322/2008 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.09.2023
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter, právne záväzný obsah sa nachádza v pdf verzii právneho predpisu.
Otvoriť všetky
| Číslo predpisu: | 322/2008 Z. z. |
| Názov: | Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky o špeciálnych školách |
| Typ: | Vyhláška |
| Dátum schválenia: | 06.08.2008 |
| Dátum vyhlásenia: | 23.08.2008 |
| Dátum účinnosti od: | 01.09.2023 |
| Autor: | Ministerstvo školstva Slovenskej republiky |
| Právna oblasť: |
|
| Nachádza sa v čiastke: |
| 245/2008 Z. z. | Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
| 232/2016 Z. z. | Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 322/2008 Z. z. o špeciálnych školách |
| 186/2017 Z. z. | Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 322/2008 Z. z. o špeciálnych školách v znení vyhlášky č. 232/2016 Z. z. |
| 242/2018 Z. z. | Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 322/2008 Z. z. o špeciálnych školách v znení neskorších predpisov |
| 23/2022 Z. z. | Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 322/2008 Z. z. o špeciálnych školách v znení neskorších predpisov |
| 338/2023 Z. z. | Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 322/2008 Z. z. o špeciálnych školách v znení neskorších predpisov |
322
VYHLÁŠKA
Ministerstva školstva Slovenskej republiky
zo 6. augusta 2008
o špeciálnych školách
Ministerstvo školstva Slovenskej republiky podľa § 102 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej
len „zákon“) ustanovuje:
§ 1
Základné ustanovenie
Táto vyhláška upravuje podrobnosti o organizácii, vnútornej diferenciácii a dĺžke
výchovy a vzdelávania v špeciálnych školách, postup pri prijímaní detí a žiakov do
týchto škôl, podrobnosti o osobitostiach výchovy a vzdelávania, o hodnotení vyučovacích
predmetov a správania žiakov, o počtoch detí a žiakov v triedach špeciálnych škôl,
o forme a obsahu správy o výchove a vzdelávaní žiaka podľa § 24 zákona, o označovaní škôl a ustanovuje sústavu učebných odborov a zameraní učebných odborov
v odborných učilištiach.
§ 2
Podrobnosti o organizácii výchovy a vzdelávania
(1)
Žiakom so sluchovým postihnutím poskytuje výchovu a vzdelávanie základná škola pre
žiakov so sluchovým postihnutím, stredná odborná škola pre žiakov so sluchovým postihnutím,
gymnázium pre žiakov so sluchovým postihnutím.
(2)
Žiakom so zrakovým postihnutím poskytuje výchovu a vzdelávanie základná škola pre
žiakov so zrakovým postihnutím, stredná odborná škola pre žiakov so zrakovým postihnutím,
gymnázium pre žiakov so zrakovým postihnutím, konzervatórium pre žiakov so zrakovým
postihnutím; žiakom so zrakovým postihnutím v kombinácii so sluchovým postihnutím
poskytuje výchovu a vzdelávanie základná škola pre hluchoslepých.
(3)
Žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou poskytuje výchovu a vzdelávanie základná
škola pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou.
(4)
Žiakom s telesným postihnutím a žiakom chorým a zdravotne oslabeným poskytuje výchovu
a vzdelávanie základná škola pre žiakov s telesným postihnutím, stredná odborná škola
pre žiakov s telesným postihnutím, gymnázium pre žiakov s telesným postihnutím.
(5)
Žiakom s autizmom alebo ďalšou pervazívnou vývinovou poruchou poskytuje výchovu a
vzdelávanie základná škola pre žiakov s autizmom.
(6)
Žiakom s mentálnym postihnutím poskytuje výchovu a vzdelávanie základná škola pre
žiakov s mentálnym postihnutím, praktická škola a odborné učilište.
