364/2012 Z. z.
Vyhlásené znenie
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
| História |
|
|
|---|---|---|
| Dátum účinnosti | Novela | |
| 1. | Vyhlásené znenie | |
| 2. | 01.01.2013 - 31.12.2016 | |
| 3. | 01.01.2017 - 09.03.2020 | 324/2016 Z. z. |
| 4. | 10.03.2020 - | 35/2020 Z. z. |
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 364/2012 Z. z. |
| Názov: | Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
| Typ: | Vyhláška |
| Dátum schválenia: | 12.11.2012 |
| Dátum vyhlásenia: | 27.11.2012 |
| Autor: | Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 555/2005 Z. z. | Zákon o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 324/2016 Z. z. | Vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 364/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
| 35/2020 Z. z. | Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 364/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v znení vyhlášky č. 324/2016 Z. z. |
364
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky
z 12. novembra 2012,
ktorou sa vykonáva zákon č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (ďalej
len „ministerstvo“) podľa § 9 ods. 2 zákona č. 555/2005 Z. z. o energetickej hospodárnosti budov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 300/2012 Z. z. (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
(1)
Množstvo energie potrebnej na splnenie všetkých energetických potrieb súvisiacich
s normalizovaným užívaním budovy sa určuje výpočtom energetickej hospodárnosti budovy
(ďalej len „výpočet“). Výpočet je založený na energetickom hodnotení podľa § 4a zákona (ďalej len „hodnotenie“) so zohľadnením charakteristík budovy a vplyvov na jej energetickú
hospodárnosť podľa § 3 ods. 3 a 4 zákona.
(2)
Pre každé miesto spotreby energie v budove a pre každý energetický nosič v budove
sa potreba energie určuje hodnotením. Súčet hodnôt potreby energie pre jednotlivé
miesta spotreby energie potrebnej na splnenie všetkých energetických požiadaviek vo
vnútornom priestore budovy vymedzenom hranicou budovy, ktoré súvisia s normalizovaným
užívaním budovy, je celková potreba energie. Hranicu budovy vymedzujú obalové konštrukcie
teplovýmenného obalu budovy podľa technickej normy.1)
(3)
Potreba energie určená pre jednotlivé miesta spotreby energie, celková potreba energie
a primárna energia (§ 3 ods. 2 zákona) sú číselnými údajmi v kWh/m2 celkovej podlahovej plochy budovy za jeden rok. Zistené hodnoty sa na účel zatriedenia
budovy do energetickej triedy podľa § 3 ods. 7 zákona zaokrúhľujú na najbližšie celé číslo podľa pravidiel matematického zaokrúhľovania.
(4)
Ak ďalej nie je ustanovené inak, postup výpočtu je rovnaký pre projektové hodnotenie
aj pre normalizované hodnotenie nových budov.
(5)
Pri projektovom hodnotení významne obnovovanej budovy projektová dokumentácia podľa
§ 4 ods. 3 zákona obsahuje splnenie požiadavky na tepelnotechnické vlastnosti
a)
stavebných konštrukcií a na potrebu tepla na vykurovanie podľa slovenskej technickej
normy2) (ďalej len „technická norma“), ak sa má uskutočniť významná obnova celého obalu existujúcej
budovy, alebo
b)
stavebných konštrukcií podľa technickej normy,2) ak sa má uskutočniť významná obnova len stavebných konštrukcií tvoriacich časť obalu
existujúcej budovy.
(6)
Celková podlahová plocha budovy sa zistí z vonkajších rozmerov budovy podľa technickej
normy1) bez zohľadnenia miestnych vystupujúcich konštrukcií
a)
z projektovej dokumentácie pri projektovom hodnotení alebo
b)
zmeraním skutočných rozmerov budovy pri normalizovanom hodnotení a pri prevádzkovom
hodnotení.
(7)
Celková podlahová plocha podlaží s upravovaným vnútorným prostredím miestností sa
určí z vonkajších rozmerov budovy bez zohľadnenia miestnych vystupujúcich konštrukcií,
najmä ríms, miestnych zmenšení hrúbky obvodového plášťa a plochy balkónov, lodžií
a terás. Ak svetlá výška miestností prechádza cez dve štandardné podlažia alebo viac
takýchto podlaží, najmä schodištia a galérie, celková podlahová plocha podlažia sa
vyráta ako súčet podlahovej plochy miestnosti a plôch, ako keby miestnosť bola v rovine
každého podlažia rozdelená horizontálnou konštrukciou.
