39/1993 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2002 do 02.07.2004
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 39/1993 Z. z. |
Názov: | Zákon Národnej rady Slovenskej republiky o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 19.01.1993 |
Dátum vyhlásenia: | 15.02.1993 |
Dátum účinnosti od: | 01.01.2002 |
Dátum účinnosti do: | 02.07.2004 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
199/2007 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
458/2000 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky |
559/2001 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení zákona č. 458/2000 Z. z. a zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov |
385/2004 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov |
261/2006 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a o zmene zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov |
199/2007 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 39/1993 Z. z. o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
659/2007 Z. z. | Zákon o zavedení meny euro v Slovenskej republike a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
400/2009 Z. z. | Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
403/2010 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
153/2011 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a o zmene niektorých zákonov |
375/2015 Z. z. | Zákon o zrušení Fondu národného majetku Slovenskej republiky a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
55/2017 Z. z. | Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
470/2019 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
39
ZÁKON
NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY
z 19. januára 1993
o Najvyššom kontrolnom úrade Slovenskej republiky
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
§ 1
Postavenie Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky
(1)
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky (ďalej len „Úrad“) je štátny orgán,
ktorý je vo svojej kontrolnej činnosti nezávislý, viazaný len zákonom.
(2)
Sídlom Úradu je Bratislava.
Pôsobnosť Úradu
§ 2
(1)
Úrad kontroluje hospodárenie
a)
b)
s majetkom, záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami
štátu, verejnoprávnych inštitúcií a Fondu národného majetku Slovenskej republiky,1b)
c)
s majetkom, finančnými prostriedkami a majetkovými právami obcí a vyšších územných
celkov, ktoré získali na úhradu nákladov na prenesený výkon štátnej správy,
d)
s majetkom, záväzkami, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami,
za ktoré Slovenská republika prevzala záruku,
e)
s majetkom, finančnými prostriedkami, majetkovými právami a pohľadávkami a finančnými
prostriedkami, ktoré sa poskytli Slovenskej republike, právnickým osobám alebo fyzickým
osobám hospodáriacim s prostriedkami štátneho rozpočtu alebo nakladajúcim so štátnym
majetkom v rámci rozvojových programov alebo z iných obdobných dôvodov zo zahraničia.
(2)
Úrad v rámci kontroly hospodárenia podľa odseku 1 kontroluje
a)
spôsob vyrubovania a vymáhania daní, ciel, odvodov, poplatkov a pokút, ktoré sú príjmom
štátneho rozpočtu republiky,
b)
výkon a uplatňovanie práv a dodržiavanie povinností vyplývajúcich z finančno-ekonomických
vzťahov vznikajúcich pri hospodárení podľa odseku 1, ktorých účastníkom je subjekt
uvedený v § 4.
(3)
Na účely tohto zákona sa za prostriedky štátneho rozpočtu považujú aj prostriedky
Európskych spoločenstiev a iné prostriedky zo zahraničia poskytnuté na financovanie
projektov na základe medzinárodných zmlúv.
§ 2a
Medzinárodná spolupráca
(1)
Úrad zastupuje Slovenskú republiku v medzinárodných organizáciách združujúcich najvyššie
kontrolné inštitúcie členských štátov.
(2)
Úrad spolupracuje s najvyššími kontrolnými inštitúciami v zahraničí v súlade s medzinárodnými
zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Na tento účel môže vysielať svojich
kontrolných pracovníkov do medzinárodných kontrolných orgánov.
(3)
Úrad prispôsobuje a uplatňuje medzinárodné štandardy kontrolnej činnosti používané
v Európskej únii na podmienky v Slovenskej republike na účely potrebnej kvality kontrolnej
činnosti a odbornej spôsobilosti.