(7)
Výchovu a vzdelávanie poskytuje
a)
žiakom so zdravotným postihnutím v kombinácii s mentálnym postihnutím alebo žiakom
s viacnásobným postihnutím v kombinácii s mentálnym postihnutím praktická škola,
b)
žiakom so sluchovým postihnutím a mentálnym postihnutím
1.
základná škola pre žiakov so sluchovým postihnutím a mentálnym postihnutím,
2.
odborné učilište pre žiakov so sluchovým postihnutím,
c)
žiakom so zrakovým postihnutím a mentálnym postihnutím
1.
základná škola pre žiakov so zrakovým postihnutím a mentálnym postihnutím,
2.
odborné učilište pre žiakov so zrakovým postihnutím,
d)
žiakom s narušenou komunikačnou schopnosťou a mentálnym postihnutím základná škola
pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou a mentálnym postihnutím,
e)
žiakom s telesným postihnutím, chorým a zdravotne oslabeným s mentálnym postihnutím
1.
základná škola pre žiakov s telesným postihnutím a mentálnym postihnutím,
2.
odborné učilište pre žiakov s telesným postihnutím.
(8)
Deťom alebo žiakom chorým a zdravotne oslabeným v zdravotníckom zariadení poskytuje
výchovu a vzdelávanie škola pri zdravotníckom zariadení.
(9)
Žiakom chorým a zdravotne oslabeným v zdravotníckom zariadení podľa odseku 8, ktorí
majú mentálne postihnutie, a žiakom s viacnásobným postihnutím v kombinácii s mentálnym
postihnutím poskytuje výchovu a vzdelávanie základná škola pre žiakov s mentálnym
postihnutím pri zdravotníckom zariadení.
(10)
V základných školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením sa v prípravnom ročníku
až štvrtom ročníku vyučuje v jednom slede najviac päť vyučovacích hodín, v piatom
ročníku až desiatom ročníku týchto škôl najviac šesť vyučovacích hodín.
(11)
V stredných školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením vyučovanie v jednom dni,
vrátane voliteľných predmetov, trvá najviac sedem vyučovacích hodín, bez poludňajšej
prestávky najviac šesť vyučovacích hodín.
(12)
V školách pre deti so zdravotným znevýhodnením alebo pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
trvá vyučovacia hodina 45 minút. Poslednú vyučovaciu hodinu možno skrátiť na 40 minút.
Ak to vyžaduje zdravotný stav žiakov, možno v školách pri zdravotníckych zariadeniach
po dohode s ošetrujúcim lekárom skrátiť vyučovacie hodiny na 40 minút.
(13)
Dieťaťu alebo žiakovi školy pri zdravotníckom zariadení, ktorý je vyučovaný na lôžku,
sa dĺžka vyučovania určí po dohode s ošetrujúcim lekárom.
(14)
S prihliadnutím na osobitosti detí so zdravotným znevýhodnením alebo žiakov so zdravotným
znevýhodnením môže škola uplatňovať aj iné spôsoby organizácie vyučovania, a to členením
vyučovacej hodiny do kratších časových úsekov, zaraďovaním a organizovaním prestávok,
blokovým vyučovaním a inými organizačnými formami.
(15)
Vyučovacia hodina praxe a vyučovacia hodina odborného výcviku trvá 60 minút, u žiakov
so zrakovým postihnutím 50 minút.
(16)
Pri odbornom výcviku v strednej odbornej škole pre žiakov so sluchovým postihnutím,
pre žiakov so zrakovým postihnutím, pre žiakov s telesným postihnutím a v odbornom
učilišti je vyučovacou jednotkou vyučovací deň.
(17)
Vo vyučovacom dni podľa odseku 16 sa zaraďujú prestávky rozvrhnuté podľa fyzickej
náročnosti a psychickej náročnosti odborného výcviku v jednotlivých učebných odboroch.
Žiaci do 16 rokov majú po dvoch hodinách odborného výcviku prestávku v trvaní najmenej
10 minút alebo najneskôr po troch hodinách odborného výcviku v trvaní 15 až 30 minút.
