528/2008 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 07.07.2009 do 31.03.2010
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 528/2008 Z. z. |
Názov: | Zákon o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 04.11.2008 |
Dátum vyhlásenia: | 12.12.2008 |
Dátum účinnosti od: | 07.07.2009 |
Dátum účinnosti do: | 31.03.2010 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
266/2009 Z. z. | Zákon, ktorým sa dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
57/2010 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení zákona č. 266/2009 Z. z. a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
116/2011 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov |
71/2012 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov |
111/2012 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov |
292/2014 Z. z. | Zákon o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
374/2014 Z. z. | Zákon o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
323/2015 Z. z. | Zákon o finančných nástrojoch financovaných z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
357/2015 Z. z. | Zákon o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
91/2016 Z. z. | Zákon o trestnej zodpovednosti právnických osôb a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
125/2016 Z. z. | Zákon o niektorých opatreniach súvisiacich s prijatím Civilného sporového poriadku, Civilného mimosporového poriadku a Správneho súdneho poriadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
93/2017 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
128/2020 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 528/2008 Z. z. o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva v znení neskorších predpisov |
134/2020 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
113/2022 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
121/2022 Z. z. | Zákon o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
311/2023 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 539/2008 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
388/2024 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 121/2022 Z. z. o príspevkoch z fondov Európskej únie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
528
ZÁKON
zo 4. novembra 2008
o pomoci a podpore poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
PRVÁ ČASŤ
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
§ 1
Predmet zákona
Tento zákon upravuje v oblasti systému riadenia a kontroly1) pomoci poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva (ďalej len „pomoc“) a podpory
poskytovanej z fondov Európskeho spoločenstva2) (ďalej len „podpora“) a v oblasti ochrany finančných záujmov Európskych spoločenstiev
(ďalej len „ochrana finančných záujmov“)
a)
postavenie a právomoc
1.
vlády Slovenskej republiky (ďalej len „vláda“),
2.
ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy,
3.
samosprávnych krajov,
b)
práva a povinnosti
1.
prijímateľa,3)
2.
žiadateľa; žiadateľom je na účely tohto zákona osoba, ktorá žiada o poskytnutie pomoci
alebo podpory do uzavretia zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej
len „zmluva“) s riadiacim orgánom alebo do rozhodnutia riadiaceho orgánu podľa § 20 ods. 2, alebo do rozhodnutia orgánu podľa osobitného predpisu,4)
3.
partnera; partnerom je na účely tohto zákona osoba, ktorá sa spolupodieľa na príprave
projektu so žiadateľom a ktorá sa spolupodieľa na realizácii projektu s prijímateľom
podľa zmluvy uzavretej podľa § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka; v rámci operačného programu Cezhraničná spolupráca Slovenská republika – Česká republika
je partnerom prijímateľ okrem vedúceho prijímateľa,5)
4.
inej osoby,
c)
konanie o žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného príspevku.
§ 2
Vymedzenie pojmov
Na účely tohto zákona je
a)
projektom súhrn aktivít a činností, na ktoré sa vzťahuje poskytnutie pomoci alebo
podpory, ktoré popisuje žiadateľ v žiadosti o poskytnutie nenávratného finančného
príspevku (ďalej len „žiadosť“) a ktoré realizuje prijímateľ v súlade so zmluvou,
b)
systémom riadenia a kontroly postupy a činnosti súvisiace s poskytovaním pomoci z
Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Európskeho sociálneho fondu a Kohézneho fondu
a ktorý zahŕňa systém riadenia, systém finančného riadenia a systém vládneho auditu,6)
c)
systémom riadenia proces koordinácie činnosti riadiacich orgánov pri poskytovaní
pomoci,
d)
systémom finančného riadenia súhrn činností, ktorými sú plánovanie, rozpočtovanie,
používanie pomoci a podpory, účtovanie, výkazníctvo, vykonanie platby prijímateľovi,
sledovanie finančných tokov a overovanie pri realizácii pomoci a podpory,
e)
oprávnenosťou súlad projektu s osobnými, vecnými, finančnými, územnými a časovými
predpokladmi poskytnutia pomoci a podpory určenými riadiacim orgánom vo výzve na predkladanie
žiadostí (ďalej len „výzva“), v ozname o predkladaní projektových zámerov veľkých
projektov (ďalej len „oznam“) alebo v písomnom vyzvaní,
f)
príspevkom prostriedky Európskej únie a prostriedky štátneho rozpočtu určené na financovanie
spoločných programov Slovenskej republiky a Európskej únie,
g)
platbou finančný prevod časti príspevku,
h)
cieľovou skupinou skupina osôb, v ktorých prospech sa realizuje projekt,
§ 3
Fondy Európskeho spoločenstva
(1)
(2)
Pri poskytovaní pomoci z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, Európskeho sociálneho
fondu a Kohézneho fondu a podpory z Európskeho fondu pre rybné hospodárstvo sa postupuje
podľa druhej časti tohto zákona.
(3)
Pri poskytovaní podpory z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka
a z Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu sa postupuje podľa tretej časti
tohto zákona.
§ 4
Vláda
Vláda
a)
zabezpečuje koordináciu riadenia a kontroly pomoci a podpory tým, že určuje
2.
na návrh riadiaceho orgánu sprostredkovateľský orgán pod riadiacim orgánom17) (ďalej len „sprostredkovateľský orgán“),
3.
platobnú jednotku okrem platobnej agentúry ustanovenej osobitným predpisom,18)
b)
schvaľuje
1.
Národný strategický referenčný rámec (ďalej len „referenčný rámec“) pred zaslaním
Európskej komisii19) a jeho zmeny,
2.
Národný strategický plán rozvoja vidieka pred zaslaním Európskej komisii20) a jeho zmeny,
3.
Národný strategický plán pre rybné hospodárstvo pred zaslaním Európskej komisii21) a jeho zmeny,
5.
systém riadenia, systém finančného riadenia a systém ochrany finančných záujmov,
c)
plní ďalšie úlohy v oblasti zabezpečenia pomoci a podpory.
§ 5
Orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov
(1)
Orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov je ústredný orgán štátnej správy,
ktorý plní úlohy podľa osobitného predpisu.24)
(2)
Orgán zabezpečujúci ochranu finančných záujmov koordinuje ochranu finančných záujmov
vykonávanú subjektmi verejnej správy25) a spolupracuje s nimi. Na plnenie týchto úloh
a)
usmerňuje činnosti subjektov verejnej správy,
b)
zhromažďuje údaje o nezrovnalostiach26) od subjektov verejnej správy,
c)
plní ďalšie úlohy v oblasti ochrany finančných záujmov.
DRUHÁ ČASŤ
POMOC Z EURÓPSKEHO FONDU REGIONÁLNEHO ROZVOJA, EURÓPSKEHO SOCIÁLNEHO FONDU, KOHÉZNEHO
FONDU A PODPORA Z EURÓPSKEHO FONDU PRE RYBNÉ HOSPODÁRSTVO
Prvý oddiel
Pôsobnosť orgánov
§ 6
Centrálny koordinačný orgán
(1)
Centrálny koordinačný orgán je ústredný orgán štátnej správy určený v referenčnom
rámci.
(2)
Centrálny koordinačný orgán v súvislosti s realizáciou referenčného rámca a operačných
programov v referenčnom rámci
a)
koordinuje a usmerňuje subjekty v oblasti systému riadenia,
b)
zabezpečuje tvorbu informačného monitorovacieho systému a plní úlohy súvisiace s
prevádzkou informačného monitorovacieho systému,
c)
zabezpečuje publicitu a informovanosť o referenčnom rámci a o operačnom programe,
d)
monitoruje a hodnotí výsledky pri dosahovaní cieľov v referenčnom rámci,
e)
vydáva vzor zmluvy.
§ 7
Riadiaci orgán
(1)
Riadiaci orgán je ústredný orgán štátnej správy určený vládou na realizáciu operačného
programu okrem riadiaceho orgánu ustanoveného osobitným predpisom.30)
(2)
Riadiaci orgán plní úlohy podľa osobitného predpisu.31)
(3)
Riadiaci orgán splnomocní vládou určený sprostredkovateľský orgán vykonávaním úloh.
(4)
Zodpovednosť riadiaceho orgánu za plnenie úloh vykonávaných sprostredkovateľským
orgánom nie je ustanovením odseku 3 dotknutá.
(5)
Riadiaci orgán zriadi monitorovací výbor.32) Zloženie monitorovacieho výboru upraví štatút.
(6)
Riadiaci orgán je oprávnený pozastaviť, zamietnuť alebo upraviť výšku platby pre
projekt alebo jeho časť, ak zistí nedostatky v postupe prijímateľa a partnera pri
realizácii pomoci a podpory.
(7)
Riadiaci orgán je pri plnení svojich úloh oprávnený požadovať od prijímateľa, partnera
a iných osôb súčinnosť a tieto subjekty sú povinné požadovanú súčinnosť poskytnúť.
§ 8
Sprostredkovateľský orgán
(1)
Sprostredkovateľský orgán je ministerstvo, ostatný ústredný orgán štátnej správy,
samosprávny kraj alebo iná právnická osoba, ktorá má odborné, personálne a materiálne
predpoklady na plnenie úloh riadiaceho orgánu určených v splnomocnení riadiaceho orgánu.
(2)
Sprostredkovateľský orgán plní úlohy v súlade so splnomocnením. Sprostredkovateľský
orgán zodpovedá riadiacemu orgánu za plnenie týchto úloh.
(3)
Na sprostredkovateľský orgán sa vzťahujú práva a povinnosti riadiaceho orgánu ustanovené
týmto zákonom v rozsahu určenom v splnomocnení.