§ 3
Úrad vykonáva kontrolu z hľadiska dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov,
hospodárnosti, efektívnosti a účelovosti.1c)
§ 4
Kontrolná pôsobnosť Úradu sa vzťahuje v rozsahu uvedenom v § 2 na
a)
vládu, ministerstvá a ostatné ústredné orgány štátnej správy Slovenskej republiky
(ďalej len „ústredné orgány štátnej správy“) a orgány im podriadené,
b)
štátne orgány, ako aj právnické osoby, ku ktorým vykonávajú funkciu zakladateľa alebo
zriaďovateľa ústredné orgány štátnej správy alebo iné štátne orgány,
c)
obce a vyššie územné celky, právnické osoby zriadené obcami a právnické osoby zriadené
vyššími územnými celkami,
d)
štátne účelové fondy, verejnoprávne inštitúcie zriadené zákonom, právnické osoby,
v ktorých majú majetkovú účasť verejnoprávne inštitúcie, na právnické osoby s majetkovou
účasťou štátu,
e)
Fond národného majetku Slovenskej republiky, právnické osoby s majetkovou účasťou
Fondu národného majetku Slovenskej republiky prevyšujúcou 50 % okrem prirodzených
monopolov1d) a s majetkovou účasťou Fondu národného majetku Slovenskej republiky prevyšujúcou
34 %,
f)
fyzické osoby a právnické osoby.
§ 5
(1)
Úrad vypracúva stanovisko k návrhu štátneho rozpočtu Slovenskej republiky a k návrhu
štátneho záverečného účtu Slovenskej republiky. Stanovisko k návrhu štátneho rozpočtu
Slovenskej republiky Úrad predkladá Národnej rade Slovenskej republiky v lehote podľa
osobitného predpisu.1e) Stanovisko k návrhu štátneho záverečného účtu Slovenskej republiky Úrad predkladá
Národnej rade Slovenskej republiky v lehote 30 dní po rozhodnutí vlády Slovenskej
republiky.
(2)
Úrad na požiadanie Národnej rady Slovenskej republiky vypracúva pre jej potreby stanovisko
k návrhu štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
(3)
Úrad vykoná na základe uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky pre jej potreby
kontrolu v rozsahu svojej pôsobnosti.
(4)
Úrad predkladá Národnej rade Slovenskej republiky najneskôr do konca marca správu
o výsledkoch kontrolnej činnosti za uplynulý kalendárny rok. Správu o výsledkoch kontrolnej
činnosti predkladá vždy, keď o to Národná rada Slovenskej republiky požiada.2)
(5)
Úrad určuje audítora na overenie účtovnej závierky Národnej banky Slovenska.3)
Organizácia Úradu
§ 6
(1)
Úrad vykonáva svoju činnosť prostredníctvom svojich orgánov, zamestnancov, ktorí
vykonávajú kontrolu (ďalej len „kontrolóri“), a ďalších svojich zamestnancov.
(2)
Úrad môže na zmluvnom základe pribrať k účasti na kontrole osoby, ktoré nie sú pracovníkmi
Úradu (ďalej len „pribraté osoby“).
§ 7
Orgánmi Úradu sú:
a)
predseda Úradu (ďalej len „predseda“),
b)
podpredsedovia Úradu (ďalej len „podpredsedovia“).
§ 8
(1)
Na čele Úradu je predseda ako štatutárny orgán. Predsedu zastupuje určený podpredseda.
(2)
Predsedu a dvoch podpredsedov volí a odvoláva Národná rada Slovenskej republiky tajným
hlasovaním.
(3)
Funkčné obdobie predsedu a podpredsedov je sedem rokov.
(4)
Predseda a podpredsedovia môžu byť zvolení najviac na dve po sebe nasledujúce funkčné
obdobia.
(5)
Predseda ostáva vo funkcii aj po uplynutí funkčného obdobia, kým Národná rada Slovenskej
republiky nezvolí nového predsedu.
§ 9
Za predsedu a podpredsedu môže byť zvolený každý občan Slovenskej republiky, ktorý
je voliteľný do Národnej rady Slovenskej republiky.
§ 10
(1)
Funkcia predsedu Úradu a funkcia podpredsedu Úradu sú nezlučiteľné s výkonom funkcie
v inom orgáne verejnej moci, s pracovným pomerom alebo s obdobným pracovným vzťahom,
s podnikateľskou činnosťou, s členstvom v riadiacom alebo kontrolnom orgáne právnickej
osoby, ktorá vykonáva podnikateľskú činnosť, ani s inou hospodárskou alebo zárobkovou
činnosťou okrem správy vlastného majetku, vedeckej, pedagogickej, literárnej alebo
umeleckej činnosti. Predseda Úradu a podpredseda Úradu nesmú vykonávať ani funkcie
a činnosť upravené v osobitnom zákone.4)
(2)
Ak je zvolený predseda Úradu alebo podpredseda Úradu členom politickej strany alebo
politického hnutia, je povinný vzdať sa členstva v nich do 30 dní po zvolení do funkcie.