Žiaci nad 16 rokov, ktorí pracujú v prevádzkach, majú prestávky zhodné s prestávkami
ostatných zamestnancov. Čas prestávok pri odbornom výcviku sa započítava do dĺžky
vyučovacieho dňa.
(18)
Pri zaisťovaní bezpečnosti a ochrany zdravia žiakov vo výchove a vzdelávaní sa v
školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením postupuje s týmito odchýlkami:
a)
pri kúpaní a pri plaveckom výcviku je v jednej skupine najviac päť žiakov; ak ide
o žiakov nevidiacich, žiakov so zvyškami zraku, žiakov s ťažkým telesným postihnutím,
žiakov s viacnásobným postihnutím a žiakov podľa § 6 ods. 6, môže byť s inštruktorom vo vode najviac jeden žiak,
b)
pri lyžiarskom výcviku má jeden inštruktor v skupine najviac osem žiakov; ak ide
o žiakov slabozrakých, nepočujúcich a telesne postihnutých, najviac šesť žiakov; ak
ide o žiakov nevidiacich, žiakov so zvyškami zraku a žiakov podľa § 6 ods. 6, najviac jedného žiaka,
c)
pri školskom výlete je počet žiakov v skupine rovnaký alebo nižší ako počet žiakov
v triede alebo vo výchovnej skupine príslušného typu špeciálnej školy; ak je počet
žiakov v skupine pri školskom výlete vyšší ako počet žiakov v triede alebo vo výchovnej
skupine príslušného typu špeciálnej školy, riaditeľ školy zabezpečí účasť ďalšej poučenej
plnoletej osoby.
(19)
V odborných učilištiach sa zriaďujú aj pracovnovýchovné skupiny, v ktorých sa žiaci
pripravujú na výkon jednoduchých pracovných činností.
(20)
Sústava učebných odborov a zameraní učebných odborov v odborných učilištiach je uvedená
v prílohe.
(21)
Stredné školy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením okrem odborných učilíšť a praktických
škôl organizujú pomaturitné štúdium podľa § 47 zákona.
§ 3
Podrobnosti o vnútornej diferenciácii výchovy a vzdelávania
(1)
Školy pre žiakov so sluchovým postihnutím sa vnútorne diferencujú na triedy podľa
stupňa postihnutia
a)
pre žiakov nedoslýchavých,
b)
pre žiakov s kochleárnym implantátom,
c)
pre žiakov nepočujúcich.
(2)
Školy pre žiakov so zrakovým postihnutím sa vnútorne diferencujú na triedy podľa
stupňa postihnutia
a)
pre žiakov slabozrakých,
b)
pre žiakov so zvyškami zraku,
c)
pre žiakov nevidiacich,
d)
pre žiakov s poruchami binokulárneho videnia.
(3)
Školy pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou sa vnútorne diferencujú na
triedy podľa stupňa postihnutia
a)
pre nehovoriacich žiakov,
b)
pre žiakov s poruchami reči.
(4)
Základné školy pre žiakov s mentálnym postihnutím sa vnútorne diferencujú na triedy
podľa stupňa postihnutia
a)
pre žiakov s ľahkým stupňom mentálneho postihnutia – variant A,
b)
pre žiakov so stredným stupňom mentálneho postihnutia – variant B,
c)
pre žiakov s ťažkým stupňom alebo hlbokým stupňom mentálneho postihnutia – variant
C.
(5)
Pre žiakov so zrakovým postihnutím, sluchovým postihnutím a telesným postihnutím
a pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou, ktorí sú tiež mentálne postihnutí,
sa zriaďujú v školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením triedy pre žiakov s viacnásobným
postihnutím.
