564/2001 Z. z.
Časová verzia predpisu účinná od 01.01.2014 do 31.12.2014
Obsah zobrazeného právneho predpisu má informatívny charakter.
Otvoriť všetky
Číslo predpisu: | 564/2001 Z. z. |
Názov: | Zákon o verejnom ochrancovi práv |
Typ: | Zákon |
Dátum schválenia: | 04.12.2001 |
Dátum vyhlásenia: | 23.12.2001 |
Dátum účinnosti od: | 01.01.2014 |
Dátum účinnosti do: | 31.12.2014 |
Autor: | Národná rada Slovenskej republiky |
Právna oblasť: |
|
Nachádza sa v čiastke: |
411/2002 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov |
551/2003 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
215/2004 Z. z. | Zákon o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
523/2004 Z. z. | Zákon o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
618/2004 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré ďalšie zákony |
122/2006 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 564/2001 Z. z. o verejnom ochrancovi práv v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých ďalších zákonov |
400/2009 Z. z. | Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
220/2011 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
392/2012 Z. z. | Zákon, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony |
462/2013 Z. z. | Zákon, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
362/2014 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
176/2015 Z. z. | Zákon o komisárovi pre deti a komisárovi pre osoby so zdravotným postihnutím a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
338/2015 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony |
125/2016 Z. z. | Zákon o niektorých opatreniach súvisiacich s prijatím Civilného sporového poriadku, Civilného mimosporového poriadku a Správneho súdneho poriadku a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
340/2016 Z. z. | Zákon, ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony |
55/2017 Z. z. | Zákon o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
334/2017 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony |
318/2018 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
90/2019 Z. z. | Nález Ústavného súdu Slovenskej republiky sp. zn. PL. ÚS 8/2017-43 z 25. apríla 2018 vo veci nesúladu zákona č. 340/2016 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony, s čl. 1 ods. 1 prvou vetou a čl. 2 ods. 2 v spojení s čl. 20 ods. 1 a čl. 13 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky |
221/2019 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii) a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
231/2019 Z. z. | Zákon o výkone detencie a o zmene a doplnení niektorých zákonov |
110/2023 Z. z. | Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 564/2001 Z. z. o verejnom ochrancovi práv v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony |
564
ZÁKON
zo 4. decembra 2001
O VEREJNOM OCHRANCOVI PRÁV
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
§ 1
Predmet úpravy
Tento zákon upravuje
a)
rozsah a spôsob, ktorým sa verejný ochranca práv1) ako nezávislý orgán podieľa na ochrane základných práv a slobôd fyzických osôb a
právnických osôb pri konaní, rozhodovaní alebo nečinnosti orgánov verejnej správy,2) ak je ich konanie, rozhodovanie alebo nečinnosť v rozpore s právnym poriadkom alebo
princípmi demokratického a právneho štátu a
b)
podrobnosti o voľbe a odvolávaní verejného ochrancu práv, o jeho pôsobnosti, o podmienkach
výkonu jeho funkcie, o spôsobe právnej ochrany a o uplatňovaní práv fyzických osôb
a právnických osôb.
Sídlo a pôsobnosť verejného ochrancu práv
§ 2
Sídlom verejného ochrancu práv je Bratislava.
§ 3
(1)
Pôsobnosť verejného ochrancu práv sa vzťahuje na
a)
orgány štátnej správy,
b)
orgány územnej samosprávy,
c)
právnické osoby a fyzické osoby, ktoré podľa osobitného zákona rozhodujú o právach
a povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb v oblasti verejnej správy, alebo
do práv a povinností fyzických osôb a právnických osôb v oblasti verejnej správy inak
zasahujú.
(2)
Pôsobnosť verejného ochrancu práv sa nevzťahuje na Národnú radu Slovenskej republiky
(ďalej len „národná rada“), prezidenta Slovenskej republiky, vládu Slovenskej republiky,
Ústavný súd Slovenskej republiky, Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky, spravodajské
služby, na rozhodovacie právomoci vyšetrovateľov Policajného zboru, prokuratúru a
na súdy s výnimkou orgánov riadenia a správy súdov a dôvodov predpokladajúcich disciplinárne
previnenie sudcu a prokurátora.3) Pôsobnosť verejného ochrancu práv sa nevzťahuje tiež na veci operačnej a mobilizačnej
povahy.
§ 4
Voľba verejného ochrancu práv
(1)
Verejného ochrancu práv volí národná rada z kandidátov, ktorých jej navrhne najmenej
15 poslancov národnej rady.
(2)
Za verejného ochrancu práv možno zvoliť občana Slovenskej republiky, ktorý
a)
v deň voľby dosiahol vek 35 rokov,
b)
má spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu,
c)
je bezúhonný a jeho vzdelanie, schopnosti, skúsenosti a morálne vlastnosti dávajú
záruku, že funkciu verejného ochrancu práv bude riadne vykonávať,
d)
nie je členom politickej strany ani politického hnutia,
e)
má trvalý pobyt na území Slovenskej republiky,
f)
súhlasí s voľbou za verejného ochrancu práv.
(3)
Splnenie podmienok uvedených v odseku 2 overuje národná rada pred hlasovaním o návrhu
na voľbu.
(4)
Za bezúhonného občana sa na účely tohto zákona považuje občan, ktorý nebol právoplatne
odsúdený za úmyselný trestný čin alebo za trestný čin, za ktorý mu bol uložený nepodmienečný
trest odňatia slobody. Bezúhonnosť sa preukazuje výpisom z registra trestov,4) ktorý nie je starší ako tri mesiace.
§ 5
Funkčné obdobie
Funkčné obdobie verejného ochrancu práv je päť rokov; začína plynúť dňom zloženia
sľubu. Tú istú osobu možno zvoliť za verejného ochrancu práv najviac v dvoch po sebe
nasledujúcich funkčných obdobiach.
§ 6
Sľub
(1)
Verejný ochranca práv skladá do rúk predsedu národnej rady tento sľub:
„Sľubujem na svoju česť a svedomie, že budem dodržiavať Ústavu Slovenskej republiky,
ústavné zákony, zákony a medzinárodné zmluvy vyhlásené spôsobom ustanoveným zákonom,
že sa budem podieľať na ochrane základných práv a slobôd fyzických osôb a právnických
osôb pri konaní, rozhodovaní alebo nečinnosti orgánov verejnej správy a že základné
práva a slobody budem chrániť v súlade s princípmi demokratického a právneho štátu.“.
(2)
Zloženie sľubu potvrdí verejný ochranca práv svojím podpisom na listine s textom
sľubu; na tejto listine musí byť uvedený dátum zloženia sľubu.
(3)
Verejný ochranca práv sa ujíma funkcie zložením sľubu.
(4)
Odmietnutie sľubu alebo sľub s výhradou má za následok neplatnosť voľby verejného
ochrancu práv.
§ 7
Nezlučiteľnosť výkonu funkcie verejného ochrancu práv
(1)
Výkon funkcie verejného ochrancu práv je nezlučiteľný s výkonom funkcie prezidenta
Slovenskej republiky, poslanca národnej rady, člena vlády Slovenskej republiky, vedúceho
alebo predsedu ústredného orgánu štátnej správy Slovenskej republiky, predsedu Najvyššieho
kontrolného úradu Slovenskej republiky alebo podpredsedu Najvyššieho kontrolného úradu
Slovenskej republiky, sudcu Ústavného súdu Slovenskej republiky, sudcu, prokurátora,
príslušníka Slovenskej informačnej služby, príslušníka Policajného zboru a iných ozbrojených
zborov a s funkciou v orgánoch verejnej správy.
(2)
Verejný ochranca práv nesmie popri výkone funkcie vykonávať žiadnu inú platenú funkciu,
podnikať ani vykonávať inú zárobkovú činnosť s výnimkou správy vlastného majetku alebo
majetku svojich maloletých detí, vedeckej, pedagogickej, literárnej a umeleckej činnosti,
ak taká činnosť nenarúša riadny výkon funkcie a dôstojnosť funkcie a neohrozuje dôveru
v nestrannosť a nezávislosť verejného ochrancu práv.
(3)
Skutočnosti uvedené v odsekoch 1 a 2 sú prekážkou vo výkone funkcie.
Zánik funkcie verejného ochrancu práv
§ 8
(1)
Pred uplynutím funkčného obdobia zaniká výkon funkcie verejného ochrancu práv
a)
vzdaním sa funkcie,
b)
stratou voliteľnosti podľa § 4,
c)
nadobudnutím právoplatnosti rozsudku, ktorým bol odsúdený za úmyselný trestný čin
alebo ktorým bol odsúdený za trestný čin a súd nerozhodol v jeho prípade o podmienečnom
odložení výkonu trestu odňatia slobody,
d)
výkonom činnosti, ktorá je nezlučiteľná s výkonom jeho funkcie alebo
e)
smrťou.
(2)
Skutočnosti uvedené v odseku 1 písm. a) až d) je verejný ochranca práv povinný písomne
oznámiť predsedovi národnej rady. Nadobudnutie právoplatnosti rozsudku, ktorým bol
verejný ochranca práv odsúdený za úmyselný trestný čin alebo ktorým bol odsúdený za
trestný čin, a súd nerozhodol v jeho prípade o podmienečnom odložení výkonu trestu
odňatia slobody a nadobudnutie právoplatnosti rozsudku súdu, ktorým bol pozbavený
spôsobilosti na právne úkony alebo ktorým bola jeho spôsobilosť na právne úkony obmedzená,
oznámi súd, ktorý vo veci rozhodol, predsedovi národnej rady.
