1.
(2)
Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest I. triedy sú ustanovené v prílohe č. 2.
(3)
Spôsob výpočtu mýta je uvedený v prílohe č. 3.
(4)
Limitné hodnoty emisií sú ustanovené v prílohe č. 4.
§ 4
Týmto nariadením vlády sa preberajú právne akty Európskych spoločenstiev uvedené v
prílohe č. 5.
§ 5
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť 1. januára 2009.
Robert Fico v. r.
Príloha č. 1 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV DIAĽNIC A RÝCHLOSTNÝCH CIEST eur /km bez
DPH
Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá |
3,5 t – 12 t | 0,093 | 0,086 | 0,083 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 0,193 | 0,183 | 0,179 | |
• 3 nápravy | 0,202 | 0,193 | 0,189 | ||
• 4 nápravy | 0,209 | 0,199 | 0,196 | ||
• 5 a viac náprav | 0,206 | 0,193 | 0,189 | ||
BUS | 3,5 t – 12 t | 0,060 | 0,050 | 0,030 | |
12 t a viac | 0,110 | 0,100 | 0,060 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.
Príloha č. 2 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
SADZBY MÝTA ZA UŽÍVANIE VYMEDZENÝCH ÚSEKOV CIEST I. TRIEDY
eur /km bez DPH
Kategória vozidla | EURO 0 – II | EURO III | EURO IV, V, EEV | ||
Nákladné vozidlá |
3,5 – 12 t | 0,070 | 0,063 | 0,063 | |
12 t a viac | • 2 nápravy | 0,146 | 0,136 | 0,136 | |
• 3 nápravy | 0,153 | 0,146 | 0,143 | ||
• 4 nápravy | 0,156 | 0,149 | 0,146 | ||
• 5 a viac náprav | 0,153 | 0,146 | 0,143 | ||
BUS | 3,5 – 12 t | 0,040 | 0,030 | 0,020 | |
12 t a viac | 0,080 | 0,070 | 0,040 |
BUS – vozidlá umožňujúce prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča.
Príloha č. 3 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
Spôsob výpočtu mýta
Mýto je úhrada vypočítanej sumy podľa kategórie vozidla, emisnej triedy vozidla EURO
a počtu náprav za prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku ciest.
Sadzba mýta vychádza z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné
náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie
a výber mýta.
Vypočítaná suma mýta sa zvyšuje o daň z pridanej hodnoty podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
Koeficienty rovnocennosti pre stavebné opravy sú závislé od príslušnej nápravovej
hmotnosti a pre príslušné kategórie vozidiel sú určené pomocou hodnotenia účinnosti,
súčiniteľov účinnosti pre dané kategórie vozidiel.
Kategória vozidla | Rozpätie hodnôt súčiniteľa účinnosti |
|
Nákladné vozidlá | 3,5 - 12 ton | ≤ 0,3025 |
BUS | ||
Nákladné vozidlá | > 12 ton • 2 nápravy |
0,3696 - 1,4096 |
> 12 ton • 3 nápravy |
0,2569 - 2,4096 | |
> 12 ton • 4 nápravy |
0,1024 - 2,9096 | |
> 12 ton • 5 a viac náprav |
0,2812 - 2,4896 | |
BUS | > 12 ton | 0,2569 - 0,7857 |
Koeficienty rovnocennosti pre uvažované kategórie vozidiel podliehajúcich spoplatneniu
pre investície a ročnú údržbu sú pre všetky kategórie rovnaké. Koeficient rovnocennosti
pre stavebné opravy je závislý od nápravovej hmotnosti, ku ktorej sa exponenciálne
zväčšuje.
Trieda vozidla | Koeficienty rovnocennosti | |||
Stavebná oprava | Investície | Ročná údržba | ||
A | 3,5 - 12 ton | 1,000 | 1 | 1 |
B | NV > 12 ton • 2 nápravy | 4,660 | 1 | 1 |
C | NV > 12 ton • 3 nápravy | 7,966 | 1 | 1 |
D | NV > 12 ton • 4 nápravy | 9,619 | 1 | 1 |
E | NV > 12 ton • 5 a viac náprav | 8,230 | 1 | 1 |
F | BUS > 12 ton | 2,597 | 1 | 1 |
Diferenciácia sadzieb mýta pre vozidlá vzhľadom na ich emisné hodnoty je zabezpečená
pripočítaním príplatku pokrývajúcim externé environmentálne náklady.