§ 5
Podrobnosti o počte detí a žiakov v triedach
(1)
Najvyšší počet detí v triede materskej školy podľa § 96 zákona sa ustanovuje podľa druhu zdravotného znevýhodnenia dieťaťa takto:
a)
pre deti s mentálnym postihnutím 8 detí,
b)
pre deti so zrakovým postihnutím 6 detí,
c)
pre deti so sluchovým postihnutím 6 detí,
d)
pre deti s telesným postihnutím 6 detí,
e)
pre deti s narušenou komunikačnou schopnosťou 8 detí,
f)
pre deti s autizmom alebo inou pervazívnou vývinovou poruchou 4 deti,
g)
pre deti choré a zdravotne oslabené v materskej škole pri zdravotníckom zariadení
8 detí,
h)
pre deti hluchoslepé a deti s viacnásobným postihnutím 4 deti.
(2)
Najvyšší počet žiakov v triede základnej školy podľa § 97 zákona sa ustanovuje podľa druhu zdravotného znevýhodnenia žiaka takto:
a)
pre žiakov s mentálnym postihnutím
1.
variant A,
prípravný ročník a prvý ročník 6 žiakov,
2.
variant A,
druhý ročník až piaty ročník 8 žiakov,
3.
variant A,
šiesty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
4.
variant B,
prípravný ročník až piaty ročník 6 žiakov,
5.
variant B,
šiesty ročník až desiaty ročník 8 žiakov,
6.
variant C,
prípravný ročník až piaty ročník 5 žiakov,
7.
variant C,
šiesty ročník až desiaty ročník 6 žiakov,
b)
pre žiakov so zrakovým postihnutím
1.
prípravný ročník až piaty ročník 8 žiakov,
2.
šiesty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
3.
prípravný ročník až piaty ročník
– nevidiaci žiaci 6 žiakov,
4.
šiesty ročník až deviaty ročník
– nevidiaci žiaci 8 žiakov,
c)
pre žiakov so sluchovým postihnutím
1.
prípravný ročník až piaty ročník 8 žiakov,
2.
šiesty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
3.
prípravný ročník až piaty ročník
– nepočujúci žiaci 6 žiakov,
4.
šiesty ročník až deviaty ročník
– nepočujúci žiaci 8 žiakov,
d)
pre žiakov s telesným postihnutím
1.
prípravný ročník až piaty ročník 8 žiakov,
2.
šiesty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
3.
prípravný ročník až piaty ročník
– nechodiaci žiaci 6 žiakov,
4.
šiesty ročník až deviaty ročník
– nechodiaci žiaci 8 žiakov,
e)
pre žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou
1.
prípravný ročník až štvrtý ročník 8 žiakov,
2.
piaty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
f)
pre žiakov s vývinovými poruchami učenia a pre žiakov s poruchou aktivity a pozornosti
1.
prvý ročník až štvrtý ročník 8 žiakov,
2.
piaty ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
g)
pre žiakov s poruchami správania
prvý ročník až deviaty ročník 8 žiakov,
h)
pre žiakov s autizmom alebo inou pervazívnou vývinovou poruchou
prípravný ročník až deviaty ročník 4 žiaci,
i)
pre žiakov chorých a zdravotne oslabených
1.
prvý ročník až deviaty ročník 10 žiakov,
2.
prvý ročník až deviaty ročník – neurologické, onkologické, infekčné, psychiatrické
a foniatrické oddelenie 8 žiakov,
3.
prvý ročník až deviaty ročník – nechodiaci žiaci na lôžku 6 žiakov,
j)
pre žiakov hluchoslepých prípravný ročník až desiaty ročník 4 žiaci.
(3)
Najvyšší počet žiakov v triede pre žiakov s mentálnym postihnutím ľahkého stupňa
v kombinácii s iným postihnutím je rovnaký ako vo variante B.
(4)
Najvyšší počet žiakov v triede pre žiakov s mentálnym postihnutím stredného stupňa
a ťažkého stupňa alebo hlbokého stupňa v kombinácii s iným postihnutím je rovnaký
ako vo variante C.