§ 9
Certifikačný orgán
(1)
Certifikačný orgán je ministerstvo podľa osobitného predpisu.33)
(2)
Certifikačný orgán okrem úloh podľa osobitného predpisu34)
a)
vykonáva certifikáciu a certifikačné overovanie,
b)
koordinuje a usmerňuje subjekty v oblasti systému finančného riadenia,
c)
usmerňuje platobnú jednotku v oblasti účtovania realizácie pomoci a podpory a vysporiadania
finančných vzťahov,
d)
prijíma prostriedky Európskej únie35) na osobitné účty zriadené v Štátnej pokladnici,
e)
f)
zabezpečuje vrátenie prostriedkov Európskej únie v prospech Európskej komisie,
g)
plní ďalšie úlohy v oblasti systému finančného riadenia.
(3)
Certifikačný orgán je oprávnený pozastaviť, zamietnuť alebo upraviť výšku platby
pre operačný program, projekt alebo ich časti, ak zistí nedostatky v postupe riadiaceho
orgánu, platobnej jednotky alebo prijímateľa pri realizácii pomoci a podpory.
§ 10
Orgán auditu
(1)
Orgán auditu je ministerstvo podľa osobitného predpisu.38)
(2)
Orgán auditu okrem úloh podľa osobitného predpisu39)
a)
koordinuje a usmerňuje spolupracujúce orgány pri vykonávaní úloh podľa osobitného
predpisu,8)
b)
c)
riadi vypracovanie plánu auditov orgánu auditu a spolupracujúcich orgánov,
d)
plní ďalšie úlohy v oblasti vládneho auditu.
(3)
Orgán auditu je pri plnení svojich úloh oprávnený požadovať od riadiaceho orgánu,
platobnej jednotky, certifikačného orgánu, centrálneho koordinačného orgánu, orgánu
ochrany finančných záujmov, prijímateľa, partnera a iných osôb súčinnosť a tieto subjekty
sú povinné požadovanú súčinnosť poskytnúť.
§ 11
Platobná jednotka
(1)
Platobná jednotka je ústredný orgán štátnej správy alebo iná právnická osoba podľa
osobitného predpisu.18)
(2)
Platobná jednotka realizuje poskytnutie príspevku prijímateľovi, ak tento zákon neustanovuje
inak.
Druhý oddiel
Procesné ustanovenia
§ 12
Všeobecné ustanovenia
(1)
Pomoc a podpora sa poskytuje na základe zmluvy uzavretej so žiadateľom, ktorého žiadosť
bola schválená v konaní o žiadosti.
(2)
Na poskytnutie pomoci a podpory nie je právny nárok.
(3)
Pomoc a podpora sa poskytuje do výšky finančných prostriedkov určených na vyčerpanie.
§ 13
Výzva
(1)
Žiadosť podáva žiadateľ riadiacemu orgánu na základe vyhlásenej výzvy. Riadiaci orgán
vyhlási výzvu zverejnením na svojej internetovej stránke.
(2)
Výzva obsahuje formálne náležitosti, ktorými sú
a)
názov riadiaceho orgánu, ktorý výzvu vyhlasuje,
b)
dátum vyhlásenia výzvy,
c)
dátum uzavretia výzvy alebo skutočnosť, na ktorej základe sa výzva uzavrie,
d)
kontaktné údaje riadiaceho orgánu a spôsob komunikácie s riadiacim orgánom.
(3)
Výzva obsahuje podmienky poskytnutia pomoci a podpory, ktorými sú
a)
oprávnenosť žiadateľa,
b)
oprávnenosť partnera, ak sa partner spolupodieľa na príprave projektu a realizácii
projektu,
c)
oprávnenosť aktivít realizácie projektu,
d)
oprávnenosť výdavkov realizácie projektu,
e)
oprávnenosť miesta realizácie projektu,
f)
časová oprávnenosť realizácie projektu,
g)
kritériá pre výber projektov, ktoré zahŕňajú
1.
hodnotiace kritériá,
2.
výberové kritériá,
h)
oprávnenosť cieľovej skupiny,
i)
podmienky určené v schéme štátnej pomoci alebo schéme de minimis, ak je poskytovanie
pomoci alebo podpory poskytnutím štátnej pomoci alebo pomoci de minimis,43)
j)
ďalšie podmienky poskytnutia pomoci alebo podpory.
(4)
Prílohami výzvy sú najmä
a)
formulár žiadosti,
b)
návrh zmluvy,
c)
príručka pre žiadateľa.
(5)
Žiadateľ je oprávnený podať žiadosť riadiacemu orgánu odo dňa vyhlásenia výzvy do
uzavretia výzvy, ak riadiaci orgán neurčí vo výzve inú lehotu na predkladanie žiadostí.
(6)
Riadiaci orgán je do uzavretia výzvy oprávnený výzvu meniť okrem podmienok poskytnutia
pomoci a podpory uvedených v odseku 3 písm. a), b), c), e), g), h) a i).
(7)
Riadiaci orgán výzvu zruší, ak sa zmenia podmienky poskytnutia pomoci a podpory uvedené
v odseku 3 písm. a), b), c), e), g), h) a i). Žiadosť podanú do termínu zrušenia výzvy
riadiaci orgán vráti žiadateľovi.
(8)
Riadiaci orgán výzvu pozastaví, ak sa v čase od vyhlásenia výzvy do uzavretia výzvy
zmenia podmienky poskytnutia pomoci a podpory uvedené v odseku 3 písm. d), f) a j).
Doba pozastavenia výzvy sa do lehoty na predkladanie žiadostí nepočíta. Žiadosť podanú
do termínu pozastavenia výzvy je žiadateľ oprávnený doplniť alebo zmeniť najneskôr
do uzavretia výzvy; o tejto skutočnosti riadiaci orgán informuje žiadateľa.
(9)
Riadiaci orgán koná o žiadosti podľa podmienok poskytnutia pomoci a podpory uvedených
v odseku 3, platných ku dňu uzavretia výzvy.
(10)
(11)
Na veľké projekty operačného programu Životné prostredie sa nevzťahujú ustanovenia
odsekov 1 až 9, ak tento zákon neustanovuje inak.
§ 14
Konanie o žiadosti
(1)
Konanie o žiadosti sa začína doručením žiadosti riadiacemu orgánu podľa § 13 ods. 5.
(2)
Riadiaci orgán v konaní o žiadosti
a)
zisťuje splnenie podmienok poskytnutia pomoci a podpory určené vo výzve,
b)
preverí súlad dokumentov predložených na základe výzvy s osobitnými predpismi.46)
(3)
Riadiaci orgán môže zriadiť výberovú komisiu ako svoj poradný orgán v konaní o žiadosti.
Zloženie, úlohy a spôsob rokovania výberovej komisie upravia štatút a rokovací poriadok,
ktoré schvaľuje riadiaci orgán.
(4)
Riadiaci orgán rozhodne o schválení žiadosti alebo neschválení žiadosti.
(5)
Písomné rozhodnutie o schválení žiadosti alebo písomné rozhodnutie o neschválení
žiadosti obsahuje
a)
označenie riadiaceho orgánu, ktorý rozhodnutie vydal,
b)
názov alebo obchodné meno, sídlo a identifikačné číslo žiadateľa, ak bolo pridelené,
c)
dátum vydania rozhodnutia, odtlačok pečiatky riadiaceho orgánu, podpis oprávnenej
osoby s uvedením jej mena, priezviska a funkcie,
d)
označenie žiadosti, ktorá bola predmetom konania,
e)
výrok o schválení žiadosti alebo neschválení žiadosti; výrok o schválení žiadosti
obsahuje najmä výšku schválenej pomoci alebo podpory,
f)
odôvodnenie,
g)
poučenie o tom, že nie je možné podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o schválení
žiadosti,
h)
poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti.
(6)
Žiadateľ môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti. Žiadosť
o preskúmanie rozhodnutia o nechválení žiadosti možno podať len proti posúdeniu splnenia
výberových kritérií. Žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti musí
byť odôvodnená a podaná riadiacemu orgánu, ktorý rozhodnutie o neschválení žiadosti
vydal, do siedmich dní odo dňa jeho doručenia. Ak žiadosť o preskúmanie rozhodnutia
o neschválení žiadosti nespĺňa podmienky ustanovené týmto odsekom, riadiaci orgán
žiadosť odmietne. Odmietnutie žiadosti o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti
je konečné.
(7)
O žiadosti o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti rozhoduje štatutárny
orgán riadiaceho orgánu. Ak sa toto rozhodnutie vydalo v rozpore s výberovými kritériami,
štatutárny orgán riadiaceho orgánu vydá rozhodnutie o preskúmaní tohto rozhodnutia,
ktorým toto rozhodnutie zmení alebo zruší, a súčasne rozhodne o schválení žiadosti
alebo neschválení žiadosti. Ak nie je splnená podmienka podľa tohto odseku, štatutárny
orgán riadiaceho orgánu žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti zamietne
a rozhodnutie potvrdí.
(8)
Štatutárny orgán riadiaceho orgánu môže z vlastného podnetu preskúmať rozhodnutie
o schválení žiadosti alebo rozhodnutie o neschválení žiadosti. Ak bolo toto rozhodnutie
vydané v rozpore s podmienkami poskytnutia pomoci a podpory podľa § 13 ods. 3, štatutárny orgán riadiaceho orgánu vydá rozhodnutie o preskúmaní tohto rozhodnutia,
ktorým toto rozhodnutie zmení alebo zruší, a súčasne rozhodne o schválení žiadosti
alebo neschválení žiadosti. Štatutárny orgán riadiaceho orgánu môže postupovať podľa
prvej a druhej vety len do uzavretia zmluvy.
(9)
Na rozhodnutie o preskúmaní rozhodnutia o schválení žiadosti alebo rozhodnutia o
neschválení žiadosti sa primerane vzťahuje ustanovenie odseku 5. Poučenie obsahuje
údaj, že rozhodnutie o preskúmaní tohto rozhodnutia je konečné.
(10)
Chyby v písaní, v počítaní a iné zrejmé nesprávnosti v písomnom vyhotovení rozhodnutia
riadiaci orgán aj bez návrhu opraví a informuje o tom žiadateľa.
(11)
Na projekty technickej pomoci a národné projekty operačného programu Zamestnanosť
a sociálna inklúzia sa nevzťahuje ustanovenie odseku 1.
