374/2014 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.06.2017 do 31.12.2018
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 374/2014 Z. z. |
Názov: | Zákon o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 26.11.2014 |
Dátum vyhlásenia: | 20.12.2014 |
Dátum účinnosti od: | 01.06.2017 |
Dátum účinnosti do: | 31.12.2018 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
44/1988 Zb. | Zákon o ochrane a využití nerastného bohatstva (banský zákon) |
372/1990 Zb. | Zákon Slovenskej národnej rady o priestupkoch |
278/1993 Z. z. | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o správe majetku štátu |
202/1995 Z. z. | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky Devízový zákon a zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov |
231/1999 Z. z. | Zákon o štátnej pomoci |
483/2001 Z. z. | Zákon o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
291/2002 Z. z. | Zákon o Štátnej pokladnici a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
523/2004 Z. z. | Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
747/2004 Z. z. | Zákon o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
538/2005 Z. z. | Zákon o prírodných liečivých vodách, prírodných liečebných kúpeľoch, kúpeľných miestach a prírodných minerálnych vodách a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
343/2007 Z. z. | Zákon o podmienkach evidencie, verejného šírenia a uchovávania audiovizuálnych diel, multimediálnych diel a zvukových záznamov umeleckých výkonov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (audiovizuálny zákon) |
528/2008 Z. z. | Zákon o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva |
180/2013 Z. z. | Zákon o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
87/2015 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
333/2015 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 87/2015 Z. z. |
93/2017 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
372/2018 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
368/2021 Z. z. | Zákon o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
374
ZÁKON
z 26. novembra 2014
o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
§ 1
Predmet úpravy
(1)
Tento zákon upravuje
a)
správu pohľadávok Slovenskej republiky (ďalej len "štát"),
b)
konsolidáciu pohľadávok štátu.
(2)
Na právne vzťahy pri správe pohľadávok štátu neupravených týmto zákonom sa vzťahuje
osobitný predpis.1)
(3)
Tento zákon sa nevzťahuje na pohľadávky štátu vzniknuté
a)
z medzinárodných zmlúv alebo na základe medzinárodných zmlúv,
b)
zo stabilizačných mechanizmov,2)
c)
z realizácie spoločných programov Slovenskej republiky a Európskej únie financovaných
z fondov Európskej únie a prostriedkov štátneho rozpočtu podľa osobitných predpisov3) v správe certifikačného orgánu a v správe orgánu finančného riadenia Európskeho
poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka voči Európskej komisii.
(4)
Na pohľadávku štátu, ktorá vznikla podľa osobitných predpisov3) z realizácie spoločných programov Slovenskej republiky a Európskej únie financovaných
z fondov Európskej únie a prostriedkov štátneho rozpočtu, ktorou je pohľadávka
a)
b)
z právoplatného rozhodnutia o porušení finančnej disciplíny v správe správcu, ktorým
je Úrad vládneho auditu3a) alebo Pôdohospodárska platobná agentúra, sa vzťahujú § 2 písm. a) až d), § 3, § 4 ods. 1 písm. a) a c), ods. 2, § 6, 7, 9, 12, 13, 20 a 24, okrem pohľadávky štátu z rozhodnutia voči osobe, ktorá porušila finančnú disciplínu
v rámci realizovaného národného projektu prijímateľom, ktorým je Ústredie práce, sociálnych
vecí a rodiny,3b) a voči partnerovi,3c) ktorý nie je účastníkom zmluvného vzťahu podľa osobitného predpisu,3d) na ktoré sa vzťahujú všetky ustanovenia tohto zákona.
(5)
Tento zákon sa nevzťahuje na nakladanie a vymáhanie pohľadávok štátu, ktoré upravujú
osobitné predpisy.4)
§ 2
Vymedzenie pojmov
Na účely tohto zákona
a)
pohľadávkou štátu je právo štátu na peňažné plnenie, ktoré vzniklo zo zákona, na
základe zákona, z činnosti správcu pohľadávky štátu alebo na základe činnosti správcu
pohľadávky štátu, jeho hodnota je určená alebo určiteľná a dlžník je známy,
b)
verejnou pohľadávkou štátu je právo štátu na peňažné plnenie, ktoré vzniklo rozhodnutím,
schváleným zmierom alebo výkazom nedoplatkov podľa všeobecného predpisu o správnom
konaní alebo v obdobnom konaní vedenom podľa osobitných predpisov,5)
c)
súkromnou pohľadávkou štátu je právo štátu na peňažné plnenie, iné ako podľa písmena
b),
d)
dátum splatnosti je posledný deň, kedy je dlžník povinný splniť dlh bez toho, aby
sa dostal do omeškania s jeho plnením; na účely tohto zákona sa za dátum splatnosti
považuje aj deň vykonateľnosti rozhodnutia, na ktorého základe splatná pohľadávka
prešla do vlastníctva štátu,6)
e)
splatnou pohľadávkou štátu je pohľadávka štátu, ktorá nebola uhradená do dátumu jej
splatnosti.
§ 3
Správa pohľadávok štátu
(1)
Správcom na účely tohto zákona je správca majetku štátu podľa osobitného predpisu,7) ak spravuje pohľadávky štátu; správcom je aj právnická osoba, z ktorej činnosti vznikajú
pohľadávky, ktorých výnos je podľa osobitných predpisov8) príjmom štátneho rozpočtu alebo štátny orgán bez právnej subjektivity, ak podľa osobitných
predpisov9) spravuje pohľadávky štátu.
(2)
Správou pohľadávky štátu na účely tohto zákona je súhrn oprávnení a povinností, na
ktorých základe je správca oprávnený s pohľadávkou štátu nakladať, uplatňovať a vymáhať
ju v mene štátu.
(3)
Správu pohľadávky štátu vykonáva správca,
a)
z ktorého činnosti pohľadávka štátu vznikla,
b)
do ktorého pôsobnosti patrí ochrana majetkových záujmov štátu, poškodením ktorých
pohľadávka štátu vznikla,
c)
ktorý vykonáva správu majetku štátu, s ktorým pohľadávka štátu súvisí,
d)
z ktorého rozpočtu je financovaný orgán bez právnej subjektivity, z činnosti ktorého
pohľadávka štátu vznikla, ak osobitné predpisy9) neustanovujú inak.
(4)
Ak nemožno určiť správcu podľa odseku 3, je na správu pohľadávky štátu príslušný
ústredný orgán štátnej správy, ktorého pôsobnosti sa pohľadávka týka, alebo správca,
ktorého určí tento orgán.
(5)
Ak nemožno určiť správcu podľa odseku 4, určí správcu Ministerstvo financií Slovenskej
republiky (ďalej len "ministerstvo financií").
(6)
Ustanovenia odsekov 3 až 5 sa použijú primerane aj na záväzky Slovenskej republiky
v správe správcu.
§ 4
Povinnosti správcu
(1)
Správca je povinný nakladať s pohľadávkou štátu podľa tohto zákona, využívať všetky
právne prostriedky na jej vymoženie a dbať, aby nedošlo k jej zániku alebo premlčaniu,
zániku alebo premlčaniu práv na jej vymáhanie a k zníženiu pohľadávky štátu. Správca
je povinný
a)
uplatňovať pohľadávku štátu riadne a včas, najmä oznamovať dlžníkovi písomnou výzvou
na úhradu, že eviduje voči nemu splatnú pohľadávku štátu a upozorniť ho na následky
neuhradenia pohľadávky štátu,
b)
viesť osobitnú evidenciu splatných pohľadávok štátu v rozsahu obsahujúcom najmä meno
a priezvisko, ak je dlžníkom fyzická osoba alebo názov, ak je dlžníkom právnická osoba
alebo fyzická osoba - podnikateľ, sumu a dátum splatnosti pohľadávky štátu,
c)
vykonávať ďalšie činnosti nevyhnutné na dosiahnutie úhrady pohľadávky štátu.