(5)
Najvyšší počet žiakov v triede prípravného ročníka až desiateho ročníka pre žiakov
s mentálnym postihnutím stredného stupňa a ťažkého stupňa alebo hlbokého stupňa v
kombinácii s telesným postihnutím, ktorí sú nechodiaci, sú štyria žiaci.
(6)
Trieda s rôznymi ročníkmi má najvyšší počet žiakov ustanovený podľa najnižšieho ročníka,
ktorý sa v triede vyučuje. Do triedy s rôznymi ročníkmi sa zaraďujú prednostne žiaci
najbližšieho ročníka. Ďalšiu triedu s rôznymi ročníkmi je možné zriadiť, ak zriadená
trieda s rôznymi ročníkmi má najvyšší ustanovený počet žiakov.
Podrobnosti o osobitostiach výchovy a vzdelávania a dĺžke výchovy a vzdelávania
§ 6
(1)
Základná škola pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a základná škola pre žiakov
s mentálnym postihnutím variant A má prípravný ročník a deväť ročníkov.
(2)
Základná škola pre žiakov s mentálnym postihnutím variant B má prípravný ročník a
desať ročníkov; variant C má prípravný ročník a desať ročníkov a vzdelávanie sa uskutočňuje
podľa individuálneho vzdelávacieho programu.
(3)
Žiaci hluchoslepí, žiaci s ťažkým stupňom alebo hlbokým stupňom mentálneho postihnutia,
žiaci s viacnásobným postihnutím v kombinácii s ťažkým stupňom alebo hlbokým stupňom
mentálneho postihnutia a žiaci s autizmom alebo ďalšou pervazívnou vývinovou poruchou
sa vzdelávajú podľa individuálnych vzdelávacích programov. Pri vzdelávaní týchto žiakov
súbežne s učiteľom pôsobí v triede aj pedagogický asistent.
(4)
Podľa individuálneho vzdelávacieho programu sa vzdelávajú žiaci, ktorí sa nemôžu
vzhľadom na svoje zdravotné znevýhodnenie vzdelávať inak. Podľa individuálneho vzdelávacieho
programu sa žiak vzdeláva v niektorých alebo vo všetkých vyučovacích predmetoch.
(5)
(6)
Pre žiakov s ťažkým zdravotným postihnutím, žiakov s autizmom alebo ďalšou pervazívnou
vývinovou poruchou, žiakov s viacnásobným postihnutím, ktorí sa nemôžu vzdelávať iným
spôsobom, sa v špeciálnych školách zriaďujú triedy s individuálnym vzdelávacím programom.
Do jednej triedy s individuálnym vzdelávacím programom sa zaraďujú žiaci spravidla
podľa jednotlivých druhov zdravotného znevýhodnenia.
(7)
V triede s individuálnym vzdelávacím programom sa žiaci uvedení v odseku 6 vzdelávajú
podľa individuálnych vzdelávacích programov. Podľa individuálnych vzdelávacích programov
sa títo žiaci vzdelávajú aj vtedy, keď nie sú zaradení do triedy s individuálnym vzdelávacím
programom.
(8)
V školách pre deti so zdravotným znevýhodnením alebo pre žiakov so zdravotným znevýhodnením,
v ktorých bez prítomnosti pedagogického asistenta nie je možné garantovať bezpečnosť
a ochranu zdravia detí alebo žiakov a pri prekonávaní bariér neprekonateľných pre
dieťa alebo pre žiaka z dôvodu jeho zdravotného znevýhodnenia, pôsobí pedagogický
asistent.
(9)
Účelom činnosti podľa § 114 ods. 1 zákona a výchovno-vzdelávacej činnosti podľa § 117 ods. 1 zákona je podpora výchovno-vzdelávacej, zdravotno-rehabilitačnej, reedukačnej a kompenzačnej
činnosti v školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením vrátane činnosti oddychového
charakteru.
(10)
Na rozvíjanie záujmovej činnosti žiakov v školách pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
sa zriaďujú záujmové útvary. Záujmový útvar možno zriadiť pre najmenej štyroch žiakov.