(12)
Na projekty operačného programu Doprava sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 1 a 2.
(13)
Na veľké projekty operačného programu Doprava sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 1
až 10.
(14)
Na veľké projekty operačného programu Životné prostredie sa nevzťahujú ustanovenia
odsekov 1 až 10, ak tento zákon neustanovuje inak.
(15)
Na projekty operačného programu Cezhraničná spolupráca Slovenská republika – Česká
republika sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 3, 7 a 8.
§ 15
Zmluva
(1)
Pomoc a podpora sa poskytuje prijímateľovi na základe zmluvy uzavretej podľa § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka.
(2)
Riadiaci orgán uzavrie so žiadateľom zmluvu, ak bola žiadosť schválená v konaní podľa
§ 14.
(3)
Podmienky uvedené v § 14 ods. 2 musí prijímateľ spĺňať počas platnosti a účinnosti zmluvy, inak je riadiaci orgán
oprávnený od zmluvy odstúpiť.
(4)
Zmluva upravuje práva a povinnosti prijímateľa a riadiaceho orgánu pri realizácii
pomoci a podpory.
(5)
Na veľké projekty sa ustanovenia odsekov 2 a 3 nevzťahujú.
Tretí oddiel
Osobitné procesné ustanovenia
§ 16
Národné projekty operačného programu Zamestnanosť a sociálna inklúzia
(1)
Konanie o žiadosti na národné projekty sa začína doručením žiadosti riadiacemu orgánu
na základe písomného vyzvania žiadateľa riadiacim orgánom. Národným projektom je súhrn
aktivít a činností, na ktoré sa vzťahuje poskytnutie pomoci; tieto aktivity a činnosti
vykonáva osoba podľa osobitného predpisu47) alebo sa vykonávajú najmä v oblastiach zamestnanosti, bezpečnosti práce, rodinnej
politiky a celoživotného vzdelávania. Súčasťou národného projektu môžu byť aktivity
a činnosti, ktoré slúžia na overenie predpokladov realizácie národného projektu.
(2)
Písomné vyzvanie obsahuje formálne náležitosti, ktorými sú
a)
názov riadiaceho orgánu, ktorý vyzvanie vydal,
b)
kontaktné údaje riadiaceho orgánu a spôsob komunikácie s riadiacim orgánom,
c)
lehota na predloženie žiadosti.
(3)
Písomné vyzvanie obsahuje podmienky poskytnutia pomoci, ktorými sú
a)
oprávnenosť žiadateľa,
b)
oprávnenosť partnera, ak sa partner spolupodieľa na príprave projektu a realizácii
projektu,
c)
oprávnenosť aktivít realizácie projektu,
d)
oprávnenosť výdavkov realizácie projektu,
e)
oprávnenosť miesta realizácie projektu,
f)
časová oprávnenosť realizácie projektu,
g)
kritériá pre výber projektov, ktoré zahŕňajú
1.
hodnotiace kritériá,
2.
výberové kritériá,
h)
oprávnenosť cieľovej skupiny,
i)
podmienky určené v schéme štátnej pomoci alebo schéme de minimis, ak je poskytovanie
pomoci poskytnutím štátnej pomoci alebo pomoci de minimis,
j)
ďalšie podmienky poskytnutia pomoci.
§ 17
Projekty operačného programu Doprava
(1)
Konanie o žiadosti na projekty operačného programu Doprava sa začína doručením žiadosti
riadiacemu orgánu.
(2)
Žiadosť môže podať žiadateľ, ak je jeho projekt zaradený do zoznamu projektov.
(3)
Zoznam projektov pre operačný program Doprava, ktorý vedie riadiaci orgán, schvaľuje
vláda; o zmene tohto zoznamu po schválení monitorovacím výborom informuje riadiaci
orgán vládu.
(4)
Riadiaci orgán v konaní o žiadosti preverí súlad predložených dokumentov s osobitnými
predpismi46) a zisťuje splnenie podmienok poskytnutia pomoci, ktorými sú
a)
oprávnenosť žiadateľa,
b)
oprávnenosť aktivít realizácie projektu,
c)
oprávnenosť výdavkov realizácie projektu,
d)
oprávnenosť miesta realizácie projektu,
e)
časová oprávnenosť realizácie projektu,
f)
kritériá pre výber projektov, ktoré zahŕňajú
1.
hodnotiace kritériá,
2.
výberové kritériá,
g)
ďalšie podmienky poskytnutia pomoci.
(5)
Podmienky uvedené v odseku 4 musí prijímateľ spĺňať počas platnosti a účinnosti zmluvy,
inak je riadiaci orgán oprávnený od zmluvy odstúpiť.
§ 18
Veľké projekty operačného programu Doprava
(1)
Konanie o žiadosti na veľké projekty operačného programu Doprava sa začína doručením
žiadosti riadiacemu orgánu.
(2)
Žiadosť môže podať žiadateľ, ak je veľký projekt zaradený do zoznamu veľkých projektov.
(3)
Zoznam veľkých projektov pre operačný program Doprava, ktorý vedie riadiaci orgán,
schvaľuje vláda; o zmene tohto zoznamu po schválení monitorovacím výborom informuje
riadiaci orgán vládu.
(4)
Súčasťou žiadosti je žiadosť o potvrdenie pomoci.48)
(5)
Riadiaci orgán v konaní o žiadosti preverí súlad predložených dokumentov s osobitnými
predpismi46) a zisťuje splnenie podmienok poskytnutia pomoci, ktorými sú
a)
oprávnenosť žiadateľa,
b)
oprávnenosť aktivít realizácie projektu,
c)
oprávnenosť výdavkov realizácie projektu,
d)
oprávnenosť miesta realizácie projektu,
e)
časová oprávnenosť realizácie projektu,
f)
kritériá pre výber projektov, ktoré zahŕňajú
1.
hodnotiace kritériá,
2.
výberové kritériá,
g)
ďalšie podmienky poskytnutia pomoci.
(6)
(7)
Na základe rozhodnutia Európskej komisie riadiaci orgán informuje žiadateľa o potvrdení
pomoci alebo nepotvrdení pomoci.
(8)
Riadiaci orgán uzavrie so žiadateľom zmluvu, ak bola pomoc potvrdená.
(9)
Riadiaci orgán môže uzavrieť zmluvu so žiadateľom aj pred rozhodnutím Európskej komisie
o potvrdení alebo nepotvrdení pomoci;50a) ustanovenie odseku 7 tým nie je dotknuté.
(10)
Podmienky uvedené v odseku 5 musí prijímateľ spĺňať počas platnosti a účinnosti zmluvy,
inak je riadiaci orgán oprávnený od zmluvy odstúpiť.
§ 19
Veľké projekty operačného programu Životné prostredie
(1)
Konanie o žiadosti na veľké projekty operačného programu Životné prostredie sa začína
doručením žiadosti riadiacemu orgánu.
(2)
Žiadosť podľa odseku 1 môže podať žiadateľ, ak je veľký projekt zaradený do zoznamu
veľkých projektov pre operačný program Životné prostredie.
(3)
Zoznam veľkých projektov pre operačný program Životné prostredie, ktorý vedie riadiaci
orgán, schvaľuje vláda; o zmene tohto zoznamu po schválení monitorovacím výborom informuje
riadiaci orgán vládu.
(4)
Pred predložením žiadosti predkladá žiadateľ na schválenie projektový zámer veľkého
projektu. Po schválení projektového zámeru je veľký projekt zaradený do zoznamu veľkých
projektov.
(5)
Projektový zámer predkladá žiadateľ riadiacemu orgánu pre operačný program Životné
prostredie na základe oznamu; na oznam sa vzťahujú ustanovenia § 13 ods. 2 až 5 primerane.
(6)
Na konanie o projektovom zámere sa vzťahujú ustanovenia § 14 okrem ods. 6 až 10 primerane. Výrok rozhodnutia o schválení projektového zámeru neobsahuje
výšku schválenej pomoci.
(7)
Po schválení projektového zámeru a jeho zaradení do zoznamu veľkých projektov žiadateľ
predkladá riadiacemu orgánu na posúdenie žiadosť spolu so žiadosťou o potvrdenie pomoci.48)
(8)
Riadiaci orgán v konaní o žiadosti zisťuje splnenie podmienok na poskytnutie pomoci
určených v ozname a preverí súlad predložených dokumentov s osobitnými predpismi.46)
(9)
Po posúdení žiadosti riadiaci orgán predloží žiadosť o potvrdenie pomoci Európskej
komisii na rozhodnutie.50)
(10)
Na základe rozhodnutia Európskej komisie riadiaci orgán informuje žiadateľa o potvrdení
alebo nepotvrdení pomoci.
(11)
Riadiaci orgán uzavrie so žiadateľom zmluvu, ak bola pomoc potvrdená.
(12)
Podmienky na poskytnutie pomoci určené v ozname a súlad predložených dokumentov s
osobitnými predpismi podľa odseku 8 musí prijímateľ spĺňať počas platnosti a účinnosti
zmluvy, inak je riadiaci orgán oprávnený od zmluvy odstúpiť.
§ 20
Technická pomoc
(1)
Konanie o žiadosti na projekty technickej pomoci sa začína doručením žiadosti riadiacemu
orgánu.
(2)
Ak je prijímateľ a riadiaci orgán tá istá osoba, ustanovenia § 15 sa na projekty technickej pomoci nevzťahujú a pomoc alebo podpora sa poskytuje na
základe rozhodnutia o schválení žiadosti, ktoré vydáva štatutárny orgán riadiaceho
orgánu.
§ 21
Osobitné ustanovenia pre operačný program Cezhraničná spolupráca Slovenská republika
– Česká republika
(1)
Riadiaci orgán je pri rozhodovaní o žiadosti viazaný posúdením žiadosti monitorovacím
výborom.51) Ak bola žiadosť posúdená v rozpore s § 14 ods. 2, riadiaci orgán vráti žiadosť monitorovaciemu výboru na opätovné posúdenie. Opätovným
posúdením žiadosti monitorovacím výborom je riadiaci orgán viazaný.