§ 9
(1)
Verejný ochranca práv sa môže vzdať svojej funkcie písomným oznámením predsedovi
národnej rady.
(2)
Výkon funkcie verejného ochrancu práv sa v takom prípade skončí uplynutím kalendárneho
mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bolo písomné oznámenie o vzdaní sa funkcie
doručené predsedovi národnej rady. Verejný ochranca práv je však povinný vykonať všetky
úkony, ktoré neznesú odklad, aby podávateľ podnetu neutrpel ujmu na svojich právach.
§ 10
(1)
Národná rada môže odvolať z funkcie verejného ochrancu práv, ak mu zdravotný stav
dlhodobo, najmenej však počas troch mesiacov, nedovoľuje riadne vykonávať povinnosti
vyplývajúce z jeho funkcie.
(2)
Verejný ochranca práv je odvolaný z funkcie dňom nasledujúcim po dni, keď mu bolo
doručené rozhodnutie národnej rady o odvolaní z funkcie.
Právna ochrana fyzických osôb a právnických osôb
§ 11
(1)
Na verejného ochrancu práv sa môže obrátiť každý, kto sa domnieva, že pri konaní,
rozhodovaní alebo nečinnosti orgánu verejnej správy boli porušené základné práva a
slobody v rozpore s právnym poriadkom alebo princípmi demokratického a právneho štátu.
(2)
Fyzické osoby môžu v styku s verejným ochrancom práv používať svoj materinský jazyk.
Trovy tlmočného znáša štát.
§ 12
(1)
Verejný ochranca práv je povinný zachovávať mlčanlivosť vo veciach ochrany osobnosti,
o ktorých sa dozvedel pri výkone svojej funkcie, a to aj po skončení svojej funkcie.
Povinnosti mlčanlivosti môže verejného ochrancu práv zbaviť predseda národnej rady,
to neplatí, ak ide o osobné údaje.
(2)
Sprístupňovanie informácií o činnosti verejného ochrancu práv sa uskutočňuje podľa
osobitného predpisu.6)
(3)
Verejný ochranca práv je oprávnený spracúvať osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné na
vybavenie podnetu, podľa osobitného predpisu.7)
§ 13
(1)
Verejný ochranca práv koná na základe podnetu fyzickej osoby alebo právnickej osoby
alebo z vlastnej iniciatívy.
(2)
Podnet možno podať písomne, ústne do zápisnice, telegraficky, telefaxom alebo elektronickou
poštou.
(3)
Z podnetu musí byť zrejmé, akej veci sa týka, proti ktorému orgánu verejnej správy
smeruje a čoho sa podávateľ podnetu domáha.
(4)
Ak podnet nemá predpísané náležitosti, verejný ochranca práv bezodkladne vyzve podávateľa
podnetu, aby v určenej lehote, ktorá nesmie byť kratšia ako sedem dní, neúplný alebo
nejasný podnet doplnil alebo spresnil. Poučí ho aj o tom, ako treba doplnenie alebo
spresnenie urobiť. Ak podávateľ podnetu napriek výzve verejného ochrancu práv v určenej
lehote podnet nedoplní alebo nespresní a vo vybavovaní podnetu nemožno pre tento nedostatok
pokračovať, verejný ochranca práv podnet odloží. O týchto následkoch musí podávateľa
podnetu poučiť. Ak si adresát nevyzdvihne výzvu podľa prvej vety do troch dní od jej
uloženia na pošte, posledný deň tejto lehoty sa považuje za deň doručenia, aj keď
sa adresát o uložení nedozvedel. V prípade, ak v podnete podávateľ uvedie len adresu
na elektronickú poštu, výzva podľa prvej vety sa považuje za doručenú uplynutím troch
dní odo dňa jej odoslania, aj keď sa adresát o nej nedozvedel.
(5)
Písomný podnet osoby, ktorá je pozbavená osobnej slobody, alebo osoby, ktorej osobná
sloboda je obmedzená a ktorý je adresovaný verejnému ochrancovi práv, nepodlieha úradnej
kontrole.
(6)
Ak podávateľ podnetu požiada verejného ochrancu práv, aby sa jeho totožnosť utajila,
alebo ak je jej utajenie v záujme vybavenia podnetu, pri vybavovaní podnetu sa postupuje
len na základe odpisu podnetu, v ktorom sa neuvádzajú osobné údaje.8) Každý zúčastnený na vybavovaní podnetu, komu je totožnosť podávateľa podnetu známa,
je povinný o nej zachovať mlčanlivosť.
(7)
Ak podávateľ podnetu požiadal o utajenie svojej totožnosti, ale charakter podnetu
neumožňuje jeho vybavenie bez uvedenia niektorého z osobných údajov, treba ho o tom
bezodkladne upovedomiť. Zároveň ho treba upozorniť, že vo vybavovaní podnetu sa bude
pokračovať len vtedy, ak v určenej lehote písomne udelí súhlas s uvedením určitého
potrebného údaja o svojej osobe.
(8)
Podnet, v ktorom podávateľ podnetu neuvádza svoje meno, priezvisko a adresu (právnická
osoba svoj názov a sídlo), je anonymný podnet. Anonymný podnet nemusí verejný ochranca
práv vybavovať.
Postup pri vybavovaní podnetu
§ 14
(1)
Verejný ochranca práv podnet preskúma.
(2)
Ak verejný ochranca práv zistí, že podnet je podľa svojho obsahu opravným prostriedkom
podľa predpisov o konaní vo veciach správnych alebo súdnych, žalobou alebo opravným
prostriedkom v správnom súdnictve alebo ústavnou sťažnosťou, bezodkladne upovedomí
o tom podávateľa podnetu a poučí ho o správnom postupe.
(3)
Ak verejný ochranca práv zistí skutočnosti nasvedčujúce tomu, že v miestach, kde
sa vykonáva väzba, trest odňatia slobody, disciplinárne tresty vojakov, ochranné liečenie,
ochranná výchova, ústavné liečenie alebo ústavná výchova, alebo v cele policajného
zaistenia je nezákonne držaná osoba, túto skutočnosť bezodkladne oznámi príslušnému
prokurátorovi ako podnet na postup podľa osobitného zákona9) a upovedomí správu takého miesta a dotknutú osobu.
(4)
Ak sa podnet týka preskúmania právoplatného rozhodnutia orgánu verejnej správy alebo
ak verejný ochranca práv dospeje k záveru, že rozhodnutie orgánu verejnej správy je
v rozpore so zákonom alebo s iným všeobecne záväzným právnym predpisom, môže postúpiť
vec na vybavenie príslušnému prokurátorovi,10) prípadne urobí iné opatrenie, o čom upovedomí podávateľa podnetu. To isté môže urobiť
aj s podnetom, ktorý obsahuje návrhy takých opatrení, ktoré patria do pôsobnosti prokuratúry.
(5)
Prokurátor je povinný v lehotách ustanovených zákonom11) oznámiť verejnému ochrancovi práv opatrenia, ktoré vykonal na odstránenie nezákonnosti.
§ 15
(1)
Verejný ochranca práv podnet odloží, ak
a)
vec, ktorej sa podnet týka, nepatrí do jeho pôsobnosti,
b)
vec, ktorej sa podnet týka, prejednáva súd a nejde o prieťahy v konaní alebo ak už
súd vo veci rozhodol,
c)
vec, ktorej sa podnet týka, preskúmava prokuratúra, alebo vec, ktorej sa podnet týka,
už prokuratúra preskúmala,
d)
vo veci, ktorej sa podnet týka, koná alebo rozhoduje príslušný orgán verejnej správy,
ktorý nepatrí do pôsobnosti verejného ochrancu práv, alebo o veci, ktorej sa podnet
týka, už rozhodol príslušný orgán verejnej správy, ktorý nepatrí do pôsobnosti verejného
ochrancu práv,
e)
podávateľ podnetu vezme svoj podnet späť alebo oznámi, že netrvá na ďalšom preskúmavaní,
alebo
f)
náležitosti uvedené v § 13 ods. 4 neboli doplnené alebo spresnené v určenej lehote.
(2)
Verejný ochranca práv môže podnet odložiť, ak zistí, že
a)
sa podnet netýka osoby, ktorá ho podala, pokiaľ nepredložila písomný súhlas dotknutej
osoby na podanie podnetu alebo písomné plnomocenstvo vo veci,
b)
od opatrenia alebo udalosti, ktorých sa podnet týka, uplynul v deň doručenia podnetu
čas dlhší ako tri roky,
c)
podnet je zjavne neopodstatnený,
d)
podnet je anonymný,
e)
ide o podnet vo veci, ktorú už verejný ochranca práv vybavil a opakovaný podnet neobsahuje
nové skutočnosti,
(3)
O odložení podnetu a dôvodoch jeho odloženia verejný ochranca práv upovedomí podávateľa
podnetu; to neplatí, ak ide o anonymný podnet.
§ 16
(1)
Podnet sa považuje za vybavený
a)
b)
oznámením a upovedomením podľa § 14 ods. 3,
c)
postúpením a upovedomením podľa § 14 ods. 4.
(2)
Podnet sa považuje za vybavený aj v prípade, ak písomnosť o vybavení podnetu podľa
odseku 1 sa adresátovi nepodarilo doručiť na adresu, ktorú v podnete alebo počas vybavovania
podnetu uviedol.