(11)
Školský klub detí v základnej škole pre žiakov so zdravotným znevýhodnením možno
zriadiť pre najmenej osem žiakov.
(12)
Školský klub detí pri zdravotníckom zariadení zabezpečuje po súhlase ošetrujúceho
lekára činnosť všetkým žiakom, ktorým sa poskytuje zdravotná starostlivosť v zdravotníckom
zariadení.
§ 7
Postup pri prijímaní detí do materskej školy pre deti so zdravotným znevýhodnením
a žiakov do základnej školy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
(1)
Do škôl pre deti so zdravotným znevýhodnením a žiakov so zdravotným znevýhodnením
sa na základe diagnostických vyšetrení a so súhlasom rodiča alebo inej fyzickej osoby
než rodiča, ktorá má dieťa zverené do osobnej starostlivosti alebo do pestúnskej starostlivosti
na základe rozhodnutia súdu, alebo so súhlasom zástupcu zariadenia, v ktorom sa vykonáva
ústavná starostlivosť, výchovné opatrenie, predbežné opatrenie alebo ochranná výchova,
prijímajú deti alebo žiaci s preukázateľným zdravotným znevýhodnením, ktorí sa vzhľadom
na svoje zdravotné znevýhodnenie nemôžu vychovávať v materskej škole alebo vzdelávať
v základnej škole.
(2)
Pred prijatím dieťaťa so zdravotným znevýhodnením alebo žiaka so zdravotným znevýhodnením
do školy zariadenie poradenstva a prevencie vykoná diagnostické vyšetrenie dieťaťa
alebo žiaka; súčasťou podkladov na rozhodnutie o prijatí dieťaťa alebo žiaka do školy
je správa z diagnostického vyšetrenia.
(3)
Žiaka, ktorý bol prijatý zo základnej školy do základnej školy pre žiakov so zdravotným
znevýhodnením, možno na základe výsledkov vstupného diagnostického vyšetrenia a po
prerokovaní v pedagogickej rade zaradiť do vyššieho ročníka, pričom fyzický vek žiaka
nesmie byť nižší než fyzický vek žiakov tohto ročníka.
§ 8
Postup pri prijímaní žiakov do stredných škôl pre žiakov so zdravotným znevýhodnením
(1)
Členom prijímacej komisie podľa § 67 ods. 1 zákona môže byť aj odborný lekár pre deti a dorast a zástupca zriaďovateľa školy.
(2)
Žiaka, ktorému bolo mentálne postihnutie diagnostikované pri prijímaní do základnej
školy alebo špeciálnej základnej školy, možno prijať do odborného učilišťa.
(3)
Po prijatí žiaka so zdravotným znevýhodnením do strednej školy pre žiakov so zdravotným
znevýhodnením základná škola poskytne riaditeľovi strednej školy pre žiakov so zdravotným
znevýhodnením, do ktorej bol prijatý, správu z diagnostického vyšetrenia a ďalšiu
dokumentáciu bezprostredne súvisiacu s osobitosťami jeho výchovy a vzdelávania.
§ 9
Podrobnosti o hodnotení vyučovacích predmetov a správania žiakov
(1)
Žiak, ktorý nemá mentálne postihnutie, sa hodnotí podľa pravidiel hodnotenia vyučovacích
predmetov a správania žiakov v základných školách a stredných školách, pričom sa zohľadňuje
charakter jeho zdravotného znevýhodnenia.
(2)
Žiak s mentálnym postihnutím sa hodnotí podľa pravidiel hodnotenia vyučovacích predmetov
a správania v základných školách pre žiakov s mentálnym postihnutím, v odborných učilištiach
a v praktických školách primerane k mentálnemu postihnutiu a možnostiam vyplývajúcim
z jeho zdravotného postihnutia.