Členenie vozidiel podľa emisných štandardov EURO
Najviac 3 nápravy | Najmenej 4 nápravy | Autobusy | |
EURO O - II | 146 % | 147 % | 146 % |
EURO III | 110 % | 110% | 110% |
EURO IV, V, EEV | 100 % | 100 % | 100 % |
Diferenciácia vozidiel na „EURO IV“ a „EURO V a viac“ nie je potrebná, pretože emisné
limity oboch kategórií sú štatisticky približne zhodné.
Príloha č. 4 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
LIMITNÉ HODNOTY EMISIÍ
1.
Vozidlo EURO 0
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh |
Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh |
Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh |
12,3 | 2,6 | 15,8 |
2.
Vozidlá EURO I a EURO II
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh |
Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh |
Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh |
Hmotnosť tuhých častíc (PT) g/kWh |
|
Vozidlo EURO I | 4,9 | 1,23 | 9 | 0,41) |
Vozidlo EURO II | 4 | 1,1 | 7 | 0,15 |
3.
Vozidlá EURO III, EURO IV, EURO V a EEV
Špecifické hmotnosti oxidu uhoľnatého, celkových uhľovodíkov, oxidov dusíka a tuhých
častíc určené podľa skúšky ESC a opacita výfukových plynov určená podľa skúšky ERL
nesmú presahovať tieto hodnoty:2)
Hmotnosť oxidu uhoľnatého (CO) g/kWh |
Hmotnosť uhľovodíkov (HC) g/kWh |
Hmotnosť oxidov dusíka (NOx) g/kWh |
Hmotnosť tuhých častíc (PT) g/kWh |
Výfukový plyn m-1 |
|
Vozidlo EURO III | 2,1 | 0,66 | 5 | 0,103) | 0,8 |
Vozidlo EURO IV | 1,5 | 0,46 | 3,5 | 0,02 | 0,5 |
Vozidlo EURO V | 1,5 | 0,46 | 2 | 0,02 | 0,5 |
Vozidlo EEV | 1,5 | 0,25 | 2 | 0,02 | 0,15 |
Príloha č. 5 k nariadeniu vlády č. 350/2007 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNYCH AKTOV EURÓPSKYCH SPOLOČENSTIEV
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 1999/62/ES zo 17. júna 1999 o poplatkoch za používanie určitej dopravnej infraštruktúry ťažkými
nákladnými vozidlami (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, 7/zv. 4) v znení Aktu o podmienkach
pristúpenia pripojeného k Zmluve o pristúpení Slovenskej republiky k Európskej únii
(Ú. v. EÚ L 236, 23. 9. 2003), smernice Európskeho parlamentu a Rady 2006/38/ES zo
17. mája 2006 (Ú. v. EÚ L 157, 9. 6. 2006) a smernice Rady 2006/103/ES z 20. novembra
2006 (Ú. v. EÚ L 363, 20. 12. 2006).
1)
Príloha č. 1 časť B body 2, 3 a 5 zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene
a doplnení niektorých zákonov.
1)
Koeficient 1,7 sa uplatňuje na limitné hodnoty emisií tuhých častíc v prípade motorov
s menovitým výkonom 85 kW alebo menším.
2)
Skúšobný cyklus tvorí sled skúšobných bodov, pričom je každý bod definovaný rýchlosťou
a krútiacim momentom, ktoré musí motor v ustálenom stave dodržiavať (skúška ESC),
alebo prechodnými prevádzkovými podmienkami (skúšky ETC a ELR).
3)
0,13 pre motory, ktorých objem valcov je menší než 0,7 dm3 a ktorých menovitá rýchlosť je vyššia než 3 000 min-1.