§ 17
(1)
Pri vybavovaní podnetu je verejný ochranca práv oprávnený
a)
vstupovať do objektov orgánov verejnej správy,2)
b)
vyžadovať od orgánu verejnej správy, aby mu poskytol potrebné spisy a doklady, ako
aj vysvetlenie k veci, ktorej sa podnet týka, a to aj v prípade, ak osobitný predpis
obmedzuje právo nahliadať do spisov len pre vymedzený okruh subjektov,11a)
c)
klásť otázky zamestnancom orgánu verejnej správy,
d)
hovoriť aj bez prítomnosti iných osôb s osobami, ktoré sú zaistené v miestach, kde
sa vykonáva väzba, trest odňatia slobody, disciplinárne tresty vojakov, ochranné liečenie,
ochranná výchova, ústavné liečenie alebo ústavná výchova a v celách policajného zaistenia.
(2)
Orgány verejnej správy sú povinné na žiadosť verejného ochrancu práv
a)
poskytnúť mu informácie a vysvetlenia,
b)
umožniť mu nahliadnutie do spisu alebo požičať mu spis,
c)
predložiť mu písomné stanovisko ku skutkovým a k právnym otázkam,
d)
vysporiadať sa s dôkazmi, ktoré navrhne,
e)
vysporiadať sa s opatreniami, ktoré navrhne,
f)
vykonať opatrenia, ktoré navrhne v prípade ich nečinnosti, ak vykonanie takých opatrení
vyplýva zo zákona alebo z iného všeobecne záväzného predpisu,
g)
umožniť mu prítomnosť na ústnom prejednávaní a klásť účastníkom konania a osobám
zúčastneným na prejednávaní otázky.
(3)
Orgány verejnej správy sú povinné umožniť oprávnenia podľa odseku 1 a vyhovieť žiadosti
verejného ochrancu práv podľa odseku 2 písm. a) a b) bezodkladne. Žiadosti verejného
ochrancu práv podľa odseku 2 písm. c) až f) sú orgány verejnej správy povinné vyhovieť
do 20 dní odo dňa jej doručenia.
(4)
Informácie a vysvetlenie podľa odseku 2 písm. a) môže odoprieť zamestnanec, ktorý
by jeho podaním porušil štátom uznanú alebo uloženú povinnosť mlčanlivosti,12) ak tejto povinnosti nebol zbavený podľa zákona.
(5)
Ak orgán verejnej správy nevyhovie žiadosti verejného ochrancu práv podľa odseku
2, verejný ochranca práv túto skutočnosť oznámi jeho nadriadenému orgánu, a ak takého
niet, vláde Slovenskej republiky. Týmto nie je dotknuté ustanovenie odseku 4.
(6)
Nadriadený orgán verejnej správy, a ak takého niet, vláda Slovenskej republiky podľa
odseku 5 sú povinní oznámiť verejnému ochrancovi práv do 20 dní odo dňa doručenia
jeho vyrozumenia opatrenia, ktoré vo veci prijali.
(7)
Ak verejný ochranca práv považuje opatrenia vykonané podľa odseku 6 za nedostatočné,
oznámi túto skutočnosť národnej rade alebo ňou poverenému orgánu.
(8)
Pri vybavovaní podnetu je verejný ochranca práv oprávnený nahliadať, robiť si výpisy,
odpisy a kópie i zo spisov v súdnom konaní12a) a v konaní orgánov činných v trestnom konaní vo veciach spadajúcich do pôsobnosti
verejného ochrancu práv, ak je to potrebné na riadne vybavenie podnetu. Ustanovenia
§ 17 ods. 1 a 2 písm. a) až e) sa vzťahujú primerane.
§ 18
Ak výsledkami vybavenia podnetu nie je preukázané porušenie základných práv a slobôd,
verejný ochranca práv písomne o tom upovedomí podávateľa podnetu a orgán verejnej
správy, proti ktorého postupu, rozhodovaniu alebo nečinnosti podnet smeruje.
§ 19
(1)
Ak výsledkami vybavenia podnetu je preukázané porušenie základných práv a slobôd,
verejný ochranca práv oznámi výsledky vybavenia podnetu spolu s návrhom opatrení orgánu
verejnej správy, proti ktorého postupu, rozhodovaniu alebo nečinnosti podnet smeruje.
(2)
Orgán verejnej správy je povinný do 20 dní odo dňa doručenia výzvy na prijatie opatrení
oznámiť verejnému ochrancovi práv svoje stanovisko k výsledkom vybavenia podnetu a
prijaté opatrenia.
(3)
Ak verejný ochranca práv nesúhlasí so stanoviskom orgánu verejnej správy alebo ak
prijaté opatrenia považuje za nedostatočné, vyrozumie o tom orgán nadriadený orgánu
verejnej správy, proti ktorému podnet smeruje, a ak takého orgánu niet, vládu Slovenskej
republiky.
(4)
Nadriadený orgán verejnej správy, proti ktorému podnet smeruje, ak takého orgánu
niet, vláda Slovenskej republiky podľa odseku 3 sú povinní oznámiť verejnému ochrancovi
práv do 20 dní odo dňa doručenia jeho vyrozumenia opatrenia, ktoré vo veci prijali.
(5)
Ak verejný ochranca práv považuje opatrenia vykonané podľa odseku 4 za nedostatočné,
oznámi túto skutočnosť národnej rade alebo ňou poverenému orgánu.
§ 20
(1)
Ak pri vybavovaní podnetu verejný ochranca práv zistí skutočnosti nasvedčujúce tomu,
že pri činnosti orgánu verejnej správy bol spáchaný trestný čin, priestupok, iný správny
delikt alebo disciplinárne previnenie alebo že bola porušená povinnosť ustanovená
zákonom, oznámi to príslušnému orgánu.
(2)
Orgán, ktorému verejný ochranca práv oznámi skutočnosť podľa odseku 1, upovedomí
verejného ochrancu práv do 20 dní odo dňa doručenia vyrozumenia o opatreniach, ktoré
na základe jeho oznámenia vykonal.
(3)
Ak verejný ochranca práv považuje vykonané opatrenia za nedostatočné, oznámi túto
skutočnosť nadriadenému orgánu, a ak takého niet, vláde Slovenskej republiky.
(4)
Nadriadený orgán verejnej správy, a ak takého niet, vláda Slovenskej republiky podľa
odseku 3 sú povinní oznámiť verejnému ochrancovi práv do 20 dní odo dňa doručenia
jeho vyrozumenia opatrenia, ktoré vo veci prijali.
(5)
Ak verejný ochranca práv považuje opatrenia vykonané podľa odseku 4 za nedostatočné,
oznámi túto skutočnosť národnej rade alebo ňou poverenému orgánu.
§ 21
(1)
Ak pri vybavovaní podnetu verejný ochranca práv zistí skutočnosti nasvedčujúce tomu,
že zákon, iný všeobecne záväzný právny predpis alebo vnútorný predpis vydaný orgánom
verejnej správy porušuje základné práva a slobody fyzických osôb a právnických osôb,
môže podať podnet na jeho zmenu alebo zrušenie príslušnému orgánu.
(2)
Orgán, ktorému verejný ochranca práv podal podnet podľa odseku 1, musí upovedomiť
verejného ochrancu práv do 20 dní o opatreniach, ktoré na základe jeho podnetu vykonal.
(3)
Verejný ochranca práv vo veciach súladu právnych predpisov podľa čl. 125 ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky, ak ich ďalšie uplatňovanie môže ohroziť základné práva alebo slobody alebo ľudské
práva a základné slobody vyplývajúce z medzinárodnej zmluvy, ktorú Slovenská republika
ratifikovala a ktorá bola vyhlásená spôsobom ustanoveným zákonom, môže podať návrh
na začatie konania pred Ústavným súdom Slovenskej republiky.
§ 22
(1)
Verejný ochranca práv písomne upovedomí o výsledkoch vybavenia podnetu a o prijatých
opatreniach podávateľa podnetu a osobu, ktorej základné práva a slobody boli konaním,
rozhodovaním alebo nečinnosťou orgánov verejnej správy porušené.
(2)
Ustanovenia § 14 ods. 3 a § 17 až 21 sa vzťahujú na verejného ochrancu práv a orgány verejnej správy aj vtedy, ak verejný
ochranca práv plní úlohy, ktoré patria do jeho pôsobnosti, z vlastnej iniciatívy bez
toho, aby vo veci bol podaný podnet.
Správa o činnosti
§ 23
(1)
Verejný ochranca práv predkladá národnej rade každý rok v prvom štvrťroku správu
o činnosti, v ktorej uvedie svoje poznatky o dodržiavaní základných práv a slobôd
fyzických osôb a právnických osôb orgánmi verejnej správy a jeho návrhy a odporúčania
na nápravu zistených nedostatkov.
(2)
Verejný ochranca práv zverejní správu o činnosti podľa odseku 1 prostredníctvom internetu
a dá k dispozícii na zverejnenie do periodickej tlače a prípadne aj prostredníctvom
ostatných informačných prostriedkov.
(3)
Verejný ochranca práv informuje o svojej činnosti a jej výsledkoch prostredníctvom
internetu a ostatných informačných prostriedkov.
§ 24
Ak verejný ochranca práv zistí skutočnosti nasvedčujúce, že porušenie základného práva
alebo slobody je závažné alebo sa týka väčšieho počtu osôb, môže predložiť národnej
rade mimoriadnu správu. Súčasťou mimoriadnej správy môže byť aj návrh, aby bola prerokovaná
na najbližšej schôdzi národnej rady.
§ 25
Súčinnosť
Verejný ochranca práv pri výkone svojej pôsobnosti spolupracuje s príslušnými orgánmi
verejnej správy a prokuratúry. Verejný ochranca práv môže spolupracovať aj s inými
subjektmi pôsobiacimi v oblasti ochrany práv a slobôd.