(3)
Individuálne vzdelávaný žiak so zdravotným znevýhodnením sa hodnotí na základe písomnej
správy o postupe a výsledkoch výchovno-vzdelávacej činnosti žiaka podľa § 24 ods. 8 zákona. Písomná správa o postupe a výsledkoch výchovno-vzdelávacej činnosti žiaka obsahuje
a)
údaje identifikujúce žiaka,
b)
hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiaka,
c)
návrh súhrnného hodnotenia žiaka z vyučovacích predmetov a správania žiaka.
(4)
Základné školy pri zdravotníckych zariadeniach vysvedčenia nevydávajú, poskytujú
podklady na hodnotenie vyučovacích predmetov a správania žiaka kmeňovej škole žiaka.
(5)
Na vysvedčení posledného ročníka sa uvedie stupeň dosiahnutého vzdelania, a ak žiak
ukončil povinnú školskú dochádzku, aj údaje o ukončení povinnej školskej dochádzky.
§ 9a
Prechodné ustanovenia k úprave účinnej od 1. septembra 2016
(1)
Najvyšší počet žiakov v triede s rôznymi ročníkmi určený podľa predpisov účinných
do 31. augusta 2016 sa zachová do ukončenia výchovy a vzdelávania týchto žiakov.
(2)
Delenie žiakov na skupiny pri výchove a vzdelávaní podľa štátnych vzdelávacích programov
schválených pred 31. augustom 2016 sa zachová do ukončenia výchovy a vzdelávania týchto
žiakov.
§ 10
Účinnosť
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. septembra 2008.
Ján Mikolaj v. r.
Príloha k vyhláške č. 322/2008 Z. z.
SÚSTAVA UČEBNÝCH ODBOROV A ZAMERANÍ UČEBNÝCH ODBOROV V ODBORNÝCH UČILIŠTIACH
| Kód | SKUPINA UČEBNÝCH ODBOROV učebný odbor učebný odbor – zameranie |
Nadväznosť podľa doterajších právnych predpisov |
|
| A. | 24 | STROJÁRSTVO A OSTATNÁ KOVOSPRACÚVACIA VÝROBA II | |
| 1. | 2478 G | strojárska výroba | 2478 2 |
| 2. | 2478 G 04 | strojárska výroba – ručné spracúvanie kovov |
2478 2 04 |
| B. | 27 | TECHNICKÁ CHÉMIA SILIKÁTOV | |
| 1. | 2781 G | keramická výroba | 2781 2 |
| 2. | 2781 G 02 | keramická výroba – výrobky sanitnej keramiky |
2781 2 02 |
| C. | 29 | POTRAVINÁRSTVO | |
| 1. | 2982 G | potravinárska výroba | 2982 2 |
| 2. | 2982 G 02 | potravinárska výroba – pekárenská výroba |
2982 2 02 |
| 3. | 2982 G 04 | potravinárska výroba – výroba trvanlivého pečiva |
2982 2 04 |
| 4. | 2983 G |
gastronomické služby |
2983 G |
| 5. | 2985 G | cukrárska výroba | 2985 2 |
| D. | 31 | TEXTIL A ODEVNÍCTVO | |
| 1. | 3178 G | výroba konfekcie | 3178 2 |
| 2. | 3178 G 01 | výroba konfekcie – šitie odevov v odevnej konfekcii |
3178 2 01 |
| 3. | 3178 G 03 | výroba konfekcie – šitie bielizne a ručné techniky |
3178 2 03 |
| 4. | 3179 G | textilná výroba | 3179 2 |
| 5. | 3179 G 09 | textilná výroba – tkáč |
3179 2 09 |
| 6. | 3179 G 10 | textilná výroba – ľudovoumelecká tvorba |
3179 2 10 |
| 7. | 3185 G | krajčírka | 3185 2 |
| 8. | 3185 G 01 | krajčírka – odevná konfekcia a bielizeň |