(2)
O žiadosti o preskúmanie rozhodnutia riadiaceho orgánu o neschválení žiadosti rozhoduje
štatutárny orgán riadiaceho orgánu na základe posúdenia monitorovacieho výboru. Ak
sa rozhodnutie vydalo v rozpore s výberovými kritériami, štatutárny orgán riadiaceho
orgánu na základe posúdenia monitorovacieho výboru rozhodnutie zmení, inak žiadosť
o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti zamietne a rozhodnutie potvrdí.
(3)
Štatutárny orgán riadiaceho orgánu môže z vlastného podnetu preskúmať rozhodnutie
o schválení žiadosti alebo rozhodnutie o neschválení žiadosti a na základe posúdenia
monitorovacieho výboru vydať rozhodnutie o preskúmaní tohto rozhodnutia najneskôr
do uzavretia zmluvy. Na preskúmanie tohto rozhodnutia sa primerane vzťahuje ustanovenie
odseku 2.
§ 22
Osobitné ustanovenia pre operačný program Interact
(1)
Prostriedky z rozpočtov členských krajín Európskej únie vrátane štátneho rozpočtu
Slovenskej republiky určené na financovanie operačného programu Interact52) sa vedú na osobitnom účte ministerstva financií, z ktorého sú spolu s prostriedkami
Európskej únie prevedené certifikačným orgánom na účet prijímateľa.
(2)
Výnosy z prostriedkov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky určených na financovanie
operačného programu Interact podľa odseku 1 sú príjmom prijímateľa.
(3)
Prostriedky z rozpočtov členských krajín Európskej únie vrátane štátneho rozpočtu
Slovenskej republiky určené na financovanie operačného programu Interact sa v prípade
ich vrátenia vedú na osobitnom účte ministerstva financií; na tento osobitný účet
sa odvádza aj odvod za porušenie finančnej disciplíny pri nakladaní s prostriedkami
z rozpočtov členských krajín Európskej únie okrem Slovenskej republiky určenými na
financovanie operačného programu Interact.
(4)
Pomoc z operačného programu Interact sa poskytuje na základe zmluvy o poskytnutí
pomoci z operačného programu Interact.
(5)
Na poskytovanie pomoci z operačného programu Interact sa nevzťahujú ustanovenia § 4, § 7 ods. 1, 3 a 4, § 8, 11, § 12 ods. 1 a 4, § 13 až 15, § 30, 31 a 33, ak tento zákon neustanovuje inak.
(6)
Prijímateľovi so sídlom na území Slovenskej republiky sa pomoc z operačného programu
Interact poskytuje na základe rozhodnutia o schválení žiadosti vydanom v konaní o
žiadosti; na toto konanie sa ustanovenia § 12 ods. 4, § 14 ods. 1, 3, 4, 5 písm. a) až f) a ods. 10 vzťahujú rovnako a ustanovenie § 14 ods. 2 sa vzťahuje primerane.
§ 23
Osobitné ustanovenie pre nástroje finančného inžinierstva
Na poskytovanie pomoci prostredníctvom nástrojov finančného inžinierstva53) sa nevzťahujú ustanovenia § 12 ods. 1 a 4, § 13 až 15, 28 a 30.
Štvrtý oddiel
Spoločné ustanovenia k poskytovaniu pomoci a podpory
§ 24
Finančné vzťahy pri poskytovaní pomoci a podpory
(1)
Prijímateľ je povinný vrátiť príspevok alebo jeho časť podľa osobitného predpisu54) za podmienok a spôsobom uvedenými v zmluve. Ak suma príspevku alebo jeho časti, ktorá
sa má vrátiť, nepresiahne 5 eur a súčasne nedošlo k porušeniu finančnej disciplíny
podľa osobitného predpisu,55) tento príspevok alebo jeho časť sa neuplatňuje a nevymáha.
(2)
Ak bol počas realizácie a v piatich rokoch od ukončenia projektu vytvorený príjem,56) prijímateľ je povinný vrátiť príspevok vo výške príjmu z projektu podľa osobitného
predpisu57) za podmienok a spôsobom uvedenými v zmluve; pomerná časť príspevku z prostriedkov
štátneho rozpočtu určených na financovanie spoločných programov Slovenskej republiky
a Európskej únie je príjmom štátneho rozpočtu. Ak bol predpokladaný príjem z projektu
zohľadnený pri poskytovaní príspevku, prijímateľ je povinný vrátiť príspevok podľa
prvej vety, len ak je vytvorený príjem vyšší, ako bol predpokladaný príjem.
(3)
Riadiaci orgán je na účely zabezpečenia pohľadávky z porušenia finančnej disciplíny
oprávnený zriadiť záložné právo na majetok prijímateľa podľa § 151a až 151me Občianskeho
zákonníka okrem majetku vo vlastníctve Slovenskej republiky.58) V zmluve možno dohodnúť zmluvnú pokutu za porušenie tých zmluvných povinností, za
ktoré sa neukladá sankcia podľa osobitného predpisu50) alebo finančná oprava podľa § 25.
(4)
Ak prijímateľ porušil finančnú disciplínu55) a nesplní povinnosť uloženú právoplatným rozhodnutím príslušného orgánu59) riadne a včas, dňom splatnosti sankcie uloženej týmto orgánom podľa osobitného predpisu59) záložné právo podľa odseku 3 bezodplatne prechádza z riadiaceho orgánu do správy
príslušného orgánu,59) na účely zabezpečenia vymáhania pohľadávky štátu z tohto rozhodnutia, a to v rozsahu
a za podmienok existujúceho záložného práva. Prechod záložného práva oznámi príslušný
orgán,59) ktorý záložné právo podľa odseku 3 eviduje. O zániku pohľadávky štátu z právoplatného
rozhodnutia je príslušný orgán59) povinný bez zbytočného odkladu informovať riadiaci orgán.
(5)
Zmluvnú pokutu uplatňuje a vymáha riadiaci orgán.
(6)
Riadiaci orgán poskytuje prostredníctvom platobnej jednotky prijímateľovi z výdavkov
štátneho rozpočtu podľa osobitného predpisu60) prostriedky z fondov Európskeho spoločenstva, okrem prostriedkov operačných programov
spadajúcich do cieľa Európska územná spolupráca,61) pričom tieto prostriedky sa zaraďujú do príjmov štátneho rozpočtu podľa osobitného
predpisu.62)
§ 25
Certifikácia a certifikačné overovanie
(1)
Certifikáciou sa potvrdzuje správnosť, zákonnosť a oprávnenosť výdavkov a efektívnosť
systému riadenia a kontroly pri realizácii pomoci a podpory.
(2)
Certifikačným overovaním sa overuje oprávnenosť výdavkov a správnosť a zákonnosť
postupu riadiaceho orgánu, platobnej jednotky, prijímateľa a partnera pri realizácii
pomoci a podpory.
(3)
Na účely certifikačného overovania riadiaci orgán a platobná jednotka
a)
umožnia vykonávanie certifikačného overovania a poskytnú na jeho vykonávanie súčinnosť;
táto povinnosť sa vzťahuje aj na prijímateľa a partnera,
b)
umožnia účasť zástupcu certifikačného orgánu na zasadaní výberovej komisie podľa
§ 14 v pozícii pozorovateľa; táto povinnosť sa nevzťahuje na platobnú jednotku,
c)
predkladajú certifikačnému orgánu správy o výsledkoch kontrol, vládneho auditu, auditu
podľa osobitného predpisu63) alebo informáciu o opatreniach prijatých na odstránenie zistených nedostatkov.
§ 26
Ochrana finančných záujmov
(1)
(2)
Riadiaci orgán, platobná jednotka, certifikačný orgán, orgán auditu, spolupracujúci
orgán a prijímateľ sú povinní predchádzať vzniku nezrovnalostí a v prípade ich vzniku
sú povinní bezodkladne prijať nápravné opatrenia.
(3)
Ak riadiaci orgán zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu alebo iného podnetu, je
povinný vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti certifikačnému orgánu,
platobnej jednotke a prijímateľovi.
(4)
Ak certifikačný orgán zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu alebo iného podnetu,
je povinný vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti riadiacemu orgánu,
platobnej jednotke a prijímateľovi.
(5)
Ak platobná jednotka zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu alebo iného podnetu,
je povinná vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti certifikačnému orgánu,
riadiacemu orgánu a prijímateľovi.
(6)
Ak orgán auditu alebo spolupracujúci orgán zistí nezrovnalosť z vlastného podnetu
alebo iného podnetu, je povinný vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti
riadiacemu orgánu, platobnej jednotke a certifikačnému orgánu.
(7)
Ak prijímateľ zistí nezrovnalosť, je povinný to bezodkladne oznámiť riadiacemu orgánu
príslušného operačného programu.
(8)
Povinnosť predkladania správy o zistenej nezrovnalosti podľa odsekov 3 až 7 platí
pre orgány príslušné pre operačný program, ktorých sa nezrovnalosť týka, a pre prijímateľa,
ktorého sa nezrovnalosť týka.
(9)
Správa o zistenej nezrovnalosti obsahuje najmä
a)
kód nezrovnalosti podľa informačného monitorovacieho systému,
b)
popis nezrovnalosti,
c)
označenie ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov, ktoré boli porušené,
d)
obdobie alebo dátum vzniku nezrovnalosti,
e)
dátum zistenia nezrovnalosti,
f)
označenie subjektu, ktorý nezrovnalosť spôsobil,
g)
finančné vyčíslenie nezrovnalosti podľa zdrojov financovania,
h)
popis stavu riešenia nezrovnalosti.
(10)
Ak nastala zmena v údajoch uvedených v správe o zistenej nezrovnalosti, orgány uvedené
v odsekoch 3 a 6 a príslušný orgán vydávajúci rozhodnutia o porušení finančnej disciplíny
sú povinné bezodkladne zabezpečiť aktualizáciu správy o zistenej nezrovnalosti.