(8)
Ak celková podlahová plocha časti budovy užívanej na iný účel nepresahuje 10 % celkovej
podlahovej plochy celej budovy, zatriedi sa budova do kategórie podľa § 3 ods. 5 zákona podľa prevládajúceho účelu užívania.
(9)
Celková podlahová plocha častí budovy so zmiešaným účelom užívania alebo častí bez
chladenia a núteného vetrania sa určí z vonkajších rozmerov časti budovy ohraničenej
vonkajšími stavebnými konštrukciami a polovičnou hrúbkou vnútorných stavebných konštrukcií
ohraničujúcich časť budovy. Celková podlahová plocha priestorov ohraničených iba vnútornými
stavebnými konštrukciami sa určí z rozmerov vymedzených polovičnou hrúbkou vnútorných
stavebných konštrukcií vymedzujúcich túto časť budovy.
(10)
Ak predmetom hodnotenia je budova, ktorá nadväzuje stykom stavebnej konštrukcie na
inú budovu, napríklad dvojdom alebo dom v radovej zástavbe, hodnotenie vplyvu charakteristiky
stavebnej konštrukcie budovy podľa § 3 ods. 3 písm. a) zákona zohľadní, či budovy boli navrhnuté a postavené alebo dodatočne zmenené na spoločnú
prevádzku alebo na nezávislé užívanie so samostatnou prevádzkou.
(11)
Na hodnotenie potreby energie sa použijú údaje o polohe, orientácii a vplyve vonkajších
klimatických podmienok na vnútorné prostredie budovy podľa § 3 ods. 3 písm. b) zákona pri
a)
projektovom hodnotení údaje uvedené v technickej norme,3)
b)
prevádzkovom hodnotení údaje získané v mieste budovy.
(12)
Na hodnotenie potreby energie pre vnútorné prostredie budovy podľa § 3 ods. 3 písm. c) zákona sa použijú hodnoty teploty vzduchu podľa technickej normy ako v odseku 11 písm. a),
alebo priemerné hodnoty teploty vzduchu podľa prílohy č. 1 tabuľky č. 1.
§ 2
(1)
Globálnym ukazovateľom minimálnej energetickej hospodárnosti budovy (ďalej len „globálny
ukazovateľ“) je primárna energia,4) ktorá sa určí z množstva dodanej energie5) do technického systému budovy cez systémovú hranicu podľa jednotlivých miest spotreby
v budove a energetických nosičov upraveného konverzným faktorom primárnej energie
podľa prílohy č. 2.
(2)
Dodaná energia sa určuje podľa jednotlivých energetických nosičov, ktorými sa cez
systémovú hranicu zásobujú technické zariadenia na uspokojenie potrieb energie v budove
na vykurovanie, prípravu teplej vody, vetranie, chladenie a osvetlenie vrátane účinnosti
zdrojov, distribúcie, odovzdávania a regulácie so zohľadnením energie z obnoviteľných
zdrojov6) v budove alebo v jej blízkosti.
(3)
Za energiu z obnoviteľných zdrojov energie v budove alebo v jej blízkosti sa považuje
len energia zo zariadení umiestnených
a)
vo vnútorných priestoroch s upravovaným prostredím ohraničených hranicami budovy,
b)
na hranici budovy, ak sú pevne spojené so stavbou,
c)
mimo hranice budovy v nevykurovaných priestoroch budovy,
d)
mimo hranice budovy na pozemku užívanom s budovou, ak sa energia z týchto zariadení
využíva v budove.
(4)
Od potreby tepelnej energie v budove sa odpočíta tepelná energia potrebná na vykurovanie,
chladenie a prípravu teplej vody z obnoviteľných zdrojov v budove alebo v jej blízkosti.
(5)
Od potreby elektrickej energie sa odpočíta elektrická energia z obnoviteľných zdrojov
v budove alebo v jej blízkosti.
(6)
Pri prevádzkovom hodnotení sa skutočné množstvo spotrebovanej energie na vykurovanie
za časové obdobie určí podľa nameraných hodnôt spotreby energie, alebo ako súčin množstva
spotrebovaného energetického nosiča a jeho výhrevnosti. Výhrevnosť je pre jednotlivé
energetické nosiče uvedená v prílohe č. 2.