(2)
Ak § 9,14 až 18 neustanovujú inak, správca je povinný riadne a včas
a)
uplatniť právo na zaplatenie pohľadávky štátu na súde, podať návrh na nútené vymáhanie
pohľadávky štátu10) alebo uskutočniť výkon rozhodnutia podľa všeobecného predpisu o správnom konaní,
b)
prihlásiť pohľadávku štátu do príslušného konania, ak bol na majetok dlžníka vyhlásený
konkurz, povolená reštrukturalizácia11) alebo dlžník vstúpil do likvidácie,
c)
prihlásiť pohľadávku štátu do dedičského konania, ak dlžník zomrel a správca sa o
tejto skutočnosti dozvedel.
(3)
Správca je povinný spolu s pohľadávkou štátu vyúčtovať a uplatniť aj jej príslušenstvo.12) Správca nie je povinný vyúčtovať a uplatniť príslušenstvo12) pohľadávky štátu, ak pohľadávka štátu nepresiahne 50 eur alebo príslušenstvo12) pohľadávky štátu nepresiahne 20 eur. Z verejnej pohľadávky štátu sa úroky z omeškania13) nevyúčtujú a neuplatňujú.
§ 5
Centrálny register splatných pohľadávok štátu
(1)
Centrálny register splatných pohľadávok štátu (ďalej len "centrálny register") je
verejne prístupná evidencia osôb, voči ktorým správca eviduje splatné pohľadávky štátu;
údaje, ktoré sú obsahom centrálneho registra, majú informatívny charakter. Centrálny
register vedie ministerstvo financií a zverejňuje ho na svojom webovom sídle. Centrálny
register sa člení podľa jednotlivých správcov.
(2)
Centrálny register obsahuje
a)
meno a priezvisko fyzickej osoby, jej trvalý pobyt alebo prechodný pobyt,
b)
názov, sídlo alebo miesto podnikania, identifikačné číslo právnickej osoby alebo
fyzickej osoby - podnikateľa,
c)
sumu istiny pohľadávky štátu,
d)
dátum splatnosti pohľadávky štátu,
e)
právny dôvod vzniku pohľadávky štátu.
(3)
Správca je povinný zverejniť v centrálnom registri údaje podľa odseku 2 do 30 dní
od dátumu splatnosti pohľadávky štátu; to neplatí, ak správca uzavrel dohodu podľa
§ 7. Správca je povinný údaje v centrálnom registri aktualizovať do 30 dní odo dňa, keď
sa o zmene zverejnenej skutočnosti dozvedel.
§ 6
Prevod správy pohľadávky štátu
(1)
Ak je to účelné, správca môže aj bez súhlasu dlžníka previesť správu pohľadávky štátu
na iného správcu. Správa pohľadávky štátu sa prevádza zmluvou o prevode správy pohľadávky
štátu. Prevod správy pohľadávky štátu je vždy bezodplatný.
(2)
Zmluva o prevode správy pohľadávky štátu musí mať písomnú formu a musí obsahovať
najmä právny dôvod vzniku pohľadávky štátu, označenie dlžníka, dôvod prevodu, sumu
a dátum prevodu správy pohľadávky štátu.
(3)
S prevodom správy pohľadávky štátu sa prevádza aj správa príslušenstva pohľadávky
štátu a všetkých práv spojených s pohľadávkou štátu. Správca je povinný odovzdať novému
správcovi všetky doklady a poskytnúť potrebné informácie týkajúce sa predmetu prevodu
správy pohľadávky štátu.
(4)
Prevod správy pohľadávky štátu je nový správca povinný bez zbytočného odkladu oznámiť
dlžníkovi. Dokiaľ prevod správy pohľadávky štátu nie je oznámený dlžníkovi, zbaví
sa dlžník záväzku plnením pôvodnému správcovi.
§ 7
Dohoda o splátkach a dohoda o odklade platenia
(1)
Správca môže na písomnú žiadosť dlžníka uzavrieť s dlžníkom dohodu o splátkach alebo
dohodu o odklade platenia, ak dlžník nemôže svoj dlh riadne a včas plniť. Ak sa plnením
dlhu v splátkach alebo odkladom platenia môže poskytnúť štátna pomoc, možno takúto
dohodu uzavrieť len vtedy, ak sú splnené podmienky poskytnutia štátnej pomoci.
(2)
Správca môže uzavrieť s dlžníkom písomnú dohodu o splátkach, ak dlžník
a)
svoj dlh písomne uznal alebo ide o pohľadávku štátu priznanú právoplatným rozhodnutím
súdu alebo ide o verejnú pohľadávku štátu,
b)
z nepriaznivých ekonomických dôvodov alebo nepriaznivých sociálnych dôvodov nemôže
zaplatiť celý dlh naraz a
c)
v dohode o splátkach sa zaviaže zaplatiť celý dlh naraz, ak nezaplatí niektorú splátku
riadne a včas.
(3)
Správca verejnej pohľadávky štátu nesmie uzavrieť dohodu o splátkach na dobu dlhšiu
ako tri roky od dátumu splatnosti verejnej pohľadávky štátu. Ak osobitné predpisy14) ustanovujú dlhšiu dobu vykonateľnosti rozhodnutia, správca je oprávnený uzavrieť
dohodu o splátkach na dobu dlhšiu ako tri roky, najviac však do uplynutia doby vykonateľnosti
rozhodnutia.
(4)
Správca môže uzavrieť s dlžníkom písomnú dohodu o odklade platenia najviac na obdobie
jedného roka od dátumu splatnosti pohľadávky štátu, ak dlžník svoj dlh písomne uznal
alebo ide o pohľadávku štátu priznanú právoplatným rozhodnutím súdu alebo ide o verejnú
pohľadávku štátu a z nepriaznivých ekonomických dôvodov alebo nepriaznivých sociálnych
dôvodov nemôže dlžník zaplatiť celý dlh naraz.
(5)
Správca nie je oprávnený uzavrieť dohodu o splátkach a dohodu o odklade platenia
k tej istej pohľadávke štátu. Správca nie je oprávnený uzavrieť opätovne dohodu o
splátkach k tej istej pohľadávke štátu.
(6)
Ak dlžník dodržuje podmienky uvedené v dohode o splátkach alebo v dohode o odklade
platenia, správca neúčtuje a neuplatňuje úroky z omeškania ani poplatok z omeškania.13)
§ 8
Dohoda o započítaní pohľadávky štátu
(1)
Započítanie pohľadávky štátu je možné len na základe písomnej dohody o započítaní
pohľadávok štátu. Dohodu o započítaní pohľadávky štátu možno uzavrieť, ak
a)
ide o vzájomné pohľadávky, pričom pohľadávka štátu je v správe toho istého správcu,
ktorému prináleží uhradiť dlh,
b)
sa s pohľadávkou dlžníka započítava súkromná pohľadávka štátu a
c)
pohľadávka, ktorá má byť započítaná voči pohľadávke štátu v správe správcu, nie je
premlčaná.
(2)
Na platnosť dohody o započítaní pohľadávky štátu vyššej ako 10 000 eur je potrebný
predchádzajúci súhlas ministerstva financií.
(3)
Pohľadávku štátu, ktorá vznikla z koncesnej zmluvy podľa osobitného predpisu,15) možno započítať jednostranným právnym úkonom, ak je to v tejto zmluve dohodnuté.
§ 9
Rozhodnutie o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu
(1)
Správca môže trvale upustiť od vymáhania pohľadávky štátu, ak
a)
sa pohľadávka štátu premlčala,
b)
je zrejmé, že ďalšie vymáhanie by bolo neúspešné,
c)
je zrejmé, že ďalšie vymáhanie by bolo nehospodárne.
(2)
Rozhodnutie o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu obsahuje najmä označenie
dlžníka, právny dôvod vzniku pohľadávky štátu, sumu pohľadávky štátu a dôvod trvalého
upustenia od vymáhania pohľadávky štátu. Na vydanie rozhodnutia o trvalom upustení
od vymáhania pohľadávky štátu sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní; toto
rozhodnutie nie je preskúmateľné správnym súdom. Dlžník sa o trvalom upustení od vymáhania
pohľadávky štátu neupovedomuje.