(11)
Certifikačný orgán je povinný predkladať orgánu zabezpečujúcemu ochranu finančných
záujmov súhrnný prehľad správ o zistenej nezrovnalosti štvrťročne.
(12)
Certifikačný orgán je povinný predkladať orgánu zabezpečujúcemu ochranu finančných
záujmov správu o zistenej nezrovnalosti do piatich pracovných dní od získania informácie
o zistenej nezrovnalosti, ak je v správe o zistenej nezrovnalosti potvrdený predpoklad,
že zistená nezrovnalosť môže mať bezprostredné následky mimo územia Slovenskej republiky
alebo že nezrovnalosť vznikla novým spôsobom.
(13)
Za riešenie nezrovnalostí v rámci príslušného operačného programu je zodpovedný riadiaci
orgán.
§ 27
Finančná oprava
(1)
Finančnú opravu66) môže vykonať riadiaci orgán pred ukončením operačného programu.
(2)
Finančná oprava sa vykoná na ťarchu subjektu, ktorý nezrovnalosť spôsobil.
§ 28
Vysporiadanie finančných vzťahov
(1)
Vysporiadanie finančných vzťahov sa vykonáva vzájomným započítaním pohľadávok z príspevku
alebo jeho časti alebo vrátením príspevku alebo jeho časti, ak sa nevykoná vzájomné
započítanie pohľadávok z príspevku alebo jeho časti.
(2)
Vzájomne započítať pohľadávky z príspevku alebo jeho časti je možné, ak
a)
má riadiaci orgán pohľadávku z príspevku alebo jeho časti voči prijímateľovi a zároveň
prijímateľ má pohľadávku z príspevku alebo jeho časti voči riadiacemu orgánu,
b)
so vzájomným započítaním pohľadávok z príspevku alebo jeho časti súhlasí riadiaci
orgán po schválení certifikačným orgánom,
c)
príspevok poskytnutý prijímateľovi platobnou jednotkou bol schválený certifikačným
orgánom,
d)
prijímateľ predložil žiadosť o platbu a oznámenie o vysporiadaní finančných vzťahov
alebo na vzájomné započítanie pohľadávok z príspevku alebo jeho časti dal podnet riadiaci
orgán; suma schválená v žiadosti o platbu riadiacim orgánom musí byť vyššia ako suma
schválená riadiacim orgánom v oznámení o vysporiadaní finančných vzťahov.
(3)
Vzájomne započítať pohľadávky z príspevku alebo jeho časti je možné, ak súčasne sú
splnené podmienky uvedené v odseku 2 a ak je prijímateľ povinný vysporiadať
a)
príjem z projektu,
b)
príspevok alebo jeho časť v súlade so zmluvou alebo
c)
nezrovnalosť okrem nezrovnalosti, ktorá je porušením finančnej disciplíny, a o ktorej
sa začalo konanie o uložení odvodu, pokuty alebo penále príslušnou správou finančnej
kontroly alebo ministerstvom financií podľa osobitného predpisu.67)
(4)
Riadiaci orgán bezodkladne oznámi prijímateľovi vykonanie vzájomného započítania
pohľadávok z príspevku alebo jeho časti.
(5)
Vzájomným započítaním pohľadávok z príspevku alebo jeho časti zanikajú tieto pohľadávky
vo výške, v ktorej sa kryjú.
(6)
Na vzájomné započítanie pohľadávok z príspevku alebo jeho časti sa vzťahujú ustanovenia
§ 358 až 364 Obchodného zákonníka, ak tento zákon neustanovuje inak.
(7)
Ak riadiaci orgán zistí nesplnenie povinnosti prijímateľa vrátiť príspevok alebo
jeho časť a nevykoná sa vzájomné započítanie pohľadávok z príspevku alebo jeho časti,
vyzve prijímateľa na vrátenie príspevku alebo jeho časti. V tomto prípade prijímateľ
vráti prostriedky Európskej únie schválené certifikačným orgánom na osobitný účet
ministerstva financií vedený v Štátnej pokladnici a prostriedky štátneho rozpočtu
vráti podľa osobitného predpisu.54) Ak prijímateľ nevráti príspevok alebo jeho časť na základe výzvy podľa prvej vety,
riadiaci orgán postupuje podľa osobitného predpisu.68)
(8)
Vysporiadanie neoprávnene vyplatených prostriedkov Európskej únie do všeobecného
rozpočtu Európskeho spoločenstva vykonáva certifikačný orgán pred ukončením operačného
programu prostredníctvom započítania týchto prostriedkov do najbližšej žiadosti o
platbu predloženej Európskej komisii alebo platobným príkazom na účet Európskej komisie.
§ 29
Účtovníctvo certifikačného orgánu a platobnej jednotky
(1)
Certifikačný orgán a platobná jednotka účtujú o skutočnostiach, ktoré sú predmetom
účtovníctva69) a súvisia s poskytovaním príspevku prijímateľovi a s vysporiadaním finančných vzťahov,
prostredníctvom informačného systému účtovníctva fondov Európskeho spoločenstva.
(2)
Účtovná dokumentácia týkajúca sa operačného programu sa uchováva podľa osobitných
predpisov.70)
§ 30
Účtovníctvo prijímateľa a partnera
(1)
Prijímateľ a partner, ktorí sú účtovnou jednotkou,71) účtujú o skutočnostiach týkajúcich sa projektu
a)
v analytickej evidencii a na analytických účtoch v členení podľa jednotlivých projektov,
ak účtujú v sústave podvojného účtovníctva,
b)
v účtovných knihách72) so slovným a číselným označením projektu v účtovných zápisoch, ak účtujú v sústave
jednoduchého účtovníctva.
(2)
(3)
Prijímateľ a partner uchovávajú a ochraňujú účtovnú dokumentáciu podľa odseku 1,
evidenciu podľa odseku 2 a inú dokumentáciu týkajúcu sa projektu podľa osobitných
predpisov.70)
(4)
Na účely certifikačného overovania sú prijímateľ a partner povinní na požiadanie
predložiť certifikačnému orgánu ním určené účtovné záznamy alebo evidenciu podľa odseku
2 v písomnej forme a v technickej forme, ak prijímateľ alebo partner vedú účtovné
záznamy alebo evidenciu podľa odseku 2 v technickej forme.77) Túto povinnosť majú prijímateľ a partner po dobu, po ktorú sú povinní viesť a uchovávať
účtovnú dokumentáciu, evidenciu alebo inú dokumentáciu podľa odseku 3.
(5)
Ak má prijímateľ alebo partner sídlo alebo miesto podnikania mimo územia Slovenskej
republiky, je povinný viesť účtovníctvo týkajúce sa poskytovania pomoci podľa právneho
poriadku štátu, na území ktorého má sídlo alebo miesto podnikania. Ustanovenia odsekov
1 až 4 sa nepoužijú.
§ 31
Informačný monitorovací systém
(1)
Informačný monitorovací systém zahŕňa štandardizované procesy programového a projektového
riadenia. Informačný monitorovací systém obsahuje údaje, ktoré sú potrebné na transparentné
a efektívne riadenie, finančné riadenie a kontrolu pomoci a podpory a na zabezpečenie
informácií podľa osobitných predpisov.78)
(2)
Riadiaci orgán, certifikačný orgán, orgán auditu, platobná jednotka, spolupracujúci
orgán a príslušný orgán vydávajúci rozhodnutia o porušení finančnej disciplíny evidujú
a aktualizujú v informačnom monitorovacom systéme údaje podľa odseku 1. Tieto orgány
zodpovedajú za pravdivosť, úplnosť a správnosť údajov.
(3)
Prostredníctvom informačného monitorovacieho systému sa elektronicky vymieňajú údaje
s údajmi v informačnom systéme Európskej komisie, v informačných monitorovacích systémoch
členských štátov Európskej únie a v informačnom systéme účtovníctva fondov Európskeho
spoločenstva.
§ 32
Informačný systém účtovníctva fondov Európskeho spoločenstva
(1)
Certifikačný orgán zabezpečuje vývoj a prevádzku informačného systému účtovníctva
fondov Európskeho spoločenstva. Tento informačný systém obsahuje údaje súvisiace s
finančným riadením operačného programu.
(2)
Certifikačný orgán a platobná jednotka evidujú a aktualizujú údaje v informačnom
systéme účtovníctva fondov Európskeho spoločenstva. Tieto orgány zodpovedajú za pravdivosť,
úplnosť a správnosť údajov.
§ 33
Zverejňovanie
(1)
Riadiaci orgán zverejňuje na svojej internetovej stránke najneskôr do 15 pracovných
dní od rozhodnutia o schválení žiadosti tieto údaje:
a)
meno a priezvisko fyzickej osoby alebo obchodné meno právnickej osoby, ktorá žiada
o poskytnutie pomoci,
b)
názov projektu,
c)
výšku schválenej pomoci.
(2)
Na zverejňovanie pri poskytovaní podpory sa vzťahuje osobitný predpis.79)
TRETIA ČASŤ
PODPORA Z EURÓPSKEHO POĽNOHOSPODÁRSKEHO FONDU PRE ROZVOJ VIDIEKA A Z EURÓPSKEHO POĽNOHOSPODÁRSKEHO
ZÁRUČNÉHO FONDU
§ 34
Orgán finančného riadenia
(1)
Orgánom finančného riadenia na účely tohto zákona je Ministerstvo pôdohospodárstva
Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo pôdohospodárstva“).
(2)
Orgán finančného riadenia
a)
koordinuje systém finančného riadenia,
b)
zabezpečuje prevádzku informačného systému ministerstva pôdohospodárstva v oblasti
účtovníctva a finančného riadenia,
c)
prijíma a vedie prostriedky Európskej únie v rozsahu dohodnutom s ministerstvom financií
na osobitných účtoch zriadených v Štátnej pokladnici,
d)
zabezpečuje prevod prostriedkov Európskej únie na účty Pôdohospodárskej platobnej
agentúry18) (ďalej len „platobná agentúra“),
e)
pozastavuje poskytovanie podpory, ak zistí nedostatky v postupe platobnej agentúry
a prijímateľa pri poskytovaní podpory.