§ 11
Kontrolóri musia byť občiansky bezúhonní, musia mať príslušné vzdelanie a prax v oblasti
patriacej do kontrolnej pôsobnosti Úradu.
§ 12
(1)
Výkon funkcie predsedu a podpredsedov sa skončí
a)
uplynutím funkčného obdobia, pokiaľ tento zákon neustanovuje inak,
b)
vzdaním sa funkcie,
c)
odvolaním z funkcie.
(2)
Národná rada Slovenskej republiky odvolá predsedu alebo podpredsedu z funkcie, ak
a)
bol právoplatne odsúdený za úmyselný trestný čin,
b)
vykonáva funkciu alebo činnosť nezlučiteľnú s funkciou predsedu alebo podpredsedu
podľa § 10,
c)
ak neplní povinnosti ustanovené týmto zákonom.
(3)
Národná rada Slovenskej republiky môže odvolať predsedu alebo podpredsedu, ak nevykonáva
svoju funkciu po dobu dlhšiu ako šesť po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov.
(4)
Národná rada Slovenskej republiky môže pozastaviť výkon funkcie predsedovi alebo
podpredsedovi, ak bolo proti nemu začaté trestné stíhanie.
Práva a povinnosti Úradu a kontrolovaných subjektov
§ 13
O osobitne dôležitých zisteniach a poznatkoch z kontrolnej činnosti informuje predseda
Národnú radu Slovenskej republiky a príslušné orgány.
§ 14
Predseda má právo zúčastniť sa na rokovaniach Národnej rady Slovenskej republiky,
jej orgánov a na rokovaniach vlády.
§ 15
(1)
Kontrolóri sú pri výkone kontroly povinní
a)
oznámiť najneskôr pri začatí kontroly štatutárnemu orgánu kontrolovaného subjektu
predmet a účel kontroly a preukázať sa písomným poverením na výkon kontroly,
b)
uvádzať kontrolné zistenia pravdivo, úplne a preukázateľne,
c)
vypracovať protokol o výsledku kontroly a v prípade potreby tiež čiastkový protokol,
ako aj ich prípadné dodatky. Tieto dokumenty musia obsahovať najmä opis zistených
skutočností a v prípade, že došlo k porušeniu právnych predpisov, označenie tých ich
ustanovení, ktoré boli porušené. Zistené nedostatky, ktoré sú uvedené v čiastkovom
protokole, musia byť obsiahnuté aj v protokole o výsledku kontroly s odvolaním sa
na čiastkový protokol,
d)
predložiť protokol o výsledku kontroly (čiastkový protokol) a dodatok k protokolu,
ak je vyhotovený, štatutárnemu orgánu kontrolovaného subjektu na oboznámenie sa s
jeho obsahom,
e)
umožniť štatutárnemu orgánu kontrolovaného subjektu po oboznámení sa s obsahom protokolu
o výsledku kontroly (s obsahom čiastkového protokolu) vzniesť v určenom termíne písomné
námietky proti pravdivosti, úplnosti a preukázateľnosti kontrolných zistení,
f)
opodstatnenosť námietok preveriť a výsledok písomne oznámiť štatutárnemu orgánu kontrolovaného
subjektu; oznámenie je súčasťou protokolu o výsledku kontroly (čiastkového protokolu),
g)
prerokovať obsah protokolu vrátane jeho prípadného dodatku so štatutárnym orgánom
kontrolovaného subjektu a o ich prerokovaní vyhotoviť zápisnicu, v ktorej Úrad uloží
štatutárnemu orgánu kontrolovaného subjektu v určených termínoch písomne predložiť
Úradu prijaté opatrenia na odstránenie kontrolou zistených nedostatkov a písomnú správu
o stave plnenia prijatých opatrení,
h)
vypracovať záznam o výsledku kontroly a s jeho obsahom oboznámiť štatutárny orgán
kontrolovaného subjektu, ak sa pri kontrole nezistili žiadne nedostatky,
i)
vypracovať priebežný protokol kontroly stavu priamo na kontrolovanom mieste, ak nemožno
kontrolné zistenie doložiť z písomných dokladov; tento protokol dať podpísať všetkým
osobám, ktoré sa na kontrole stavu priamo podieľali,
j)
odovzdať štatutárnemu orgánu kontrolovaného subjektu jedno vyhotovenie protokolu
o výsledku kontroly (čiastkového protokolu, priebežného protokolu, záznamu o výsledku
kontroly), a tiež ich dodatok, ak sa vyhotovuje,
k)
rešpektovať práva kontrolovaných subjektov, ich zamestnancov a dotknutých tretích
osôb.