(3)
Na platnosť rozhodnutia o trvalom upustení od vymáhania jednotlivej pohľadávky štátu
vyššej ako 10 000 eur je potrebný súhlas ministerstva financií, ak § 18 ods. 4 neustanovuje inak.
(4)
Správca môže vydať rozhodnutie o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu k
viacerým pohľadávkam štátu naraz, ak právny dôvod vzniku a trvalého upustenia od vymáhania
týchto pohľadávok štátu je rovnaký.
(5)
Správca môže rozhodnutie o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu zrušiť
do jedného roka od jeho platnosti, ak sa preukáže, že dôvody pre takéto rozhodnutie
neexistovali alebo zanikli.
(6)
Ak sa môže trvalým upustením od vymáhania pohľadávky štátu poskytnúť štátna pomoc,
správca môže rozhodnúť o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu, ak sú splnené
podmienky poskytnutia štátnej pomoci.
§ 10
Odpustenie dlhu
(1)
Správca môže na písomnú žiadosť dlžníka rozhodnúť o úplnom alebo čiastočnom odpustení
dlhu nepresahujúcom 1 000 eur v jednotlivom prípade, ak
a)
dlžníkom je fyzická osoba,
b)
odpustenie dlhu odôvodňujú nepriaznivé sociálne pomery dlžníka,
c)
vznik pohľadávky štátu nesúvisí so spáchaním úmyselného trestného činu, za ktorý
bol dlžník právoplatne odsúdený,
d)
správca neeviduje voči dlžníkovi inú pohľadávku štátu a
e)
vznik pohľadávky štátu nesúvisí s podnikateľskou činnosťou dlžníka.
(2)
Rozhodnutie o odpustení dlhu obsahuje najmä označenie dlžníka, právny dôvod vzniku
pohľadávky štátu, sumu pohľadávky štátu a dôvod odpustenia dlhu. Na vydanie rozhodnutia
o odpustení dlhu sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní; toto rozhodnutie
nie je preskúmateľné správnym súdom.
§ 11
Dohoda o urovnaní
Správca môže uzavrieť s dlžníkom písomnú dohodu o urovnaní týkajúcu sa práv na peňažné
plnenia, ktoré sú medzi správcom a dlžníkom sporné alebo pochybné, za podmienok ustanovených
v § 585 Občianskeho zákonníka.
§ 12
Súhlas s nakladaním s pohľadávkou štátu
Súhlas so započítaním pohľadávky štátu alebo s trvalým upustením od vymáhania pohľadávky
štátu je možné udeliť, ak sú splnené podmienky ustanovené týmto zákonom alebo osobitnými
predpismi.16) Na udelenie súhlasu sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní; rozhodnutie
o udelení súhlasu s nakladaním s pohľadávkou štátu nie je preskúmateľné správnym súdom.
§ 13
Zánik pohľadávky štátu
(1)
Pohľadávka štátu zaniká
a)
jej splnením,
b)
vzájomným započítaním pohľadávok vo výške, v akej sa vzájomne kryjú,
c)
uplynutím jedného roku od platnosti rozhodnutia o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky
štátu, ak dlžník neuspokojí pohľadávku štátu,
d)
odpustením dlhu,
e)
f)
rozhodnutím vlády Slovenskej republiky o odpustení pohľadávky štátu v zahraničí na
návrh ministerstva financií,
g)
znížením štátnych finančných aktív na základe rozhodnutia vlády Slovenskej republiky
podľa osobitného predpisu,19) ak ide o pohľadávku štátu z poskytnutých návratných finančných výpomocí, úverov a
pôžičiek,
h)
úplným alebo čiastočným uspokojením dlhu v rámci konkurzného konania,11)
i)
rozhodnutím o upustení od vymáhania zvyšnej sumy náhrady škody podľa osobitných predpisov.20)
(2)
Pohľadávka štátu podľa odseku 1 písm. e) a h) nezaniká, ak je správca oprávnený domáhať
sa uspokojenia pohľadávky štátu voči spoludlžníkom a ručiteľom dlžníka alebo domáhať
sa uspokojenia zabezpečenej pohľadávky štátu z majetku tretích osôb.
Konsolidácia pohľadávok štátu
§ 14
(1)
Na účely tohto zákona sa konsolidáciou pohľadávok štátu rozumie centrálne uplatňovanie
splatnej pohľadávky štátu u dlžníka a na príslušných orgánoch, zabezpečenie exekučného
titulu k pohľadávke štátu a vymáhanie pohľadávky štátu prostredníctvom jedinej právnickej
osoby.
(2)
Konsolidáciu pohľadávok štátu vykonáva právnická osoba so 100 % majetkovou účasťou
štátu v zakladateľskej pôsobnosti ministerstva financií, ktorej predmetom podnikania
je konsolidácia pohľadávok verejného sektora (ďalej len "poverená osoba"). Poverená
osoba môže vykonávať aj iné činnosti, ak tak rozhodne vláda Slovenskej republiky podľa
osobitného predpisu.
(3)
Konsolidáciu pohľadávok štátu vykonáva poverená osoba na základe zmluvy o vymáhaní
pohľadávky štátu vo vlastnom mene a na vlastný účet.
(4)
Konsolidácia pohľadávok štátu nemusí byť vykonaná, ak ide o pohľadávku štátu, ktorá
sa vymáha v konaní podľa osobitných predpisov10) alebo prebieha výkon rozhodnutia na pohľadávku štátu podľa všeobecného predpisu o
správnom konaní. Konsolidácia verejnej pohľadávky štátu nemusí byť vykonaná do uplynutia
lehoty, počas ktorej je možné proti rozhodnutiu, na základe ktorého vznikla, podať
návrh na preskúmanie rozhodnutia na príslušný súd alebo počas ktorej je proti rozhodnutiu
príslušného súdu možné podať sťažnosť na Ústavný súd Slovenskej republiky, a ak bol
návrh na preskúmanie rozhodnutia alebo ústavná sťažnosť podaná, aj do nadobudnutia
právoplatnosti rozhodnutia príslušného súdu, ktorým nebolo rozhodnutie zrušené, alebo
do nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia Ústavného súdu Slovenskej republiky, ktorým
nebolo rozhodnutie príslušného súdu zrušené; konsolidáciou verejnej pohľadávky štátu
nie je dotknuté účastníctvo správcu v týchto konaniach. Konsolidácia pohľadávok štátu
sa nevykonáva, ak
a)
ide o pohľadávku štátu, ktorej vymáhajúci orgán je ustanovený osobitným predpisom,21)
b)
od vymáhania pohľadávky štátu správca trvale upustil,
c)
ide o pohľadávku štátu, ku ktorej je uzavretá dohoda o splátkach alebo dohoda o odklade
platenia, a § 17 neustanovuje inak,
d)
ide o pohľadávku štátu z trvajúceho zmluvného vzťahu,
e)
dlžníkom je správca,
f)
dlžníkom je poverená osoba.
(5)
Poverená osoba je povinná
a)
vymáhať pohľadávku štátu s odbornou starostlivosťou, najmä dbať, aby nedošlo k jej
zníženiu; na pomerné uspokojenie pohľadávky štátu je oprávnená pristúpiť poverená
osoba len v rámci reštrukturalizácie,11)
b)
vymáhať pohľadávku štátu v súlade so záujmami správcu,
c)
pri konsolidácii pohľadávky štátu konať len v rozsahu práv a povinností správcu podľa
tohto zákona,
d)
zaslať správcovi správu o stave vymáhania pohľadávky štátu každoročne do 31. marca
za predchádzajúci kalendárny rok a vždy na požiadanie správcu,
e)
prijať plnenie od dlžníka alebo inej osoby, ktorá plní namiesto dlžníka,
f)
uhradiť bez zbytočného odkladu vymoženú sumu pohľadávky štátu správcovi v súlade
s § 18 ods. 6,
g)
aktualizovať údaje zverejňované v centrálnom registri, ak ide o pohľadávku štátu
vymáhanú na základe zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu, do 30 dní odo dňa, keď sa
o zmene zverejnenej skutočnosti dozvedela.