Prvý oddiel
Osobitné ustanovenia pre poskytovanie projektových podpôr
§ 35
Všeobecné ustanovenia
(1)
Podpora sa poskytuje na základe zmluvy uzavretej so žiadateľom, ktorého žiadosť bola
schválená v konaní o žiadosti; na účely tejto časti zákona sa žiadosťou rozumie žiadosť
na získanie podpory podľa osobitného predpisu.80)
(2)
Na poskytnutie podpory podľa osobitného predpisu80) nie je právny nárok.
(3)
(4)
Podpora sa poskytuje do výšky finančných prostriedkov určených na vyčerpanie.
(5)
Na projekty technickej pomoci sa ustanovenie odseku 1 nevzťahuje.
§ 36
Výzva
(1)
Žiadosť podáva žiadateľ platobnej agentúre na základe vyhlásenej výzvy. Na základe
súhlasu riadiaceho orgánu platobná agentúra vyhlási výzvu zverejnením na svojej internetovej
stránke.
(2)
Výzva obsahuje formálne náležitosti, ktorými sú
a)
názov orgánu, ktorý výzvu vyhlasuje,
b)
dátum vyhlásenia výzvy,
c)
dátum uzavretia výzvy alebo skutočnosť, na ktorej základe sa výzva uzavrie,
d)
kontaktné údaje orgánu podľa písmena a) a spôsob komunikácie s ním.
(3)
Výzva na predkladanie žiadostí obsahuje podmienky poskytnutia podpory, ktorými sú
a)
oprávnenosť žiadateľa,
b)
oprávnenosť činností realizácie projektu,
c)
oprávnenosť výdavkov realizácie projektu,
d)
oprávnenosť miesta realizácie projektu,
e)
časová oprávnenosť realizácie projektu,
f)
kritériá pre posúdenie projektov,
g)
ďalšie podmienky poskytnutia podpory.
(4)
Prílohou výzvy sú najmä
a)
formulár žiadosti,
b)
príručka pre žiadateľa.
(5)
Žiadateľ je oprávnený podať žiadosť platobnej agentúre odo dňa vyhlásenia výzvy do
uzavretia výzvy, ak platobná agentúra na základe súhlasu riadiaceho orgánu neurčí
inú lehotu na predkladanie žiadostí vo výzve.
(6)
Platobná agentúra po súhlase riadiaceho orgánu je do uzavretia výzvy oprávnená výzvu
meniť alebo ju zrušiť. Zmenu alebo zrušenie výzvy platobná agentúra zverejní na svojej
internetovej stránke. Žiadosti podané do termínu zrušenia výzvy platobná agentúra
vráti žiadateľovi, ak riadiaci orgán nerozhodne inak.
(7)
V prípade zmeny výzvy platobná agentúra upraví dátum uzavretia výzvy alebo skutočnosť,
na základe ktorej sa výzva uzavrie. Žiadosť podanú do termínu zmeny výzvy je žiadateľ
oprávnený doplniť alebo zmeniť najneskôr do uzavretia výzvy; o tejto skutočnosti platobná
agentúra informuje žiadateľa.
(8)
Platobná agentúra koná o žiadosti podľa podmienok poskytnutia podpory uvedených v
odseku 3, platných ku dňu uzavretia výzvy.
(9)
Na projekty technickej pomoci sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 1 až 8.
§ 37
Konanie o žiadosti
(1)
Konanie o žiadosti sa začína doručením žiadosti platobnej agentúre podľa § 36 ods. 1.
(2)
Platobná agentúra v konaní o žiadosti zisťuje splnenie podmienok poskytnutia podpory
určené vo výzve a preveruje súlad dokumentov predložených na základe výzvy s osobitnými
predpismi.46)
(3)
Platobná agentúra môže zriadiť komisiu. Zloženie, úlohy a spôsob rokovania komisie
upraví štatút a rokovací poriadok, ktorý schvaľuje štatutárny orgán platobnej agentúry.
(4)
Platobná agentúra rozhodne o schválení žiadosti alebo o neschválení žiadosti.
(5)
Písomné rozhodnutie o schválení žiadosti alebo písomné rozhodnutie o neschválení
žiadosti obsahuje
a)
označenie platobnej agentúry, ktorá rozhodnutie vydala,
b)
názov alebo obchodné meno, sídlo a identifikačné číslo žiadateľa, ak bolo pridelené,
ak ide o právnickú osobu; meno a priezvisko, miesto podnikania a identifikačné číslo
žiadateľa, ak bolo pridelené, ak ide o fyzickú osobu – podnikateľa,
c)
dátum vydania rozhodnutia, odtlačok pečiatky platobnej agentúry, podpis oprávnenej
osoby s uvedením jej mena, priezviska a funkcie,
d)
označenie žiadosti, ktorá bola predmetom konania,
e)
výrok o schválení žiadosti alebo neschválení žiadosti; výrok o schválení žiadosti
obsahuje schválenú výšku podpory,
f)
odôvodnenie,
g)
poučenie o tom, že rozhodnutie o schválení žiadosti je konečné,
h)
poučenie o možnosti podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti.
(6)
Žiadateľ môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti. Žiadosť
o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti možno podať len proti posúdeniu splnenia
kritérií pre posúdenie projektov. Žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení
žiadosti musí byť odôvodnená a podaná platobnej agentúre, ktorá rozhodnutie o neschválení
vydala, do 15 dní odo dňa jeho doručenia. Ak žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení
žiadosti nespĺňa podmienky ustanovené týmto odsekom, platobná agentúra žiadosť odmietne.
Odmietnutie žiadosti o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti je konečné.
(7)
O žiadosti o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti rozhoduje riadiaci orgán.
Ak sa rozhodnutie vydalo v rozpore s kritériami pre posúdenie projektov, riadiaci
orgán rozhodnutie zmení, inak žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o neschválení žiadosti
zamietne a rozhodnutie potvrdí.
(8)
Štatutárny orgán platobnej agentúry môže z vlastného podnetu alebo na podnet riadiaceho
orgánu, alebo orgánu finančného riadenia preskúmať rozhodnutie o schválení žiadosti
alebo rozhodnutie o neschválení žiadosti a vydať rozhodnutie o preskúmaní najneskôr
do uzavretia zmluvy. Konanie o preskúmaní rozhodnutia o neschválení žiadosti sa môže
začať najneskôr do jedného roka odo dňa vydania rozhodnutia vydaného podľa odseku
4.
(9)
Na rozhodnutie o preskúmaní rozhodnutia o schválení žiadosti alebo rozhodnutia o
neschválení žiadosti sa primerane vzťahuje ustanovenie odseku 5. Poučenie obsahuje
údaj, že rozhodnutie o preskúmaní rozhodnutia o žiadosti je konečné.
(10)
Štatutárny orgán platobnej agentúry a riadiaci orgán pri preskúmaní rozhodnutia podľa
odsekov 6 až 9 môžu zriadiť komisie. Zloženie, úlohy a spôsob rokovania komisií upraví
štatút a rokovací poriadok, ktorý schvaľuje riadiaci orgán.
(11)
Chyby v písaní, počítaní a iné zrejmé nesprávnosti v písomnom vyhotovení rozhodnutia
platobná agentúra aj bez návrhu opraví a informuje o tom žiadateľa.
(12)
Na projekty technickej pomoci sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 1 až 11.
§ 38
Zmluva
(1)
Podpora sa poskytuje prijímateľovi na základe zmluvy uzavretej podľa § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka.
(2)
Platobná agentúra uzavrie so žiadateľom zmluvu, ak bola žiadosť schválená podľa § 37.
(3)
Podmienky uvedené v § 37 ods. 2 musí prijímateľ spĺňať počas platnosti a účinnosti zmluvy, inak je platobná agentúra
oprávnená od zmluvy odstúpiť.
(4)
Zmluva upravuje práva a povinnosti prijímateľa a platobnej agentúry pri realizácii
podpory.
(5)
Prijímateľ je povinný vrátiť podporu alebo jej časť za podmienok a spôsobom uvedeným
v zmluve.
(6)
Platobná agentúra a žiadateľ alebo prijímateľ sa môžu pred uzavretím zmluvy podľa
odseku 1 alebo počas jej platnosti a účinnosti dohodnúť na znížení schválenej výšky
podpory uvedenej v rozhodnutí o schválení žiadosti.
(7)
Na projekty technickej pomoci sa nevzťahujú ustanovenia odsekov 1 až 6.
Druhý oddiel
Spoločné ustanovenia k poskytovaniu podpory
§ 39
Certifikácia účtov
(1)
Certifikáciou účtov sa rozumie činnosť certifikačného orgánu81) zameraná na preskúmanie postupov a potvrdenie správnosti, úplnosti a oprávnenosti
účtovnej závierky platobnej agentúry.
(2)
Riadiaci orgán a platobná agentúra
a)
umožnia výkon certifikácie,
b)
predkladajú certifikačnému orgánu správy o výsledkoch kontrol a operácií, správy
z výsledku vnútorného auditu alebo iné údaje potrebné na vypracovanie správy.82)
(3)
Orgán finančného riadenia je oprávnený na účely finančného riadenia oboznamovať sa
so skutočnosťami zistenými certifikačným orgánom.
§ 40
Ochrana finančných záujmov
(1)
(2)
Riadiaci orgán, orgán finančného riadenia, platobná agentúra, certifikačný orgán
a prijímateľ sú povinní predchádzať vzniku nezrovnalostí a v prípade ich vzniku prijať
bezodkladne nápravné opatrenia.
(3)
Ak riadiaci orgán alebo orgán finančného riadenia z vlastného podnetu alebo iného
podnetu zistí nezrovnalosť, je povinný vypracovať a predložiť správu o zistenej nezrovnalosti
platobnej agentúre. Ak platobná agentúra z vlastného podnetu alebo iného podnetu zistí
nezrovnalosť, je povinná vypracovať správu o zistenej nezrovnalosti.