§ 26
Platové pomery verejného ochrancu práv
Platové pomery verejného ochrancu práv, paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov
súvisiacich s vykonávaním tejto funkcie sú rovnaké ako platové pomery, paušálne náhrady
a náhrady ďalších výdavkov poslanca národnej rady vo funkcii podpredsedu národnej
rady určené osobitným predpisom.13) Verejný ochranca práv je počas vykonávania svojej funkcie zúčastnený na zdravotnom
poistení,14) nemocenskom poistení a dôchodkovom zabezpečení15) rovnako ako zamestnanci v pracovnom pomere. Verejnému ochrancovi práv patria prídavky
na deti za podmienok a vo výške podľa osobitného predpisu.16)
§ 27
Kancelária verejného ochrancu práv
(1)
Zriaďuje sa Kancelária verejného ochrancu práv (ďalej len „kancelária“).
(2)
Kancelária je právnickou osobou so sídlom v Bratislave, ktorá plní úlohy spojené
s odborným, organizačným a technickým zabezpečením činnosti verejného ochrancu práv.
(3)
Kancelária má právo požadovať od orgánov verejnej správy podklady a informácie, ktoré
verejný ochranca práv potrebuje na plnenie svojich úloh.
(4)
Na čele kancelárie je vedúci kancelárie, ktorého vymenúva a odvoláva verejný ochranca
práv. Vedúci kancelárie zodpovedá za svoju činnosť verejnému ochrancovi práv.
(5)
Kancelária verejného ochrancu práv je rozpočtovou organizáciou.17)
(6)
Podrobnosti o organizácii a úlohách kancelárie upraví organizačný poriadok, ktorý
vydá verejný ochranca práv.
§ 27a
(1)
(2)
Štátni zamestnanci v kancelárii a zamestnanci kancelárie sú odmeňovaní podľa osobitného
predpisu20) a platového poriadku, ktorý je uvedený v prílohe. Súčasťou platového poriadku kancelárie
sú charakteristiky platových tried štátneho zamestnanca v kancelárii, platové tarify
štátnych zamestnancov v kancelárii, katalógy činností zamestnancov kancelárie a stupnice
platových taríf zamestnancov kancelárie. Na odmeňovanie štátnych zamestnancov v kancelárii
a zamestnancov kancelárie a na ich ďalšie náležitosti sa vzťahuje osobitný predpis,21) ak tento zákon neustanovuje inak.
(3)
Zvýšenie platových taríf štátnych zamestnancov v kancelárii a zvýšenie stupnice platových
taríf zamestnancov kancelárie sa upravuje v súlade s výškou určenou podľa osobitného
predpisu.22) Zvýšené platové tarify štátnych zamestnancov v kancelárii a zvýšenú stupnicu platových
taríf zamestnancov kancelárie a termín ich platnosti určí služobný predpis.
§ 28
Prechodné ustanovenie
Verejný ochranca práv zvolený prvýkrát po nadobudnutí účinnosti tohto zákona začne
vykonávať svoju pôsobnosť najneskôr do šiestich mesiacov odo dňa zloženia predpísaného
sľubu.
§ 28a
Prechodné ustanovenie účinné od 1. januára 2013
V roku 2013 sú platové pomery verejného ochrancu práv, paušálne náhrady a náhrady
ďalších výdavkov súvisiacich s vykonávaním tejto funkcie rovnaké ako platové pomery,
paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov poslanca národnej rady vo funkcii podpredsedu
národnej rady ustanovené osobitným predpisom, pričom plat verejného ochrancu práv
sa zvýši o 5 %.
§ 28b
Prechodné ustanovenie účinné od 1. januára 2014
V roku 2014 sú platové pomery verejného ochrancu práv, paušálne náhrady a náhrady
ďalších výdavkov súvisiacich s vykonávaním tejto funkcie rovnaké ako platové pomery,
paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov poslanca národnej rady vo funkcii podpredsedu
národnej rady ustanovené osobitným predpisom, pričom plat verejného ochrancu práv
sa zvýši o 5 %.
§ 29
Účinnosť
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2002.
Rudolf Schuster v. r.
Jozef Migaš v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Jozef Migaš v. r.
Mikuláš Dzurinda v. r.
Príloha k zákonu č. 564/2001 Z. z.
PLATOVÝ PORIADOK KANCELÁRIE VEREJNÉHO OCHRANCU PRÁV
Charakteristiky platových tried štátneho zamestnanca v Kancelárii verejného ochrancu
práv
5.
PLATOVÁ TRIEDA
Funkcia: radca
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa alebo vysokoškolské
vzdelanie druhého stupňa a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným
predpisom.
5.01
Odborná činnosť súvisiaca s tvorbou rozhodnutí VOP vo vecne vymedzených oblastiach.
5.02
Samostatná odborná čiastková činnosť súvisiaca s vypracúvaním podkladov k odborným
právnym stanoviskám vo vecne vymedzených oblastiach.
5.03
Príprava a vypracúvanie návrhov podľa pokynov VOP vo vecne vymedzených oblastiach.
5.04
Posudzovanie legislatívnych návrhov vo vecne vymedzených oblastiach.
6.
PLATOVÁ TRIEDA
Funkcia: samostatný radca
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa alebo vysokoškolské
vzdelanie druhého stupňa, odborná prax a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený
osobitným predpisom.
6.01
Samostatná odborná činnosť súvisiaca s tvorbou rozhodnutí VOP vo vecne vymedzených
oblastiach.
6.02
Samostatná odborná činnosť súvisiaca s vypracúvaním podkladov k odborným právnym
stanoviskám vo vecne vymedzených oblastiach.
6.03
Samostatná príprava a vypracúvanie návrhov podľa pokynov VOP vo vecne vymedzených
oblastiach.
6.04
Samostatné spracúvanie získaných podkladov pre rozhodnutia VOP vo vecne vymedzených
oblastiach.
6.05
Samostatné spracovávanie legislatívnych návrhov a stanovísk k nim vo vecne vymedzených
oblastiach.
7.
PLATOVÁ TRIEDA
Funkcia: odborný radca
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, odborná prax a osobitný
kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
7.01
Samostatná odborná činnosť súvisiaca s tvorbou rozhodnutí VOP.
7.02
Samostatná odborná činnosť súvisiaca s vypracúvaním podkladov k odborným právnym
stanoviskám.
7.03
Samostatná príprava a vypracúvanie návrhov podľa pokynov VOP.
7.04
Samostatné spracúvanie získaných podkladov pre rozhodnutia VOP.
7.05
Samostatné spracovávanie legislatívnych návrhov a stanovísk k nim.
7.06
Analytická činnosť na účely prípravy právnych rozhodnutí VOP.
7.07
Samostatná odborná činnosť vo vzťahu k tvorbe návrhov právnych predpisov.
7.08
Samostatná príprava odborných podkladov pre odborné stanoviská VOP.
7.09
Samostatné komplexné spracovanie podkladov pre rozhodnutia VOP.
7.10
Prešetrenie sťažností a petícií.
8.
PLATOVÁ TRIEDA
Funkcia: hlavný radca
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, odborná prax a osobitný
kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
8.01
Koordinačná a metodická odborná činnosť súvisiaca s tvorbou rozhodnutí VOP.
8.02
Koordinačná a metodická odborná činnosť súvisiaca s vypracúvaním podkladov k odborným
právnym stanoviskám.
8.03
Systémová príprava a vypracúvanie návrhov podľa pokynov VOP.
8.04
Koordinačné a metodické spracúvanie získaných podkladov pre rozhodnutia VOP.
8.05
Normotvorná činnosť vo vymedzenej oblasti.
8.06
Koordinačná a metodická činnosť na účely prípravy právnych rozhodnutí VOP.
8.07
Koordinačná a metodická činnosť pri príprave odborných podkladov pre odborné stanoviská
VOP.
8.08
Koordinačná a metodická činnosť pri komplexnom spracovaní podkladov pre rozhodnutia
VOP.
8.09
Kontrolná činnosť vrátane vybavovania sťažností a petícií.
8.10
Koordinačná činnosť a tvorba právnych predpisov.
8.11
Tvorba koncepcie štátnozamestnaneckých vzťahov vrátane odmeňovania.
8.12
Odborná koordinačno-metodická činnosť pri zabezpečovaní činností KVOP.
8.13
Vypracovanie analýz, stanovísk a komplexných informácií pre rozhodnutia VOP.
8.14
Koordinačná a koncepčná činnosť na úseku rozpočtovania a financovania, príprava návrhov
rozpočtov.
8.15
Koncepčná, koordinačná, kontrolná a rozhodovacia právomoc v oblasti hospodárenia
s prostriedkami štátneho rozpočtu, rozvoja a materiálno-technického zabezpečenia KVOP.
8.16
Koncepčná, analytická a koordinačná činnosť vrátane prípravy a realizácie kontrolných
akcií v oblasti hospodárenia s prostriedkami štátneho rozpočtu a prostriedkami zo
zahraničia a majetku štátu.
8.17
Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť v oblasti vybavovania sťažností a petícií
občanov, ako aj ich priame vybavovanie.
8.18
Koncepčná a koordinačná činnosť vrátane tvorby interných právnych predpisov.
8.19
Plnenie a zabezpečenie úloh spojených s uplatňovaním štátnozamestnaneckých vzťahov.
8.20
Plnenie úloh spojených s organizačným zabezpečením činnosti služobného úradu.
8.21
Dôsledné dodržiavanie plnenia schválenej systemizácie, obsadzovania a uvoľňovania
štátnozamestnaneckých miest v služobnom úrade.
8.22
Tvorba koncepcie zamestnaneckých vzťahov v štátnej a verejnej službe vrátane odmeňovania.