(2)
Povinnosti kontrolórov upravené v odseku 1 sa primerane vzťahujú aj na pribraté osoby.
(3)
Kontrola je skončená v deň prerokovania protokolu vyhotovením zápisnice o prerokovaní
protokolu alebo odovzdaním záznamu o výsledku kontroly štatutárnemu orgánu kontrolovaného
subjektu. Protokol sa považuje za prerokovaný aj vtedy, ak štatutárny orgán kontrolovaného
subjektu odmietne podpísať zápisnicu o prerokovaní protokolu. Táto skutočnosť sa uvedie
v zápisnici o prerokovaní protokolu. Odmietnutie podpísania protokolu o výsledku kontroly,
čiastkového protokolu, ich prípadného dodatku a zápisnice o prerokovaní protokolu
štatutárnym orgánom kontrolovaného subjektu nemá vplyv na dôsledky vyplývajúce z obsahu
týchto dokumentov.
§ 16
(1)
Predseda a podpredsedovia zachovávajú mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa
dozvedeli pri výkone svojich funkcií. Vo verejnom záujme, na účely informovanosti
verejnosti, predseda alebo ním poverený podpredseda pravidelne, najmenej však raz
za tri mesiace, uverejňuje informácie získané z kontrolnej činnosti. Predseda alebo
ním poverený podpredseda je na žiadosť povinný sprístupniť výsledky z určitej kontroly
a opatrenia prijaté na odstránenie kontrolou zistených nedostatkov a písomnú správu
o plnení alebo splnení týchto opatrení [§ 18 písm. e)] podľa osobitného predpisu.5)
(2)
Kontrolóri a pribraté osoby sú povinné zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o
ktorých sa dozvedeli pri výkone kontroly, ak ich od tejto povinnosti vo verejnom záujme,
na účely informovanosti verejnosti, písomne neoslobodí predseda alebo ním poverený
podpredseda.
(3)
Povinnosť mlčanlivosti trvá aj po skončení funkcie, pracovného pomeru alebo výkonu
činnosti.
(4)
Povinnosť zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, ktoré tvoria predmet štátneho
tajomstva a služobného tajomstva,6) týmto nie je dotknutá.
§ 17
(1)
Kontrolóri sú pri výkone kontroly oprávnení
a)
vstupovať do objektov, zariadení a na pozemky kontrolovaných subjektov,
b)
požadovať v primeranej lehote určenej Úradom od kontrolovaných subjektov predloženie
súhrnných dokladov, predloženie iných dokladov a písomností vrátane dát spracúvaných
prostriedkami výpočtovej techniky bez rozdielu stupňa ich utajenia,
c)
preberať originály dokladov a ďalšie materiály, pokiaľ je to pre výkon kontroly potrebné,
a ich prevzatie potvrdiť,
d)
požadovať v primeranej lehote určenej Úradom od kontrolovaných subjektov a ich zamestnancov
úplné a pravdivé ústne a písomné informácie, vyjadrenia a vysvetlenia ku kontrolovaným
skutočnostiam a zisteným nedostatkom.
(2)
Oprávnenia kontrolórov upravené v odseku 1 sa primerane vzťahujú aj na pribraté osoby.