(4)
Platobná agentúra je povinná predkladať orgánu zabezpečujúcemu ochranu finančných
záujmov súhrnný prehľad správ o zistenej nezrovnalosti štvrťročne. Platobná agentúra
zašle prijímateľovi správu o zistenej nezrovnalosti.
(5)
Platobná agentúra je povinná predkladať orgánu zabezpečujúcemu ochranu finančných
záujmov správu o zistenej nezrovnalosti do piatich pracovných dní od získania informácie
o zistenej nezrovnalosti, ak je v správe o zistenej nezrovnalosti potvrdený predpoklad,
že zistená nezrovnalosť môže mať bezprostredné následky mimo územia Slovenskej republiky
alebo že nezrovnalosť vznikla novým spôsobom.
(6)
Za riešenie nezrovnalostí zodpovedá platobná agentúra.
§ 41
Finančná oprava
(1)
(2)
Finančná oprava sa vykoná na ťarchu toho, kto nezrovnalosť spôsobil.
§ 42
Vysporiadanie finančných vzťahov
(1)
Vysporiadanie finančných vzťahov sa vykonáva vzájomným započítaním pohľadávok z podpory
alebo jej časti alebo vrátením podpory alebo jej časti, ak sa nevykoná vzájomné započítanie
pohľadávok z podpory alebo jej časti.
(2)
Vzájomne započítať pohľadávky z podpory alebo jej časti je možné, ak
a)
má platobná agentúra pohľadávku z podpory alebo jej časti voči prijímateľovi a zároveň
prijímateľ má pohľadávku z podpory alebo jej časti voči platobnej agentúre,
b)
so vzájomným započítaním pohľadávok súhlasí orgán finančného riadenia,
c)
prijímateľ predložil žiadosť o platbu a oznámenie o vysporiadaní finančných vzťahov
alebo na vzájomné započítanie pohľadávok z podpory alebo jej časti dala podnet platobná
agentúra.
(3)
Platobná agentúra bezodkladne oznámi prijímateľovi vykonanie vzájomného započítania
pohľadávok z podpory alebo jej časti.
(4)
Vzájomným započítaním pohľadávok z podpory alebo jej časti zanikajú tieto pohľadávky
vo výške, v ktorej sa kryjú.
(5)
Na vzájomné započítanie pohľadávok z podpory alebo jej časti sa vzťahuje § 358 až 364 Obchodného zákonníka, ak tento zákon neustanovuje inak. Na započítanie pohľadávky z podpory alebo jej
časti sa nevzťahujú ustanovenia osobitného predpisu.85)
(6)
Ak platobná agentúra zistí nesplnenie povinnosti prijímateľa vrátiť podporu alebo
jej časť, a nedôjde k vzájomnému započítaniu pohľadávok z podpory alebo jej časti,
vyzve prijímateľa na vrátenie podpory alebo jej časti. V tomto prípade prijímateľ
vráti prostriedky Európskej únie na osobitný účet platobnej agentúry86) a prostriedky štátneho rozpočtu vráti podľa osobitného predpisu.54) Ak prijímateľ nevráti podporu alebo jej časť na základe výzvy, platobná agentúra
postupuje podľa osobitného predpisu.87)
§ 43
Účtovníctvo orgánu finančného riadenia a platobnej agentúry
(1)
(2)
Účtovná dokumentácia týkajúca sa poskytovaných podpôr sa uchováva podľa osobitných
predpisov.89)
§ 44
Účtovníctvo prijímateľa
(1)
Prijímateľ, ktorý je účtovnou jednotkou,71) účtuje o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva v členení podľa jednotlivých
druhov podpôr
a)
v analytickej evidencii a na analytických účtoch, ak účtuje v sústave podvojného
účtovníctva,
b)
v peňažnom denníku, knihe pohľadávok, knihe záväzkov a v pomocných knihách, ak účtuje
v sústave jednoduchého účtovníctva.
(2)
Na účely certifikačného overovania je prijímateľ povinný na požiadanie predložiť
certifikačnému orgánu ním určené účtovné záznamy v písomnej forme a v technickej forme,
ak prijímateľ vedie účtovné záznamy v technickej forme.77) Túto povinnosť má prijímateľ po dobu, keď je povinný viesť alebo uchovávať účtovné
záznamy.
(3)
Prijímateľ uchováva účtovnú a inú dokumentáciu týkajúcu sa poskytovania podpory podľa
osobitných predpisov.70)
(4)
Prijímateľ, ktorý nie je účtovnou jednotkou, vedie evidenciu v rozsahu jednoduchého
účtovníctva podľa osobitného predpisu.72)
ŠTVRTÁ ČASŤ
SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
§ 45
Zaujatosť
(1)
Osoba, ktorá sa podieľa na konaní o žiadosti, je z tohto konania vylúčená, ak so
zreteľom na jej pomer k žiadateľovi alebo žiadosti možno mať pochybnosť o jej nezaujatosti.
(2)
Ak sa osoba, ktorá sa podieľa na konaní podľa odseku 1, dozvie o skutočnostiach nasvedčujúcich
jej zaujatosť, oznámi to bezodkladne riadiacemu orgánu.
(3)
Zaujatá osoba sa na konaní podľa odseku 1 ďalej nezúčastňuje.
(4)
Ak sa iná osoba dozvie skutočnosti nasvedčujúce zaujatosť osoby, ktorá sa podieľa
na konaní podľa odseku 1, oznámi to riadiacemu orgánu.
(5)
O vylúčení osoby, ktorá sa podieľa na konaní podľa odseku 1, rozhoduje riadiaci orgán
aj bez návrhu.
(6)
Na konanie o zaujatosti sa vzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní.
§ 46
Prechodné ustanovenie
Výzva, oznam a písomné vyzvanie vyhlásené a neuzavreté do 31. decembra 2008 sa považujú
za výzvu, oznam a písomné vyzvanie podľa tohto zákona. Právne účinky úkonov vykonaných
pri poskytovaní pomoci a podpory do 31. decembra 2008 zostávajú zachované. Konania
o poskytnutí pomoci a podpory začaté a neukončené schválením alebo neschválením žiadosti
pred účinnosťou tohto zákona sa dokončia podľa tohto zákona.
§ 47
Účinnosť
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2009.
Ivan Gašparovič v. r.
Pavol Paška v. r.
Robert Fico v. r.
Pavol Paška v. r.
Robert Fico v. r.
1)
Čl. 58 až 62 nariadenia (ES) č. 1083/2006 z 11. júla 2006, ktorým sa ustanovujú všeobecné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho
rozvoja, Európskom sociálnom fonde a Kohéznom fonde a ktorým sa zrušuje nariadenie
(ES) č. 1260/1999 (Ú. v. EÚ L 210, 31. 7. 2006) v znení nariadenia Rady (ES) č. 1989/2006
z 21. decembra 2006 (Ú. v. EÚ L 411, 30. 12. 2006).
Čl. 57 až 61 nariadenia Rady (ES) č. 1198/2006 z 27. júla 2006 o Európskom fonde pre rybné hospodárstvo (Ú. v. EÚ L 223, 15. 8. 2006).
Čl. 9 a 32 až 35 nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005 z 21. júna 2005 o financovaní spoločnej poľnohospodárskej politiky (Ú. v. EÚ L 209, 11. 8. 2005) v platnom znení.
Čl. 57 až 61 nariadenia Rady (ES) č. 1198/2006 z 27. júla 2006 o Európskom fonde pre rybné hospodárstvo (Ú. v. EÚ L 223, 15. 8. 2006).
Čl. 9 a 32 až 35 nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005 z 21. júna 2005 o financovaní spoločnej poľnohospodárskej politiky (Ú. v. EÚ L 209, 11. 8. 2005) v platnom znení.
2)
§ 1 ods. 1 písm. a) zákona č. 543/2007 Z. z. o pôsobnosti orgánov štátnej správy pri poskytovaní podpory v pôdohospodárstve a
rozvoji vidieka.
3)
Čl. 2 ods. 4 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 3 písm. l) nariadenia (ES) č. 1198/2006.
Čl. 2 písm. h) nariadenia Rady (ES) č. 1698/2005 z 20. septembra 2005 o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (EPFRV) (Ú. v. EÚ L 277, 21. 10. 2005) v platnom znení.
Čl. 3 písm. l) nariadenia (ES) č. 1198/2006.
Čl. 2 písm. h) nariadenia Rady (ES) č. 1698/2005 z 20. septembra 2005 o podpore rozvoja vidieka prostredníctvom Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (EPFRV) (Ú. v. EÚ L 277, 21. 10. 2005) v platnom znení.
4)
§ 7 ods. 1 písm. a) zákona č. 543/2007 Z. z.
5)
Čl. 20 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1080/2006 z 5. júla 2006 o Európskom fonde regionálneho rozvoja, a ktorým sa zrušuje nariadenie
(ES) č. 1783/1999 (Ú. v. EÚ L 210, 31. 7. 2006).
6)
§ 35a až 35g zákona č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v
znení zákona č. 165/2008 Z. z.
7)
§ 2 ods. 2 písm. g) zákona č. 502/2001 Z. z.
8)
Napríklad čl. 62 nariadenia (ES) č. 1083/2006, čl. 61 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
9)
Nariadenie (ES) č. 1080/2006.
10)
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1081/2006 z 5. júla 2006 o Európskom sociálnom fonde, ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č.
1784/1999 (Ú. v. EÚ L 210, 31. 7. 2006).
11)
Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1084/2006 z 5. júla 2006, ktorým sa zriaďuje Kohézny fond a ktorým sa zrušuje nariadenie (ES)
č. 1164/1994 (Ú. v. EÚ L 210, 31. 7. 2006).
12)
Nariadenie (ES) č. 1198/2006.
14)
Nariadenie (ES) č. 1290/2005.
15)
16)
18)
§ 6 až 11 zákona č. 543/2007 Z. z.