8.23
Odborná koordinačno-metodická činnosť pri zabezpečovaní činnosti kancelárie VOP.
8.24
Koordinačná a kontrolná činnosť na úseku rozpočtovania a financovania.
8.25
Vnútorná kontrola plnenie úloh KVOP.
8.26
Kontrola hospodárenia s prostriedkami určenými na plnenie úloh KVOP.
8.27
Kontrola vybavovania sťažností, oznámení, petícií a podnetov.
8.28
Kontrola dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov a opatrení vydaných
na ich základe.
8.29
Zabezpečenie ďalšieho vzdelávania a zvyšovania kvalifikácie pracovníkov KVOP.
8.30
Kontrola plnenia opatrení na nápravu zistených nedostatkov.
8.31
Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť vrátane tvorby interných právnych predpisov
na úseku hospodárskej mobilizácie a civilnej ochrany.
9.
PLATOVÁ TRIEDA
Funkcia: štátny radca
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa, odborná prax a osobitný
kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
9.01
Koordinačná a metodická odborná činnosť súvisiaca s tvorbou rozhodnutí VOP s medzinárodným
dosahom.
9.02
Koordinačná a metodická odborná činnosť súvisiaca s vypracúvaním podkladov k odborným
právnym stanoviskám s medzinárodným dosahom.
9.03
Koncepčná činnosť a tvorba zásadných legislatívnych opatrení.
9.04
Koordinačná a metodická činnosť pri príprave odborných podkladov pre odborné stanoviská
VOP s medzinárodným dosahom.
9.05
Vypracovanie analýz, stanovísk a komplexných informácií pre rozhodnutia VOP s medzinárodným
dosahom.
9.06
Koncepčná, rozhodovacia a koordinačná činnosť vrátane prípravy a realizácie kontrolných
akcií v oblasti hospodárenia s prostriedkami štátneho rozpočtu a prostriedkami zo
zahraničia a majetku štátu.
9.07
Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť v oblasti vybavovania sťažností a petícií
občanov, ako aj ich priame vybavovanie s medzinárodným dosahom.
KATALÓG ČINNOSTÍ
zamestnancov Kancelárie verejného ochrancu s prevahou duševnej práce pri výkone práce vo verejnom záujme
zamestnancov Kancelárie verejného ochrancu s prevahou duševnej práce pri výkone práce vo verejnom záujme
3.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: stredné vzdelanie a osobitný predpoklad, ak je ustanovený
osobitným predpisom.
Činnosti:
3.01
Vybavovanie korešpondencie podľa pokynov alebo podľa všeobecných postupov.
3.02
Prijímanie a zhromažďovanie ekonomických, technických alebo prevádzkových podkladov.
3.03
Vedenie evidencie, záznamov, kartoték alebo protokolov.
3.04
Zabezpečovanie činnosti podateľne.
3.05
Zisťovanie čiastkových štatistických údajov a ich sumarizácia.
4.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
4.01
Organizovanie a zabezpečovanie administratívnej a odbornej agendy.
4.02
Vykonávanie jednoduchej knihovníckej práce a informačnej činnosti pod odborným vedením.
4.03
Jednoduchá korektorská práca, kontrola správnosti a kvality autorských korektúr.
4.04
Komplexné zabezpečovanie činnosti podateľne.
4.05
Spracúvanie prehľadov, výkazov alebo štatistík.
4.06
Jednoduchá účtovnícka práca, vedenie jednotlivých účtov, kontrola správnosti účtovných
dokladov.
4.07
Pokladničná služba.
5.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
5.01
Zabezpečovanie vstupných a výstupných dát a ich bezpečnosti.
5.02
Vykonávanie základnej knihovníckej práce v oblasti budovania a ochrany knižničného
fondu.
5.03
Zabezpečovanie informačnej, organizačnej a evidenčnej práce sekretariátu vedúceho
zamestnanca.
5.04
Komplexné zabezpečovanie a usmerňovanie práce podateľne.
5.05
Organizačné zabezpečovanie školiacich akcií alebo vzdelávacích akcií.
5.06
Zabezpečovanie agendy spojenej so správou budovy, hnuteľného majetku a nehnuteľného
majetku vo vymedzenej oblasti.
6.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
6.01
Zabezpečovanie prevádzky zariadení výpočtových systémov.
6.02
Samostatné vykonávanie knihovníckej práce, súbežnej a retrospektívnej akvizície knižničných
dokumentov.
6.03
Základné ošetrovanie a preventívna starostlivosť o archívne dokumenty, knižničné
fondy.
6.04
Samostatná korektorská práca, redakčné spracúvanie textu z jazykovej, štylistickej
alebo grafickej stránky.
6.05
Samostatné administratívno-technické a organizačné zabezpečovanie činností sekretariátu
vedúceho zamestnanca odboru alebo sekcie.
6.06
Samostatné zabezpečovanie čiastkovej práce v personálnej oblasti alebo v mzdovej
oblasti.
6.07
Odborná práca v mzdovej učtárni, vo finančnej učtárni alebo na úseku evidencie a
správy majetku štátu.
6.08
Samostatná účtovnícka práca.
6.09
Pokladničná práca, vedenie pokladničnej knihy, vyhotovovanie príjmových a výdavkových
dokladov, výplaty v hotovosti a pod.
6.10
Zabezpečovanie zahraničných pracovných (služobných) ciest a zahraničných pracovných
(služobných) stykov vrátane organizovania prijatí zahraničných delegácií.
6.11
Organizovanie a zabezpečovanie obstarávania verejných prác, tovarov a služieb podľa
platných právnych predpisov a smerníc a spolupráca na vypracúvaní častí súborných
podkladov.
6.12
Zásobovanie skladov tovarom vrátane fyzickej inventarizácie tovarov a obalov, prepočet
a sumarizácia hodnoty zásob, odsúhlasovanie s účtovnými dokladmi, vyčísľovanie inventúrnych
rozdielov, vyhotovovanie protokolu.
6.13
Organizovanie a zabezpečovanie areálovej služby pri údržbe zelene, komunikácií a
inžinierskych sietí.
6.14
Samostatné zabezpečovanie prevádzky autodopravy vrátane kontroly technického stavu
vozidiel.
6.15
Koordinovanie prác zamestnancov vykonávajúcich rutinné pracovné činnosti s prevahou
fyzickej práce, napr. pri údržbe verejnej zelene.
6.16
Sledovanie a riadenie centrálneho regulačného systému, zabezpečovanie kontroly ovládacích
centier, klimatizačných zariadení, tepelného hospodárstva a výmenníkových staníc prostredníctvom
špeciálneho programu výpočtovej techniky vrátane koordinovania odstraňovania chýb.
7.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vyššie odborné vzdelanie a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
7.01
Komplexná obsluha výpočtových systémov, zabezpečovanie prevádzky konkrétnych agend
s využitím príslušného aplikačného programového vybavenia.
7.02
Vytváranie užívateľských aplikácií na zariadeniach výpočtovej techniky v základných
programovacích jazykoch pre oblasť hromadného spracúvania dát.
7.03
Zabezpečovanie odbornej agendy spojenej so sprístupňovaním informácií.
7.04
Knihovnícka práca, poskytovanie bibliografických informácií a faktografických informácií,
práca s čitateľom, výpožičná služba a s ňou súvisiace agendy, práca v študovniach
a čitárňach.
7.05
Zabezpečovanie odbornej práce a agendy v kancelárii ústavného činiteľa alebo vyššieho
štátneho funkcionára.
7.06
Samostatná odborná práca na vymedzenom úseku personálnej práce.
7.07
Zabezpečovanie a vykonávanie prác zamestnancom v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia
pri práci po splnení odbornej spôsobilosti alebo v oblasti požiarnej ochrany po splnení
odbornej spôsobilosti, alebo v oblasti hygieny.
7.08
Samostatná odborná práca v mzdovej učtárni, finančnej učtárni, na úseku evidencie
a správy majetku štátu alebo na úseku materiálno-technického zásobovania.
7.09
Samostatná odborná práca na vymedzenom úseku ekonomiky práce.
7.10
Samostatná odborná práca na úseku rozpočtovania a financovania vo vecne vymedzenej
oblasti.
7.11
Samostatná odborná práca na úseku zabezpečovania zahraničných pracovných ciest.
7.12
Organizovanie a zabezpečovanie obsluhy pri zahraničných návštevách na najvyššej úrovni.
7.13
Komplexné bilancovanie dodávok, nákupu a merania spotreby energií a vody, kontrola
ich racionálneho využívania.
7.14
Koordinovanie prác zamestnancov vykonávajúcich odborné pracovné činnosti s prevahou
fyzickej práce, napr. v údržbe, v službách.
7.15
Koordinovanie a organizovanie prác manuálnych zamestnancov, napr. na úseku ubytovania,
stravovania s plnou hmotnou zodpovednosťou.
7.16
Koordinovanie manuálnych zamestnancov pri vykonávaní odborných prác pomocou digitálnej
kopírovacej a výpočtovej techniky, určovanie technologických postupov vrátane ich
zabezpečenia.
7.17
Spracúvanie a sprístupňovanie archívnych fondov, príprava podkladov na využívanie
archívnych dokumentov a na poskytovanie informácií.
8.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vyššie odborné vzdelanie a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vysokoškolské vzdelanie prvého
stupňa a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
8.01
Vytváranie užívateľských aplikácií v sieťovom prostredí vrátane údržby existujúcich
programových systémov.
8.02
Samostatné vykonávanie odbornej knihovníckej, bibliografickej, rešeršnej a inej informačnej
agendy, spracúvanie záznamov o dokumente, informačná príprava používateľov.