(3)
Kontrolóri a pribraté osoby majú v súvislosti s výkonom kontrolnej činnosti postavenie
verejných činiteľov.7)
§ 18
Kontrolované subjekty a ich zamestnanci sú povinní
a)
poskytovať kontrolórom potrebnú súčinnosť v súlade s ich oprávneniami podľa § 17 tohto zákona,
b)
vytvoriť kontrolórom primerané podmienky na výkon kontroly a spracovanie kontrolných
zistení,
c)
zdržať sa konania, ktoré by mohlo mariť výkon kontroly,
d)
dostaviť sa v určenom termíne na prerokovanie protokolu o výsledku kontroly alebo
jeho dodatku na mieste určenom Úradom,
e)
predložiť Úradu v ním určených lehotách písomné opatrenia prijaté na odstránenie
kontrolou zistených nedostatkov a písomnú správu o plnení alebo splnení týchto opatrení.
§ 19
(1)
Kontrolu nemôžu vykonávať kontrolóri alebo pribraté osoby, o ktorých so zreteľom
na ich vzťah k predmetu kontroly alebo na vzťah ku kontrolovaným subjektom a ich zamestnancom
možno mať pochybnosti o ich nezaujatosti.
(2)
Kontrolóri alebo pribraté osoby sú povinné bezprostredne po tom, ako sa dozvedia
o skutočnostiach zakladajúcich pochybnosť o ich nezaujatosti, oznámiť tieto skutočnosti
predsedovi.
(3)
Kontrolovaný subjekt môže vzniesť písomne námietky o zaujatosti kontrolóra alebo
pribratej osoby. Podanie námietok nemá odkladný účinok.
(4)
Kontrolór alebo pribratá osoba môže do rozhodnutia o námietkach o zaujatosti vykonať
pri kontrole len úkony, ktoré nedovoľujú odklad.
(5)
O námietkach o zaujatosti rozhodne predseda do troch pracovných dní.
(6)
Na rozhodovanie podľa odseku 5 sa nevzťahujú všeobecné predpisy o správnom konaní.8)
§ 20
(1)
Úrad oznámi kontrolou zistené nedostatky tomu orgánu, ktorý koná v mene štátu v súvislosti
s činnosťou kontrolovaného subjektu. Nedostatky v činnosti orgánov štátnej správy
oznámi príslušnému orgánu štátnej správy. Nedostatky v činnosti ústredných orgánov
štátnej správy oznámi vláde.
(2)
Orgán, ktorému Úrad oznámil kontrolou zistené nedostatky, je povinný v rozsahu svojej
pôsobnosti a v lehote určenej Úradom zabezpečiť odstránenie oznámených nedostatkov
a bez odkladu podať o tom Úradu písomnú správu.
(3)
Ak svoje povinnosti podľa odseku 2 nesplní vláda, predseda prerokuje vec s predsedom
vlády. Ak nedôjde medzi nimi k dohode, predseda predloží vec Národnej rade Slovenskej
republiky.
(4)
Ak Úrad oznámil kontrolou zistené nedostatky inému orgánu ako vláde a tento orgán
nezabezpečí svoje povinnosti podľa odseku 2, predseda prerokuje vec s vedúcim tohto
orgánu. Ak medzi nimi nedôjde k dohode, predseda predloží vec vláde na zabezpečenie
opatrení na vyriešenie veci. Vláda o prijatých opatreniach informuje Úrad. Ak vláda
neprijme opatrenia na vyriešenie veci, predseda predloží vec Národnej rade Slovenskej
republiky.
(5)
Ak Úrad zistí u kontrolovaného subjektu neplnenie opatrení prijatých na odstránenie
kontrolou zistených nedostatkov, postupuje podľa ustanovení odseku 1. Orgán, ktorému
Úrad oznámil neplnenie opatrení, je povinný v lehote určenej Úradom zabezpečiť nápravu.
Ak tento orgán nápravu nezabezpečí, Úrad postupuje podľa ustanovení odsekov 3 a 4.
§ 21
(1)
Úrad môže fyzickým osobám, ktoré maria výkon kontroly tým, že neplnia povinnosti
podľa § 18 a § 22 ods. 1 tohto zákona, uložiť poriadkovú pokutu do 10 000 Sk.