(6)
Poverená osoba nie je oprávnená konsolidáciu pohľadávky štátu zveriť inej osobe,
okrem núteného vymáhania pohľadávky štátu.10)
§ 15
Zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu
(1)
Zmluvou o vymáhaní pohľadávky štátu správca
a)
postupuje na poverenú osobu právo uplatňovať pohľadávku štátu,
b)
sa zaväzuje zaplatiť poverenej osobe za vymoženie pohľadávky štátu alebo za vymoženie
jej časti odmenu,
c)
je povinný odovzdať poverenej osobe všetky doklady a poskytnúť informácie, ktoré
sa týkajú vymáhanej pohľadávky štátu, ktorá je predmetom zmluvy o vymáhaní pohľadávky
štátu.
(2)
Poverená osoba je na základe zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu oprávnená
a)
uplatňovať pohľadávku štátu, zabezpečiť k nej exekučný titul a vymáhať ju,
b)
konať voči dlžníkom, pred príslušnými orgánmi a tretími osobami pri uplatňovaní pohľadávky
štátu; písomné splnomocnenie sa nevyžaduje,
c)
konať vo vlastnom mene, na vlastný účet a v prospech správcu,
d)
prijať plnenie, ktorým sa plní dlh voči správcovi.
(3)
Zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu musí mať písomnú formu, inak je neplatná. Na uzavretie
zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu sa vzťahujú ustanovenia § 43 až 51 Občianskeho
zákonníka.
(4)
Za splnenie dlhu sa považuje pripísanie dlžnej sumy na účet poverenej osoby alebo
správcu alebo jej vyplatenie v hotovosti týmto osobám.
(5)
Poverená osoba zodpovedá za škodu spôsobenú správcovi svojou činnosťou, ibaže túto
škodu nemohla odvrátiť ani pri vynaložení odbornej starostlivosti.
§ 16
Vymáhanie pohľadávky štátu
(1)
Ak dlžník neuhradí verejnú pohľadávku štátu do jedného roka od dátumu jej splatnosti,
správca je povinný po uplynutí tejto lehoty, do troch mesiacov písomne požiadať poverenú
osobu o uzavretie zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu, ak správca nepostupuje podľa
§ 7 až 11. Poverená osoba je povinná do 15 dní odo dňa doručenia tejto žiadosti zaslať správcovi
podpísaný návrh zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu. Správca je povinný uzavrieť zmluvu
o vymáhaní pohľadávky štátu do 15 dní odo dňa doručenia podpísaného návrhu zmluvy
o vymáhaní pohľadávky štátu.
(2)
Ak dlžník neuhradí súkromnú pohľadávku štátu do dvoch rokov od dátumu jej splatnosti,
správca je oprávnený po uplynutí tejto lehoty, do troch mesiacov písomne požiadať
poverenú osobu o uzavretie zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu. Poverená osoba je povinná
do 15 dní odo dňa doručenia tejto žiadosti zaslať správcovi podpísaný návrh zmluvy
o vymáhaní pohľadávky štátu. Správca je povinný uzavrieť zmluvu o vymáhaní pohľadávky
štátu do 15 dní odo dňa doručenia podpísaného návrhu zmluvy o vymáhaní pohľadávky
štátu.
(3)
Správca nie je oprávnený požiadať poverenú osobu o uzavretie zmluvy o vymáhaní pohľadávky
štátu pred uplynutím lehoty ustanovenej v odseku 1 alebo odseku 2, ak odseky 4 až
6 a § 17 neustanovujú inak.
(4)
Ak je pohľadávkou štátu právo na opakujúce sa peňažné plnenie, správca je oprávnený
písomne požiadať poverenú osobu o uzavretie zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu naraz
na viaceré opakujúce sa peňažné plnenia s rozdielnou splatnosťou, aj keď od dátumu
ich splatnosti neuplynula lehota podľa odseku 1 alebo odseku 2; podmienkou uzavretia
zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu je, že od dátumu splatnosti najstaršieho opakujúceho
sa plnenia uplynula lehota podľa odseku 1 alebo odseku 2.
(5)
Ak správca nerozhodne o trvalom upustení od vymáhania pohľadávky štátu, je povinný
písomne požiadať poverenú osobu o uzavretie zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu, ak
a)
bolo na majetok dlžníka začaté konkurzné konanie alebo reštrukturalizačné konanie
alebo dlžník vstúpil do likvidácie, najneskôr do 15 dní odo dňa začatia tohto konania,
b)
sa správca dozvedel, že dlžník zomrel.
(6)
Poverená osoba je povinná do piatich dní odo dňa doručenia žiadosti podľa odseku
5 zaslať správcovi podpísaný návrh zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu a správca je
povinný uzavrieť s poverenou osobou zmluvu o vymáhaní pohľadávky štátu do piatich
dní od doručenia podpísaného návrhu zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu.
(7)
Ak zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu nadobudla účinnosť počas konkurzu, reštrukturalizácie,
likvidácie, dedičského konania alebo konania podľa osobitného predpisu,10) vstupuje dňom účinnosti zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu do postavenia správcu
v príslušnom konaní poverená osoba a správca toto postavenie stráca.
(8)
Počas účinnosti zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu správca nie je oprávnený nakladať
s pohľadávkou štátu podľa § 6 až 11.
§ 17
(1)
Správca nenaloží s pohľadávkou štátu podľa § 16, ak pohľadávka štátu nie je splatná z dôvodu uzavretej dohody o splátkach alebo dohody
o odklade platenia. Ak sa verejná pohľadávka štátu stala splatná, pretože dlžník nezaplatil
niektorú splátku riadne a včas, je správca povinný postupovať podľa § 16 v lehote troch mesiacov od dátumu splatnosti pohľadávky štátu. Ak sa verejná pohľadávka
štátu stala splatná, pretože uplynula doba odkladu platenia pohľadávky štátu, je správca
povinný postupovať podľa § 16 v lehote troch mesiacov od dátumu splatnosti pohľadávky štátu.
(2)
Ak bol na majetok dlžníka vyhlásený konkurz alebo povolená reštrukturalizácia alebo
dlžník vstúpil do likvidácie, správca je povinný s pohľadávkou štátu naložiť podľa
§ 16 ods. 5 a 6 aj vtedy, ak pohľadávka štátu nie je splatná z dôvodu uzavretej dohody o splátkach
alebo dohody o odklade platenia.
§ 18
(1)
Zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu zaniká uplynutím výpovednej doby, ktorá je jeden
mesiac odo dňa doručenia výpovede. Zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu zaniká tiež
pripísaním výnosu z vymoženej pohľadávky štátu na účet správcu alebo splnením dlhu
správcovi. Ak je predmetom zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu viacero pohľadávok štátu,
zmluva o vymáhaní pohľadávky štátu zaniká len v časti pripísania výnosu z vymoženej
pohľadávky štátu na účet správcu alebo v časti splnenia dlhu správcovi.
(2)
Správca je oprávnený vypovedať zmluvu o vymáhaní pohľadávky štátu, ak ide o vymáhanie
súkromnej pohľadávky štátu. Poverená osoba je oprávnená zmluvu o vymáhaní pohľadávky
štátu vypovedať, ak vymáhanie pohľadávky štátu nebolo úspešné úplne alebo čiastočne,
ani pri uskutočnení všetkého, čo možno v rámci odbornej starostlivosti spravodlivo
od poverenej osoby požadovať. Za výpoveď poverenej osoby sa považuje doručenie záverečnej
správy o nevymožení pohľadávky štátu alebo jej časti (ďalej len "záverečná správa")
správcovi.
(3)
Záverečná správa obsahuje najmä
a)
zoznam úkonov, ktoré poverená osoba vykonala pre vymoženie pohľadávky štátu,
b)
stručný opis dôvodov, pre ktoré pohľadávku štátu nebolo možné vymôcť a
c)
sumu nevymoženej pohľadávky štátu.