8.03
Zabezpečovanie zložitých účtovníckych agend.
8.04
Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti materiálno-technického zásobovania.
8.05
Vymáhanie pohľadávok štátu v majetkovoprávnej oblasti.
8.06
Koordinovanie a organizovanie stravovacej jednotky s plnou hmotnou zodpovednosťou,
uzatváranie hospodársko-dodávateľských zmlúv, starostlivosť o zamestnancov v stravovacej
jednotke a starostlivosť o technickú úroveň zariadení.
8.07
Zabezpečovanie odborných prehliadok a skúšok vyhradených tlakových, elektrických,
plynových alebo zdvíhacích technických zariadení vykonávané zamestnancom po získaní
osvedčenia o odbornej spôsobilosti.
8.08
Zabezpečovanie čiastkových činností v procese prípravy alebo realizácie investičnej
výstavby a pamiatkovej obnovy.
8.09
Zabezpečovanie prevádzky lokálnej počítačovej siete.
8.10
Zabezpečovanie personálnej politiky v priamom prepojení na problematiku odmeňovania.
8.11
Zabezpečovanie personálnej politiky a personálnej práce v oblasti výchovy a vzdelávania
zamestnancov a starostlivosť o zamestnancov.
8.12
Koordinačná a metodická činnosť v oblasti autodopravy.
8.13
Spracúvanie a sprístupňovanie menej zložitých archívnych fondov, organizovanie využívania
archívnych dokumentov, príprava a vydávanie informácií.
9.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: úplné stredné vzdelanie a osobitný kvalifikačný predpoklad,
ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vyššie odborné vzdelanie a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vysokoškolské vzdelanie prvého
stupňa a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený
osobitným predpisom.
Činnosti:
9.01
Programátorská práca vrátane úpravy programového vybavenia dodávateľa prostredníctvom
vyšších programovacích jazykov.
9.02
Samostatné zabezpečovanie ekonomiky práce.
9.03
Samostatné zabezpečovanie rozpočtovania alebo financovania.
9.04
Komplexné zabezpečovanie, koordinovanie a riešenie koncepčných úloh v oblasti autodopravy.
9.05
Komplexné zabezpečovanie a koordinovanie činnosti v stravovacej jednotke vrátane
koncepčnej činnosti.
9.06
Zabezpečovanie investičnej činnosti v štádiu prípravy alebo realizácie jednotlivých
stavieb.
9.07
Diagnostikovanie a následné odstraňovanie chýb technického charakteru počítačových
systémov a sietí.
9.08
Samostatné vykonávanie špecializovanej knihovníckej, metodickej, bibliografickej,
referenčnej a inej informačnej činnosti, práca s automatizovanými informačnými zdrojmi.
9.09
Samostatné zabezpečovacie práce na úseku personálnej politiky.
9.10
Zabezpečovanie a metodické usmerňovanie plnenia úloh zamestnancom v oblasti bezpečnosti
a ochrany zdravia pri práci po splnení odbornej spôsobilosti alebo v oblasti požiarnej
ochrany po splnení odbornej spôsobilosti.
9.11
Poskytovanie právneho poradenstva vo vymedzenej oblasti.
9.12
Vypracúvanie analýz a plánovanie procesov vo verejnom obstarávaní zamestnancom po
získaní odbornej spôsobilosti.
9.13
Preklady z cudzieho jazyka do slovenského jazyka a naopak.
9.14
Analytická činnosť a riešenie koncepčných úloh v oblasti informačnej sústavy alebo
v oblasti správy majetku štátu.
9.15
Zabezpečovanie správy hnuteľného majetku a nehnuteľného majetku, nepriemyselného
hospodárstva a pomocných služieb.
9.16
Zabezpečovanie prevádzky digitálneho telekomunikačného systému.
9.17
Samostatná metodická a kontrolná činnosť v energetickom a vodnom hospodárstve.
9.18
Technický dozor nad jednoduchými stavbami vrátane zaraďovania stavieb do užívania.
9.19
Základný prieskum vytypovaných pamiatok vrátane prípravných prác, vyhodnocovanie
ich výsledkov a spracúvanie dokumentácie, stanovovanie príčin poškodenia pamiatok,
overovanie a vyhodnocovanie účinnosti a vhodnosti sanačných a konzervačných zásahov
pri starostlivosti o pamiatkový fond.
9.20
Spracúvanie a sprístupňovanie zložitých archívnych fondov, organizovanie využívania
archívnych dokumentov, príprava a vydávanie náročných informácií.
9.21
Analytická, metodická a organizačná činnosť v oblasti zverejňovania informácií, ako
aj priame zverejňovanie informácií.
9.22
Analytická, metodická a organizačná činnosť v oblasti sprístupňovania informácií.
9.23
Koordinačná, analytická a kontrolná činnosť na úseku ochrany utajovaných skutočností.
9.24
Protokolárne zabezpečovanie oficiálnych návštev a služobných zahraničných návštev.
10.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom, alebo vysokoškolské vzdelanie druhého
stupňa a osobitný kvalifikačný predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
10.01
Zabezpečovanie chodu a údržby informačného systému.
10.02
Odborná systémová údržba databáz a databázového prostredia.
10.03
Správa bezpečnosti databázy vo výpočtových systémoch.
10.04
Vypracúvanie analýz a podkladov na tvorbu aplikačných programov.
10.05
Usmerňovanie, preberanie projektov aplikačného programového vybavenia vrátane metodického
usmerňovania a testovania systémového a aplikačného a programového vybavenia pre jednotlivé
využívané typy osobných počítačov.
10.06
Samostatná metodická, prieskumná a analytická činnosť, spracúvanie materiálov a podkladov
na plánovanie a koncepčnú prácu v odbore knihovníctva a informatiky, budovanie a sprístupňovanie
informačných databáz na odbornej úrovni.
10.07
Analýza a sprístupňovanie informačných zdrojov vo vymedzených oblastiach informácií.
10.08
Komplexné zabezpečovanie personálnej politiky.
10.09
Tvorba a koordinovanie systémov vzdelávania zameraných na rozvoj ľudských vzťahov.
10.10
Zabezpečovanie právnej agendy vrátane zastupovania kancelárie v právnych sporoch.
10.11
Komplexné zabezpečovanie ekonomiky práce vrátane mzdovej politiky s rozmanitou profesijnou
štruktúrou zamestnancov.
10.12
Komplexné zabezpečovanie, koordinovanie agend v oblasti informačnej sústavy alebo
v oblasti správy majetku štátu vrátane koncepčnej činnosti.
10.13
Komplexné zabezpečovanie správy rozsiahleho hnuteľného majetku a nehnuteľného majetku
alebo rozsiahlych rekreačných zariadení.
10.14
Zabezpečovanie právnej agendy a majetkovoprávnych vzťahov k nehnuteľnostiam v etape
investičnej prípravy stavieb.
10.15
Odborná špecializovaná práca na úseku rozpočtovania alebo financovania stavieb, kontrola
rozpočtu stavieb, spracúvanie a aktualizácia registra investícií.
10.16
Investičná činnosť v štádiu prípravy alebo realizácie stavieb a technologických častí
stavieb.
10.17
Technický dozor nad stavbami a technologickými časťami stavieb.
10.18
Prieskum pamiatok, ich súborov a historických sídiel, komplexné spracúvanie ich dokumentácie
a vyhodnocovanie výsledkov prieskumných prác, riešenie koncepcií ochrany, obnovy a
prezentácie pamiatok a historických sídiel, samostatná poradenská činnosť a spracúvanie
expertíz na riešenie zložitých problémov v starostlivosti o pamiatkový fond.
10.19
Samostatné spracúvanie výsledkov zamerania historických objektov vrátane spracúvania
dokumentácie súvisiacej s pamiatkovou starostlivosťou.
10.20
Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti sprístupňovania a zverejňovania informácií.
10.21
Tvorivé spracovanie masmediálnej politiky a koordinovanie výstupov vo vzťahu k verejnosti.
11.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
11.01
Zabezpečovanie prevádzky zložitých počítačových sietí.
11.02
Tvorba užívateľských aplikácií na zariadeniach výpočtovej techniky prostredníctvom
vyšších programových jazykov pre rôzne typy počítačových sietí a architektúr.
11.03
Zabezpečovanie správy systémovej údržby databáz, databázového prostredia a databázových
aplikácií.
11.04
Zabezpečovanie bezpečnosti dát vo výpočtových systémoch a ochrana výpočtových systémov
pred zneužitím.
11.05
Systémová a metodická činnosť pri vývoji, dopĺňaní a údržbe informačných systémov.
11.06
Tlmočenie z cudzieho jazyka do slovenského jazyka a naopak.
11.07
Určovanie zásad a zabezpečovanie rozvoja personálnej a mzdovej politiky v zamestnávateľskom
subjekte s rozmanitou kvalifikačnou a profesijnou štruktúrou zamestnancov.
11.08
Koordinovanie a metodické usmerňovanie právnej agendy.
11.09
Koncepčné a koordinačné zabezpečovanie súťažných podkladov s rozhodujúcim vplyvom
na výsledok procesu verejného obstarávania zamestnancom po získaní odbornej spôsobilosti.
11.10
Komplexné zabezpečovanie prác na úseku rozpočtovania a financovania.
11.11
Koordinačná a analytická činnosť v majetkovoprávnej oblasti.
11.12
Koncepčná a analytická práca v oblasti investičnej činnosti v štádiu prípravy alebo
realizácie väčších celkov stavieb, technologických častí stavieb a pamiatkových súborov.
11.13
Analýza, posudzovanie a vyhodnocovanie investičnej činnosti z hľadiska zámeru pamiatky
a rozpočtu.
11.14
Koordinovanie a vykonávanie komplexnej odbornej metodiky pamiatkovej obnovy v zmysle
osobitných predpisov príslušných orgánov štátnej správy pri obnove a rekonštrukcii
historických objektov.
11.15
Koordinačná činnosť pri zabezpečovaní technického rozvoja a realizácií technicko-prevádzkových
činností v kancelárii verejného ochrancu práv.
11.16
Tvorivé spracovanie, posudzovanie a koordinovanie návrhov masmediálnej politiky z
celospoločenského hľadiska s prihliadnutím na zahranično-politickú orientáciu, aktívne
tlmočenie činnosti verejného ochrancu práv smerom k verejnosti.
11.17
Tvorba koncepcií odborných špecializovaných knihovníckych, bibliografických a informačných
činností odborového, krajského alebo celoštátneho charakteru vrátane ich kontroly.
11.18
Príprava konečného zostavenia čísla periodika s následným zabezpečením jeho vydania.
11.19
Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť vrátane tvorby interných právnych predpisov
na úseku hospodárskej mobilizácie a civilnej ochrany.
12.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa a osobitný kvalifikačný
predpoklad, ak je ustanovený osobitným predpisom.
Činnosti:
12.01
Koncepčná, koordinačná činnosť a tvorba interných predpisov na úseku verejného obstarávania,
spracúvania komplexných informácií na rozhodovanie vedenia kancelárie vrátane zastupovania
kancelárie v konaní pred štátnymi orgánmi.
12.02
Koncepčná a analytická činnosť a príprava podkladov na rozhodovanie o ekonomických
alebo technologicko-prevádzkových otázkach spadajúcich do rozsahu kompetencie kancelárie.
12.03
Koordinovanie investičnej činnosti v štádiu prípravy alebo realizácie komplexu stavieb
a technologických častí stavieb a pamiatkových objektov.
12.04
Koncepčná, metodická a analytická činnosť pri uvádzaní stavieb do užívania vrátane
ekonomického vyhodnotenia stavieb.
KATALÓG ČINNOSTÍ
zamestnancov Kancelárie verejného ochrancu remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme
zamestnancov Kancelárie verejného ochrancu remeselných, manuálnych alebo manipulačných s prevahou fyzickej práce pri výkone práce vo verejnom záujme
1.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: neustanovujú sa.
Činnosti:
1.01
Kontrola príchodov a odchodov osôb, príjazdov a odjazdov vozidiel s prípadnou kontrolou
batožín a vozidiel, vydávanie kľúčov.
1.02
Dozor v objektoch alebo zariadeniach, zabezpečovanie ochrany proti krádežiam, prepadnutiam
alebo živelným pohromám.
1.03
Jednoduchá ručná práca v záhradníctve s použitím bežného náradia.
1.04
Jednoduchá obsluha prevádzkových zariadení.
1.05
Pomocná práca pri výrobe jedál, zber a umývanie kuchynského riadu, čistenie a obsluha
jednoúčelových kuchynských strojov a pod.
1.06
Výdaj jedál s prípadnou obsluhou stravníkov.
1.07
Bežné upratovanie vrátane vynášania odpadkov, čistenia kobercov vysávačom a dezinfekcie
sociálnych zariadení; čistenie okien, interiérov, exteriérov; výmena záclon a závesov.
1.08
Zabezpečovanie prevádzky v šatniach, vydávanie kľúčov, bielizne a podávanie základných
informácií o prevádzkovom poriadku zariadenia a o poskytovaných službách.
1.09
Príjem a výdaj materiálu z príručných skladov.
2.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: neustanovujú sa.
Činnosti:
2.01
Výsadba a ošetrovanie bežných druhov kvetín a rastlín vrátane ručnej prípravy pôdy.
2.02
Vedenie a bežná údržba zvereného motorového vozidla (napr. multikára, plošinový motorový
vozík, malotraktor) s príslušným osvedčením.
2.03
Obsluha pobočkových telefónnych ústrední a telefaxov.
2.04
Stráženie objektov so služobným psom vrátane starostlivosti o psa.
2.05
Samostatný predaj tovaru a jedál v bufetoch s úpravou jedla na tanieri, výroba a
výdaj teplých alebo nealkoholických nápojov.
2.06
Obsluha stravníkov v stravovacích zariadeniach.
2.07
Domovnícka práca vrátane drobnej údržby, dozor nad používaním spoločných priestorov,
udržiavanie čistoty a poriadku vo zverenom objekte.
2.08
Čistenie a upratovanie veľkých plôch pomocou samohybných mechanizmov.
2.09
Čistenie všetkých typov rozoberateľných okien vrátane ich rozoberania a skladania.
2.10
Obsluha zariadení na chemické čistenie odevov, pranie a odstreďovanie bielizne vrátane
prípravy pracích, bieliacich, dezinfekčných, avivážnych a ostatných roztokov.
2.11
Samostatný príjem, skladovanie, ošetrovanie a výdaj výrobkov a materiálov vrátane
vedenia evidencie.
2.12
Nakladanie a skladanie prepravovaných hmôt, výrobkov alebo tovaru na vozidlo a z
vozidla.
2.13
Obsluha výmenníkových staníc bez automatickej regulácie alebo redukčných staníc diaľkového
vykurovania.
2.14
Pomocná práca pri obsluhe a údržbe energetických alebo vodohospodárskych zariadení.
2.15
Pomocná práca v autodielni.
2.16
Jednoduchá zámočnícka práca.
2.17
Jednoduchá stolárska práca.
2.18
Jednoduchá murárska alebo maliarska práca.
2.19
Jednoduchá betonárska práca.
3.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: stredné vzdelanie.
Činnosti:
3.01
Dozor a ochrana verejných priestorov alebo objektov s prípadným využívaním priemyselnej
televízie, videotechniky vrátane spolupráce s políciou.
3.02
Zabezpečovanie prevádzky a dozoru v relaxačných priestoroch.
3.03
Výsadba a ošetrovanie okrasných kríkov a stromov vrátane úpravy koreňov a nadzemných
častí.
3.04
Príprava a kultivovanie pôdy malou mechanizáciou na zakladanie trávnikov, kvetinových
záhonov a trvaliek.
3.05
Obsluha digitálnej telefónnej ústredne.
3.06
Výroba a výdaj bežných druhov teplých jedál alebo zložitých jedál studenej kuchyne.
3.07
Výroba a výdaj bežných druhov múčnikov a cukrárskych výrobkov.
3.08
Samostatné preberanie objednávok, stolovanie a obsluha zákazníkov.
3.09
Domovnícka práca vrátane údržby objektu.
3.10
Samostatné kvantitatívne, prípadne kvalitatívne preberanie tovarov a materiálov,
ich skladovanie, vykonávanie inventarizácií.
3.11
Zabezpečovanie prevádzky kotolne na tekuté alebo plynné palivo s poloautomatizovaným
alebo automatizovaným meraním alebo reguláciou vrátane údržby a odstraňovania drobných
porúch.
3.12
Údržba klimatizačných zariadení v rozsiahlych objektoch.
3.13
Stolárska práca, napr. ručná úprava osadzovaných stolárskych výrobkov, montáž líšt,
dosiek.
3.14
Zisťovanie porúch a oprava rozvodov elektroinštalácie v objektoch s prípadnou výmenou
vodičov vrátane premerania.
3.15
Stolárska, lakovnícka a murárska údržbárska práca.
4.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: stredné vzdelanie.
Činnosti:
4.01
Výsadba farebne zladených a usporiadaných do ornamentov kvetinových skupín podľa
návrhu architekta.
4.02
Kladenie trávnatého povrchu s určením postupov prác a spôsobu ošetrovania.
4.03
Výchovný alebo udržiavací rez drevín podľa druhov alebo odrôd vrátane klasifikácie
škôlkarských výpestkov.
4.04
Vedenie cestných motorových vozidiel na prepravu osôb s počtom miest na sedenie maximálne
päť vrátane vodiča alebo s hmotnosťou nepresahujúcou 3 500 kg vrátane jednoduchej
základnej údržby vozidla; zabezpečovanie bezpečnej prepravy ústavných činiteľov.
4.05
Zabezpečovanie reprografických prác pomocou digitálnej kopírovacej techniky.
4.06
Príprava tabule, stolovanie a obsluha najmä pri osobitných príležitostiach (napr.
bankety, recepcie) vrátane dokončovania jedál pri stole a ich konečnej úpravy.
4.07
Samostatné preberanie objednávok, vystavovanie a aranžovanie jedál, stolovanie a
obsluha zákazníkov vrátane inkasa tržieb.
4.08
Druhové, kvantitatívne a kvalitatívne preberanie tovaru, jeho uskladnenie, vedenie
predpísanej evidencie s využitím výpočtovej techniky, účasť na inventarizácii.
4.09
Inštalačná a kúrenárska práca, napr. montáž a opravy potrubia vnútornej kanalizácie,
dodatočné urobenie prípojok plynovodov pre spotrebiče, montáž obehových čerpadiel
pre nízkotlakové a teplovodné systémy s vyregulovaním chodu a s preskúšaním podľa
STN 736660 a STN 060310, zhotovovanie tlakových expanzívnych nádrží zváraním.
4.10
Odborná obsluha a údržba automatizovanej kotolne, výmenníkových staníc vrátane opravy
a údržby strojového zariadenia tepelného hospodárstva.
4.11
Obsluha a údržba klimatizačného zariadenia zloženého z vykurovacích, chladiacich
a mraziacich elementov (chladiaci výkon cca 3,5 MW), nastavovanie termostatov vstupnej
vody, predoohrievačov, ľahkých vykurovacích olejov a uzatváranie armatúr na okruhoch
vykurovacieho média.