19)
Čl. 27 a 28 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
20)
Čl. 11 a 12 nariadenia (ES) č. 1698/2005.
21)
Čl. 15 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
22)
23)
Čl. 15 nariadenia (ES) č. 1698/2005.
24)
§ 2 ods. 3 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 10/1996 Z. z. o kontrole v štátnej správe v znení neskorších predpisov.
Nariadenie Rady (ES, EURATOM) č. 2988/1995 z 18. decembra 1995 o ochrane finančných záujmov Európskych spoločenstiev (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 1; Ú. v. ES L 312, 23.12. 1995) v znení nariadenia Komisie (ES) č. 1233/2007 z 22. októbra 2007 (Ú. v. ES L 279, 23.10. 2007).
Nariadenie Rady (ES, EURATOM) č. 2988/1995 z 18. decembra 1995 o ochrane finančných záujmov Európskych spoločenstiev (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 1; Ú. v. ES L 312, 23.12. 1995) v znení nariadenia Komisie (ES) č. 1233/2007 z 22. októbra 2007 (Ú. v. ES L 279, 23.10. 2007).
25)
§ 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení zákona č. 199/2007 Z. z.
27)
Rozhodnutie Komisie 1999/352/ES, ESUO, EURATOM z 28. apríla 1999, ktorým sa zriaďuje Európsky úrad pre boj proti
podvodom (OLAF) (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 3; Ú. v. ES L 136, 31. 5.
1999).
28)
Nariadenie (ES) Európskeho parlamentu a Rady č. 1073/1999 z 25. mája 1999 o vyšetrovaniach vykonávaných Európskym úradom pre boj proti podvodom
(OLAF) (Mimoriadne vydanie Ú. v. ES, kap. 1/zv. 3; Ú. v. ES L 136, 31. 5. 1999).
Nariadenie Rady (EURATOM) č. 1074/1999 z 25. mája 1999 o vyšetrovaniach Európskeho úradu pre boj proti podvodom (OLAF) (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 3; Ú. v. ES L 136, 31. 5. 1999).
Nariadenie Rady (EURATOM, ES) č. 2185/96 z 11. novembra 1996 o kontrolách a inšpekciách na mieste, vykonávaných Komisiou s cieľom ochrany finančných záujmov Európskych spoločenstiev pred spreneverou a inými podvodmi (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 9/zv. 1; Ú. v. ES L 292, 15. 11. 1996).
Nariadenie Rady (EURATOM) č. 1074/1999 z 25. mája 1999 o vyšetrovaniach Európskeho úradu pre boj proti podvodom (OLAF) (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 3; Ú. v. ES L 136, 31. 5. 1999).
Nariadenie Rady (EURATOM, ES) č. 2185/96 z 11. novembra 1996 o kontrolách a inšpekciách na mieste, vykonávaných Komisiou s cieľom ochrany finančných záujmov Európskych spoločenstiev pred spreneverou a inými podvodmi (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 9/zv. 1; Ú. v. ES L 292, 15. 11. 1996).
29)
Čl. 3 až 9 nariadenia Komisie (ES) č. 1848/2006 zo 14. decembra 2006 o nezrovnalostiach a vymáhaní súm neoprávnene vyplatených v
súvislosti s financovaním Spoločnej poľnohospodárskej politiky, o organizácii informačného
systému v tejto oblasti a o zrušení nariadenia (EHS) č. 595/91 (Ú. v. EÚ L 355, 15.
12. 2006).
Čl. 27 až 36 nariadenia (ES) č. 1828/2006.
Čl. 54 až 63 nariadenia (ES) č. 498/2007.
Čl. 27 až 36 nariadenia (ES) č. 1828/2006.
Čl. 54 až 63 nariadenia (ES) č. 498/2007.
30)
§ 3 ods. 1 zákona č. 543/2007 Z. z.
33)
§ 3 písm. f) zákona č. 502/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov.
35)
36)
37)
Čl. 14 ods. 1 a čl. 17 ods. 1 nariadenia (ES) č. 1080/2006.
38)
39)
Čl. 62 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 61 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
Čl. 61 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
40)
Čl. 23, prílohy V a XII k nariadeniu (ES) č. 1828/2006.
41)
42)
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov.
43)
Zákon č. 231/1999 Z. z. o štátnej pomoci v znení neskorších predpisov.
Nariadenie Komisie (ES) č. 1998/2006 z 15. decembra 2006 o uplatňovaní článkov 87 a 88 zmluvy na pomoc de minimis (Ú. v. EÚ L 379, 28. 12. 2006).
Nariadenie Komisie (ES) č. 1998/2006 z 15. decembra 2006 o uplatňovaní článkov 87 a 88 zmluvy na pomoc de minimis (Ú. v. EÚ L 379, 28. 12. 2006).
44)
Čl. 46 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 46 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
Čl. 46 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
45)
Čl. 39 až 41 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
46)
Napríklad zákon č. 231/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov,
zákon č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
47)
Napríklad zákon č. 453/2003 Z. z. o orgánoch štátnej správy v oblasti sociálnych vecí, rodiny a služieb zamestnanosti
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších
predpisov, zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
48)
Prílohy č. XXI a XXII k nariadeniu Komisie (ES) č. 1828/2006 z 8. decembra 2006, ktorým sa stanovujú vykonávacie pravidlá nariadenia Rady (ES)
č. 1083/2006, ktorým sa ustanovujú všeobecné ustanovenia o Európskom fonde regionálneho
rozvoja, Európskom sociálnom fonde a Kohéznom fonde a nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (ES) č. 1080/2006 o Európskom fonde regionálneho rozvoja.
49)
Čl. 40 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
50)
Čl. 41 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
50a)
Čl. 78 ods. 4 nariadenia (ES) č. 1083/2006 v platnom znení.
52)
Čl. 6 ods. 3 nariadenia (ES) č. 1080/2006.
53)
Čl. 44 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
54)
Zákon č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.
55)
§ 31 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.
56)
Čl. 55 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
57)
Nariadenie (ES) č. 1083/2006.
58)
§ 13a ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov.
59)
Zákon č. 440/2000 Z. z. o správach finančnej kontroly v znení neskorších predpisov.
60)
61)
Čl. 14 ods. 1 a čl. 17 ods. 1 nariadenia (ES) č. 1080/2006.
62)
§ 7 zákona č. 523/2004 Z. z.
63)
Napríklad zákon č. 502/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, čl. 72 nariadenia (ES) č. 1083/2006, nariadenie (ES) č. 2988/1995.
67)
68)
69)
§ 2 ods. 2 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.
70)
Zákon č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Čl. 90 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 87 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
Čl. 90 nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 87 nariadenia (ES) č. 1198/2006.
71)
§ 1 ods. 2 zákona č. 431/2002 Z. z.
72)
73)
§ 2 ods. 4 písm. a) zákona č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
74)
75)
§ 2 ods. 4 písm. f) zákona č. 431/2002 Z. z.
76)
§ 2 ods. 4 písm. g) zákona č. 431/2002 Z. z.
77)
§ 31 ods. 2 písm. b) zákona č. 431/2002 Z. z.
78)
Čl. 60 písm. c) nariadenia (ES) č. 1083/2006.
Čl. 40 a príloha č. III nariadenia (ES) č. 1828/2006.
Čl. 65 nariadenia (ES) č. 498/2007 z 26. marca 2007, ktorým sa stanovujú podrobné vykonávacie pravidlá nariadenia Rady (ES) č. 1198/2006 o Európskom fonde pre rybné hospodárstvo (Ú. v. EÚ L 120, 10. 5. 2007).
Čl. 40 a príloha č. III nariadenia (ES) č. 1828/2006.
Čl. 65 nariadenia (ES) č. 498/2007 z 26. marca 2007, ktorým sa stanovujú podrobné vykonávacie pravidlá nariadenia Rady (ES) č. 1198/2006 o Európskom fonde pre rybné hospodárstvo (Ú. v. EÚ L 120, 10. 5. 2007).
79)
§ 10 ods. 5 zákona č. 543/2007 Z. z.
80)
§ 7 ods. 1 písm. d) zákona č. 543/2007 Z. z.
81)
Čl. 7 nariadenia (ES) č. 1290/2005.
82)
Čl. 5 nariadenia (ES) č. 885/2006.
83)
Čl. 33 nariadenia (ES) č. 1290/2005.
84)
Čl. 15 nariadenia (ES) č. 1698/2005.
85)
§ 6a ods. 8 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 278/1993 Z. z. v znení neskorších predpisov.
86)
§ 9 zákona č. 543/2007 Z. z.
87)
88)
§ 10 zákona č. 543/2007 Z. z.
89)
Zákon č. 431/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Nariadenie Komisie (ES) č. 885/2006, ktorým sa ustanovujú podrobné pravidlá uplatňovania nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005, pokiaľ ide o akreditáciu platobných agentúr a iných orgánov a zúčtovania EPZF a EPFRV (Ú. v. EÚ L 171, 23. 6. 2006).
Nariadenie Komisie (ES) č. 883/2006 o podrobných podmienkach uplatňovania nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005, pokiaľ ide o vedenie účtov platobných agentúr, vyhlásenia o výdavkoch a príjmoch a podmienky úhrady výdavkov z fondov EPZF a EPFRV (Ú. v. EÚ L 171, 23. 6. 2006).
Nariadenie Komisie (ES) č. 885/2006, ktorým sa ustanovujú podrobné pravidlá uplatňovania nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005, pokiaľ ide o akreditáciu platobných agentúr a iných orgánov a zúčtovania EPZF a EPFRV (Ú. v. EÚ L 171, 23. 6. 2006).
Nariadenie Komisie (ES) č. 883/2006 o podrobných podmienkach uplatňovania nariadenia Rady (ES) č. 1290/2005, pokiaľ ide o vedenie účtov platobných agentúr, vyhlásenia o výdavkoch a príjmoch a podmienky úhrady výdavkov z fondov EPZF a EPFRV (Ú. v. EÚ L 171, 23. 6. 2006).