(4)
Po doručení záverečnej správy vydá správca bez zbytočného odkladu rozhodnutie o trvalom
upustení od vymáhania pohľadávky štátu, ak nevznikol spor zo zmluvy o vymáhaní pohľadávky
štátu podľa § 19; súhlas ministerstva financií sa nevyžaduje.
(5)
Po skončení konsolidácie pohľadávky štátu je poverená osoba povinná odovzdať bez
zbytočného odkladu správcovi všetku dokumentáciu súvisiacu s vymáhanou pohľadávkou
štátu.
(6)
Ak vymáhanie pohľadávky štátu bolo aspoň čiastočne úspešné a poverená osoba riadne
vykonala svoju činnosť, vzniká poverenej osobe nárok na odmenu vo výške 20 % z vymoženej
sumy. Poverená osoba je povinná bez zbytočného odkladu uhradiť správcovi vymoženú
sumu zníženú o svoju odmenu, pričom odmena sa zvýši o daň z pridanej hodnoty, ak je
poverená osoba platiteľom dane z pridanej hodnoty. Ak dlžník splnil dlh správcovi
alebo vymáhanie pohľadávky štátu nebolo úspešné, poverenej osobe nevzniká nárok na
odmenu. Ak dlžník splnil časť dlhu správcovi, poverenej osobe nevzniká nárok na odmenu
v tejto časti splnenia dlhu správcovi. Náklady súvisiace s uplatňovaním a vymáhaním
pohľadávky štátu znáša poverená osoba, ak povinnosť ich uhradenia vznikla počas účinnosti
zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu alebo z činnosti poverenej osoby.
(7)
Na účely tohto zákona sa do výšky čiastočne alebo úplne splnenej pohľadávky štátu
započítava aj odmena poverenej osoby.
§ 19
Spor zo zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu
(1)
O spore zo zmluvy o vymáhaní pohľadávky štátu medzi správcom a poverenou osobou,
vrátane rozhodovania o porušení povinnosti takúto zmluvu uzavrieť, rozhoduje minister
financií Slovenskej republiky na základe návrhu ním ustanovenej osobitnej komisie.
(2)
Návrh na rozhodnutie sporu je oprávnený podať správca alebo poverená osoba. Návrh
na rozhodnutie sporu obsahuje najmä
a)
označenie účastníkov,
b)
uvedenie predmetu sporu,
c)
opis rozhodujúcich skutkových okolností,
d)
návrh, ako sa má v spore rozhodnúť.
(3)
Spor je spravidla písomný. O návrhu na rozhodnutie sporu sa rozhoduje po zabezpečení
vyjadrenia účastníkov, spravidla do 60 dní od podania návrhu. Ústne vyjadrenie je
možné nariadiť, ak je to potrebné pre riadne zistenie skutkového stavu.
(4)
Rozhodnutie o spore je pre účastníkov záväzné. Rozhodnutie o spore obsahuje
a)
označenie predmetu sporu,
b)
označenie účastníkov,
c)
výrok,
d)
stručné odôvodnenie rozhodnutia.
(5)
Na rozhodnutie o spore sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní; toto rozhodnutie
nie je preskúmateľné správnym súdom.
Pokuty
§ 20
(1)
Ministerstvo financií a Úrad vládneho auditu vykonávajú vládny audit dodržiavania
ustanovení tohto zákona a osobitných predpisov pri správe, nakladaní, uplatnení a
vymáhaní pohľadávok štátu správcami a poverenou osobou. Na vládny audit sa vzťahujú
základné pravidlá vládneho auditu podľa osobitného predpisu.23)
(2)
V pôsobnosti ministerstva financií je vykonávanie vládneho auditu dodržiavania ustanovení
tohto zákona a osobitných predpisov pri správe, nakladaní, uplatnení a vymáhaní pohľadávok
štátu ústrednými orgánmi štátnej správy24) a pri uplatňovaní a vymáhaní pohľadávok štátu poverenou osobou.
(3)
Úrad vládneho auditu vykonáva vládny audit dodržiavania ustanovení tohto zákona a
osobitných predpisov pri správe, nakladaní, uplatnení a vymáhaní pohľadávok štátu
správcami, ktorí nie sú uvedení v odseku 2.
(4)
Ak ministerstvo financií alebo Úrad vládneho auditu zistia porušenie povinností ustanovených
týmto zákonom, uložia pokutu
a)
do 2000 eur správcovi za porušenie povinností ustanovených § 4 ods. 1 písm. a) a c) a ods. 2, § 5 ods. 3, § 6 ods. 3,§ 7 ods. 2 až 5, § 9 ods. 1, § 10, § 15 ods. 3, § 16 ods. 6,§ 18 ods. 4, § 22 ods. 2,
b)
do 10 000 eur správcovi za porušenie povinností ustanovených § 4 ods. 1 písm. b) a ods. 3, § 8 ods. 2, § 9 ods. 3, § 16 ods. 1 až 5 a 8, § 17, § 22 ods. 1 a 3,
c)
do 10 000 eur poverenej osobe za porušenie povinností ustanovených § 14 ods. 5 a 6, § 16 ods. 1 až 4,§ 18 ods. 5 a 6, § 22 ods. 1.
(5)
Pri určovaní výšky pokuty sa vychádza z povahy, závažnosti, trvania a následkov porušenia
povinnosti.
(6)
Pri opakovanom porušení tej istej povinnosti možno uložiť pokutu vo výške dvojnásobku
pokuty podľa odseku 4, ak jej prvé uloženie neviedlo k náprave a pokiaľ protiprávny
stav trvá.
(7)
Pokuta je splatná do 15 dní odo dňa právoplatnosti rozhodnutia o uložení pokuty.
Pokutu možno uložiť do piatich rokov od preukázateľného porušenia povinnosti.
(8)
Výnos pokút je príjmom štátneho rozpočtu.
(9)
Na konanie o pokutách podľa tohto zákona sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom
konaní.
Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia
§ 21
(1)
Správca, poverená osoba a ministerstvo financií sú oprávnení na účely nakladania
s pohľadávkami štátu spracúvať osobné údaje fyzickej osoby, ktorej práva a povinnosti
sú dotknuté týmto zákonom, a to meno, priezvisko, rodné číslo, adresu trvalého pobytu,
adresu prechodného pobytu, dátum narodenia, dátum úmrtia a údaje o majetkových pomeroch
a zverejňovať ich v rozsahu ustanovenom v § 5 ods. 2.
(2)
Na pohľadávku štátu, s ktorou súvisia informácie alebo veci, ktoré sú utajovanými
skutočnosťami podľa osobitného predpisu25) alebo pri ktorej plnení sa musia použiť osobitné bezpečnostné opatrenia, sa nevzťahuje
§ 5, 14 až 18, 22 a § 23 ods. 2. Správcovia týchto pohľadávok štátu sú povinní každoročne do 31. marca za predchádzajúci
kalendárny rok informovať ministerstvo financií o stave vymáhania týchto pohľadávok
štátu. Obsahom informácie je suma splatnej pohľadávky štátu vrátane jej príslušenstva,
dátum splatnosti a suma neuhradenej časti pohľadávky štátu.
(3)
Na pohľadávky štátu zo zdravotného, nemocenského a dôchodkového poistenia za rok
1993 vrátane penále a z príspevku do Fondu zamestnanosti Slovenskej republiky za rok
1993 vrátane penále, ak sa v roku 1993 neuhradili vôbec, alebo sa neuhradili v správnej
výške alebo včas sa nevzťahuje § 5, 14 až 18, 22 a § 23 ods. 2.
(4)
Ustanovenia § 5 a § 23 ods. 2 sa nevzťahujú na pohľadávky štátu podľa osobitných
predpisov.26)
§ 22
(1)
Správca je povinný do 31. decembra 2016 odplatne postúpiť písomnou zmluvou na poverenú
osobu splatné pohľadávky štátu, ktoré vznikli do 31. decembra 2013. Poverená osoba
je povinná v tejto lehote postúpenie pohľadávky štátu prijať. Na postúpenie pohľadávky
štátu sa vzťahujú ustanovenia Občianskeho zákonníka, ak odsek 2 neustanovuje inak.
Pohľadávku štátu nie je správca povinný postúpiť, ak ide o pohľadávku štátu uplatnenú
návrhom na príslušnom súde alebo pohľadávku štátu, ktorá sa vymáha v konaní podľa
osobitných predpisov10) alebo prebieha výkon rozhodnutia na pohľadávku štátu podľa všeobecného predpisu o
správnom konaní. Verejnú pohľadávku štátu nie je správca povinný postúpiť do uplynutia
lehoty, počas ktorej je možné proti rozhodnutiu, na základe ktorého vznikla, podať
návrh na preskúmanie rozhodnutia na príslušný súd, alebo počas ktorej je proti rozhodnutiu
príslušného súdu možné podať sťažnosť na Ústavný súd Slovenskej republiky, a ak bol
návrh na preskúmanie rozhodnutia alebo ústavná sťažnosť podaná, aj do nadobudnutia
právoplatnosti rozhodnutia príslušného súdu, ktorým nebolo rozhodnutie zrušené, alebo
do nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia Ústavného súdu Slovenskej republiky, ktorým
nebolo rozhodnutie príslušného súdu zrušené; postúpením verejnej pohľadávky štátu
nie je dotknuté účastníctvo správcu v týchto konaniach. Postúpiť nemožno pohľadávku
štátu, ak
a)
ide o pohľadávku štátu, ktorej vymáhajúci orgán je ustanovený osobitným predpisom,21)
b)
ide o pohľadávku štátu, ktorú dlžník plní na základe súdom potvrdeného reštrukturalizačného
plánu,
c)
od vymáhania pohľadávky štátu správca trvale upustil,
d)
ide o pohľadávku štátu, ku ktorej je uzavretá dohoda o splátkach alebo dohoda o odklade
platenia,
e)
ide o pohľadávku štátu z trvajúceho zmluvného vzťahu,
f)
dlžníkom je správca,
g)
dlžníkom je poverená osoba.
(2)
Právo nakladať s postúpenou pohľadávkou štátu prechádza na poverenú osobu dňom účinnosti
zmluvy o postúpení. Poverená osoba nemôže túto pohľadávku štátu ďalej postúpiť. Správca
odpíše pohľadávku štátu z účtovnej evidencie ku dňu účinnosti zmluvy o postúpení.
Správca je povinný odovzdať poverenej osobe všetky doklady a poskytnúť všetky potrebné
informácie, ktoré sa týkajú postúpenej pohľadávky štátu. Postúpenie pohľadávky štátu
oznamuje dlžníkovi poverená osoba. Ak je splnenie postúpenej pohľadávky štátu zabezpečené
záložným právom, ručením alebo iným spôsobom, správca je povinný o postúpení pohľadávky
štátu informovať osobu, ktorá zabezpečenie pohľadávky štátu poskytla; to neplatí,
ak je touto osobou dlžník. Správca neručí poverenej osobe za vymožiteľnosť postúpenej
pohľadávky štátu.
(3)
Do uzavretia zmluvy o postúpení pohľadávky štátu je správca oprávnený pri správe
pohľadávky štátu postupovať podľa § 4 a § 7 až 11. Ak zanikol dôvod nepostúpenia pohľadávky štátu podľa odseku 1 písm. b), d) alebo
písm. e) alebo správca nepostúpi pohľadávku štátu v lehote podľa odseku 1, povinnosť
postúpiť pohľadávku štátu naďalej trvá. Ak právoplatnosťou rozhodnutia príslušného
súdu, ktorým nebolo rozhodnutie, na základe ktorého vznikla pohľadávka štátu, zrušené,
alebo právoplatnosťou rozhodnutia Ústavného súdu Slovenskej republiky, ktorým nebolo
zrušené rozhodnutie príslušného súdu, zanikol dôvod nepostúpenia verejnej pohľadávky
štátu, správca ju nepostúpi podľa odseku 1 a môže s ňou naložiť podľa § 14 až 18.
§ 23
(1)
Ministerstvo financií zriadi centrálny register do 1. januára 2016.
(2)
Správca je povinný zabezpečiť evidenciu dlžníkov v centrálnom registri do 1. júla
2016. Ak ide o pohľadávky štátu vzniknuté do 31. decembra 2013, údaje podľa § 5 ods. 2 sa v centrálnom registri nezverejňujú.
§ 24
(1)
(2)
Ustanovenia tohto zákona sa vzťahujú aj na pohľadávky štátu, ktoré vznikli pred 1.
januárom 2015.
(3)
Dohody o odklade platenia a dohody o splátkach uzavreté pred 1. januárom 2015 sa
považujú za dohody o odklade platenia a dohody o splátkach podľa tohto zákona.
§ 25
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 1. júna 2017
Správca pohľadávky štátu, ktorá vznikla po 31. decembri 2013 z realizácie spoločných
programov Slovenskej republiky a Európskej únie financovaných z fondov Európskej únie
a prostriedkov štátneho rozpočtu podľa osobitných predpisov3) a na ktorú sa vzťahuje povinnosť podľa § 5, je povinný zabezpečiť evidenciu dlžníkov v centrálnom registri do 1. augusta 2017;
to neplatí, ak správca uzavrel dohodu o splátkach alebo o odklade platenia.
Čl. II
Zákon č. 44/1988 Zb. o ochrane a využití nerastného bohatstva (banský zákon) v znení zákona Slovenskej
národnej rady č. 498/1991 Zb., zákona č. 558/2001 Z. z., zákona č. 203/2004 Z. z.,
zákona č. 587/2004 Z. z., zákona č. 479/2005 Z. z., zákona č. 219/2007 Z. z., zákona
č. 577/2007 Z. z., zákona č. 73/2009 Z. z., zákona č. 104/2010 Z. z., zákona č. 114/2010
Z. z., zákona č. 258/2011 Z. z., zákona č.311/2013 Z. z., zákona č.160/2014 Z. z.
a zákona č. 285/2014 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
V § 32b ods. 2 písmeno d) znie:
„d)
vyúčtovať a uplatňovať úhradu a penále z nedoplatkov úhrady (§ 32a ods. 10) postupom
podľa osobitného predpisu;16da) úhradu a penále nemožno vymáhať po uplynutí desiatich rokov nasledujúcich po roku,
v ktorom úhrada alebo jej časť a penále boli splatné.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 16da znie:
„16da)
Zákon č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.
Čl. III
Zákon Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 524/1990 Zb., zákona Slovenskej
národnej rady č. 266/1992 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č. 295/1992 Zb., zákona
Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb., zákona Národnej rady Slovenskej republiky
č. 237/1993 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z., zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 248/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej
republiky č. 249/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 250/1994
Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 202/1995 Z. z., zákona Národnej
rady Slovenskej republiky č. 207/1995 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky
č. 265/1995 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 285/1995 Z. z., zákona
Národnej rady Slovenskej republiky č. 160/1996 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej
republiky č. 168/1996 Z. z., zákona č. 143/1998 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej
republiky č. 319/1998 Z. z., zákona č. 298/1999 Z. z., zákona č. 313/1999 Z. z., zákona
č. 195/2000 Z. z., zákona č. 211/2000 Z. z., zákona č. 367/2000 Z. z., zákona č. 122/2001
Z. z., zákona č. 223/2001 Z. z., zákona č. 253/2001 Z. z., zákona č. 441/2001 Z. z.,
zákona č. 490/2001 Z. z., zákona č. 507/2001 Z. z., zákona č. 139/2002 Z. z., zákona
č. 422/2002 Z. z., zákona č. 190/2003 Z. z., zákona č. 430/2003 Z. z., zákona č. 510/2003
Z. z., zákona č. 515/2003 Z. z., zákona č. 534/2003 Z. z., zákona č. 364/2004 Z. z.,
zákona č. 533/2004 Z. z., zákona č. 656/2004 Z. z., zákona č. 570/2005 Z. z., zákona
č. 650/2005 Z. z., zákona č. 211/2006 Z. z., zákona č. 224/2006 Z. z., zákona č. 250/2007
Z. z., zákona č. 547/2007 Z. z., zákona č. 666/2007 Z. z., zákona č. 86/2008 Z. z.,
zákona č. 245/2008 Z. z., zákona č. 298/2008 Z. z., zákona č. 445/2008 Z. z., zákona
č. 479/2008 Z. z., zákona č. 491/2008 Z. z., zákona č. 8/2009 Z. z., zákona č. 70/2009
Z. z., zákona č. 72/2009 Z. z., zákona č. 191/2009 Z. z., zákona č. 206/2009 Z. z.,
zákona č. 387/2009 Z. z., zákona č. 465/2009 Z. z., zákona č. 513/2009 Z. z., zákona
č. 60/2010 Z. z., zákona č. 433/2010 Z. z., zákona č. 547/2010 Z. z., zákona č. 313/2011
Z. z., zákona č. 362/2011 Z. z., zákona č. 79/2012 Z. z., zákona č. 96/2012 Z. z.,
zákona č. 31/2013 Z. z., zákona č. 80/2013 Z. z., zákona č. 94/2013 Z. z., zákona
č. 299/2013 Z. z., zákona č. 388/2013 Z. z., zákona č. 417/2013 Z. z., zákona č. 474/2013
Z. z., zákona č. 1/2014 Z. z. a zákona č. 204/2014 Z. z. sa mení takto:
§ 88b sa vypúšťa.
Čl. IV
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 374/1996
Z. z., zákona č. 72/1999 Z. z., zákona č. 121/2001 Z. z., zákona č. 509/2001 Z. z.,
nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 64/2002 Z. z., zákona č. 435/2002 Z.
z., zákona č. 161/2003 Z. z., zákona č. 512/2003 Z. z., zákona č. 618/2004 Z. z.,
zákona č. 534/2005 Z. z., zákona č. 277/2007 Z. z., zákona č. 325/2007 Z. z., zákona
č. 165/2008 Z. z., zákona č. 245/2008 Z. z., zákona č. 510/2010 Z. z., zákona č. 547/2011
Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 217/2012 Z. z., zákona č. 345/2012
Z. z., zákona č. 135/2013 Z. z. a zákona č. 324/2014 Z. z. sa mení takto:
1.
§ 6, 6a a 18j sa vypúšťajú.
2.
V § 13e sa vypúšťa odsek 2.
Súčasne sa zrušuje označenie odseku 1.
3.
Poznámky pod čiarou k odkazom 13, 13a, 13aa, 13aba, 13abb, 13abc, 13abd, 13abe a
23baf sa vypúšťajú.
Čl. V
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 202/1995 Z. z. Devízový zákon a zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 45/1998
Z. z., zákona č. 200/1998 Z. z., zákona č. 388/1999 Z. z., zákona č. 367/2000 Z. z.,
zákona č. 442/2000 Z. z., zákona č. 456/2002 Z. z., zákona č. 602/2003 Z. z., zákona
č. 554/2004 Z. z., zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 214/2006 Z. z., zákona č. 209/2007
Z. z., zákona č. 659/2007 Z. z., zákona č. 567/2008 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z.
a zákona č. 140/2014 Z. z. sa mení takto:
V § 24a ods. 9 sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. VI
Zákon č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení zákona č. 434/2001 Z. z., zákona č. 461/2002 Z. z., zákona
č. 203/2004 Z. z., zákona č. 82/2005 Z. z., zákona č. 518/2005 Z. z., zákona č. 659/2007
Z. z., zákona č. 165/2008 Z. z., zákona č. 102/2011 Z. z., zákona č. 223/2011 Z. z.
a v znení nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 14/2013 Z. z. sa mení takto:
V § 27 ods. 2 poslednej vete sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. VII
Zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 430/2002 Z. z.,
zákona č. 510/2002 Z. z., zákona č. 165/2003 Z. z., zákona č. 603/2003 Z. z., zákona
č. 215/2004 Z. z., zákona č. 554/2004 Z. z., zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 69/2005
Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 341/2005 Z. z., zákona č. 214/2006 Z. z.,
zákona č. 644/2006 Z. z., zákona č. 209/2007 Z. z., zákona č. 659/2007 Z. z., zákona
č. 297/2008 Z. z., zákona č. 552/2008 Z. z., zákona č. 66/2009 Z. z., zákona č. 186/2009
Z. z., zákona č. 276/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z.,
zákona č. 46/2011 Z. z., zákona č. 130/2011 Z. z., zákona č. 314/2011 Z. z., zákona
č. 394/2011 Z. z., zákona č. 520/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 234/2012
Z. z., zákona č. 352/2012 Z. z., zákona č.132/2013 Z. z., zákona č.352/2013 Z. z.
a zákona č. 371/2014 Z. z. sa mení takto:
V § 50 ods. 9 tretej vete sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. VIII
Zákon č. 291/2002 Z. z. o Štátnej pokladnici a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 386/2002
Z. z., zákona č. 428/2003 Z. z., zákona č. 523/2004 Z. z., zákona č. 581/2004 Z. z.,
zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 68/2005 Z. z., zákona č. 659/2005 Z. z., zákona
č. 238/2006 Z. z., zákona č. 198/2007 Z. z., zákona č. 659/2007 Z. z., zákona č. 70/2008
Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 381/2010 Z. z.,
nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 217/2012 Z. z. a zákona č.132/2013 Z.
z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
V § 6 ods. 1 písm. v) sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
2.
Za § 21a sa vkladá § 21b, ktorý znie:
„§ 21b
(1)
Pri nakladaní s pohľadávkami Slovenskej republiky vzniknutými v rámci pôsobností
Štátnej pokladnice podľa § 6, okrem § 6 ods. 1 písm. v), a agentúry podľa § 17 alebo
pri činnostiach v súvislosti s týmito pôsobnosťami sa postupuje podľa právnych predpisov,
vzťahujúcich sa na predmetné pôsobnosti alebo činnosti a pri vymáhaní týchto pohľadávok
sa postupuje podľa osobitných predpisov.29c)
(2)
Na nakladanie s pohľadávkami podľa odseku 1 a na vymáhanie pohľadávok podľa odseku
1 sa osobitný predpis nevzťahuje.29d)“.
Poznámky pod čiarou k odkazu 29c a 29d znejú:
„29c)
Napríklad Občiansky súdny poriadok v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady
Slovenskej republiky č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti
(Exekučný poriadok) a o zmene a doplnení ďalších zákonov v znení neskorších predpisov.
29d)
Zákon č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov.“.
Čl. IX
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 171/2005 Z. z., zákona č. 266/2005 Z.
z., zákona č. 534/2005 Z. z., zákona č. 584/2005 Z. z., zákona č. 659/2005 Z. z.,
zákona č. 275/2006 Z. z., zákona č. 527/2006 Z. z., zákona č. 678/2006 Z. z., zákona
č. 198/2007 Z. z., zákona č. 199/2007 Z. z., zákona č. 323/2007 Z. z., zákona č. 653/2007
Z. z., zákona č. 165/2008 Z. z., zákona č. 383/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z.,
zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 390/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona
č. 57/2010 Z. z., zákona č. 403/2010 Z. z., zákona č. 468/2010 Z. z., zákona č. 223/2011
Z. z., zákona č. 512/2011 Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 223/2012 Z. z.,
zákona č. 287/2012 Z. z., zákona č. 345/2012 Z. z., zákona č. 352/2013 Z. z., zákona
č. 436/2013 Z. z., zákona č. 102/2014 Z. z., zákona č. 292/2014 Z. z. a zákona č.
324/2014 Z. z. sa dopĺňa takto:
§ 26 sa dopĺňa odsekom 11, ktorý znie:
„(11)
Štátne rozpočtové organizácie a štátne príspevkové organizácie môžu obstarať osobný
automobil39a) určený výlučne na prepravu osôb najviac do limitu výdavkov ustanoveného nariadením
vlády, pričom nariadenie vlády ustanoví okruh osôb, na ktorých prepravu sa obstaráva
osobný automobil do ustanoveného limitu výdavkov. Limit výdavkov sa vzťahuje na obstaranie
osobného automobilu vrátane jeho technického zhodnotenia v príslušnom rozpočtovom
roku.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 39a znie:
„39a)
§ 2 písm. a) nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 384/2004 Z. z. o dostupnosti
spotrebiteľských informácií o spotrebe paliva a o emisiách CO2 pri predaji a leasingu nových osobných automobilov.“.