(7)
Emisie oxidu uhličitého sa určia z dodanej energie podľa jednotlivých energetických
nosičov s využitím prepočítacích faktorov podľa prílohy č. 2. Množstvo oxidu uhličitého emitovaného do ovzdušia sa vyjadruje v kg/m2 celkovej podlahovej plochy budovy za jeden rok.
(8)
Výsledky výpočtu globálneho ukazovateľa sa uvádzajú podľa prílohy č. 4 tabuľky č. 8.
§ 3
(1)
Energetický certifikát obsahuje energetické hodnotenie pre jednotlivé kategórie budov
podľa § 3 ods. 5 zákona a účel potreby energie určenej číselným rozpätím energetických tried podľa § 3 ods. 7 zákona. Škály hodnotenia pre jednotlivé miesta spotreby energie v budove, pre celkovú potrebu
energie v budove a globálny ukazovateľ sú uvedené v prílohe č. 3.
(2)
Budovu v každej kategórii treba zatriediť do energetickej triedy podľa prílohy č. 3. Ostatné nevýrobné budovy spotrebujúce energiu s účelom užívania, ktorý nie je uvedený
v § 3 ods. 5 zákona, treba zatriediť podľa najbližšie podobného účelu užívania so zohľadnením vnútorných
podmienok a vnútornej prevádzky budovy.
(3)
Budovu so zmiešaným účelom užívania treba zatriediť do energetickej triedy podľa
škály hodnotenia, ktorá sa určí váženým priemerom z hodnôt pre jednotlivé kategórie
budov podľa celkovej podlahovej plochy častí budovy a účelov ich užívania.
§ 4
(1)
Na účely zatrieďovania budov do energetických tried pre každú kategóriu budov podľa
§ 3 ods. 5 zákona a pre každé miesto spotreby energie v budove referenčné hodnoty R zodpovedajú referenčným
hodnotám Rr a Rs. Referenčná hodnota Rr je hraničná hodnota minimálnej požiadavky
na energetickú hospodárnosť, ktorú spĺňajú nové budovy v Slovenskej republike podľa
§ 4 ods. 1 zákona. Referenčná hodnota Rs je priemerná hodnota potreby energie pre každú kategóriu budov
patriacich do existujúceho fondu budov v Slovenskej republike a miesto spotreby energie
v budove.
(2)
Referenčná hodnota Rr pre významne obnovované budovy je minimálnou požiadavkou na
energetickú hospodárnosť podľa § 4 ods. 1 zákona, ak je to technicky, funkčne a ekonomicky uskutočniteľné. Pre budovy so zmiešaným
účelom užívania sa referenčná hodnota Rr určí váženým priemerom z hodnôt pre jednotlivé
kategórie budov podľa celkovej podlahovej plochy budovy a účelov užívania jednotlivých
častí budovy.
(3)
Referenčné hodnoty Rr a Rs sú na hodnotenie ukazovateľa potreby energie v budove
súčtom referenčných hodnôt určených pre jednotlivé účely spotreby energie, pričom
referenčná hodnota Rr je hornou hranicou energetickej triedy B a referenčná hodnota
Rs je hornou hranicou energetickej triedy D.
(4)
Referenčné hodnoty Rr a Rs sú určené na hodnotenie primárnej energie osobitne pre
jednotlivé kategórie budov so zohľadnením § 3 ods. 6 zákona pre všetky energetické triedy.
(5)
Minimálna požiadavka na energetickú hospodárnosť budov podľa § 4 ods. 1 zákona je určená hornou hranicou energetickej triedy B pre globálny ukazovateľ.
(6)
Minimálna požiadavka na energetickú hospodárnosť budov podľa § 4b ods. 2 písm. b) zákona je určená hornou hranicou energetickej triedy A1 pre globálny ukazovateľ.
(7)
Minimálna požiadavka na energetickú hospodárnosť budov s takmer nulovou potrebou
energie podľa § 4b ods. 1 písm. a) a b) zákona je určená hornou hranicou energetickej triedy A0 pre globálny ukazovateľ.
(8)
V každej kategórii budov patrí budova do energetickej triedy podľa hodnoty globálneho
ukazovateľa takto:
a)
ak je globálny ukazovateľ menší alebo rovný 0,5 Rr, budova patrí do energetickej
triedy A1,
b)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako 0,5 Rr, ale rovný alebo menší ako Rr, budova
patrí do energetickej triedy B,
c)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako Rr, ale rovný alebo menší ako 0,5 násobok súčtu
Rr a Rs, budova patrí do energetickej triedy C,
d)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako 0,5 násobok súčtu Rr a Rs, ale rovný alebo menší
ako Rs, budova patrí do energetickej triedy D,
e)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako Rs, ale rovný alebo menší ako 1,25 Rs, budova
patrí do energetickej triedy E,
f)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako 1,25 Rs, ale rovný alebo menší ako 1,5 Rs, budova
patrí do energetickej triedy F a
g)
ak je globálny ukazovateľ väčší ako 1,5 Rs, budova patrí do energetickej triedy G.
(9)
Hodnota ukazovateľa pre každé miesto spotreby energie v budove a celkovú potrebu
energie budovy podľa odseku 8 písm. a) je hornou hranicou energetickej triedy A.
(10)
Horná hranica energetickej triedy A0 pre globálny ukazovateľ pre budovy s takmer
nulovou potrebou energie je pri požadovanom zabezpečení energie z obnoviteľných zdrojov
v budove alebo v jej blízkosti 0,25 Rr.
(11)
Stavebné konštrukcie a prvky tvoriace ich časť, ktoré vytvárajú obalovú konštrukciu
budovy, musia spĺňať požiadavky podľa technickej normy.2)
(12)
Podľa hodnoty ukazovateľa potreby energie pre miesto spotreby energie, celkovej potreby
energie budova patrí do energetickej triedy A až G v každej kategórii budov a podľa
globálneho ukazovateľa budovy patrí do energetickej triedy A0 až G v každej kategórii
budov. Horné hraničné hodnoty rozpätia jednotlivých energetických tried ukazovateľa
celkovej potreby energie budovy sú súčtom horných hraničných hodnôt rozpätí určených
pre jednotlivé miesta spotreby energie podľa odseku 8. Pre budovy so zmiešaným účelom
užívania sú horné hranice súčtom hraničných hodnôt pre jednotlivé kategórie budov
určené váženým priemerom podľa celkovej podlahovej plochy jednotlivých častí budovy.
(13)
Minimálne požiadavky určené ako horná hranica energetickej triedy B pre globálny
ukazovateľ musia dosiahnuť nové budovy a významne obnovené budovy. Ak to nie je pri
významne obnovovanej budove technicky, funkčne a ekonomicky uskutočniteľné, stavebné
konštrukcie a prvky tvoriace ich časť, ktoré vytvárajú obalovú konštrukciu budovy,
musia spĺňať aspoň požiadavky určené podľa technickej normy2) pre jednotlivé energetické úrovne výstavby.
(14)
Horná hranica energetickej triedy B pre všetky ukazovatele určuje nízkoenergetickú
úroveň výstavby, horná hranica energetickej triedy A pre jednotlivé ukazovatele a
súčasne horná hranica energetickej triedy A1 pre globálny ukazovateľ určujú ultranízkoenergetickú
úroveň výstavby. Horná hranica energetickej triedy A0 pre globálny ukazovateľ určuje
úroveň výstavby budov s takmer nulovou potrebou energie.
(15)
Ak sa nehodnotí v budove potreba energie na vetranie a na chladenie, hraničné hodnoty
sa nezahrnú do súčtu na určenie horných hraničných hodnôt rozpätia jednotlivých energetických
tried ukazovateľa celkovej potreby energie v budove.
§ 5
(1)
Opatrenia navrhované v energetickom certifikáte musia byť nákladovo efektívnym zlepšením
energetickej hospodárnosti budovy (§ 4 ods. 4 a 5 zákona) s plánovanou návratnosťou vložených investícií na energiu a jej úspory za menej
ako 15 rokov, ale ak sú nevyhnutné na splnenie základných požiadaviek na stavby,7) môžu byť aj s dlhšou návratnosťou (§ 4b ods. 3 a 4 zákona).
(2)
Opatrenia podľa odseku 1 majú za cieľ dosiahnuť požadovanú energetickú hospodárnosť
budov a dosiahnuť aj ďalšie zníženie potreby energie v budovách. Tieto opatrenia môžu
byť rozdielne pre nové budovy a pre významne obnovené budovy vrátane ich rozšírenia
o nadstavby, prístavby a vstavby.
(3)
Minimálnou požiadavkou na energetickú hospodárnosť nových budov postavených po 31.
decembri 2015 je horná hranica energetickej triedy A1 pre globálny ukazovateľ; významne
obnovovaná budova musí túto požiadavku splniť, ak je to technicky, funkčne a ekonomicky
uskutočniteľné.
