136/2017 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2020
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
História |
|
|
---|---|---|
Dátum účinnosti | Novela | |
1. | Vyhlásené znenie | |
2. | 01.06.2017 - 31.12.2019 | |
3. | 01.01.2020 - | 504/2019 Z. z. |
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 136/2017 Z. z. |
Názov: | Vyhláška Úradu vlády Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o služobnom hodnotení |
Typ: | Vyhláška |
Dátum schválenia: | 25.05.2017 |
Dátum vyhlásenia: | 31.05.2017 |
Dátum účinnosti od: | 01.01.2020 |
Autor: | Úrad vlády Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
55/2017 Z. z. | Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
504/2019 Z. z. | Vyhláška Úradu vlády Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Úradu vlády Slovenskej republiky č. 136/2017 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o služobnom hodnotení |
136
VYHLÁŠKA
Úradu vlády Slovenskej republiky
z 25. mája 2017,
ktorou sa ustanovujú podrobnosti o služobnom hodnotení
Úrad vlády Slovenskej republiky podľa § 123 ods. 10 zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
Predmet úpravy
Táto vyhláška ustanovuje podrobnosti o
a)
postupe priameho nadriadeného vedúceho štátneho zamestnanca (ďalej len „hodnotiteľ“)
pri služobnom hodnotení za kalendárny rok, pri opakovanom služobnom hodnotení a pri
čiastkovom služobnom hodnotení,
b)
oblastiach služobného hodnotenia,
c)
výsledkoch služobného hodnotenia,
d)
komisii pre služobné hodnotenie (ďalej len „komisia“),
e)
postupe generálneho tajomníka služobného úradu (ďalej len „generálny tajomník“) pri
služobnom hodnotení a
f)
administratívnom zabezpečení služobného hodnotenia.
§ 2
Postup hodnotiteľa pri služobnom hodnotení za kalendárny rok, pri opakovanom
služobnom hodnotení a pri čiastkovom služobnom hodnotení
služobnom hodnotení a pri čiastkovom služobnom hodnotení
(1)
Hodnotiteľ priebežne zhromažďuje výsledky vykonávania štátnej služby hodnoteným štátnym
zamestnancom vo všetkých oblastiach služobného hodnotenia za celé hodnotené obdobie.
(2)
Štátny zamestnanec je hodnotený podľa oblastí služobného hodnotenia v nadväznosti
na opis štátnozamestnaneckého miesta.
(3)
Hodnotiteľ vypracuje služobné hodnotenie podľa vzoru služobného hodnotenia, ktorý
je uvedený v prílohe.
(4)
Hodnotiteľ si na služobné hodnotenie vyhradí dostatočný čas a zabezpečí nerušený
priebeh služobného hodnotenia.
(5)
Na začiatku hodnotiaceho rozhovoru hodnotiteľ zhodnotí vykonávanie štátnej služby
hodnoteným štátnym zamestnancom za hodnotené obdobie v každej hodnotenej oblasti.
Na dosiahnutie aktívnej účasti hodnoteného štátneho zamestnanca na objektívnom zhodnotení
vykonávania štátnej služby umožní hodnotiteľ štátnemu zamestnancovi vyjadriť sa k
zhodnoteniu a uviesť ďalšie výsledky, ktoré dosiahol v hodnotenom období. Následne
hodnotiteľ ústne oboznámi štátneho zamestnanca s výsledkom služobného hodnotenia.
Ak štátny zamestnanec dosiahne štandardné výsledky, uspokojivé výsledky alebo neuspokojivé
výsledky, hodnotiteľ oboznámi štátneho zamestnanca aj s odporučeniami na zlepšenie
vykonávania štátnej služby. V závere hodnotiaceho rozhovoru umožní hodnotiteľ štátnemu
zamestnancovi vyjadriť sa k výsledku služobného hodnotenia a k odporučeniam na zlepšenie
vykonávania štátnej služby, ak sú štátnemu zamestnancovi odporučené.
(6)
Ak štátny zamestnanec v služobnom hodnotení dosiahne uspokojivé výsledky alebo neuspokojivé
výsledky, hodnotiteľ vo vyhotovení služobného hodnotenia náležite písomne odôvodní
výsledok služobného hodnotenia v každej hodnotenej oblasti. Hodnotiteľ môže písomne
odôvodniť výsledok služobného hodnotenia v každej hodnotenej oblasti aj vtedy, ak
štátny zamestnanec dosiahne v služobnom hodnotení vynikajúce výsledky, veľmi dobré
výsledky alebo štandardné výsledky.
(7)
Ak hodnotiteľ k vykonaniu služobného hodnotenia nemá vyhotovenie predchádzajúceho
služobného hodnotenia, pretože bolo vykonané iným hodnotiteľom, hodnotiteľ si vyžiada
kópiu vyhotovenia predchádzajúceho služobného hodnotenia z osobného úradu.
§ 3
Oblasti služobného hodnotenia
(1)
V služobnom hodnotení sa hodnotia odborné vedomosti štátneho zamestnanca, jeho výkonnosť,
schopnosti a kompetencie, prístup k osobnému rozvoju a prístup k vzdelávaniu; za každú
hodnotenú oblasť sa pridelí počet bodov podľa § 123 ods. 1 zákona.
(2)
Odborné vedomosti štátneho zamestnanca sa hodnotia z hľadiska osvojenia si potrebných
poznatkov, kvality a rozsahu získaných vedomostí a schopnosti používať osvojené poznatky
a získané vedomosti pri vykonávaní štátnej služby.
(3)
Výkonnosť štátneho zamestnanca sa hodnotí z hľadiska
a)
kvality plnenia služobných úloh pri vykonávaní štátnej služby,
b)
množstva plnenia pridelených služobných úloh a ich náročnosti,
c)
dodržiavania termínov a
d)
samostatnosti.
(4)
Schopnosti a kompetencie štátneho zamestnanca sa hodnotia z hľadiska
a)
schopnosti organizovať a plánovať,
b)
iniciatívy a angažovanosti,
c)
sociálnych a komunikačných zručností,
d)
schopnosti riešiť problémy,
e)
tímovej spolupráce a
f)
schopnosti pracovať pod tlakom.
(5)
Pri hodnotení schopností a kompetencií vedúceho štátneho zamestnanca sa hodnotia
aj manažérske kompetencie, ktorými sú riadiace schopnosti a analytické, koncepčné
a strategické myslenie.
(6)
Prístup k osobnému rozvoju a prístup k vzdelávaniu sa hodnotí z hľadiska prejaveného
záujmu štátneho zamestnanca o využitie dostupných možností vzdelávania.
§ 4
Výsledky služobného hodnotenia
(1)
Vynikajúce výsledky v služobnom hodnotení zodpovedajú stále vynikajúcemu vykonávaniu
štátnej služby v hodnotenom období, ktoré mimoriadne prevyšuje štandardné vykonávanie
štátnej služby. Štátny zamestnanec vykonáva štátnu službu pozorne, rýchlo, pohotovo,
v krátkom čase zvláda značný objem práce s rôznorodými úlohami a jeho chybovosť je
minimálna. K plneniu služobných úloh pristupuje štátny zamestnanec iniciatívne a zodpovedne.
Štátny zamestnanec patrí k ťažiskovým štátnym zamestnancom organizačného útvaru a
jeho pôsobenie v organizačnom útvare je mimoriadnym prínosom.
(2)
Veľmi dobré výsledky v služobnom hodnotení zodpovedajú úplnej spokojnosti s vykonávaním
štátnej služby hodnoteným štátnym zamestnancom. Štátny zamestnanec prevyšuje v hodnotených
oblastiach štandardné vykonávanie štátnej služby. Štátny zamestnanec vykonáva štátnu
službu dôkladne, plynule a rýchlo sa prepracúva k očakávaným výsledkom, a to aj za
sťažených podmienok. Štátny zamestnanec vykonáva štátnu službu samostatne, len výnimočne
potrebuje vedenie alebo usmernenie. Štátny zamestnanec bežne dosahuje bezchybné pracovné
výsledky, iniciatívne vyhľadáva zdroje informácií, navrhuje riešenia a pre organizačný
útvar predstavuje výraznú posilu.
(3)
Štandardné výsledky v služobnom hodnotení zodpovedajú dobrému vykonávaniu štátnej
služby hodnoteným štátnym zamestnancom. Štátny zamestnanec vykonáva štátnu službu
dôkladne, presne, svedomito a dokáže plniť aj náročnejšie úlohy. Výstupy jeho práce
sú dobre využiteľné. Štátny zamestnanec vykonáva štátnu službu zodpovedne a samostatne,
pomoc alebo usmernenie potrebuje zriedkavo. U hodnoteného štátneho zamestnanca sa
môžu vyskytovať drobné nedostatky alebo chyby, ktoré štátny zamestnanec vie odstrániť,
poučiť sa z nich a neopakovať ich. Štátny zamestnanec vykonávaním štátnej služby prispieva
k plynulému plneniu činností organizačného útvaru.
(4)
Uspokojivé výsledky v služobnom hodnotení zodpovedajú prijateľnému vykonávaniu štátnej
služby hodnoteným štátnym zamestnancom. Úroveň odborných znalostí štátneho zamestnanca
nie je dostatočná, preto vypracované písomné materiály si často vyžadujú prepracovanie.
Štátny zamestnanec má problém s organizáciou práce, pri plnení služobných úloh potrebuje
dohľad, nové informácie prijíma, ale samostatne informácie iniciatívne nevyhľadáva.
Štátny zamestnanec nepredstavuje pre organizačný útvar výraznú posilu. Štátny zamestnanec
má predpoklady zlepšiť vykonávanie štátnej služby. Od štátneho zamestnanca sa očakáva
odstránenie nedostatkov a zlepšenie výkonu štátnej služby.
(5)
Neuspokojivé výsledky v služobnom hodnotení dosiahne štátny zamestnanec, ktorý preukázateľne
vykazuje vážne nedostatky vo viacerých oblastiach služobného hodnotenia. Pracovné
tempo štátneho zamestnanca je pomalé, odborné vedomosti sú nedostatočné. Písomné výstupy
štátneho zamestnanca sú nepresné a nespoľahlivé, väčšinou musia byť úplne prepracované.
Štátny zamestnanec služobné úlohy neplní v určenom termíne. Od hodnoteného štátneho
zamestnanca sa očakáva výrazné a urýchlené zlepšenie vykonávania štátnej služby. Pri
dosiahnutí neuspokojivého výsledku v opakovanom služobnom hodnotení štátny zamestnanec
nie je pre organizačný útvar prínosom a od štátneho zamestnanca nemožno očakávať zlepšenie.
§ 5
Komisia
(1)
Členom komisie je spravidla vedúci štátny zamestnanec a štátny zamestnanec, ktorý
pozná vykonávanie štátnej služby hodnoteným štátnym zamestnancom.
(2)
Predseda komisie zabezpečí podklady na vykonanie služobného hodnotenia najmä z organizačného
útvaru, v ktorom štátny zamestnanec za hodnotené obdobie vykonával štátnu službu,
a z osobného úradu.
(3)
Počas hodnotiaceho rozhovoru môžu členovia komisie hodnotenému štátnemu zamestnancovi
klásť otázky.
(4)
Na postup komisie pri vykonávaní služobného hodnotenia sa vzťahuje § 2 primerane.
§ 6
Postup generálneho tajomníka pri služobnom hodnotení
Na postup generálneho tajomníka pri vykonávaní služobného hodnotenia sa vzťahuje § 2 primerane.
§ 7
Administratívne zabezpečenie služobného hodnotenia
(1)
Služobné hodnotenie štátneho zamestnanca vypracuje hodnotiteľ a bezodkladne odovzdá
po jednom vyhotovení osobnému úradu na založenie do osobného spisu hodnoteného štátneho
zamestnanca, hodnotenému štátnemu zamestnancovi a jedno vyhotovenie služobného hodnotenia
si hodnotiteľ ponechá.
(2)
Ak štátneho zamestnanca hodnotí priamy nadriadený vedúci štátny zamestnanec hodnotiteľa
(ďalej len „priamy nadriadený hodnotiteľa“), z dôvodu, že štátny zamestnanec podal
voči služobnému hodnoteniu námietku a hodnotiteľ tejto námietke v plnom rozsahu nevyhovie,
služobné hodnotenie vyhotoví priamy nadriadený hodnotiteľa, len ak námietke aspoň
čiastočne vyhovie. Priamy nadriadený hodnotiteľa odovzdá služobné hodnotenie bezodkladne
po jednom vyhotovení osobnému úradu na založenie do osobného spisu hodnoteného štátneho
zamestnanca, hodnotenému štátnemu zamestnancovi, hodnotiteľovi a jedno vyhotovenie
služobného hodnotenia si priamy nadriadený hodnotiteľa ponechá.
(3)
Ak štátneho zamestnanca hodnotí komisia, služobné hodnotenie vypracuje predseda komisie.
Predseda komisie odovzdá služobné hodnotenie bezodkladne po jednom vyhotovení osobnému
úradu na založenie do osobného spisu hodnoteného štátneho zamestnanca, hodnotenému
štátnemu zamestnancovi a jedno vyhotovenie služobného hodnotenia si predseda komisie
ponechá.
(4)
Ak štátneho zamestnanca hodnotí generálny tajomník, z dôvodu, že štátny zamestnanec
podal voči služobnému hodnoteniu komisie námietku a komisia tejto námietke v plnom
rozsahu nevyhovie, služobné hodnotenie vyhotoví generálny tajomník, len ak námietke
aspoň čiastočne vyhovie. Generálny tajomník odovzdá služobné hodnotenie bezodkladne
po jednom vyhotovení osobnému úradu na založenie do osobného spisu hodnoteného štátneho
zamestnanca, hodnotenému štátnemu zamestnancovi, hodnotiteľovi a jedno vyhotovenie
služobného hodnotenia si generálny tajomník ponechá.
(5)
Ak priamy nadriadený hodnotiteľa alebo generálny tajomník námietke voči služobnému
hodnoteniu po prerokovaní s hodnoteným štátnym zamestnancom nevyhovie, výsledok oznámi
hodnotenému štátnemu zamestnancovi a hodnotiteľovi; vyhotovenie služobného hodnotenia
vypracované hodnotiteľom alebo komisiou ostáva nezmenené.
§ 8
Účinnosť
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. júna 2017.
Igor Federič v. r.
Príloha
k vyhláške č. 136/2017 Z. z.
k vyhláške č. 136/2017 Z. z.