4.12
Montáž a zapájanie elektroinštalácie v objektoch a zariadeniach vrátane rozvodných
skríň.
4.13
Oprava a údržba elektrického alebo strojového zariadenia, napr. oprava elektrickej
inštalácie, osvetlenia reprezentačných miestností.
4.14
Kontrola, výmena a oprava jednotlivých častí celkov, systémov, skupín vozidiel, kontrola
a nastavovanie geometrie obidvoch náprav.
4.15
Údržba a oprava spojovacích rozvodov, rozvodov elektrickej a požiarnej signalizácie,
kontrola, oprava a výmena jednotlivých častí spojovacích celkov.
4.16
Natieranie a opravy náterov s plným tmelením a vybrúsením.
4.17
Stolárska práca vrátane opráv a rekonštrukcie stolárskych výrobkov.
5.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: stredné vzdelanie alebo úplné stredné vzdelanie.
Činnosti:
5.01
Zabezpečovanie ochrany, prepravy a doručovanie písomností, iných materiálov označených
rôznym stupňom utajenia.
5.02
Vedenie a bežná údržba cestných motorových vozidiel určených na prepravu osôb s počtom
miest na sedenie od šesť do dvadsaťpäť vrátane vodiča alebo vozidiel s celkovou hmotnosťou
od 3 500 kg do 12 000 kg; zabezpečovanie bezpečnej prepravy ústavných činiteľov.
5.03
Samostatné zabezpečovanie reprografických prác pomocou digitálnej a výpočtovej techniky
vrátane zabezpečovania údržby kopírovacích strojov.
5.04
Vedenie skladov tovaru, materiálu a drobného hmotného majetku, vedenie predpísanej
evidencie s využitím výpočtovej techniky a účasť na inventarizáciách.
5.05
Inštalačná a kúrenárska práca, napr. samostatná montáž a opravy domových plynovodov
s príslušenstvom vrátane skúšok, samostatná montáž a opravy potrubia a armatúr v kotolniach
a strojovniach, montáž a oprava potrubia domových vodovodov s príslušenstvom vrátane
vykonania skúšok tesnosti podľa STN 736660 a STN 060310 a pod.
5.06
Oprava, údržba a nastavovanie elektrotechnických systémov na meranie a reguláciu
teplôt alebo iných veličín.
5.07
Montáž, nastavovanie, zabezpečenie technickej prevádzky a údržby viackanálového bezdrôtového
prekladateľského zariadenia, ozvučovacieho zariadenia, vonkajších a vnútorných televíznych
okruhov, požiarnej signalizácie a jednotného času.
5.08
Vysokošpecializovaná zámočnícka práca vyžadujúca osobitné oprávnenie.
6.
PLATOVÁ TRIEDA
Kvalifikačné predpoklady: stredné vzdelanie alebo úplné stredné vzdelanie.
Činnosti:
6.01
Zalamovanie náročných textov publikácií, oblamovanie obrázkov podľa predlohy z využitím
výpočtovej techniky.
6.02
Odborné zabezpečovanie tlače publikácií pomocou veľkokapacitného digitálneho tlačiarenského
systému.
6.03
Organizovanie výroby jedál vrátane určovania technologických postupov a kalkulácií,
zostavovanie vlastných receptúr a jedálnych lístkov pri osobitných príležitostiach
(napr. bankety, recepcie, akcie s medzinárodnou účasťou).
6.04
Zabezpečovanie technickej prevádzky, údržby a opráv digitálnych slaboprúdových zariadení.
6.05
Kontrola činnosti centrálneho regulačného systému, opravy, nastavovanie hodnôt zložitých
regulačných obvodov, diaľkové meranie, registrácia ovládacích centier a meracích ústrední
vrátane uvedenia do prevádzky, komplexného odskúšania a konečného nastavenia.
PLATOVÉ TARIFY ŠTÁTNYCH ZAMESTNANCOV V KANCELÁRII VEREJNÉHO OCHRANCU PRÁV (v eurách
mesačne)
Platová trieda | Platová tarifa |
1. | 420,50 |
2. | 447,00 |
3. | 489,50 |
4. | 524,50 |
5. | 628,00 |
6. | 675,00 |
7. | 757,50 |
8. | 904,50 |
9. | 1 047,00 |
STUPNICA PLATOVÝCH TARÍF ZAMESTNANCOV KANCELÁRIE VEREJNÉHO OCHRANCU PRÁV PRI VYKONÁVANÍ
VEREJNEJ SLUŽBY
Platový stupeň | Počet rokov praxe | Platová trieda | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
1 | do 2 | 5 000 | 5 500 | 6 000 | 6 600 | 7 200 | 8 000 | 8 800 | 9 800 | 10 800 | 12 400 | 13 400 | 14 400 | 15 400 | 16 400 |
2 | do 4 | 5 200 | 5 700 | 6 200 | 6 900 | 7 500 | 8 300 | 9 100 | 10 200 | 11 200 | 13 100 | 14 100 | 15 100 | 16 100 | 17 100 |
3 | do 6 | 5 400 | 5 900 | 6 400 | 7 200 | 7 800 | 8 600 | 9 400 | 10 600 | 11 600 | 13 800 | 14 800 | 15 800 | 16 800 | 17 800 |
4 | do 9 | 5 600 | 6 100 | 6 600 | 7 500 | 8 100 | 8 900 | 9 700 | 11 000 | 12 000 | 14 500 | 15 500 | 16 500 | 17 500 | 18 500 |
5 | do 12 | 5 800 | 6 300 | 6 800 | 7 800 | 8 400 | 9 200 | 10 000 | 11 400 | 12 400 | 15 200 | 16 200 | 17 200 | 18 200 | 19 200 |
6 | do 15 | 6 000 | 6 500 | 7 000 | 8 100 | 8 700 | 9 500 | 10 300 | 11 800 | 12 800 | 15 900 | 16 900 | 17 900 | 18 900 | 19 900 |
7 | do 18 | 6 200 | 6 700 | 7 200 | 8 400 | 9 000 | 9 800 | 10 600 | 12 200 | 13 200 | 16 600 | 17 600 | 18 600 | 19 600 | 20 600 |
8 | do 21 | 6 400 | 6 900 | 7 400 | 8 700 | 9 300 | 10 100 | 10 900 | 12 600 | 13 600 | 17 300 | 18 300 | 19 300 | 20 300 | 21 300 |
9 | do 24 | 6 600 | 7 100 | 7 600 | 9 000 | 9 600 | 10 400 | 11 200 | 13 000 | 14 000 | 18 000 | 19 000 | 20 000 | 21 000 | 22 000 |
10 | do 28 | 6 800 | 7 300 | 7 800 | 9 300 | 9 900 | 10 700 | 11 500 | 13 400 | 14 400 | 18 700 | 19 700 | 20 700 | 21 700 | 22 700 |
11 | do 32 | 7 000 | 7 500 | 8 000 | 9 600 | 10 200 | 11 000 | 11 800 | 13 800 | 14 800 | 19 400 | 20 400 | 21 400 | 22 400 | 23 400 |
12 | nad 32 | 7 200 | 7 700 | 8 200 | 9 900 | 10 500 | 11 300 | 12 100 | 14 200 | 15 200 | 20 100 | 21 100 | 22 100 | 23 100 | 24 100 |
1)
Čl. 151a ods. 1 Ústavy Slovenskej republiky.
2)
Napríklad zákon Slovenskej národnej rady č. 347/1990 Zb. o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy Slovenskej
republiky v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady Slovenskej republiky č.
222/1996 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon
Slovenskej národnej rady č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady Slovenskej republiky
č. 273/1994 Z. z. o zdravotnom poistení, financovaní zdravotného poistenia, o zriadení Všeobecnej zdravotnej
poisťovne a o zriaďovaní rezortných, odvetvových, podnikových a občianskych zdravotných
poisťovní v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady Slovenskej republiky č.
280/1997 Z. z. o Spoločnej zdravotnej poisťovni v znení neskorších predpisov, zákon Národnej rady
Slovenskej republiky č. 274/1994 Z. z. o Sociálnej poisťovni v znení neskorších predpisov, zákon Slovenskej národnej rady
č. 13/1992 Zb. o Slovenskej lekárskej komore, Slovenskej komore zubných lekárov a Slovenskej lekárnickej
komore.
3)
§ 116 zákona č. 385/2000 Z. z. o sudcoch a prísediacich a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.
§ 197 ods. 1 zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení zákona č. 220/2011 Z. z.
§ 197 ods. 1 zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení zákona č. 220/2011 Z. z.
4)
Zákon č. 311/1999 Z. z. o registri trestov.
6)
Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon
o slobode informácií).
7)
Zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
8)
§ 3 písm. a) zákona č. 52/1998 Z. z.
9)
§ 18 zákona č. 153/2001 Z. z. o prokuratúre.
11)
§ 33 zákona č. 153/2001 Z. z.
11a)
12)
Zákon č. 241/2001 Z. z.
12a)
13)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení
neskorších predpisov.
14)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 273/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov.
15)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 274/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov.
16)
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 193/1994 Z. z. o prídavkoch na deti a o príplatku k prídavkom na deti v znení neskorších predpisov.
17)
Zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov.
18)
Zákon č. 400/2009 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
19)
20)
Zákon č. 400/2009 Z. z.
Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
21)
Zákon č. 400/2009 Z. z.
Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zákon č. 311/2001 Z. z.
Zákon č. 553/2003 Z. z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Zákon č. 311/2001 Z. z.