(4)
Pre nové budovy vo vlastníctve orgánov verejnej správy postavené po 31. decembri
2018 a pre všetky ostatné nové budovy postavené po 31. decembri 2020 je minimálnou
požiadavkou pre globálny ukazovateľ horná hranica energetickej triedy A0. Pri významnej
obnove budovy sa musí požiadavka na takmer nulovú potrebu energie splniť, ak je to
technicky, funkčne a ekonomicky uskutočniteľné.
§ 6
(1)
Na titulnej strane energetického certifikátu sa umiestňuje podpis osoby s odbornou
spôsobilosťou na tepelnú ochranu stavebných konštrukcií a budov podľa § 6 ods. 2 písm. a) zákona a odtlačok jej pečiatky. Ak sa na energetickej certifikácii podieľalo viac osôb s
odbornou spôsobilosťou podľa § 6 ods. 2 zákona, uvádzajú sa v energetickom certifikáte všetky spolu s uvedením údajov podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona a s vyznačením rozsahu ich účasti na energetickej certifikácii, ich podpisy a odtlačky
ich pečiatok.
(2)
Energetický certifikát spolu so správou podľa odseku 3 sa vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach,
z ktorých jedno patrí vlastníkovi budovy a druhé je súčasťou registratúry oprávnenej
osoby podľa § 7 ods. 1 písm. a) zákona s lehotou uloženia 10 rokov. Ostatným oprávneným osobám, ktoré sa podieľali na energetickej
certifikácii, sa vydá kópia energetického certifikátu, ktorú uchovávajú na čas platnosti
energetického certifikátu.
(3)
Prílohou energetického certifikátu je správa, ktorá obsahuje vstupné údaje o budove,
údaje o vlastnostiach stavebných konštrukcií a technických systémov, čiastkové a konečné
výsledky podľa prílohy č. 4 tabuliek č. 1 až 8. Ak ide o budovu so zmiešaným účelom užívania, údaje sa uvedú pre každý účel užívania
budovy samostatne. Údaje zo správy sú podkladom na vytvorenie databázy informácií
a uskutočňovanie kontroly energetických certifikátov podľa § 9 ods. 3 písm. e) zákona.
(4)
Vzor energetického certifikátu je uvedený v prílohe č. 5.
(5)
Osoba s odbornou spôsobilosťou na tepelnú ochranu budov, ktorá vyhotovila energetický
certifikát, je oprávnená vyhotoviť na žiadosť vlastníka budovy duplikát energetického
certifikátu s označením „Duplikát“, ak došlo k strate pôvodného energetického certifikátu
počas jeho platnosti.
(6)
Vzor energetického štítku je uvedený v prílohe č. 6.
§ 7
(1)
Žiadosť o dotáciu podľa § 9a zákona sa podáva ministerstvu v dvoch vyhotoveniach v zalepenej obálke označenej heslom
uvedeným v oznámení o podávaní žiadostí podľa § 9b ods. 3 zákona.
(2)
Žiadosť musí obsahovať tieto údaje:
a)
identifikačné údaje žiadateľa – obchodné meno alebo názov, adresa sídla alebo miesto
podnikania, identifikačné číslo organizácie, právna forma, meno a priezvisko s titulmi
štatutárneho zástupcu, zodpovedného zástupcu a konateľa,
b)
opis výskumu, vývoja alebo činnosti podľa § 9a ods. 1 zákona, na ktorú má byť dotácia poskytnutá, s uvedením zámerov, cieľov a pravdepodobného
výsledku a času jeho dosiahnutia,
c)
celkový rozpočet v štruktúre podľa tabuľky uvedenej vo vzore žiadosti,
d)
čestné vyhlásenie o pravdivosti a úplnosti uvádzaných údajov a priložených dokladov.
(3)
Vzor žiadosti je uvedený v prílohe č. 7.
(4)
Prílohou k žiadosti je
a)
výpis z obchodného registra alebo zo živnostenského registra nie starší ako tri mesiace
ku dňu podania žiadosti, ak ide o podnikateľa; ak žiadateľom je právnická osoba zriadená
zákonom, označenie zákona, ktorým bola zriadená,
b)
osvedčená fotokópia zriaďovacej listiny, ak ide o právnickú osobu, ktorá nie je podnikateľom;
to neplatí, ak ide o právnickú osobu zriadenú zákonom,
c)
čestné vyhlásenie, že žiadateľ zmluvne zabezpečí výskum a vývoj s právnickou osobou
so sídlom na území Slovenskej republiky, ktorá má v predmete podnikania zapísanú činnosť
v príslušnom odbore výskumu a ktorá je zároveň držiteľom osvedčenia o spôsobilosti
vykonávať výskum a vývoj (ďalej len „zodpovedný riešiteľ“); to neplatí, ak sa žiadateľ
sám zaoberá výskumnou a vývojovou činnosťou,
d)
osvedčenie žiadateľa alebo zodpovedného riešiteľa o spôsobilosti vykonávať výskum
a vývoj,8)
e)
doklady preukazujúce kvalifikačné predpoklady a odbornú spôsobilosť žiadateľa alebo
zodpovedného riešiteľa,
f)
výpis z registra trestov štatutárneho orgánu alebo člena štatutárneho orgánu a zodpovedného
zástupcu a konateľa nie starší ako tri mesiace ku dňu podania žiadosti,
g)
výročná správa za predchádzajúci hospodársky rok, ak je žiadateľ povinný ju vypracovať;
inak účtovná závierka za predchádzajúci daňový rok,
h)
preukázanie splnenia podmienok podľa osobitného predpisu,9)
i)
čestné vyhlásenie, že žiadateľ nie je podnikom, ktorý sa za tri predchádzajúce hospodárske
roky ocitol vo finančných ťažkostiach,
j)
doklady preukazujúce spolufinancovanie v požadovanom pomere k dotácii.
(5)
Poskytovateľ môže v oznámení požadovať predloženie aj ďalších údajov alebo príloh
k žiadosti.
§ 8
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januára 2013.
Ján Počiatek v. r.
Príloha č. 1 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Vstupné údaje súvisiace s normalizovaným spôsobom využívania budov
Príloha č. 2 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Transformačné a prepočítavacie faktory účinnosti výroby a distribúcie tepla, emisií
oxidu uhličitého, primárnej energie a hodnoty výhrevnosti palív
Príloha č. 3 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Škály energetických tried pre jednotlivé kategórie budov
Príloha č. 4 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Správa
(príloha k energetickému certifikátu)
(príloha k energetickému certifikátu)
Príloha č. 5 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Energetický certifikát
Príloha č. 6 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
Energetický štítok
Príloha č. 7 k vyhláške č. 364/2012 Z. z.
1)
STN EN ISO 13790/NA Energetická hospodárnosť budov. Výpočet potreby energie na vykurovanie
a chladenie. Národná príloha.
2)
Napríklad STN 73 0540-2 Tepelná ochrana budov. Tepelnotechnické vlastnosti stavebných
konštrukcií a budov. Časť 2: Funkčné požiadavky.
3)
Napríklad STN 73 0540-3 Tepelná ochrana budov. Tepelnotechnické vlastnosti stavebných
konštrukcií a budov. Časť 3: Vlastnosti prostredí a stavebných výrobkov, čl. 6.1 a
čl. 6.2.
4)
STN EN 15603 Energetická hospodárnosť budov. Celková potreba energie a definície
energetického hodnotenia.
5)
Čl. 2 ods. 22 delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) č. 244/2012 zo 16. januára 2012, ktorým sa dopĺňa smernica Európskeho parlamentu a Rady 2010/31/EÚ
o energetickej hospodárnosti budov vytvorením rámca porovnávacej metodiky na výpočet
nákladovo optimálnych úrovní minimálnych požiadaviek na energetickú hospodárnosť budov
a prvkov budov (Ú. v. EÚ L 81, 21. 3. 2012).
6)
Čl. 2 ods. 26 delegovaného nariadenia (EÚ) č. 244/2012.
7)
Čl. 3 a príloha I nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 305/2011 z 9. marca 2011, ktorým sa ustanovujú harmonizované podmienky uvádzania stavebných
výrobkov na trh a ktorým sa zrušuje smernica Rady 89/106/EHS (Ú. v. EÚ L 88, 4. 4.
2011),
§ 43d zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
§ 43d zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov.
8)
§ 26a zákona č. 172/2005 Z. z. o organizácii štátnej podpory výskumu a vývoja a o doplnení zákona č. 575/2001 Z.
z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
predpisov.
9)
§ 8a ods. 5 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.