Čl. X
Zákon č. 747/2004 Z. z. o dohľade nad finančným trhom a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 340/2005 Z. z., zákona č. 519/2005 Z. z., zákona č. 214/2006 Z. z., zákona č. 644/2006
Z. z., zákona č. 659/2007 Z. z., zákona č. 552/2008 Z. z., zákona č. 186/2009 Z. z.,
zákona č. 276/2009 Z. z., zákona č. 492/2009 Z. z., zákona č. 129/2010 Z. z., zákona
č. 394/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 132/2013 Z. z., zákona č. 352/2013
Z. z., zákona č. 213/2014 Z. z. a zákona č. 373/2014 Z. z. sa mení takto:
V § 34 druhej vete sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. XI
Zákon č. 538/2005 Z. z. o prírodných liečivých vodách, prírodných liečebných kúpeľoch, kúpeľných miestach
a prírodných minerálnych vodách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 276/2007 Z. z., zákona č. 661/2007 Z. z., zákona č. 461/2008 Z. z., zákona č. 362/2011
Z. z., zákona č. 459/2012 Z. z. a zákona č. 153/2013 Z. z. sa mení takto:
V § 48 ods. 10 sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. XII
Zákon č. 343/2007 Z. z. o podmienkach evidencie, verejného šírenia a uchovávania audiovizuálnych diel, multimediálnych
diel a zvukových záznamov umeleckých výkonov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(audiovizuálny zákon) v znení zákona č. 498/2009 Z. z., zákona č. 532/2010 Z. z. a
zákona č. 373/2013 Z. z. sa mení takto:
V § 45 ods. 9 sa slovo "vymáha" nahrádza slovom "spravuje".
Čl. XIII
Zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení zákona č.
266/2009 Z. z., zákona č. 57/2010 Z. z., zákona č. 116/2011 Z. z., zákona č. 71/2012
Z. z., zákona č. 111/2012 Z. z. a zákona č. 292/2014 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 46af sa za slovo "právoplatnosť" vkladá slovo "od".
Čl. XIV
Zákon č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 506/2013 Z. z. a zákona č. 115/2014 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.
§ 7 znie:
„§ 7
Výkon rozhodnutia okresného úradu uskutočňuje ministerstvo, ak osobitný zákon neustanovuje
inak.2) Ministerstvo je oprávnené vykonať konsolidáciu pohľadávok štátu vzniknutých z rozhodnutia
okresného úradu podľa osobitného predpisu.2a) Ministerstvo je oprávnené odplatne postúpiť písomnou zmluvou na právnickú osobu
so 100 % majetkovou účasťou štátu, ktorej predmetom podnikania je konsolidácia pohľadávok
verejného sektora, splatné pohľadávky štátu, ktoré vznikli do 31. decembra 2013.“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 2a znie:
„2a)
§ 14 zákona č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých
zákonov.“.
2.
Za § 9a sa vkladá § 9b, ktorý znie:
„§ 9b
Pohľadávky, ktoré prešli na ministerstvo podľa § 9 alebo osobitného predpisu,4) alebo prešli na ministerstvo zrušením štátnych rozpočtových organizácií podľa osobitného
predpisu5) zanikajú 1. januára 2015, ak neboli uspokojené a jednotlivá výška pohľadávky je
nižšia ako priemerné náklady na vymoženie obdobných pohľadávok.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 4 a 5 znejú:
„4)
Zákon č. 345/2012 Z. z. o niektorých opatreniach v miestnej štátnej správe a o zmene
a doplnení niektorých zákonov.
5)
§ 21 ods. 13 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.“.
Čl. XV
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2015.
Andrej Kiska v. r.
Peter Pellegrini v. r.
Robert Fico v. r.
Peter Pellegrini v. r.
Robert Fico v. r.
1)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov.
2)
Napríklad zákon č. 381/2010 Z. z. o špecifických štátnych zárukách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
zákona č. 329/2011 Z. z., zákon č. 296/2012 Z. z. o Európskom mechanizme pre stabilitu a o doplnení niektorých zákonov.
3)
Napríklad zákon č. 543/2007 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pri poskytovaní podpory v pôdohospodárstve a
rozvoji vidieka v znení neskorších predpisov,
zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov,
zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja v znení zákona č. 309/2014 Z. z.,
zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov,
zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja v znení zákona č. 309/2014 Z. z.,
zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3a)
§ 4 zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
3b)
§ 28 ods. 10 zákona č. 528/2008 Z. z. v znení zákona č. 292/2014 Z. z.
§ 42 ods. 9 zákona č. 292/2014 Z. z.
§ 42 ods. 9 zákona č. 292/2014 Z. z.
3c)
§ 1 písm. b) tretí bod zákona č. 528/2008 Z. z.
§ 3 ods. 2 písm. c) zákona č. 292/2014 Z. z. v znení zákona č. 93/2017 Z. z.
§ 3 ods. 2 písm. c) zákona č. 292/2014 Z. z. v znení zákona č. 93/2017 Z. z.
3d)
§ 25 ods. 3 zákona č. 292/2014 Z. z.
4)
Napríklad zákon č. 65/2001 Z. z. o správe a vymáhaní súdnych pohľadávok v znení neskorších predpisov, zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
zákon č. 466/2009 Z. z. o medzinárodnej pomoci pri vymáhaní niektorých finančných pohľadávok a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 531/2011 Z. z., zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
5)
Napríklad § 97a až 97l zákona č. 475/2005 Z. z. o výkone trestu odňatia slobody a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona
č. 370/2013 Z. z., § 60a až 60l zákona č. 221/2006 Z. z. o výkone väzby v znení zákona č. 371/2013 Z. z.
6)
Napríklad § 58, 83b Trestného zákona v znení neskorších predpisov.
7)
§ 1 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov.
8)
Napríklad § 67 zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov, § 64 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
9)
Napríklad § 5 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 88 a 89 zákona č. 199/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 87 zákona č. 563/2009 Z. z. v znení zákona č. 331/2011 Z. z.
10)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 233/1995 Z. z. o súdnych exekútoroch a exekučnej činnosti (Exekučný poriadok) a o zmene a doplnení
ďalších zákonov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách a o doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 323/1992 Zb. o notároch a notárskej činnosti (Notársky poriadok) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
Zákon č. 527/2002 Z. z. o dobrovoľných dražbách a o doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 323/1992 Zb. o notároch a notárskej činnosti (Notársky poriadok) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.
11)
Zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
14)
Napríklad § 36 zákona č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady
č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej
republiky v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 387/2011 Z. z.,§ 188 zákona č. 346/2005 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov ozbrojených síl Slovenskej republiky a o
zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 253/2007 Z. z.
15)
§ 14 zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
16)
Napríklad § 1 zákona č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení neskorších predpisov, § 31 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
20)
Napríklad § 13a ods. 3 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení zákona č. 490/2008 Z. z.,
§ 115 ods. 4 zákona č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
§ 115 ods. 4 zákona č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
21)
Napríklad § 14 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, § 4 zákona č. 65/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 31 ods. 9 zákona č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov, § 97l zákona č. 475/2005 Z. z. v znení zákona č. 370/2013 Z. z., § 60l zákon č. 221/2006 Z. z. v znení zákona č. 371/2013 Z. z.
23)
§ 13 až 25 zákona č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení neskorších predpisov.
24)
Zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
predpisov.
25)
Zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov.
26)
§ 97n zákona č. 475/2005 Z. z. v znení zákona č. 370/2013 Z. z.
§ 60n zákona č. 221/2006 Z. z. v znení zákona č. 371/2013 Z. z.
§ 60n zákona č. 221/2006 Z. z. v znení zákona č. 371/2013 Z. z.