3185 2 01 |
| E. | 32 | SPRACÚVANIE KOŽE, KOŽUŠÍN A VÝROBA OBUVI | |
| 1. | 3291 G | kožiarska výroba | 3291 2 |
| 2. | 3291 G 01 | kožiarska výroba – výroba remenárskeho tovaru |
3291 2 01 |
| 3. | 3291 G 04 | kožiarska výroba – obuvnícka montáž |
3291 2 04 |
| 4. | 3291 G 06 | kožiarska výroba – oprava obuvi |
3291 2 06 |
| F. | 33 | SPRACÚVANIE DREVA | |
| 1. | 3382 G | košikárska výroba | 3382 2 00 |
| 2. | 3383 G | spracúvanie dreva | 3383 2 |
| 3. | 3383 G 02 | spracúvanie dreva – stolárska výroba |
3383 2 02 |
| 4. | 3383 G 06 | spracúvanie dreva – čalúnenie nábytku |
3383 2 06 |
| 5. | 3383 G 08 | spracúvanie dreva – výroba úžitkových a umeleckých predmetov |
3383 2 08 |
| G. |
36 | STAVEBNÍCTVO, GEODÉZIA A KARTOGRAFIA | |
| 1. 2. 3. |
3678G 3678G 01 3686 G |
inštalatér inštalatér – vodovodné zariadenia stavebná výroba |
3678 2 3678 2 01 3686 2 |
| 4. | 3686 G 01 | stavebná výroba – podlahárske práce |
3686 2 01 |
| 5. | 3686 G 03 | stavebná výroba – murárske práce |
3686 2 03 |
| 6. | 3686 G 06 | stavebná výroba – stavebné zámočníctvo |
3686 2 06 |
| 7. | 3686 G 08 | stavebná výroba – stavebné tesárstvo |
3686 2 08 |
| 8. | 3686 G 10 | stavebná výroba – maliarske a natieračské práce |
3686 2 10 |
| 9. 10. |
3686 G 11 3697G |
stavebná výroba – stavebné stolárstvo stavebná výroba – stavebné práce |
3686 2 11 |
| H. | 45 | POĽNOHOSPODÁRSTVO, LESNÉ HOSPODÁRSTVO A ROZVOJ VIDIEKA II | |
| 1. | 4572 G | poľnohospodárska výroba | 4572 2 |
| 2. | 4572 G 02 | poľnohospodárska výroba – záhradníctvo: kvetinár, zeleninár, ovocinár |
4572 2 02 |
| 3. | 4572 G 06 | poľnohospodárska výroba – oprava poľnohospodárskych strojov |
4572 2 06 |
| 4. | 4572 G 09 | poľnohospodárska výroba – záhradníctvo: kvetinár, zeleninár, sadovník |
4572 2 09 |
| I. | 64 | EKONOMIKA A ORGANIZÁCIA, OBCHOD A SLUŽBY II | |
| 1. | 6452 G | fotograf | 6452 2 00 |
| 2. | 6479 G | pomocné práce v administratíve a službách | 6479 2 00 |
| 3. | 6485 G | opatrovateľská starostlivosť v zariadeniach sociálnej starostlivosti | 6486 2 |
| 4. | 6491 G | obchodná prevádzka | 6491 2 |
| 5. | 6491 G 01 | obchodná prevádzka – práca pri príprave jedál |
6491 2 01 |
| 6. | 6491 G 02 | obchodná prevádzka – príprava, skladovanie a predaj tovaru | 6491 2 02 |
| 7. | 6494 G | služby a domáce práce | 6494 2 |
| 8. | 6495 G | polygrafická výroba | 6495 2 |
| 9. | 6495 G 01 | polygrafická výroba – knihárne a kartonáž |
6495 2 01 |
| 10. | 6497 G | pedikúra – manikúra |
6497 2 |
3)
§ 38 ods. 2 písm. c) prvý bod zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom
podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov.
4)
§ 39 ods. 2 písm. c) prvý bod zákona č. 448/2008 Z. z.
5)
§ 45 zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov.