103/2020 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 30.04.2020 do 02.10.2020
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 103/2020 Z. z. |
| Názov: | Nariadenie vlády Slovenskej republiky o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 |
| Typ: | Nariadenie vlády |
| Dátum schválenia: | 28.04.2020 |
| Dátum vyhlásenia: | 30.04.2020 |
| Dátum účinnosti od: | 30.04.2020 |
| Dátum účinnosti do: | 02.10.2020 |
| Autor: | Vláda Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| 544/2010 Z. z. | Zákon o dotáciách v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky |
| 271/2020 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 |
| 301/2020 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 271/2020 Z. z. |
| 156/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 367/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 411/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 514/2021 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 160/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 228/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 293/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 313/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 353/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
| 473/2022 Z. z. | Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 v znení neskorších predpisov |
103
NARIADENIE VLÁDY
Slovenskej republiky
z 28. apríla 2020
o niektorých opatreniach v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych
vecí a rodiny Slovenskej republiky v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo
výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19
Vláda Slovenskej republiky podľa § 15a zákona č. 544/2010 Z. z. o dotáciách v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej
republiky v znení zákona č. 89/2020 Z. z. (ďalej len „zákon“) nariaďuje:
§ 1
Toto nariadenie vlády ustanovuje na obdobie v čase mimoriadnej situácie, núdzového
stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID-19 (ďalej
len „krízová situácia“) a na ďalšie obdobie bezprostredne nasledujúce po skončení
krízovej situácie niektoré opatrenia v oblasti dotácií v pôsobnosti Ministerstva práce,
sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“).
§ 2
Ak v čase krízovej situácie dieťa odobralo obed alebo iné jedlo, podmienka účasti
na výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole alebo vyučovaní v základnej škole
podľa § 4 ods. 6 zákona sa považuje za splnenú.
§ 3
(1)
Dotáciu na podporu humanitárnej pomoci možno v čase krízovej situácie poskytnúť v
sume najviac 1 600 eur v príslušnom rozpočtovom roku aj žiadateľovi, ktorý je fyzickou
osobou, ktorá
a)
z dôvodu krízovej situácie nevykonáva činnosť, ktorá zakladá nárok na príjem zo závislej
činnosti, z podnikania alebo z inej samostatnej zárobkovej činnosti, túto činnosť
vykonávala pred dňom vyhlásenia krízovej situácie a nemá príjem, ktorý je predmetom
dane z príjmov fyzickej osoby,
b)
nie je poberateľom starobného dôchodku, predčasného starobného dôchodku, invalidného
dôchodku, nemocenskej dávky, dávky v nezamestnanosti, výsluhového dôchodku, invalidného
výsluhového dôchodku, dávky nemocenského zabezpečenia alebo obdobnej dávky zo zahraničia,
c)
nie je príjemcom pomoci v hmotnej núdzi, poberateľom rodičovského príspevku alebo
poberateľom príspevku na opatrovanie,
d)
nie je žiadateľom o poskytnutie finančného príspevku v rámci projektu na podporu
udržania pracovných miest vrátane pracovných miest, na ktorých sa vykonáva alebo prevádzkuje
samostatná zárobková činnosť, a na podporu udržania zamestnancov v zamestnaní v súvislosti
s vyhlásením mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu a odstránením
ich následkov.1)
(2)
Podmienky podľa odseku 1 žiadateľ preukazuje čestným vyhlásením. Podmienka, že žiadateľ
nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa
neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti, a podmienka, že žiadateľ má vysporiadané
finančné vzťahy so štátnym rozpočtom voči daňovému úradu a colnému úradu, ustanovené
osobitným predpisom2) sa na účel poskytnutia dotácie podľa odseku 1 považujú za splnené. Zmenu podmienok
podľa odseku 1 žiadateľ oznámi do konca kalendárneho mesiaca, v ktorom zmena skutočnosti
nastala.
(3)
Dotácia podľa odseku 1 sa poskytuje za každý mesiac, v ktorom sú splnené podmienky
ustanovené v odseku 1, v sume 210 eur mesačne, a to aj vtedy, ak sú tieto podmienky
splnené len za časť mesiaca, najmenej však 15 kalendárnych dní v príslušnom kalendárnom
mesiaci.
(4)
Vzor žiadosti o dotáciu podľa odseku 1 je uvedený v prílohe.
(5)
Na oznámenie výsledku posúdenia dotácie podľa odseku 1 sa vzťahuje § 12 ods. 2 zákona.
(6)
Ak bola poskytnutá dotácia podľa odseku 1, dotácia podľa § 9 ods. 1 a 2 zákona sa na ten istý účel neposkytne.
§ 4
Dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 3 zákona možno v čase krízovej situácie poskytnúť v príslušnom rozpočtovom roku najviac v
sume 30 000 eur na vytvorenie osobitných priestorov pre infikovaných ľudí bez domova
a ľudí bez domova v karanténe.
§ 5
Podmienka, že žiadateľ podľa § 9 ods. 3 zákona neporušil v predchádzajúcich troch rokoch zákaz nelegálneho zamestnávania a nie je
voči nemu vedené konkurzné konanie, nie je v konkurze, v reštrukturalizácii a nebol
proti nemu zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku, ustanovená
osobitným predpisom3) sa na účel posúdenia žiadosti o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 3 zákona a podľa § 4, považuje za splnenú. Ak žiadateľ nepreukáže splnenie podmienok podľa prvej vety
do 30 dní odo dňa skončenia krízovej situácie, je povinný poskytnutú dotáciu vrátiť.
§ 6
(1)
Hodnotenie žiadosti o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 3 zákona a podľa § 4 zahŕňa formálne hodnotenie žiadosti a odborné hodnotenie žiadosti.
(2)
Formálnym hodnotením žiadosti sa overuje úplnosť žiadosti a doloženia príloh k žiadosti.
(3)
Odborným hodnotením žiadosti sa overuje
a)
súlad žiadosti s podmienkami ustanovenými zákonom a týmto nariadením vlády,
b)
vhodnosť, účelnosť a spôsob uskutočňovania aktivít a činností, na ktoré sa žiada
dotácia,
c)
primeranosť rozpočtu na aktivity a činnosti, na ktoré sa žiada dotácia.
(4)
Odborné hodnotenie žiadosti vykoná odborný hodnotiteľ, ktorý je zamestnancom ministerstva.
(5)
Odborné hodnotenie žiadosti sa zaznamená v hodnotiacom hárku odborného hodnotenia
žiadosti.
(6)
Výsledky odborného hodnotenia žiadosti podľa odseku 5 sa uvedú v hárku celkových
výsledkov odborného hodnotenia, v ktorom sa uvedie názov žiadateľa, cieľová skupina,
výška požadovanej dotácie, suma navrhovaná odborným hodnotiteľom, účel dotácie, meno
odborného hodnotiteľa.
(7)
Formálne a odborné hodnotenie žiadosti o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa
§ 9 ods. 3 zákona a podľa § 4 sa vykoná do siedmich pracovných dní odo dňa doručenia tejto žiadosti. Komisia podľa
§ 12 ods. 1 zákona (ďalej len „komisia“) posúdi žiadosť podľa prvej vety do desiatich pracovných dní
odo dňa jej doručenia.
(8)
Všeobecne záväzný právny predpis vydaný ministerstvom podľa § 12 ods. 4 zákona sa uplatňuje s odchýlkami ustanovenými v odsekoch 1 až 7.
§ 7
(1)
Dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 1 zákona a podľa § 3 posúdi komisia.
(2)
Žiadatelia, ktorí splnili podmienky ustanovené v § 3 ods. 1, budú zahrnutí do zoznamu žiadateľov o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa
§ 3, ktorý bude predložený na posúdenie komisii. V zozname žiadateľov podľa prvej vety
sa uvedie aj mesiac, od ktorého sa navrhuje poskytovať dotáciu na podporu humanitárnej
pomoci podľa § 3.
(3)
Ak je podaná žiadosť o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 1 zákona, ministerstvo overí skutočnosti uvedené v žiadosti a súlad žiadosti s podmienkami
ustanovenými zákonom a posúdi vhodnosť, účelnosť a primeranosť požadovanej dotácie,
a to aj prostredníctvom dostupných informačných systémov. Na základe overenia a posúdenia
podľa prvej vety sa vypracuje sumárny hárok výsledkov hodnotenia žiadosti o dotáciu
na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 1 zákona s odporučenou výškou dotácie, ktorý bude predložený na posúdenie komisii.
(4)
Výsledkom posúdenia žiadosti komisiou podľa odsekov 2 a 3 je odporúčanie žiadosti
na schválenie alebo odporúčanie žiadosti na neschválenie s odôvodnením.
(5)
Výsledky posúdenia žiadosti komisiou sú podkladom pre rozhodnutie ministra práce,
sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o žiadosti.
§ 8
Dotácia na podporu humanitárnej pomoci podľa § 3 nepodlieha zúčtovaniu.
§ 9
Na webovom sídle ministerstva sa zverejňuje
a)
aktualizovaný okruh žiadateľov o dotácie podľa § 12 ods. 1 zákona a tohto nariadenia vlády,
b)
aktualizovaný časový harmonogram hodnotiaceho, posudzovacieho a schvaľovacieho procesu
žiadostí podľa § 12 ods. 1 zákona a tohto nariadenia vlády,
c)
aktualizované zloženie komisie podľa § 12 ods. 1 zákona a tohto nariadenia vlády, a to meno, priezvisko, pracovné zaradenie členov komisie
a adresu ich pracoviska.
§ 10
(1)
Na účel zúčtovania dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa sa podmienka
účasti na výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole alebo vyučovania v základnej
škole podľa § 4 ods. 6 zákona, ak dieťa odobralo obed alebo iné jedlo v čase krízovej situácie alebo v čase prerušenia
výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole alebo vyučovania v základnej škole
na základe rozhodnutia príslušného orgánu do účinnosti tohto nariadenia vlády, považuje
za splnenú.
(2)
Na účel zúčtovania dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa si žiadateľ
môže uplatniť aj náklady za škodu spôsobenú na skladových zásobách potravín, ku ktorej
došlo z dôvodu
a)
vyhlásenia krízovej situácie, v sume zodpovedajúcej súčinu výšky dotácie podľa § 4 ods. 6 zákona, počtu detí nahlásených na stravovanie ku dňu predchádzajúcemu dňu vyhlásenia krízovej
situácie a troch vyučovacích dní, alebo
b)
prerušenia výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole alebo vyučovania v základnej
škole na základe rozhodnutia príslušného orgánu bezprostredne pred vyhlásením krízovej
situácie, v sume zodpovedajúcej súčinu výšky dotácie podľa § 4 ods. 6 zákona, počtu detí nahlásených na stravovanie ku dňu prerušenia výchovno-vzdelávacej činnosti
v materskej škole alebo vyučovania v základnej škole na základe rozhodnutia príslušného
orgánu a troch vyučovacích dní.
§ 11
(1)
Dotácia na podporu humanitárnej pomoci podľa § 3 sa v sume 105 eur poskytne aj za marec 2020, ak žiadateľ za marec 2020 splnil podmienky
ustanovené v § 3 ods. 1 v rozsahu najmenej 10 kalendárnych dní.
(2)
Ak je zo žiadosti o dotáciu na podporu humanitárnej pomoci podľa § 9 ods. 1 zákona podanej pred účinnosťou tohto nariadenia možné predpokladať, že žiadateľ spĺňa podmienky
podľa § 3 ods. 1, ministerstvo žiadateľa vyzve na predloženie žiadosti podľa § 3 ods. 4, ktorú žiadateľ môže doručiť v elektronickej podobe bez kvalifikovaného elektronického
podpisu.
§ 12
Toto nariadenie vlády nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Igor Matovič v. r.
Príloha
k nariadeniu vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z.
k nariadeniu vlády Slovenskej republiky č. 103/2020 Z. z.
1)
§ 54 ods. 1 písm. e) zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
63/2020 Z. z.
2)
§ 8a ods. 4 písm. a) a e) zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
3)