(2)
Poriadková pokuta môže byť uložená aj opakovane, ak povinnosť nebola splnená ani
v novourčenej lehote.
(3)
Poriadkovú pokutu možno uložiť do dvoch mesiacov odo dňa zistenia porušenia právnej
povinnosti, najneskoršie do jedného roka od porušenia právnej povinnosti.
(4)
Úhrn poriadkových pokút uložených podľa odseku 1 a 2 nesmie prevýšiť 20 000 Sk.
(5)
Pri rozhodovaní o poriadkových pokutách postupuje Úrad ako ústredný orgán štátnej
správy. Pre konanie o uložení poriadkovej pokuty platia všeobecné predpisy o správnom
konaní.
(6)
Poriadkové pokuty sú príjmom štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
Spoločné, prechodné a záverečné ustanovenia
§ 22
(1)
Subjekty, na ktoré sa vzťahuje kontrolná pôsobnosť Úradu podľa § 4 tohto zákona, sú povinné na požiadanie Úradu poskytnúť informácie, doklady a vysvetlenia
súvisiace s uplatňovaním jeho pôsobnosti.
(2)
Orgány štátnej správy pri plnení úloh v oblasti štátnej kontroly sú povinné spolupracovať
s Úradom, najmä na požiadanie zabezpečiť vykonanie kontroly a predložiť výsledné materiály
z kontrol.
§ 23
Subjekty oprávnené vykonávať rozpočtové opatrenia, povoliť výdavky nezabezpečené v
štátnom rozpočte a viazať prostriedky štátneho rozpočtu sú povinné o uskutočnení týchto
úkonov informovať Úrad.
§ 24
Predseda vydá organizačný poriadok Úradu, ktorý upraví vzájomné vzťahy jeho orgánov
a organizačných útvarov.
§ 24a
Predseda Úradu a podpredsedovia Úradu zvolení podľa doterajších predpisov sú povinní
vzdať sa členstva v politickej strane alebo v politickom hnutí do 30 dní odo dňa účinnosti
tohto zákona.
§ 25
Tento zákon nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia.
Ivan Gašparovič v. r.
Vladimír Mečiar v. r.
Vladimír Mečiar v. r.
1)
Napríklad zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. o rozpočtových pravidlách v znení neskorších predpisov, zákon č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov, zákon
Národnej rady Slovenskej republiky č. 274/1994 Z. z. o Sociálnej poisťovni v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady Slovenskej
republiky č. 273/1994 Z. z. o zdravotnom poistení, financovaní zdravotného poistenia, o zriadení Všeobecnej zdravotnej
poisťovne a o zriaďovaní rezortných, odvetvových, podnikových a občianskych zdravotných
poisťovní v znení neskorších predpisov, zákon č. 280/1997 Z. z. o Spoločnej zdravotnej poisťovni v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady
Slovenskej republiky č. 387/1996 Z. z. o zamestnanosti v znení neskorších predpisov, zákon č. 80/1997 Z. z. o Exportno-importnej banke Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, zákon
Národnej rady Slovenskej republiky č. 189/1993 Z. z. o Fonde detí a mládeže v znení neskorších predpisov, § 8 ods. 6 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. v znení zákona č. 441/2000 Z. z.
1a)
Napríklad § 26 ods. 5 a § 26a zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 303/1995 Z. z. v znení zákona č. 445/2001 Z. z.
1b)
Zákon č. 92/1991 Zb.
1e)
§ 87 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
2)
Čl. 62 Ústavy Slovenskej republiky.
§ 114 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
§ 114 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
3)
§ 39 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska.
4)
Ústavný zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 119/1995 Z. z. o zamedzení rozporu záujmov pri výkone funkcií ústavných činiteľov a vyšších štátnych
funkcionárov.
5)
§ 14 až 22 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon
o slobode informácií).
6)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 100/1996 Z. z. o ochrane štátneho tajomstva, služobného tajomstva, o šifrovej ochrane informácií
a o zmene a doplnení Trestného zákona v znení neskorších predpisov.
7)
§ 89 ods. 9 zákona č. 140/1961 Zb. Trestný zákon v znení neskorších predpisov.
8)
Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).